Noin 5% lankesi näihin kansasta. Lopulta marginaaliporukan auto siitä tuli. Tottakai saa hallusinoida omiaan mutta totuus on se että polttomoottori on ainoa joka kelpaa isolle massalle, marginaaliporukalle sitten sähköleluja eli kertakäyttöautoja joissa surkea hyötysuhde. Tankilla ajaa vain 2-3 sataa yhdessä latauksella kun polttiksella ajaa hyvin 700-1000km eli hyötysuhde paljon parempi.
Muutama harhainen suomalainen osti sähköauton prototyypin
15
165
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikkea se kateus ja tietämättömyys laittaa kirjoittamaan.
- Anonyymi
Vajakin hyötysuhde ei kovin hyvä ole, ei ymmärrä edes mitä hyötysuhde tarkoittaa. No minäpä kerron, jos tankkaa auton tankin täyteen niin oletetaan, että se " range" on 700 km. ja hyötysuhde 100%. Sitten tämä pullojen kerääjä saa raavittua kokoon koko 20€, saa sillä automaatista 10 litraa "range" 75kilometriå, joten hyötysuhde on vain 14%. Naapuriteinin mopossakin parempi hyötysuhde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vajakin hyötysuhde ei kovin hyvä ole, ei ymmärrä edes mitä hyötysuhde tarkoittaa. No minäpä kerron, jos tankkaa auton tankin täyteen niin oletetaan, että se " range" on 700 km. ja hyötysuhde 100%. Sitten tämä pullojen kerääjä saa raavittua kokoon koko 20€, saa sillä automaatista 10 litraa "range" 75kilometriå, joten hyötysuhde on vain 14%. Naapuriteinin mopossakin parempi hyötysuhde.
Sähköautolla ajaa ehkä 300km "tankilla" ja polttiksella 700-1000km tankilla.
Jos lasketaan paljonko sähköautolla ajo todellisuudessa maksoi arvonalenema mukaan lukien on sähköllä ajo myös kaikkein kalleinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautolla ajaa ehkä 300km "tankilla" ja polttiksella 700-1000km tankilla.
Jos lasketaan paljonko sähköautolla ajo todellisuudessa maksoi arvonalenema mukaan lukien on sähköllä ajo myös kaikkein kalleinta.Vajakin kannattaa edelleen keräillä niitä pulloja ja ajella huippu hyötysuhteella. Vajakin hyötysuhde näyttää edelleen heikolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vajakin kannattaa edelleen keräillä niitä pulloja ja ajella huippu hyötysuhteella. Vajakin hyötysuhde näyttää edelleen heikolta.
Muutenkaan matematiikka ei ole paras laji. Maaliskuussa 49%-51% Käytetyt sähkö 65% muut 35%. Prona surkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutenkaan matematiikka ei ole paras laji. Maaliskuussa 49%-51% Käytetyt sähkö 65% muut 35%. Prona surkea.
Siis ulkomailta tuodut käytetyt, joka on alle 8% kaikkien käytettyjen autojen myynnistä. Suomessa myydyistä käytetyistä ylivoimainen valtaosa on polttiksia. Itse asiassa yhtäkään sähköautoa ei pääse edes käytettyjen autoja top 20 -listalle.
Ja uusien autojen myynti on käytännössä kuollut eikä tule toipumaankaan pitkään aikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ulkomailta tuodut käytetyt, joka on alle 8% kaikkien käytettyjen autojen myynnistä. Suomessa myydyistä käytetyistä ylivoimainen valtaosa on polttiksia. Itse asiassa yhtäkään sähköautoa ei pääse edes käytettyjen autoja top 20 -listalle.
Ja uusien autojen myynti on käytännössä kuollut eikä tule toipumaankaan pitkään aikaan.Siis siis mitä ihmettä höpiset. Rekisteröinneissä täyssähkö 55% ja kaikki polttomoottorit 45%, jos vanhoja romuja vaihdetaan hiukan vähemmän vanhoihin niin eipä se paljon polttomoottorin suhteellista osuutta paranna. Osa autokannasta on liikenneturvallisuutta vaarantavia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis siis mitä ihmettä höpiset. Rekisteröinneissä täyssähkö 55% ja kaikki polttomoottorit 45%, jos vanhoja romuja vaihdetaan hiukan vähemmän vanhoihin niin eipä se paljon polttomoottorin suhteellista osuutta paranna. Osa autokannasta on liikenneturvallisuutta vaarantavia.
Sähköautot menee varastoon...maahantuotuja ja näin ensirekisteröityjä..ei vielä myytyjä kuluttajalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis siis mitä ihmettä höpiset. Rekisteröinneissä täyssähkö 55% ja kaikki polttomoottorit 45%, jos vanhoja romuja vaihdetaan hiukan vähemmän vanhoihin niin eipä se paljon polttomoottorin suhteellista osuutta paranna. Osa autokannasta on liikenneturvallisuutta vaarantavia.
Eipä noilla prosenteilla ole paljon väliä kun määrät samaan aikaan romahtavat.
"Osa autokannasta on liikenneturvallisuutta vaarantavia."
Hah hah, jopa 90-luvulla tehdyt autot ovat riittävän turvallisia. Suurin ongelma autoilussa löytyy ratin ja penkin välistä.
"jos vanhoja romuja vaihdetaan hiukan vähemmän vanhoihin niin eipä se paljon polttomoottorin suhteellista osuutta paranna"
Ja näillä määrillä autokanta vain vanhenee nopeasti ja sähköautojen osuus autojen kasvaa todella hitaasti. Muutokseen menee vähintään muutama kymmenen vuotta. Ja vanhoista romuista höpisee vain aivottomat pinnalliset idiootit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä noilla prosenteilla ole paljon väliä kun määrät samaan aikaan romahtavat.
"Osa autokannasta on liikenneturvallisuutta vaarantavia."
Hah hah, jopa 90-luvulla tehdyt autot ovat riittävän turvallisia. Suurin ongelma autoilussa löytyy ratin ja penkin välistä.
"jos vanhoja romuja vaihdetaan hiukan vähemmän vanhoihin niin eipä se paljon polttomoottorin suhteellista osuutta paranna"
Ja näillä määrillä autokanta vain vanhenee nopeasti ja sähköautojen osuus autojen kasvaa todella hitaasti. Muutokseen menee vähintään muutama kymmenen vuotta. Ja vanhoista romuista höpisee vain aivottomat pinnalliset idiootit.Rotisko on rotisko. 1995 on 30 vuotta vaha rotisko. Riittävän turvallinen on ehkä tollon unelma
- Anonyymi
On siinä jollain kauhea huoli autokaupan tilasta ja miten käytettyjä myydään. Ostakoon itse sen edullisen tonnin pommin, jolla bensaa palaa saman verran puolivuosittain. Minä haluan ajaa paremmalla, ja sähköauto sopii minun ajoihini paremmin. Sen voi ladata kotona ja mökillä, kaupallisia latureita en juuri käytä. Velaksi ei autoa kannata hankkia. Minä maksoin omani eläkkeestäni säästyneillä rahoilla ja osingoilla. "Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot"
- Anonyymi
Juu ja sähköautolla on kiva kun polttoaineen maksaa vasta arvonalenemana joka on hurja. Sitten kun vaihtaa niin heittää väliin muutaman kymppitonnin. Voi sitten laskea paljonko se sähköllä ajo maksoi? Oli niin halpaa sähköä juu
- Anonyymi
Suurin huoli on uusien autojen myyjillä. Sähköautoja käytännössä vain tarjolla eikä niitä kukaan halua enää ostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin huoli on uusien autojen myyjillä. Sähköautoja käytännössä vain tarjolla eikä niitä kukaan halua enää ostaa.
Paitsi joka toinen ostaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi joka toinen ostaja.
Kyllä polttiksia riittää. Rotiskoja tarvitseville. 1990-2000 välille yli 3000. Ostakaa ostakaa. Poiminta, helmi vm.1991Volvo 960 lievä vaihteistovika. Hinta 3000€ turvallinen
BUAHAHAHA.
1,4 polo 210 th ajettu 600€. Sillä vetää kivasti Lappiin.. Voi itku.
2003 Golf, romu 1000€.
Kyllä kalustoa on ja romuautoille löytyy oma palsta Toyota
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336624- 356063
- 293344
- 452810
- 342624
- 152308
- 372158
- 162006
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons441863En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767