En juo simaa ollenkaan.
Johtuen mielleyhtymästä.
Muutenkin turhaa makean litkimistä.
Perinteisessä, hiivalla valmistetussa simassa on aina alkoholia.
Tämä koskee myös kaupan simoja, joissa alkoholia on yleensä 0,5–0,8 prosenttia.
Kivennäisvesi on parasta tai pelkkä vesi.
Klara vappen
Ei simaa ollenkaan
23
200
Vastaukset
- Anonyymi
Situkka varmaan tulvahtaa mieleesi, jos simaa siemailet. Kotikaljasta jo arvelen , mielessäsi pyörivän huurteinen Karhu, pulppuamassa nielusta alas.
Näin luultavasti tapahtuisi.
Ei ole varaa yhtään riskeerata.
On mennyt niin hyvin lähes 15 vuotta.Leskel70 kirjoitti:
On mennyt niin hyvin lähes 15 vuotta.Tämä kannanotto putosi muutamassa minuutissa sijalle 15
Tärkeitä Orpo-Purra ketjuja täytyy nostaa.
Voi zsiesus- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Tämä kannanotto putosi muutamassa minuutissa sijalle 15
Voi zsiesusSamaa mieltä, idioottimaista jankutusta.
- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Tämä kannanotto putosi muutamassa minuutissa sijalle 15
Voi zsiesusOnhan Leskel70 nimimerkin suhde simaan paljon tärkeämpi tieto Suomen kansalle, kuin tieto hallituksen päätösten vaikutuksesta suomalaisten elämään.
kylmätotuus - Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
On mennyt niin hyvin lähes 15 vuotta.Hienoa. Itsekin olen raitistunut holisti. Pahin vaihe jo lähes 40 vuoden takana.
Mutta koko kulttuurista irtautuneena jo 18 vuotta. Alkoholisti-miesystävä kun hallitsi 2000-luvulla elämääni. Jätin lopulta. Myös AA:n. En enää sietänyt koko aihetta.
Olen todella allerginen tuolle aineelle ja sen jopa epäsuorille vaikutuksille itseeni.
Viimeaikoina on muutoin juoppo naapuri aikaansaanut häiriötä rapussamme. Juova alkoholisti (AA:n mukaan) vahingoittaa suoraan tai epäsuorasti n. 20 muuta henkilöä (perhe, naapurit, työtoverit, ym:t). Eli ei ole alkholistin "oma, yksityisasia".
Alkoholiton sima ja kotikalja eivät herätä itsessäni alkoholistisia ajatuksia. Vihaan niin alkoholia ja alkoholismia, etten suostu edes pelkäämään sitä! Anonyymi kirjoitti:
Onhan Leskel70 nimimerkin suhde simaan paljon tärkeämpi tieto Suomen kansalle, kuin tieto hallituksen päätösten vaikutuksesta suomalaisten elämään.
kylmätotuusKlara vappen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan Leskel70 nimimerkin suhde simaan paljon tärkeämpi tieto Suomen kansalle, kuin tieto hallituksen päätösten vaikutuksesta suomalaisten elämään.
kylmätotuusSuomen kansa osaa etsiä hallituksen päätökset iltapäivälööpeistä.
70+++ on ikäihmisten keskustelufoorumi. Hallituksen päätöksiin emme voi täältä vaikuttaa.
Et itse taida olla kovinkaan iäkäs, kun ei aihe kiinnosta, mutta puolueesi on varastanut tämän foorumin 70+ ihmisiltä omaksi propagandasivustokseen, jossa purkii jopa estämään (ed. viestisi) 70 + ihmisten keskustelut omista, henk.koht. ongelmistamme.
Mitä tästä opimme? Anonyymi kirjoitti:
Hienoa. Itsekin olen raitistunut holisti. Pahin vaihe jo lähes 40 vuoden takana.
Mutta koko kulttuurista irtautuneena jo 18 vuotta. Alkoholisti-miesystävä kun hallitsi 2000-luvulla elämääni. Jätin lopulta. Myös AA:n. En enää sietänyt koko aihetta.
Olen todella allerginen tuolle aineelle ja sen jopa epäsuorille vaikutuksille itseeni.
Viimeaikoina on muutoin juoppo naapuri aikaansaanut häiriötä rapussamme. Juova alkoholisti (AA:n mukaan) vahingoittaa suoraan tai epäsuorasti n. 20 muuta henkilöä (perhe, naapurit, työtoverit, ym:t). Eli ei ole alkholistin "oma, yksityisasia".
Alkoholiton sima ja kotikalja eivät herätä itsessäni alkoholistisia ajatuksia. Vihaan niin alkoholia ja alkoholismia, etten suostu edes pelkäämään sitä!Hyvä kirjoitus👍
- Anonyymi
Itse ostan alkoholitonta Mehukatti-simaa. On hyvää.
- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Mehukatti tuo mielleyhtymän blandiksesta.
Että ei käy.OK. Sama sairaus, mutta podemme / toivumme siitä omalla tavallamme. 🌞
- Anonyymi
Olen yli 11 vuotta juomatta, sukulaiseni hautajaisissa oli tarjolla kotikaljaa joka maistui todella hyvälle , jota join pari lasillista .
Tunsin mausta mielleyhtymän huurteiseen Olviin ja luontoääneen, kun sihauttaa kruunukorkin auki, ohraliemen miellyttävän maun suussa. Oijoi.Yksi tyyppi sanoi, että hän ei voi juoda mitään tölkkijuomaa.
Se sihautus antaa mielleyhtymän.
- Anonyymi
Oli se penskana hyvää äidin tekemä sima. Juhlahetki kun sitä joi ja söi sokeroitua munkkirinkilää. Sitten pyhävaatteet päälle,vappuhuiskat käsiin ja katsomaan vappukulkuetta kavereiden kanssa, sekä ostamaan kevään ensimmäisen eskimojäätelöpuikon. Silloin emme saaneet limsoja emmekä kaupan mehuja.
- Anonyymi
Minullakin äiti teki hyvää simaa. Antoi sen käydä "sen verran, että sitruunan maku korostui", mutta sen alkoholipitoisempaa se ei ollut, eikä siitä tullut humalaan. Sitä juotiin vain vähän kerrallaan, ei litkitty.
Sima oli meillä etenkin juhannus-ja joulunajan juoma.
Itsekin olen aiemmin tehnyt suht. alkoholitonta simaa, mutta enää en ole saanut onnistumaan yhtä hyvää kuin ennen. Siksi tyydyn Mehukatti-simaan, en sitäkään litki kuin vähän kerrallaan. Pääsen vähemmällä vaivalla.
- Anonyymi
Rusinat sopii simaan paljon paremmin kuin pullaan tai maksalaatikkoon.
- Anonyymi
Rusinat laitettiin merkiksi, milloin käynyt sima / kalja / kilju on lopettanut käymisensä ja sitä voi juoda: rusinat nousevat pintaan.
- Anonyymi
Sima paras kesäjuoma.
Teen usein kesäisin simaa. Ite en hirveen makeesta pidä. Sellanen kuivahko, kotikaljaa muistuttava, mutta sitruunainen juoma kyllä tosi hyvää. Hiilihappojuomistakaan en niin innostu, kun ei jälkikäytä, ei tule kupliakaan.
Mulla hyvä resepti:
-25 litraa vettä
-2 sitruunaa
-5 kg sokeria
-1 pussi fariinisokeria
-1pussi pikahiivaa
Sekoitetaan aineet, käytetään muutama päivä. Maukas simajuoma on valmista nautittavaksi!
Klara wappen
=DW= - Anonyymi
Ei tahdo muistaa maistaa simaa, jjotain muuta aina on tekeillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337174- 396685
- 293644
- 453150
- 342794
- 162592
- 372198
- 162126
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481997- 341910