vai viritellyt vanhoja uudelleen, kun on enemmän aikaa harrastaa ?
Oletko keksinyt uuden harrastuksen eläkkeelle jäätyäsi
29
185
Vastaukset
- Anonyymi
Ennen ei tullut käveltyä näin säännöllisesti joka päivä, se on uusi tapa ja harrastus.
Jotain pientä aina mielessä, vuosi sitten kokeilin yrttien kasvatusta helmikuusta syksyyn, sato jäi kehnoksi.
Alku viikolla sain pyörän huollosta, täytyy pyrkiä päivittäiseen pyöräilyyn kunhan ilimat paranoo.- Anonyymi
Menin golfkurssille ja löysin toisen eläkeläisrouvan joka oli kyllä pelannut kauan mutta on yhtä vaatimattomat taidot. Pelimme sujuu rattoisasti rupatellen ja palloa etsien hiljaisella kentällä.
Kalastan ja melon kun vain saisi oikukkaan vanhan lesken kanssa pysymään sovun. Minä olen se toinen oikukas. On-off-suhteeseemme kuuluu pieniä matkoja, nyt suunnittelemme Tampereen reissua nähdäksemme kesäteatteriversion Tuntemattomasta sotilaasta. Olen katsonut sen elokuvana ehkä 40 v. sitten, en hallitse sitä juonta, harmittaa kun en ymmärrä sutkautuksia Rokasta ja muista roolihenkilöistä.
Hänen kanssaan myös golfaan ja panen kunnianhimoisesti kaikki osaamiseni kehiin että en ole tiellä vaativammalla kentällä.- Anonyymi
K-mikko Matti Kuusla esiintyy Laineen Tuntemattomassa
Pidä silmät auki ensi itsenäisyyspäivänä ja etsi hänet sieltä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
K-mikko Matti Kuusla esiintyy Laineen Tuntemattomassa
Pidä silmät auki ensi itsenäisyyspäivänä ja etsi hänet sieltäMissä kohtaa 'Piikkis' näkyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa 'Piikkis' näkyy?
En muista näkyykö tai oliko edes vuorosanoja.
Osajako kertoo Matti Kuuslan olleen ''haavoittunut nuorukainen'' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En muista näkyykö tai oliko edes vuorosanoja.
Osajako kertoo Matti Kuuslan olleen ''haavoittunut nuorukainen''Ahaa, no katotaan sit 6.12.
- Anonyymi
Työvuosina tuli harvoin käytyä lenkillä koska työssä joutui ihan riittävästi kävelemään , mutta jäätyäni kestojoutilaaksi aloin käymään lähes päivittäin, myös pyöräily lisääntyi. Pyöräilyn jouduin terveyssyistä jättämään pari vuotta sitten, mutta tilalle tuli vesijuoksu.
- Anonyymi
mikä estää pyöräilyn, hui maus ko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tuommoinen aihe tuli niin kommentoin. Pyöräily ei ole enää kivaa kun tulee tunne että on virtsarakon tulehdus. Jotain siinä ärtyy ja alkaa vihoitella. Olen vienyt kipinkapin näytteen kaksi kertaa, ei ole tulehdusta. Mutta kirvely ja ärtymys jatkuvat pari-kolme päivää vähänkään pidemmän pyöräilyn jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selässä oleva vika paheni pitkästä istumisesta ja myös ranteet kipeytyi ajoasennosta johtuen, kun tykkäsin ajella pitkiä reissuja ja myös huimaus päätä kääntäessä oli syynä pyöräilyn lopettamiseen. Nyt ei kipuja ole ollut kun tyydyn kävelyyn ja vesijuoksuun, on kuin olisin saanut uuden selän. Huimaa kyllä edelleen kävellessäkin kun päätä käännän.
t.Anonyymi
2025-05-02 10:44:40
- Anonyymi
Mitään uutta harrastusta en ole ottanut, vanhat lukeminen, ulkoilu/kävely/lenkkeily, sanaristikot ja käsityöt riittää, mutta olen alkanut kokeilla kaikenlaisia uusia ruoka- ja leivontareseptejä kun nyt on enemmän aikaa kokkailuun.
- Anonyymi
Olen, molempia
ALoitin kuntosalilla käynnin useamman vuoden tauon jälkeen eli käyn 2 - 3 aamuna kuntosalilla. Uusi harrastus on marttailu eli liityin paikalliseen Maettayhdistykseen ja se oli todella hyvä päätös, sain heti uusia samanhenkisiä kavereita ja toimintaa on vaikka kuinka. Mihinkään ei ole pakko osallistua mutta kaikkeen voi osallistua jos haluaa.- Anonyymi
kerropa tuo aikataulu. kun käyt aamuisin niin miten jaksat loppupäivän elää täyttä elämää
kun rähkit itsesi loppuun kuntosalilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerropa tuo aikataulu. kun käyt aamuisin niin miten jaksat loppupäivän elää täyttä elämää
kun rähkit itsesi loppuun kuntosalillaEn todellakaan rehki kuntosalilla, pois se minusta! Teen pienillä painoilla tai vastuksissa toistoja, sen verran että pikkuhiki tulee (ja hyvä mieli). Kuntosalilla voi todellakin tehdä muutakin kuin rääkärä itsensä henkihieveriin. Meidänkin salilla ukot (eläkeläiset) vaihtaa kuulumisia pitkän kaavan mukaan ja kuntoilee siinä sivussa; tämä on ihan ookoo, jokainen tyylillään ja tarpeensa mukaisesti
Ja sitten, jotta ei ihmettelysi ihan tähän loppuisi, syön aamupalan vasta salin jälkeen eli ensimmäinen kahvikuppikin vasta salin ja suihkun jälkeen.
Itse asiassa olen paljon virkeämpi niinä päivinä, jotka alkavat kuntosalilla, usko pois vaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En todellakaan rehki kuntosalilla, pois se minusta! Teen pienillä painoilla tai vastuksissa toistoja, sen verran että pikkuhiki tulee (ja hyvä mieli). Kuntosalilla voi todellakin tehdä muutakin kuin rääkärä itsensä henkihieveriin. Meidänkin salilla ukot (eläkeläiset) vaihtaa kuulumisia pitkän kaavan mukaan ja kuntoilee siinä sivussa; tämä on ihan ookoo, jokainen tyylillään ja tarpeensa mukaisesti
Ja sitten, jotta ei ihmettelysi ihan tähän loppuisi, syön aamupalan vasta salin jälkeen eli ensimmäinen kahvikuppikin vasta salin ja suihkun jälkeen.
Itse asiassa olen paljon virkeämpi niinä päivinä, jotka alkavat kuntosalilla, usko pois vaan!Juuri niin, hullua on jos meidän ikäinen rehkii kuntonsa eteen, se on jopa vaarallista tässä iässä, ei enää voi tehdä siten kuin parikymppisinä tehtiin.
- Anonyymi
Lukeminen on lisääntyi, kun tuli lisää aikaa.
- Anonyymi
Harrastus. Luen psykopaateistaeli seuraan tarkemmin valkokauluspsykopaatteja Gerald "Bobby" Hand = käsi teki kadulta ostamistaan kultasormuksista nyrkin painoksi mutta ta pattikaksi vaimoaan eikä tuomittu, erosi kolmannesta, ta pattineljännen ja sen tekijän
(neljämurhaasiis mutta kaksi jäi selvittämättä) tuomittiin kuolemaanmutta 2023 teloitussiirrettiin kesäkuuhu 2026 täytyy seurata tarkasti
It is currently set for May 17, 2023.
https://www.oxygen.com/injustice-with-nancy-grace/crime-news/gerald-bob-hand-murdered-wife-jill-for-insurance-money- Anonyymi
kakkosvaimo oli aika ihmeellinen Lori
halusi koulussa KOSMOLOGIKSI ellei amerikkalainen ole käsittänyt väärin ja kosmetologiksi
ja
ihastui vanhempaan tähänmur haajaan ja alkoi perustaa perhettä
aivan uskomatonta jos kaarevan moniston tutkijaksi haluavaa alkaa perustaa perhettä varakkaan (muijien vakuutusrahoja keränneen) ukkelin autoalan ukkelin kanssa - Anonyymi
Murhaajat sinun sinun ystävä harrastaja piirissä.
- Anonyymi
en seuraa murhaajiavaan paatteja psyko
ja valkokauluspaatteja todella tärkeä ala koska niillä on yliedustus
poliitikoissa, papeissa, tuomareissa, rakennemuutoskonsulteissa ... ja sijoittajissa ja psykiatreissa
- Anonyymi
Kesä on hyvää aikaa harrastaa ulkona, voi sitä nauttia kesästä ilman harrastuksia.
- Anonyymi
Itselläni ei mitään kummempia harrastuksia ole koskaan ollutkaan.
Kotitöiden lisänä toimittelen sitten milloin mitäkin, mutten kaikkia nimenomaisiksi harrastuksiksi kutsuisi.
Olen vaan. - Anonyymi
Kirjoittaminen. Lapsille ja lastenlapsille tehnyt reseptikansiot lapsuuden ajan ruuista, sekä perinteisistä ja myös jonkin verran uusia reseptejä. 16 kansiota. Tämän talven aikana historiikin kirjoittaminen. Meitä oli kolme, jotka kirjoitimme muistelmiamme ja lopuksi kokosin tarinat puhtaaksi kirjoitettuna kuvien kera. Oli mielenkiintoinen matka menneisyyteen ja todella tykkäsin kirjoitella.
- Anonyymi
Tuo on hienoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on hienoa.
Olin jo muutamia vuosia sitten ajatellut muistelmien kirjoittamisesta, elämä kun on muuttunut paljon lapsuutemme ajasta monella tavalla. Minua 10 v vanhempi enoni aloitti, tai oikeastaan oli kirjoittanut historiaa yli 150 v vanhaan isovanhempien kuvaan. Siitä innostuen sain kipinän kirjoittaa omat muistoni ja joukkoon tuli vielä kolmaskin sukulainen. Lisäksi ns. sukutaulun laatiminen. Iso joukko oli tässä hommassa mukana. Vaati kaikki luvat ja jokaiselta saatiin luvat tai sitten ne kiellettiin. Lupaa internettiin laittamista ei annettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin jo muutamia vuosia sitten ajatellut muistelmien kirjoittamisesta, elämä kun on muuttunut paljon lapsuutemme ajasta monella tavalla. Minua 10 v vanhempi enoni aloitti, tai oikeastaan oli kirjoittanut historiaa yli 150 v vanhaan isovanhempien kuvaan. Siitä innostuen sain kipinän kirjoittaa omat muistoni ja joukkoon tuli vielä kolmaskin sukulainen. Lisäksi ns. sukutaulun laatiminen. Iso joukko oli tässä hommassa mukana. Vaati kaikki luvat ja jokaiselta saatiin luvat tai sitten ne kiellettiin. Lupaa internettiin laittamista ei annettu.
Muistelmat kirjoitana jos jaksan, sillä ne vievät tuhottomasti aikaa, eikä koskaan ole tyytyväinen kuitenkaan?
- Anonyymi
Käy useammin kulman pubissa, siellä on mukavaa juttuseuraa yksinäiselle.
Terassikin on jo auki. Siellä myydään myös kahvia ja virvokkeita.- Anonyymi
Kulman pubeista voi tulla joillekin ongelma.
Vanhusten alkoholismi on tosiasia. Joillekin todella ongelma.
Ja humalaista vanhusta röyhkeät tyypit, pikkurikolliset voivat käyttää hyväksi. Monenlaista elämän varrella kuullut.
Tiedetäänhän jokunen murhatapauskin kun yksinäinen vanhus on pubista tuonut jonkun niin mukavan asunnottoman lattialleen nukkumaan. Vanhus päässyt rahoistaan ja hengestään. Muist. Hgin A. Kiven kadulla oli jokunen vuosi sitten juuri tällainen tapaus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337244- 396725
- 293674
- 453160
- 342814
- 162602
- 372208
- 162156
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482007- 341950