Taloyhtiöiden siipiveikot ja sirpat

Anonyymi-ap

Taloyhtiöihin on pesiytynyt omituinen siivellä asujien klaani. Tämä jengi ei laita niin minkäänlaista kortta yhteiseen kekoon. Oma asumismukavuus ja maltillinen hoitovastike revitään naapurien selkänahasta. Erityisesti ongelma vaivaa rivitaloyhtiöitä, joissa on sovittu omatoimisesta huollosta. Miten näistä satiaisista päästään eroon. Oikeuden mukaista olisi, että jos kerran eivät osallistu hommiin niin maksaisivat töiden teettämisestä omalta osaltaan. Tältä kohdin tarvitaan muutoksia as oy lakiin.

11

148

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huoltoyhtiö hoitaa ja kaikki maksaa. Talkoot on mennyttä maailmaa.

• Anonyymi

Tarjoat ratkaisua - helppo. Joissain tapauksissa toimii mutta ei pienissä taloyhtiöissä. Nimittäin kustannukset eivät ole järkevässä suhteessa töiden määrään. Huoltoyhtiöiltä ei pienet taloyhtiöt välttämättä saa edes tarjouksia pyydettäessä. Lisäksi töiden jälki ei ole mairitteleva. Koko ajan jonkun täytyy reklamoida hommista. Eli jos haluat, että homma tehdään kunnolle niin tee se itse. Tämähän on vanha totuus.

• Anonyymi

Tarkoitat varmaan taloyhtiön osakkaita. Vuokralaisia ei voi velvoittaa puuhasteluihin. Tosin ne kyllä varmaan, puuhastelut siis, luovat sitä paljon rummutettua yhteisöllisyyttä asumiseen. Kannattaisi varmaan kokeilla.

• Anonyymi

Talkoo kaljoihin löytyy yhteisöllisyyttä. Muu on sitten niin ja näin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Talkoo kaljoihin löytyy yhteisöllisyyttä. Muu on sitten niin ja näin.

Joo todellakin näin on.

• Anonyymi

Aika typerää mankumista taholta, joka itse mankuu ylimääräisiä yhtiövastikkeita ja vastuuvapautta. As Oy on kolhoosi, ehkä nämä toimisivat sovhoosimallilla paremmin.
      Jos joku on tyytymätön nykyiseen asuntoonsa Suomessa, suosittelen lämpimästi asumista jonkin aikaa kommunalkassa. Eiköhän valitus lopu. Naapureiden välit ovat usein huonot.

maksaisivat töiden teettämisestä omalta osaltaan.

• Anonyymi

Meinaatko että metrisen lumisateen jälkeen se A-rapun selkävikainen mummo lähtee luḿitöihin, kun sattui vuoro kohdalle?

• Anonyymi

Täällä meidän yhtiössä on vaan sellainen teräsmummo, joka pesee lumihommissa nämä nyky jupit joilla tuntuu kaiken aikaa olevan sellainen kiire sen Teslan rattiin ettei huomenta ehditä sanoa naapurille. Olisi mummo sitä mieltä, että turkin hihaan pitäis nämä kaverit laittaa ja … uudelleen. ;-)

• Anonyymi

Asunto-osakeyhtiö on nimenomaan yhtiö, ei mikään työsiirtola. Jos satut omistamaan pörssi osakkeita, niin ei sieltä tule vuoroja johonkin hommiin.
      Yhtiö on vastuussa hommien hoidosta ja jos muutama puuhapete haluaa tehdä itse, niin siitä vain, mutta se ei koske muita osakkaita.

• Anonyymi

Yleensä olisi parempi kun ne puuhapetet sitoisi puuhun jos tulee jotain haravoimista vaikeampaa.

• Anonyymi

Sen takia Teslakuskikin on hommannut asuntonsa taloyhtiöstä eikä okt, jotta ei tarvitse niitä lumitöitä tehdä, vaan yhtiö järjestää asian. Mankujien pitää muuttaa itse omakotitaloon, jos ei as oy miellytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6244
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5743
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3234
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2600
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1856
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1759
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe