Noniin, otsikon mukainen video:
https://youtu.be/EYvDySlazjc?feature=shared
Uusi video! Kuollut usko ja elävä usko sekä uskon luonne
30
364
Vastaukset
- Anonyymi
Pureskeltavaa!
- Anonyymi
Ei elävä usko ole löpinää.
Elävä usko on sitä että elää uskon todeksi eikä löpise siitä.
Videon pitäisi silloin näyttää elämää, miten siinä elämässä toimii, mitä siinä tekee, miten suhtautuu ihmisiin, miten heidän kanssaan keskustelee ilman teeskentelyä. Silloin voisi puhua elävästä uskosta.
Kuka tahansa pystyy puhumalla olemaan mitä tahansa, heti Jumalasta seuraava.
Käytännön elämässä sitten kompastuu jo nisunjyvään.Kuka tahansa pystyy täällä kirjoittamaan että näytä oikeaa elämää. No käytätkö samaa standardia kaikkiin vl-puhujiin? Et. Siinä jo näkyy sun ilmeinen tekopyhyys.
Olenko joskus sanonut että elävä usko on pelkkää löpinää? Vai sinäkö sen sanoit? Ja väitätkö että yksi osa elävästä uskosta ei ole se että puhuu siitä?
Olennaista on onko se mitä videolla sanon totta vai ei. Muulla ei ole väliä. Eli kerro mitä sanoin väärin videolla niin keskustellaan siitä. Pelkkää suunpieksentää tämä sun kommentti oli vailla mitään oikeaa sisältöä.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Kuka tahansa pystyy täällä kirjoittamaan että näytä oikeaa elämää. No käytätkö samaa standardia kaikkiin vl-puhujiin? Et. Siinä jo näkyy sun ilmeinen tekopyhyys.
Olenko joskus sanonut että elävä usko on pelkkää löpinää? Vai sinäkö sen sanoit? Ja väitätkö että yksi osa elävästä uskosta ei ole se että puhuu siitä?
Olennaista on onko se mitä videolla sanon totta vai ei. Muulla ei ole väliä. Eli kerro mitä sanoin väärin videolla niin keskustellaan siitä. Pelkkää suunpieksentää tämä sun kommentti oli vailla mitään oikeaa sisältöä.Olet vain kateellinen teidän srkn lesta ukkojen ego ei kestä pyhiä ihmisiä mentaali puolella tulee ilmeisesti häiriöitä ootko kattonu peilin edessä kasvaako sulla munat
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Kuka tahansa pystyy täällä kirjoittamaan että näytä oikeaa elämää. No käytätkö samaa standardia kaikkiin vl-puhujiin? Et. Siinä jo näkyy sun ilmeinen tekopyhyys.
Olennaista on onko se mitä videolla sanon totta vai ei. Muulla ei ole väliä. Eli kerro mitä sanoin väärin videolla niin keskustellaan siitä. Pelkkää suunpieksentää tämä sun kommentti oli vailla mitään oikeaa sisältöä.Miksi esittelet kuollutta uskoasi?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi esittelet kuollutta uskoasi?
Miksi kyselet tyhmiä? Syyn videoilleni olen kertonut täällä ja videoillani useita kertoja.
Ja jos mun usko on kerran kuollutta, niin osoita se, äläkä vaan piekse suuta, se kun ei auta sun asiaa ollenkaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet vain kateellinen teidän srkn lesta ukkojen ego ei kestä pyhiä ihmisiä mentaali puolella tulee ilmeisesti häiriöitä ootko kattonu peilin edessä kasvaako sulla munat
Asian voi näinkin esittää jos ei tiedä mistään mitään.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Miksi kyselet tyhmiä? Syyn videoilleni olen kertonut täällä ja videoillani useita kertoja.
Ja jos mun usko on kerran kuollutta, niin osoita se, äläkä vaan piekse suuta, se kun ei auta sun asiaa ollenkaan.Juuso pitääkö sananlaskut paikkaansa?
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Anonyymi kirjoitti:
Juuso pitääkö sananlaskut paikkaansa?
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.Joo pitää, mutta täytyy huomioida pari seikkaa:
"Velttoina riippuvat halvatun sääret; samoin sananlasku tyhmäin suussa. Kuin ohdake, joka on osunut juopuneen käteen, on sananlasku tyhmäin suussa." (Sananl. 26:7, 9)
Eli ainoastaan se että kritisoin tai puhun paljon uskosta ei tarkoita että olen "tyhjä tynnyri", koska sillä logiikalla myös profeetat, Jeesus ja apostolit olivat "tyhjiä tynnyreitä".
Eli sun suussa tuokin sananlasku on niinku halvatun sääret ja ohdake joka on osunut juopon käteen.
- Anonyymi
Oli yl tai mikä tahansa niin ei usko tai uskon teot tule siitä miten ihminen itse yrittää asiat ajatella ja ne selitellä. Se tulee siitä miten uskoo siihen että Jumalan Pyhä Henki ottaa omakseen kuten UT asian kertoo. Ei se ole mikään pohdistelukirja siitä olenko minä uskossa vai en, olenko juuri oikealla tavalla osannut ajatella asiat, vaan kertomus siitä, miten Jumalan voima tulee ihmiseen Jumalan työnä. Joskin se vaatii uskomista siihen mitä kirjoitettu on eikä vain sen selittämistä.
- Anonyymi
Siinähän yrität selittää yrität kunota Raamatun kirjoitukset mut samalla elät niitten mukaan kirjoitettu on tarkottaa eri asiaa kuin totuudesta poikennut raamattu
- Anonyymi
Juusolla on erinomaista "uskoa" itsestään rekkakuormallinen. Jeesuksen mukaan sinapin siemen verran uskoa on paljon.
Sillä ei ole väliä millainen minä olen. Kommentoisitko videota ja jotain mitä olen sanonut sensijaan että arvuuttelet millainen minä olen.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Sillä ei ole väliä millainen minä olen. Kommentoisitko videota ja jotain mitä olen sanonut sensijaan että arvuuttelet millainen minä olen.
Eihän sillä mitään väliä ookkaan mut jos olet homo se on jo paljon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sillä mitään väliä ookkaan mut jos olet homo se on jo paljon
Harmiksesi täytyy sanoa että Juuso on umpihetero.
- Anonyymi
No ei todellakaan.
Jos harrastaa seka seksiä on bi.
- Anonyymi
Itseään sitä pitää nimenomaan arvioida uskossa eikä jotain amerikan homoja.
- Anonyymi
Uskohan nimenomaan on sitä mitä ihminen on uskossa ja uskon itsensä arvioimista ja sellaisena kuin toteaa olevansa menemistä Herran eteen.
Ei ole mitään ideaa viedä amerikan homoja Herran eteen. - Anonyymi
Kaikista hirvein tilanne uskossa olisi jos arvostelisi kaikkia muita paitsi itseään.
Syntyisi fariseusten fariseus.- Anonyymi
Kuvailit juuri vanhoillislestadiolaisuuden täydellisesti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvailit juuri vanhoillislestadiolaisuuden täydellisesti!
Ei se ole iloinen asia.
Surullista jos jotkut on sellaisia. - Anonyymi
Mikäs on fariseusten fariseuksen fariseus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs on fariseusten fariseuksen fariseus
Juurihan se kerrottiin.
- Anonyymi
Hyvä video!
- Anonyymi
Saatiin just uusi paavi, paavi Leo!
- Anonyymi
Rukoilen hänenkin kuolemaa
Katsotaan onko edeltäjäänsä sitkeämpi
- Anonyymi
Uskohan on juuri sitä mitä ihminen on uskossa. Miten Jumalan Pyhä Henki on ihmisen valaissut hänet, miten hän on näin päässyt taivasten valtakuntaan, kuinka Jumalan armo ja totuus toteutuu juuri ihmisessä itsessään. Nimenomaan sitä on usko.
Ei sitä miten onnistuu omituisia selittämään ja toisia herjaamaan.Uskoa ei ole myöskään täällä palstoilla nimimerkin takana lörpöttely ja huutelu ilman mitään sisältöä.
Minäkin voisin täällä nimimerkin takana huudella kaikenlaista, mutta avoimesti teen kaiken ja kaikilla on mahdollisuus osoittaa että mun jutut on valhetta.
Uskoa nimittäin on myös se että puhuu siitä ja myös kertoo siitä ihmisille ja uskaltaa myös puhua kipeän totuuden ihmisille. Näin teki profeetat, Jeesus ja apostolit sekä Laestadius, Raattamaa ja muut alkuaikojen saarnamiehet ja lestadiolaisetkin ylipäänsä. Nykyään kun lestadiolaisuudesta on tullut kädenlämpöistä lörpöttelyä niin näitä hedelmiä ei näy ja niitä jotka näin tekee pilkataan, vaikka itseasiassa koko herätystä ja herätysliikettä ei olisi olemassakaan ilman sitä.
Mitään mun juttuja ei ole voitu osoittaa valheeksi. Eli kertokaa toki mitä on herjaaminen ja missä olen sanonut väärin? Aina on suruttomat itkeneet sitä että niitä herjataan kun joku on alkanut totuutta puhumaan, sama on tänäkin aikana.
Ironista sinänsä on se, että nykyään ne jotka valittaa on lestadiolaiset. Miksi ironista? Siksi että se kuvaus minkä Laestadius antaa suruttomista jotka valittaa ja joita se pitää vääränä profeettana sopii täydellisesti lestadiolaisiin itseensä: kritiikkiä ei oteta vastaan vaan pilkataan vain sitä joka esittää kritiikkiä vaikka ei voida mitenkään osoittaa todeksi sitä väitettä että valehtelisin tai että motiivinani olisi herjata tai pilkata lestadiolaisia.
- Anonyymi
...
- Anonyymi
Raamattu on Raamattu riippumatta kenestäkään kirjoittajasta tai suuntauksesta.
Se ohjaa henkilökohtaiseen uskoon.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336744- 376213
- 293434
- 452900
- 342644
- 152338
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481897En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777