Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jumala asuu Alcyon tähdellä? Sitähän JT aiemmin on sanonut.
Alcyon tähti Jumalan asuinpaikka
11
166
Vastaukset
- Anonyymi
Täällähän ei jt:t yleensä käy, koska valtakunnansali kieltää, vaan erityiset mainosvaltuutetut.
Mainosvaltuutetut tietävät että on paljonkin kiusallista kysyttävää lahkosta, ja kysymykset pitäisi pystyä parhaimmiten käsittelemään lahkon kannalta.
Yksi tapa tällä foorumilla näkyy olevan kysymysten poistaminen (esim. asiantuntijalausunnot lahkon mielenterveystilannetta koskevista tutkimuksista) sitten yhtenä vaiheena laittaa "puuta heinää" sisältöisiä viestejä, jotta ei kiusallinen asia olisi ainakaan ylimpänä, uusimpana luettavissa, vaan joutuisi ikäänkuin lukemaan monta viestiä ensin ja vasta jos vielä jaksaisi, saisi silmiinsä kiusallista aineistoa.
Vanha tapa on lausahtaa että tuo on luopiojuttuja, he ovat katkeria ...
Mutta tuo kysymys Alcyon tähdestä voidaan liittää vartiotornin väitteeseen siitä että lehti toimii jehovan kanavana. jehova olisi siis ensin ilmoittanut osoitteensa, sitten peruuttanut sen.
Raamatun kannalta Jumala on kaikkialla, ja on Henki.
Esim. Psalmit 139:7 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
139:8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
139:9 Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
139:10 sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
Esim. Joh. 4:24 Jumala on Henki
Alcyon, tähti, on itse asiassa aurinko lähempää jos katsoisi, kuten kaikki tähdet. - Anonyymi
Jos seurakunnassa olisi sanonut, etten usko tuohon juttuun, olisiko minut silloin erotettu tottelemattomuudesta?
Jos olisin 1970 luvulla sanonut, että minä menen siiviilipavelukseen, olisiko minut erotettu?
Jos minä olisin sanut, ennen vuotta 1975, ettei harmagedon tule missään tapauksessa 1975, niin olisiko minut erotettu?- Anonyymi
Todennäköisesti. Minä en usko Harmagedonin pikaiseen tulemiseen.
- Anonyymi
Jo pelkkä 1975-harmagedonin epäileminen sanoin tai teoin olisi johtanut hengellisesti heikoksi tai epäilyttäväksi leimaamiseen. Suora kyseenalaistaminen olisi jo ollut erottamisperuste, ainakin jos olisi pitänyt näkemyksestään kiinni. Tuohon aikaanhan järjestö opetti, että luomispäivät olivat 7000 vuotta pitkiä, mihin 1975-odotus osaltaan perustui. Jos olisi tuonut esille, että luomakunta on kyllä miljoonia tai jopa miljardeja vuosia vanha, tämä olisi ollut järjestön opin kiistämistä ja jatkuessaan erottamisperuste.
Siviilipalvelus oli erottamisperuste vuoteen 1996 asti.
- Anonyymi
Raamatussa ei ole mitään sellaista, mikä soveltuisi Jumalan valtaistuimen sijoittamiseen Alcyonelle. Seulasten tähdistö, johon Alcyone kuuluu, sinänsä mainitaan, mutta ei sellaisessa yhteydessä, että se valtaistuimeen mitenkään liittyisi.
Psalmi 29:10 kertoo Herran istuvan "vedenpaisumuksen" yllä. Kyseessä on sama heprean kielen sana, jota 1. Mooseksen kirjassa käytetään Nooan ajan tulvasta. Raamatun maailmankuvassa taivaankansi oli kiinteä ja sen yläpuolella olivat vedet ja Jumalan asuinpaikka.- Anonyymi
Sen sijaan Vartiotorni-seuran materiaalissa Jumalan asuinpaikka on kyllä sijoitettu Alcyonelle. Lisää voi katsoa esim. tämän foorumin vanhasta ketjusta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/3673984/alcyone
- Anonyymi
Alcyone on tähti, jonka lämpötila on noin 13 000 Kº (13 000 ℃). Reilut 2x lämpimämpää kuin Auringossa. Siis auringon kaltainen, mutta paljon suurempi (6x auringon massa) ja lämpimämpi.
Siellä se jehova-setä jt mukaan asusteli. Vi**u, mitä tolloja.
HOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHO! - Anonyymi
Anonyymi 2025-05-07 13:26:27
"Jos seurakunnassa olisi sanonut, etten usko tuohon juttuun, olisiko minut silloin erotettu tottelemattomuudesta?
Jos olisin 1970 luvulla sanonut, että minä menen siiviilipavelukseen, olisiko minut erotettu?
Jos minä olisin sanut, ennen vuotta 1975, ettei harmagedon tule missään tapauksessa 1975, niin olisiko minut erotettu? "
-Näissä erottamisasioissa riippuu paljon seurakunnan vanhimmasta.
Yksi yrittää erottaa jonkun ilman mitään syytäkään. Toinen sanoo että onhan meillä erilaisia käsityksiä, pitää olla hiljaa käsityksensä kanssa.
Uskonnolliseen puoleen voi kiinnittää huomiota. ryhmästä taitaa olla nykynimitys "järjestö". Ja vartiotorni kirjoittaa ettei ole pelastusta järjestön ulkopuolella.
Ja nuo oppimuutokset merkitsevät, että eri aikoina järjestöllä on ollut vastakkaisia käistyksiä opeissaan.
Ja niinkin on, että erotettua ei pyydetä takaisin, puhumattakaan että pyydettäisiin anteeksi.
Eli jos joku erotettiin ennen 1975 sanottuaan, ettei usko Harmageddoniin 1975, niin hän on ollut erotettu siitä asti. Ellei alistu katumusten osoittamiseen lahkon määrittelemin tavoin.- Anonyymi
Tärkeintä ei ole oikeassa oleminen vaan yhdessä marssiminen. Näin on sanottu.,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeintä ei ole oikeassa oleminen vaan yhdessä marssiminen. Näin on sanottu.,
Kiinalaista ja Pohjois Korealaista ajatusmallia.
Järjestö on väärä profeetta. Matt.24:11.
Miksi siis tehdä mitään sen määräyksien mukaan?
Parasta pysyä kaukana, ettei eksy.
- Anonyymi
Minkäköhän takia Jumala loi meille vapaan tahdon, jos kaikkien pitää ajatella samoin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336744- 376213
- 293434
- 452900
- 342644
- 152338
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481897En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777