Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

210

4425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten pääset Taivaaseen?

Jumala odottaa voidakseen olla Sinulle armollinen. Hänellä on hyvä tahto Sinua kohtaan.

Jeesus on Hyvä Paimenemme, ”Tie, Totuus ja Elämä”. Hän sovitti ristillä syntimme ja avasi näin meille oikean koti-tien. ”Se on täytetty!”

Ajallisen elämän loputtua meitä odottaa ikuinen kirkkauden valtakunta: ”Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” Room. 6:23.

”Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt. 4:12.
      ”Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen Nimeensä.” Joh. 1:12.
      Jeesus on Ainoa Pelastaja ja syntien sovittaja!

Ei ole muuta mahdollisuutta päästä Taivaaseen. Ihmisen oma hyvyys tai mm. uskonnot yms. ideologiat eivät voi pelastaa ihmistä. Vaikka olisit miten hyvä ihminen tahansa ja hyväntekeväisyysjärjestöjen jäsen sekä kuuluisit parhaiden uskontojen jäsenrekistereihin, mutta Jeesus puuttuisi elämästäsi, et voisi päästä perille. Ei ole niin hyvää ihmistä, etteikö hän tarvitsisi ristin sijaisuhrin kautta saatavaa pelastusta; eikä ole niin pahaa ihmistä, ettei Jeesus voisi häntä armahtaa.

Jeesuksen veri puhdistaa synnistä jokaisen parannukseen nöyrtyvän ja katuvan syntisen. Hänen sijaisuhrinsa on ainoa mahdollisuutemme. Saamme ottaa vastaan valmiin pelastuksen, Jumalan armon. ”Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sanoohan hän: ”Sopivalla ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut.” Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä.” 2 Kor. 6:1-2. Ja seuraavana on vuorossa kasteelle tuleminen. Apt. 2:41.

Vain uskoon tulleet pääsevät Taivaaseen. ”Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. ” Mark. 16:16. Elämämme paras asia on saada tulla Jumalan lapseksi. Ja tämän elämän aikana meille riittää nimemme kuuluminen elämän kirjaan Taivaassa. Luuk. 10:20.

Johannes 11:25-27 “Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?”

Hän sanoi hänelle: ”Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan”.”

• Anonyymi

Kaltaisesi olisi syytä pysyä kaukana mielenterveyden ongelmista kärsivistä henkilöistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaltaisesi olisi syytä pysyä kaukana mielenterveyden ongelmista kärsivistä henkilöistä.

Ajattelin samaa ,näitä tulee heti esille kun on jotain vakavia asioita . Aiinä sekopäissään selittelevät asioita jossa ei ole mitäön loogista ajatusta.
        Muistan yhden ihmisen jolle oli liåuvattu aivoleikkaus joka on aika tavallinen siinä sairausådesta mikä hänellä oli niin jo ilmestyi uskon sisar tervehtimään häntä ja kerran kun menin hönen luokseen viemään hänen ruoka kassinsa kun olin luvannut auttaa ostoksien teossa niin tämä uskonsisar siellä oli. Olivat polvillaan ja rukoikölivat niin maaan S**tanasti ynnä ja yhtenä että mölinä vaan kuului. Tämä uskon sisar aivopesi sairaan ettei potilas menisi leikkaukseen. . Ja tämä ressukka kuunteli. Jumala kuulemma parantaa .
        Hän ei mennyt leikkaukseen joka olisi parantanut hänet vaan kuoli sitten ihan pian sairauteensa . Ja uskon sisar oli vapaa kaikista syytöksistä , vaikka oli syyllinen . Siihen että aivopesi ihmisen. Uskon voimalla . Linnaan olisi joutanut toisen kuolemaan tuottamisesta .
        No tänään on hänkin kuollut , joutuikohan helvettiin , toivon ainakin sitä . Tuollaiset seremoniat tulisi kieltää lailla . Hullujen touhuja kaikkine lietsomisineen
        Joten olet oikeassa tuollainen ihminen ei saisi olla mt kärsivien läheisyydessä edes

• Anonyymi

Mene uskon palstoille saarnaamaan tällä,puhutaanyråteiskunnalkisista asioista. Ja sairaan hoidosta . Sinun sairas mielesi ei tee mitäön hyötyä palstalla mikä tämä on

• Anonyymi

Tämän sepustaneella hörhöllä ei ole omaa ajattelua, pelkkää lahkolaistyyppistä lainausta koko viesti. Eihän siinä elämisen tarkoitukseen sitten muuta kuin "taivaaseen pääsy" ...sieltä mulla alta, hahah.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän sepustaneella hörhöllä ei ole omaa ajattelua, pelkkää lahkolaistyyppistä lainausta koko viesti. Eihän siinä elämisen tarkoitukseen sitten muuta kuin "taivaaseen pääsy" ...sieltä mulla alta, hahah.

Nehän opettelee ulkoa näitä tarinoita ja niitä sitten selittelevät heti kun näkevät tilaisuuden siihen.
        Tuollaiset jutut pitöisi lailla kieltää , sitä mitä ei pysty konkreettisesti todistanåmaa; todeksi on niin että sellaisia ei puhuta . Poliisi ilmoituksen tuosta pitäisi tehdä , tulee selittelemään asioita mitä ei ole muualla kun hänen päässään , ajatuskin että alkaisi lapsille noita juttujaan selittelemään voi vaurioittaa lasta henkisesti . Mielenterveydellinen asia tuokin.

• Anonyymi

Kiitos saarnasta, teki paremman olon tälle itsetuhoiselle. Kiitos. Tällä voimalla jaksan vähän aikaa. Sitten täytyy avata Raamattu ja lukea lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos saarnasta, teki paremman olon tälle itsetuhoiselle. Kiitos. Tällä voimalla jaksan vähän aikaa. Sitten täytyy avata Raamattu ja lukea lisää.

Raamattu on paras apu ja ensimmäinen apu kaikille.

Saattaa olla että riittäisi jokaiselle.

Mutta on tekopyhää valittaa mielenterveyshoidosta kun koko mielenterveysala on syypää noihin itsemurhiin-

esim psykiatriassa kuolee enemmän ihmisiä kuin sodissa-.

Psyykelääkkeiden sivuvaikutukset on mm itsemurhat tai murhat, jne....?

• Anonyymi

Olemme EU:ssa ja siis eurooppalaisia!

• Anonyymi

Nyt hoitoon ja äkkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta on tekopyhää valittaa mielenterveyshoidosta kun koko mielenterveysala on syypää noihin itsemurhiin-

Joo raamatun insestitarinat, lasten tappaminen, silpominen, tappamiskehotukset yms. varmasti piristää mt-ongelmaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen takia sitä sanotaan itsemurhaksi, kun se tehdään itse, jos tehdään.
        Ei siitä voi syyttää ketään ulkopuolista, psykiatriaa, tms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä raamattu sanoo itsemurhasta? Ei hyvä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt hoitoon ja äkkiä.

Hoidon tulisi olla mielialahäiriöistä kärsiville pakollista

• Anonyymi

Jumala on ihmisen luoma hahmo, uskonnot on ihmisten aikaan saannoksia.
        Uskonnolliset kirjat, ovat ihmisten kirjoittamia , lähes eepoksia.
        Ihmismielen mielikuvitus on rajaton. Jumalat, sadut, uskonnot, ufot- ja humanoidit, keksikää itse lisää.
        Vain kaksi on asiaa, jotka pysyy iäisyydestä iäisyyteen on: Verot ja kuolema 😇
        Tämän minulle kertoi jumala, nimeltään Verku.
        Ps. Saaten ihan itse selvittää, mistä jumalan nimi Verku on lähtöisin, alkuperä 🙈🙉🙊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

(Edellinen itsetuhoinen jatkaa keskustelua)

Anteeksi jos missaan jotain kontekstia, kun en ole vielä klikannut uutislinkistä eteenpäin. Eksyin jo kaksi kertaa heti lukemaan kommentteja tämän sivun avatessa ja tänne jäin. Ja nyt kun tää kommentti on lähetetty, niin menen lukemaan itse uutista.

Haluaisin ensin sanoa kaikille, että tuosta uskonnollisesta tekstistä voi tulla monelle itsetuhoiselle parempi olo ja tosi psykoottinen täytyy olla, jos se lisäisi kenenkään hetkellistä vaarallisuutta itselleen. Eikö sellaiset ihmiset jo läheiset ole hankkineet hoitoon, jos vaan terveydenhuollossa asia otetaan tosissaan? Ja kyllä kristitytkin ihmiset hakevat kussakin elämäntilanteessa sen verran hoitoa, kun tuntevat tarvitsevansa.

Osui ihan täydelliseen saumaan saarnan lukeminen mulle, oli tosi huono hetki. Samaa mieltä monesta asiasta. Raamatun lisäksi tarviin lähinnä vain mukavia keskusteluja muiden ihmisten kanssa. Tosin itse olen autisti ja tarviin myös minimaalisen annoksen SSRI:tä, ettei tuu tosi kivuliaita aistiyliherkkyys kohtauksia. Mutta joo, muuten psykiatria on ollut mulle vain tuhoisaa. Jos vetäisin tavallisen suuruista annosta SSRI:tä, niin olisin tosi itsetuhoinen. On kokeiltu.

Ja psykiatriahan maalaa autisteista tosi negatiivista kuvaa koko yhteiskunnalle, joka on osasyy meidän syrjintään. Nyt meitä pyritään eristämään muista, ettei tavallisten tarvitse kattella. Mutta uskon, että historiassa ennen psykiatriaa olis saanut olla osa samaa joukkoa ja muut ympärillä olis vaan tajunnut, että tällä ihmisellä on joku vamma ja tarvii jonkun verran muita samanikäisiä enemmän apua arkiaskareissa.

Itsetuhoisuus johtuu mulla siitä, että tarvitsisin enemmän apua arjessa, mutta en halua jotain työntekijöitä elämääni. Joo, aina on mahdollista että löytyisi mukavia ihmisiä, mutta tuntuu liian suurelta riskiltä mun henkiselle hyvinvoinnille, jos onkin ikäviä. Joten yritän pärjäillä itsenäisesti.

Kiitos sinulle mukavasta keskustelusta. En varmaan uskalla enää katsoa mitä tähän kommenttiin kommentoidaan, en halua nähdä, jos joku laittaa vihakommentteja mullekkin. Kiitos, kun kestät tän ryöpyn monen itsetuhoisen ihmisen hyväksi. Älä tee niin liian usein, ettei se käy rankaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelin samaa ,näitä tulee heti esille kun on jotain vakavia asioita . Aiinä sekopäissään selittelevät asioita jossa ei ole mitäön loogista ajatusta.
        Muistan yhden ihmisen jolle oli liåuvattu aivoleikkaus joka on aika tavallinen siinä sairausådesta mikä hänellä oli niin jo ilmestyi uskon sisar tervehtimään häntä ja kerran kun menin hönen luokseen viemään hänen ruoka kassinsa kun olin luvannut auttaa ostoksien teossa niin tämä uskonsisar siellä oli. Olivat polvillaan ja rukoikölivat niin maaan S**tanasti ynnä ja yhtenä että mölinä vaan kuului. Tämä uskon sisar aivopesi sairaan ettei potilas menisi leikkaukseen. . Ja tämä ressukka kuunteli. Jumala kuulemma parantaa .
        Hän ei mennyt leikkaukseen joka olisi parantanut hänet vaan kuoli sitten ihan pian sairauteensa . Ja uskon sisar oli vapaa kaikista syytöksistä , vaikka oli syyllinen . Siihen että aivopesi ihmisen. Uskon voimalla . Linnaan olisi joutanut toisen kuolemaan tuottamisesta .
        No tänään on hänkin kuollut , joutuikohan helvettiin , toivon ainakin sitä . Tuollaiset seremoniat tulisi kieltää lailla . Hullujen touhuja kaikkine lietsomisineen
        Joten olet oikeassa tuollainen ihminen ei saisi olla mt kärsivien läheisyydessä edes

Voi vaan sanoa että , pyydän anteksi kaikkien puoskarien ja huonotapaisten uskovien puolesta , jotka ovat saanutt uushenki ameirikoista josta vainajahenkiä tulee . Tää uusi ilmiö. Jatka sinä viemään köyhille ja kurjille ruokakasseja.

Ikävä että tällaisia kuin Patrick Tiainen ja MarkkuKoivisto vetää loka uskovien ylle ja maailma bauraavat meille Oikeita uskovia jotka eivät käytäydy niinkuin sinä juuri kerroit.
        Ole siunattu !!

• Anonyymi

Suksi v..n hihhuli! Sinä luet ulkoaopittuja aivopesutekstejä ja kuvittelet auttavasi sairastuneita ihmisiä? Mikähän sinun koulutustasosi on?Joku hihhuleiden opisto, jonka mielestä maapallo on 6000 vuotta vanha? Painu oikeasti v..n keskusteluista,joista et tajua mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

(Edellinen itsetuhoinen jatkaa keskustelua)

Anteeksi jos missaan jotain kontekstia, kun en ole vielä klikannut uutislinkistä eteenpäin. Eksyin jo kaksi kertaa heti lukemaan kommentteja tämän sivun avatessa ja tänne jäin. Ja nyt kun tää kommentti on lähetetty, niin menen lukemaan itse uutista.

Haluaisin ensin sanoa kaikille, että tuosta uskonnollisesta tekstistä voi tulla monelle itsetuhoiselle parempi olo ja tosi psykoottinen täytyy olla, jos se lisäisi kenenkään hetkellistä vaarallisuutta itselleen. Eikö sellaiset ihmiset jo läheiset ole hankkineet hoitoon, jos vaan terveydenhuollossa asia otetaan tosissaan? Ja kyllä kristitytkin ihmiset hakevat kussakin elämäntilanteessa sen verran hoitoa, kun tuntevat tarvitsevansa.

Osui ihan täydelliseen saumaan saarnan lukeminen mulle, oli tosi huono hetki. Samaa mieltä monesta asiasta. Raamatun lisäksi tarviin lähinnä vain mukavia keskusteluja muiden ihmisten kanssa. Tosin itse olen autisti ja tarviin myös minimaalisen annoksen SSRI:tä, ettei tuu tosi kivuliaita aistiyliherkkyys kohtauksia. Mutta joo, muuten psykiatria on ollut mulle vain tuhoisaa. Jos vetäisin tavallisen suuruista annosta SSRI:tä, niin olisin tosi itsetuhoinen. On kokeiltu.

Ja psykiatriahan maalaa autisteista tosi negatiivista kuvaa koko yhteiskunnalle, joka on osasyy meidän syrjintään. Nyt meitä pyritään eristämään muista, ettei tavallisten tarvitse kattella. Mutta uskon, että historiassa ennen psykiatriaa olis saanut olla osa samaa joukkoa ja muut ympärillä olis vaan tajunnut, että tällä ihmisellä on joku vamma ja tarvii jonkun verran muita samanikäisiä enemmän apua arkiaskareissa.

Itsetuhoisuus johtuu mulla siitä, että tarvitsisin enemmän apua arjessa, mutta en halua jotain työntekijöitä elämääni. Joo, aina on mahdollista että löytyisi mukavia ihmisiä, mutta tuntuu liian suurelta riskiltä mun henkiselle hyvinvoinnille, jos onkin ikäviä. Joten yritän pärjäillä itsenäisesti.

Kiitos sinulle mukavasta keskustelusta. En varmaan uskalla enää katsoa mitä tähän kommenttiin kommentoidaan, en halua nähdä, jos joku laittaa vihakommentteja mullekkin. Kiitos, kun kestät tän ryöpyn monen itsetuhoisen ihmisen hyväksi. Älä tee niin liian usein, ettei se käy rankaksi.

Autistiset piirteet ei määritä ihmistä. Katson ihmistä, en hänen ulkonäköään, vammoja, sairautta.

• Anonyymi

Ns. Jumala saisi kyllä minulle ensin henkilökohtaisesti esitellä sitä taivaan kotia, kun olen vielä hengissä, niinku koteja yleensäkin esitellään. Mahdoton muuten uskoa.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoidon tulisi olla mielialahäiriöistä kärsiville pakollista

Eli viaton ihminen laitetaan vankilaan ja myrkytetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ns. Jumala saisi kyllä minulle ensin henkilökohtaisesti esitellä sitä taivaan kotia, kun olen vielä hengissä, niinku koteja yleensäkin esitellään. Mahdoton muuten uskoa.

Voiko noin tyhmiä ihmisiä olla olemassa? Ei junalauta.

• Anonyymi

Tämä porukka ryyppää sitä puhdistavaa verta ja maistaa viinin kanssa lihapuolta.
        Ei ole eurooppalaisen touhua, ei !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psyykkisesti sairasta ei laiteta vankilaan, jos täytyy, hänet laitetaan sairaalaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psyykkisesti sairasta ei laiteta vankilaan, jos täytyy, hänet laitetaan sairaalaan.

Ei ole olemassa mitään psyykkisiä sairauksia. Paikka josta ei pääse pois, on vankila.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan mielisairas saa hoitoa jota tarvitsee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkettä on jokus pakko antaa esim masentunut tai persoonallisuushäiriöinen saattaa yrittää kieltää sairautensa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkään mielisairauden olemassaolosta ei ole mitään objektiivista näyttöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Eli viaton ihminen laitetaan vankilaan ja myrkytetään."

Jossain vaiheessa kohti dystopiaa matkatessamme näin väistämättä käy. Toimivaan yhteiskuntaan lopulta kelpaavat vain toimivat yksilöt.

Suomi mitä todennäköisimmin tulee olemaan jotain sellaista, että ne ö-luokan tieteiselokuvat kalpenevat rinnalla. Kehityskulku on ollut nähtävillä neljännesvuosisadan ajan. Tapahtuu hitaasti, joten siihen ikäänkuin turtuu ja tottuu.

"Mitä todennäköisimmin" siksi, että en ole nähnyt pahemmin muutosvastarintaa eri hallitustemme kokeiluille. Eräskin tällainen kokeilu muodostui kuin varkain uudeksi normaaliksi, jota jatkaa nykyinen hallituksemmekin. Kansan hyväksymänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkään mielisairauden olemassaolosta ei ole mitään objektiivista näyttöä.

Junalauta! Lopeta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään psyykkisiä sairauksia. Paikka josta ei pääse pois, on vankila.

Onpas, tutki tarkemmin. Itseäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sairaalasta pois pääsee kun tulee kuntoon.
        Vankilasta pääsee pois kun tuomio on lusittu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sairaalasta pois pääsee kun tulee kuntoon.
        Vankilasta pääsee pois kun tuomio on lusittu.

Ei ole olemassa mitään objektiivista näyttöä minkään mielisairauden olemassaolosta.

• Anonyymi

Hakutulos
        eeli:ut:x
        1. Matt. 27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

2. Mark. 15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

3. Luuk. 3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,

• Anonyymi

Näin on Amen..miten käy väärän todistuksen antajille, riistäjille...saavatko hekin anteeksi kaiken minkä ovat pahansuopuudellaan muille aiheuttaneet...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

" Eli viaton ihminen laitetaan vankilaan ja myrkytetään."

Jossain vaiheessa kohti dystopiaa matkatessamme näin väistämättä käy. Toimivaan yhteiskuntaan lopulta kelpaavat vain toimivat yksilöt.

Suomi mitä todennäköisimmin tulee olemaan jotain sellaista, että ne ö-luokan tieteiselokuvat kalpenevat rinnalla. Kehityskulku on ollut nähtävillä neljännesvuosisadan ajan. Tapahtuu hitaasti, joten siihen ikäänkuin turtuu ja tottuu.

"Mitä todennäköisimmin" siksi, että en ole nähnyt pahemmin muutosvastarintaa eri hallitustemme kokeiluille. Eräskin tällainen kokeilu muodostui kuin varkain uudeksi normaaliksi, jota jatkaa nykyinen hallituksemmekin. Kansan hyväksymänä.

Suurin osa ihmisiä kelpaa yhteiskuntaan.
        Ihmisen on vain itsekin osattava ajatella, että hän kelpaa.
        Ongelmana taitaa usein olla se, kun ihminen ei kelpaa itselleen, hän luulee, ettei kelpaa muillekaan/muuallekaan.

• Anonyymi

Ja tänään, jos sinä huomaat, että Jeesuksen ja sinun välille on tullut jotakin, niin anna tänään Jeesuksen sovintoveren puhdistaa sinun sydämesi. Jos et vielä ole löytänyt Jeesusta niin nyt on aika ja tilaisuus etsiä, ja ottaa Hänet vastaan. ”Jeesus, minä kiitän sinua, että tänä iltana uudistat minut Jeesus rakas. Minä kiitän sinua, että tänä iltana täytät minut Pyhällä Hengellä ja tulella. Kiitän sinua, että sinetöit minut Jeesus, tänä iltana, Pyhän Hengen iankaikkisella sinetillä, joka on minun perintöni vakuutena, joka on sinun omaisuutesi lunastamiseksi. Että jos Jeesus sinä tulet, vaikka ennen auringonnousua, niin Jeesus, minä olen valmis. Minä olen valmis sinun lunastustyösi tähden. Itse olet valmistanut itsellesi morsiussielun.”

Ja mikä siunattu tietoisuus, kun ihminen tietää, että hän on Jeesuksen oma. Illalla kun menee levolle tietää, minä painan pääni tyynylle ja nukahdan Jeesuksen omana. Ja kun aamulla herää ja avaa silmänsä uuteen armon päivään, tietää, Jeesus, minä olen sinun omasi. Ja Jeesus, tämä päivä olkoon se päivä, jolloin minä vaellan Sinun omanasi iltaan asti, jos sallit illan tulla. Mikä armo olla pelastettu! Mikä armo kantaa tämä varmuus sydämessä ja omassatunnossaan. Tietoisuus siitä, että minä olen Jeesuksen Kristuksen oma. Kyllä minä joskus säälin niitä ihmisiä, jotka sanovat olevansa kristittyjä, mutta heillä ei ole pelastusvarmuutta. Ei ole uudestisyntymisen kokemusta. Ei ole anteeksiantamuksen kokemusta. Ei ole mitään tietoa Pyhän Hengen rakkaudesta ja voimasta, Elämästä eikä lämmöstä. Ja yrittää olla tämän maailman keskellä kristitty. Kyllä sen täytyy olla raskasta kristillistä elämää. Miten toisenlaista on olla kristitty, kun tietää, että minä olen Jeesuksen oma. Olen kokenut uudestisyntymisen. Tiedän, että minun syntini on pyyhitty pois. Ja tiedän, että minut on sinetöity Pyhällä Hengellä ja tulella hänen omaisuudekseen. Oi mikä armo se on olla tietoinen tästä asiasta. Oi ihmeellinen Jeesus. Jeesus sinua siunatkoon!

• Anonyymi

Noista pirun synneistä aina höpötetään . Usein alkoholistit tulevat juuri tälläiseen uudesti syntymisen hurmioon
        Syntiä ei ole olemassakaan ihmiset elävät elämäänsä kuten se heille sopii ja aiinä ei ole mitäön ayntiä
        Ennemmin jatkaisin alkoholisti;elämää se kun kulkisin jossain hurmiossa. Näiden ihmisten. Tiellä jossa puhutaan vaan synnistä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noista pirun synneistä aina höpötetään . Usein alkoholistit tulevat juuri tälläiseen uudesti syntymisen hurmioon
        Syntiä ei ole olemassakaan ihmiset elävät elämäänsä kuten se heille sopii ja aiinä ei ole mitäön ayntiä
        Ennemmin jatkaisin alkoholisti;elämää se kun kulkisin jossain hurmiossa. Näiden ihmisten. Tiellä jossa puhutaan vaan synnistä .

Ja jos on syntiä tehnyt, niin itsehän se on itselleen anteeksi annettava.
        Jos anteeksiannon siirtää jollekin muulle, se kertoo, ettei itse voi antaa anteeksi itselleen.
        Hyvin yksinkertaista.
        Ja uskontopalstat on muualla, ei tämä palsta.

• Anonyymi

pitäs päästää ver ret pihalle siitä sinun saa tnan jeesuksesta!

ai mutta siitähän päästettiinkin jo aikoja sitten... ei vaan auttanu

• Anonyymi

Siinäpä mainio evankeliointi viesti! Tätä lisää!

• Anonyymi

Siis tällaisia "minä uskon" asioita levittelevät ovat ihan kauheita muiden ihmisten elämään puuttujia harhaopeillaan... ja nykyajan tekniikan kieltäviä sairailta ihme opeillaan....samoin on kaikki uskontokunnat, kristityt ovat nyt vähän asettuneet, mutta islamistit ovat tällä hetkellä kaiken syöpä ja miettikääpä mitä tapahtuu esim. Afganistanissa, naisten kohtelun suhteen... koirakin on kuulemma ylempänä, kuin nainen, niiden partasuu-ukkojen, vanhojen äijien mielestä, jotka eivät enää pysty naisen suhteen mihinkään... ja yksi pahuus on se, että sieltä tulee tänne väkeä ja kun on tarpeeksi, niin valitaan meille päättäviin elimiin.. ja se on menoa se... Mutta tuosta nuorten masennuksesta sanon vielä sen, että kun heillä ei ole itsellä muuta harrastusta kuin tuo ruudun tuijotus, niin iskee tekemisen puute, ei liikuta, keho hiipuu tilaan, josta ei jaksa nousta sohvalta ylös, koska voima jäsenistä on mennyt, aivan sama, kun vanhukset lakkaavt liikkumasta... ei koeta elämässä mitään, josta tulisi mielihyvää.... Joten se vanhan kansan toteamus: ylös, ulos ja lenkille.... siinä on kuulkaa jotain idistä takana...

• Anonyymi

Voi tsiisus, mitä aivopesupaskan tuottamaa sontaa! Sano uskonnollinen asiasi lyhyesti ja ytimekkäästi äläkä suolla tänne kaikkea sitä mielenvikaista paskaa,mitä seurakunnista ja "pyhistä" kirjoituksistasi ulkoa opiskelet. Sinä et auta ketään,vaikka kuvittelet niin.
        Uskovaisuus on monille vain keino paeta omia ongelmiaan,mielensä alueella erityisesti ja sitten nämä lahkohullut tahtovat tehdä myös muista samanlaisia sekoja kuin he itse ovat,kahta kauheampia itseasiassa oikein kannustamalla epätieteellisiin/epärationaaliisiin todellisuuspakofantasioihin.
        Tiedän ihmisiä,jotka ovat tappaneet itsensä tultuaan uskoon,sillä he lakkasivat vastaanottamasta hoitoa tai keskusteluapua-sekosivat uskontoon pahasti. Hyi vittu että voisitte te hihhulit pitää sen turpanne kiinni! Tajutkaa mitä tarkoittaa: Tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla. Te ette ole Jumalan "valittuja" yhtään sen enempää kuin juutalaisetkaan. Olette moraaliposeeraajia,joilla ei ole älykkyyttä etsiä vastauksia itse,vaan ulkoistatte ajattelunne jollekin lahkolle,sen johdolle,tunteillenne.
        "Koette Pyhän Hengen" joka on todellisuudessa vain oma tunne-elämänne,sen reaktio johonkin voimakkaaseen kokemukseen/väitteeseen ympäristön välityksellä. Kaatuilette,tärisette horkassa,sönkötätte jotain käsittämätöntä ja naurettavinta on, ettei MITÄÄN tuollaista ole palvomassanne paimentolaisoppaassa,mainittu MISSÄÄN merkkinä korkeamman entiteetin ilmestymisestä. Teidän uskollanne ei ole mitään muuta pohjaa kuin omat tunteenne ja subjektiivinen moraalikäsityksenne,vaikka väitätte nojaavanne raamattuun-niin te ette todellakaan tee. Lukekaa tarkemmin,millaista jumaluutta abrahamilaiset uskonnot (juutalaisuus,islam,kristinusko) todellisuudessa edustaa. ja lopettakaa se valehtelunne heikoille ja tietämättömille!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi tsiisus, mitä aivopesupaskan tuottamaa sontaa! Sano uskonnollinen asiasi lyhyesti ja ytimekkäästi äläkä suolla tänne kaikkea sitä mielenvikaista paskaa,mitä seurakunnista ja "pyhistä" kirjoituksistasi ulkoa opiskelet. Sinä et auta ketään,vaikka kuvittelet niin.
        Uskovaisuus on monille vain keino paeta omia ongelmiaan,mielensä alueella erityisesti ja sitten nämä lahkohullut tahtovat tehdä myös muista samanlaisia sekoja kuin he itse ovat,kahta kauheampia itseasiassa oikein kannustamalla epätieteellisiin/epärationaaliisiin todellisuuspakofantasioihin.
        Tiedän ihmisiä,jotka ovat tappaneet itsensä tultuaan uskoon,sillä he lakkasivat vastaanottamasta hoitoa tai keskusteluapua-sekosivat uskontoon pahasti. Hyi vittu että voisitte te hihhulit pitää sen turpanne kiinni! Tajutkaa mitä tarkoittaa: Tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla. Te ette ole Jumalan "valittuja" yhtään sen enempää kuin juutalaisetkaan. Olette moraaliposeeraajia,joilla ei ole älykkyyttä etsiä vastauksia itse,vaan ulkoistatte ajattelunne jollekin lahkolle,sen johdolle,tunteillenne.
        "Koette Pyhän Hengen" joka on todellisuudessa vain oma tunne-elämänne,sen reaktio johonkin voimakkaaseen kokemukseen/väitteeseen ympäristön välityksellä. Kaatuilette,tärisette horkassa,sönkötätte jotain käsittämätöntä ja naurettavinta on, ettei MITÄÄN tuollaista ole palvomassanne paimentolaisoppaassa,mainittu MISSÄÄN merkkinä korkeamman entiteetin ilmestymisestä. Teidän uskollanne ei ole mitään muuta pohjaa kuin omat tunteenne ja subjektiivinen moraalikäsityksenne,vaikka väitätte nojaavanne raamattuun-niin te ette todellakaan tee. Lukekaa tarkemmin,millaista jumaluutta abrahamilaiset uskonnot (juutalaisuus,islam,kristinusko) todellisuudessa edustaa. ja lopettakaa se valehtelunne heikoille ja tietämättömille!!!

Minulle on ihan sama mihin kukakin uskoo, kunhan ei ala tyrkyttämään sitä muille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle on ihan sama mihin kukakin uskoo, kunhan ei ala tyrkyttämään sitä muille.

Jeesus käski levittää evankeliumia. Määräysvalta siihen tulee Jumalalta.

• Anonyymi

Tämä on parantava totuus.
        Jeesus tahtoo ja voi auttaa suuressakin epätoivossa. Hän on naailman valkeus, jonka kirkkaus poistaa synkimmänkin synnyn yön

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on parantava totuus.
        Jeesus tahtoo ja voi auttaa suuressakin epätoivossa. Hän on naailman valkeus, jonka kirkkaus poistaa synkimmänkin synnyn yön

Niin se uskontopalsta on edelleen muualla, se ei ole tämä palsta. Kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin se uskontopalsta on edelleen muualla, se ei ole tämä palsta. Kiitos.

Hieno juttu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä mainio evankeliointi viesti! Tätä lisää!

Hei :)

• Anonyymi

Mielenkiintoista että Sveitsissä on kyhätty se itsemurhakapseli jonka sisään ihminen voi mennä ja päätättää päivänsä. WEF:fikin sijaitsee Sveitsissä. Sattumaako? Pakko se on vaan todeta että ihmiskunta on Jumalan tahdon vastaisten psykojen hallinnassa. Ihan sama mitä kukaan väittää, just look at the world. Suora havainnointi = Totuus.

• Anonyymi

Sveitsi hyvinvointivaltio , maailman rikkain... psykiatrit jakaa virallisesti huumeita kaduilla tai siis puistossa - tuttavani kertoi että melkein koko koululuokkansa oli tappanut itsensä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sveitsi hyvinvointivaltio , maailman rikkain... psykiatrit jakaa virallisesti huumeita kaduilla tai siis puistossa - tuttavani kertoi että melkein koko koululuokkansa oli tappanut itsensä...

Oliko se sun tuttavakin käynyt siellä puistossa, kun tuollaisia on horissut " melkein koko koululuokasta " ?

• Anonyymi

Miksi sanotaan että "terveydenhuollon virhe"? Siellä on joku ihminen ollut tekemässä päätöksen. Nimellä esiin ja oikeuteen törkeästä kuolemantuottamuksesta. Ei voi olla totta että asia kuin asia niin viranomaiset pakoilevat "järjestelmän" taakse. Selkärangattomia ja vastuuttomia paskiaisia.

• Anonyymi

Minä en saanut linkkiä auki joten en tiedä mitä hän oli kirjoittanut

• Anonyymi

Terveydenhoito voi yrittää auttaa, mutta ei se voi tietää mitä joku suunnittelee ja tekee. Missään ei ole ajatustenlukijoita. Jos terveydenhoitohenkilöstö olisi kaikista kuolemisista ja sairauksista vastuussa, kukaan ei enää tekisi sitä työkseen. Suomessa on paljon yksilöä kuormittavia tekijöitä, joille poliitikotkaan eivät halua tehdä mitään. Eivät halua, koska ovat itse luoneet lait jotka vievät pohjan elämältä. Sosiaaliturvan leikkaukset, pakkokoulutus, asuntojen kalleus, työllisyystoimet ovat lainsäätäjän tahtoa, minkä vuoksi ahdistuneisuus lisääntyy. Perusturva ja asunto on mielenterveydenkin lähtökohta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveydenhoito voi yrittää auttaa, mutta ei se voi tietää mitä joku suunnittelee ja tekee. Missään ei ole ajatustenlukijoita. Jos terveydenhoitohenkilöstö olisi kaikista kuolemisista ja sairauksista vastuussa, kukaan ei enää tekisi sitä työkseen. Suomessa on paljon yksilöä kuormittavia tekijöitä, joille poliitikotkaan eivät halua tehdä mitään. Eivät halua, koska ovat itse luoneet lait jotka vievät pohjan elämältä. Sosiaaliturvan leikkaukset, pakkokoulutus, asuntojen kalleus, työllisyystoimet ovat lainsäätäjän tahtoa, minkä vuoksi ahdistuneisuus lisääntyy. Perusturva ja asunto on mielenterveydenkin lähtökohta.

Wi aina ole niin että saa apua. Tiedän yhden loppuunpalaminen monen lapsen äidin joka myös haki apua, vaan hänelle sanottiin ettei voida ottaa sairaalaan hön sanoi että paniikki valtava, sitten sai jonkun kaverin viemään hänet, ja ottivat sairaalaan. Ja oli siellä kolme viikkoa , ja pääsi kotiin sitten lepäämään kun pahin oli ylitse. Mutta hön sanoi että oli kamala nähdä kun hoitajat vaan pakottivat ensin kotiin , vaikka hän tunsi että on saatava apua .
        Joten miksi ei oteta ihmisiä todesta ei kukaan huvikseen hae apua tilaansa .
        Joten kyllä sairaanhoidon. Henkilöissäkin on ihmisiä joiden ei tarvitsisi edes tehdä töitä ihmisten parissa ,mutta enimmäkseen sentään niitä jotka tietävät mikä kuuluu heidän työhönsä. Miksi ei niitä mätämunia laiteta muualle töihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wi aina ole niin että saa apua. Tiedän yhden loppuunpalaminen monen lapsen äidin joka myös haki apua, vaan hänelle sanottiin ettei voida ottaa sairaalaan hön sanoi että paniikki valtava, sitten sai jonkun kaverin viemään hänet, ja ottivat sairaalaan. Ja oli siellä kolme viikkoa , ja pääsi kotiin sitten lepäämään kun pahin oli ylitse. Mutta hön sanoi että oli kamala nähdä kun hoitajat vaan pakottivat ensin kotiin , vaikka hän tunsi että on saatava apua .
        Joten miksi ei oteta ihmisiä todesta ei kukaan huvikseen hae apua tilaansa .
        Joten kyllä sairaanhoidon. Henkilöissäkin on ihmisiä joiden ei tarvitsisi edes tehdä töitä ihmisten parissa ,mutta enimmäkseen sentään niitä jotka tietävät mikä kuuluu heidän työhönsä. Miksi ei niitä mätämunia laiteta muualle töihin

Aika yleistäkin tuo, että apua ei meinaa saada eikä päästä hoitoon, pahimmassa tapauksessa ihmiseltä lähtee henki sen vuoksi.
        Eikä nyt ole pelkästään mt-terveydenhoitopuolen ongelma, vaan aika yleistä nyt jo muutenkin.
        Itse olin viime vuonna todella huonossa kunnossa, syyksi osoittautui loppuviimeksi mykoplasman aiheuttama keuhkokuume.
        Olin ollut jo viikon kovassa kuumeessa, sahasi 38.5-40,5 asteen välillä ja olo oli kaunistellen sanottuna aika helvetin karmea.
        Hoidettiin vaan jonain virusperäisenä infektiona eikä viitsitty ottaa edes röntgenkuvia keuhkoista. Vaikka 2 kuvaa kummastakin keuhkosta, eli yhteensä neljä(esestä ja sivusta) olisi riittänyt selvittämään asian. Juhannusviikon torstaina kävin ties kuinka monennen kerran työterveyslääkärin vastaanotolla ja sanoi vielä, että keuhkokuume tuo ei ainakaan missään nimessä ole koska hengitysäänet ovat ok. Kehotti vielä menemän pyhinä päivystykseen jos haluan, ja juurikin HALUAN, käydä lääkärissä.
        Aattona sitten menin päivystykseen, olin siinä vaiheessa jo 100% varma, että mä kuolen, olo oli niin kauhea.
        Minua hoitanut kandi oli kyllä todella asiallinen ja ihmetteli heti ensimmäisenä, että eikö minulta ole otettu keuhkokuvia ja passitti minut samantien röntgeniin, kun sanoin, ettei ole otettu ja eilen juuri sanottiin hengitysäänien perusteella, ettei ole ainakaan keuhkokuumetta.
        No keuhkokuumehan se sitten oli... Toisen keuhkon alaosassa oli selvät keuhkokuumeen aiheuttamat varjostumat.
        Aiheuttajaa ei saatu selville päivystyksessä, joten mut passitettiin antibioottitablettien kanssa kotiin. Ajateltiin kait, että on pneumon tm aiheuttamaa.
        Ei auttanut antibiootit ja olin jo pyhien aikana uudestaan päivystykseen yhteydessä, mutta käskettiin vaan syömään kuuria vähintään 3 päivää, jotta nähdään, tehoaako antibiootit.
        Ei tehonnut edelleenkään ja ma uudestaan päivystykseen. Pitkän väännön jälkeen uskoivat sitten, että tilanne on paha ja vihdoinkin suostuivat ottamaan osastolle. Jouduin vielä odottamaan jotain 8 tuntia tai enempikin osastopaikkaa ja päädyin sisätautiosastolle, vaikka tarkoitus oli saada vuodepaikka keuhkotautipuolelta. Eräs hoitaja kyllä sanoikin, että tilanne on mennyt ihan hulluksi säästöjen vuoksi ja että osastopaikkoja on vähennetty niin rajusti, että osastohoitoa kiireesti tarvitsevatkaan eivät meinaa saada vuodepaikkaa.
        Pyhien, eli 3 päivän, aikana keuhkokuume oli ehtinyt vielä leviämään toiseenkin keuhkoon ja oli noussut ylöspäinkin selvästi.
        Viikko osastolla rajussa kuumeessa, raju lääkitys ym. Antibioottia suoneen iso satsi kolmesti vuorokaudessa, kortisonia ja mitä kaikkea.. Sain vielä todella rajuja hengitysvajekohtauksia ekan 2 päivän aikana 4-5 kertaa. Vietiin kuvaukseenkin, ajateltiin että mulle on tullut lisäksi keuhkoveritulppa/-tulppia, mutta kuvaus epäonnistui teknisesti, joten ei ole varmuutta, oliko mulla lisäksi vielä keuhkoveritulppaa.
        Osastoviikon ke tai to vasta saatiin selville, että oli mykotartunnasta johtuva juttu ja lääkärikin sanoi suoraan, että tilanne on todella vakava. Siis todella vakava.
        Ja kyllä se siltä tuntuikin, kaiken näiden lisäksi kuume seilasi todella rajusti päivittäinkin. Aamulla oli välillä lämpö 36 astetta tai vähän allekin, sitten parissa tunnissa nousi jo 38 asteeseen ja siitä vielä 40 ja 41 asteen välille. Ja sahasi koko ajan ylös alas.
        No, kaikkinensa reilu 2vko rajua kuumetta ym, mutta sitten aloin selviämään. Koko kesä meni toipuessa, kun yleiskuntokin tietty putosi ihan nolliin ja olin vielä kotiuduttuani viikkokausia niin huonona, etten jaksanut edes imuroida 25 neliön kokoista kotiani läpi pitämättä 2-3 hengähdystaukoa välillä ja roskien vientikin vei mehut ihan totaalisesti. Matkaa roskikselle on noin 50 metriä. Sairastuin kesäkuun puolilla välin jasyyskuun loppupuolella aloin olemaan vasta jokseenkin ok ja siinä kunnossa, että pystyin palaamaan töihinkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en saanut linkkiä auki joten en tiedä mitä hän oli kirjoittanut

Katso Yle areenasta:
        Perjantai: Eelin itsemurha kirje.
        https://areena.yle.fi/1-72691301

• Anonyymi

joku henkilö on tuosta vastuussa

• Anonyymi

Höpöhöpö!🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika yleistäkin tuo, että apua ei meinaa saada eikä päästä hoitoon, pahimmassa tapauksessa ihmiseltä lähtee henki sen vuoksi.
        Eikä nyt ole pelkästään mt-terveydenhoitopuolen ongelma, vaan aika yleistä nyt jo muutenkin.
        Itse olin viime vuonna todella huonossa kunnossa, syyksi osoittautui loppuviimeksi mykoplasman aiheuttama keuhkokuume.
        Olin ollut jo viikon kovassa kuumeessa, sahasi 38.5-40,5 asteen välillä ja olo oli kaunistellen sanottuna aika helvetin karmea.
        Hoidettiin vaan jonain virusperäisenä infektiona eikä viitsitty ottaa edes röntgenkuvia keuhkoista. Vaikka 2 kuvaa kummastakin keuhkosta, eli yhteensä neljä(esestä ja sivusta) olisi riittänyt selvittämään asian. Juhannusviikon torstaina kävin ties kuinka monennen kerran työterveyslääkärin vastaanotolla ja sanoi vielä, että keuhkokuume tuo ei ainakaan missään nimessä ole koska hengitysäänet ovat ok. Kehotti vielä menemän pyhinä päivystykseen jos haluan, ja juurikin HALUAN, käydä lääkärissä.
        Aattona sitten menin päivystykseen, olin siinä vaiheessa jo 100% varma, että mä kuolen, olo oli niin kauhea.
        Minua hoitanut kandi oli kyllä todella asiallinen ja ihmetteli heti ensimmäisenä, että eikö minulta ole otettu keuhkokuvia ja passitti minut samantien röntgeniin, kun sanoin, ettei ole otettu ja eilen juuri sanottiin hengitysäänien perusteella, ettei ole ainakaan keuhkokuumetta.
        No keuhkokuumehan se sitten oli... Toisen keuhkon alaosassa oli selvät keuhkokuumeen aiheuttamat varjostumat.
        Aiheuttajaa ei saatu selville päivystyksessä, joten mut passitettiin antibioottitablettien kanssa kotiin. Ajateltiin kait, että on pneumon tm aiheuttamaa.
        Ei auttanut antibiootit ja olin jo pyhien aikana uudestaan päivystykseen yhteydessä, mutta käskettiin vaan syömään kuuria vähintään 3 päivää, jotta nähdään, tehoaako antibiootit.
        Ei tehonnut edelleenkään ja ma uudestaan päivystykseen. Pitkän väännön jälkeen uskoivat sitten, että tilanne on paha ja vihdoinkin suostuivat ottamaan osastolle. Jouduin vielä odottamaan jotain 8 tuntia tai enempikin osastopaikkaa ja päädyin sisätautiosastolle, vaikka tarkoitus oli saada vuodepaikka keuhkotautipuolelta. Eräs hoitaja kyllä sanoikin, että tilanne on mennyt ihan hulluksi säästöjen vuoksi ja että osastopaikkoja on vähennetty niin rajusti, että osastohoitoa kiireesti tarvitsevatkaan eivät meinaa saada vuodepaikkaa.
        Pyhien, eli 3 päivän, aikana keuhkokuume oli ehtinyt vielä leviämään toiseenkin keuhkoon ja oli noussut ylöspäinkin selvästi.
        Viikko osastolla rajussa kuumeessa, raju lääkitys ym. Antibioottia suoneen iso satsi kolmesti vuorokaudessa, kortisonia ja mitä kaikkea.. Sain vielä todella rajuja hengitysvajekohtauksia ekan 2 päivän aikana 4-5 kertaa. Vietiin kuvaukseenkin, ajateltiin että mulle on tullut lisäksi keuhkoveritulppa/-tulppia, mutta kuvaus epäonnistui teknisesti, joten ei ole varmuutta, oliko mulla lisäksi vielä keuhkoveritulppaa.
        Osastoviikon ke tai to vasta saatiin selville, että oli mykotartunnasta johtuva juttu ja lääkärikin sanoi suoraan, että tilanne on todella vakava. Siis todella vakava.
        Ja kyllä se siltä tuntuikin, kaiken näiden lisäksi kuume seilasi todella rajusti päivittäinkin. Aamulla oli välillä lämpö 36 astetta tai vähän allekin, sitten parissa tunnissa nousi jo 38 asteeseen ja siitä vielä 40 ja 41 asteen välille. Ja sahasi koko ajan ylös alas.
        No, kaikkinensa reilu 2vko rajua kuumetta ym, mutta sitten aloin selviämään. Koko kesä meni toipuessa, kun yleiskuntokin tietty putosi ihan nolliin ja olin vielä kotiuduttuani viikkokausia niin huonona, etten jaksanut edes imuroida 25 neliön kokoista kotiani läpi pitämättä 2-3 hengähdystaukoa välillä ja roskien vientikin vei mehut ihan totaalisesti. Matkaa roskikselle on noin 50 metriä. Sairastuin kesäkuun puolilla välin jasyyskuun loppupuolella aloin olemaan vasta jokseenkin ok ja siinä kunnossa, että pystyin palaamaan töihinkin.

Hyvä, että lopulta tulit kuntoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule: minun isäni oli huutanut "armomurhaa" jo pari viikkoa ja yrittänyt tappaa itsensä useasti Suomen "valvotuimmassa ja turvallisimmassa " psykiatrisessa sairaalassa eli aikeet olivat paremmin kuin hyvin henkilökunnan tiedossa olleeet jo kauan. Potilasasiakirjoista käy ilmi, että hoitajat tahallisesti jättivät isäni valvomatta sellaiseen huonetilaan,jossa hänen oli mahdollista itseään vahingoittaa. Hänet murhattiin "terveydenhuollon toimesta". Mitään eikä ketään koskaan saada vastuuseen, että haista sinäkin paska typeryytesi kanssa vitun valehtelija!!! Joka ikinen ihminen joka on itsetuhoinen,voitaisiin pelastaa tässä vähäväkisessä maassa,jos tahtoa olisi-mutta kun sitä ei ole! Päinastoin-ambulanssikuskitkin tiuskivat töissään ihmisten kuullen, että "tappaisi tuokin jo itsensä" kun kyseessä aivovammapotilas jolle soitettu apua. Hyi vittu millainen saastaläjä sote on.

• Anonyymi

Mutta juuri näinhän he tekevät,ovat tehneet jo vuosikymmeniä. Lokeja väärennetään,potilastietoja muokataan,ihmisiä murhataan,jotta sairaaloiden johto ja poliitikot joudu vastuuseen,puhumattakaan siitä vi ttupää hoitajasta,joka veti suonensisäisesti sinun morfiiinisi,koska on narkki,jonka tulisi saada potkut,muttei saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta juuri näinhän he tekevät,ovat tehneet jo vuosikymmeniä. Lokeja väärennetään,potilastietoja muokataan,ihmisiä murhataan,jotta sairaaloiden johto ja poliitikot joudu vastuuseen,puhumattakaan siitä vi ttupää hoitajasta,joka veti suonensisäisesti sinun morfiiinisi,koska on narkki,jonka tulisi saada potkut,muttei saa.

Hoitaja on siis vetänyt narkin morfiinit itselleen...ai hurja...

• Anonyymi

Tulee elukoita ja vikaa meihin

• Anonyymi

Rajat kii pakoloisilta terv. apinakouluista kärsivät

• Anonyymi

aika ihmiset tekee päätöksensä, ei paljon koulu ajan jälkeen omillee koulu kaveri muuttanut, tuli tietoa että ampui haulikolla omaa päähänsä tai mikä ase sillä oli

oli siis metsästys sille huono harrastus..

• Anonyymi

Elämän ongelmat eivät ole sairauksia.

• Anonyymi

Joskus vaan läkuule ovat silloin kun ihminen saa kehoonsa oireita ja voi todella huonosti , kaiki eivöt synny tunteettomins ja ilman empatiaa, he tuleva5 sairaaksi kun paine on liian kovaa onnellinen saa tietysti olla se joka ei tunne mitään kun vaikeudet painaa päälle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus vaan läkuule ovat silloin kun ihminen saa kehoonsa oireita ja voi todella huonosti , kaiki eivöt synny tunteettomins ja ilman empatiaa, he tuleva5 sairaaksi kun paine on liian kovaa onnellinen saa tietysti olla se joka ei tunne mitään kun vaikeudet painaa päälle

Kyse ei kuitenkaan ole sairaudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että pystyy voimaan myös paremmin, ei tarkoita tunteettomuutta.
        Sellaiset ihmiset, jotka osaavat käsitellä tunteitaan, pärjäävät paremmin, eivätkä hajoa heti heikomman hetken tullen.
        Jos kaikki, joilla on vaikeaa, tappaisivat itsensä, täällä kävisi väki aika vähiin.
        Olemme yksilöitä, erilaisia, eri vahvuisia, jne. Eikä siinä mitään pahaa ole, toiset on herkempiä kuin toiset.
        Valitettavaa toki on, jos/kun joku päätyy päivänsä päättämään.

• Anonyymi

Miksi mielent. ongelmat on räjähtänyt käsiin.
      Niitä on ihan järkyttävästi.Ihmiset tekee itsemurhia ennätysmääriä miksi ?

• Anonyymi

Itsemurhiamon ollut aina !niistä vaan si olla koskaan puhuttu kumman syyksi usein omaiset #selittäneet että sydänkohtaus. Jne
        Suomihaon johtava maa mitä tulee itsemurhiin
        Ennen sitä hävettiin. Perheissä jos joku oli tehnyt itsemurhan
        Tänään ymmärretään että se on eräänlainen sairas tila joka saa aikaan se että ihmiset päättävät päivänsä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsemurhiamon ollut aina !niistä vaan si olla koskaan puhuttu kumman syyksi usein omaiset #selittäneet että sydänkohtaus. Jne
        Suomihaon johtava maa mitä tulee itsemurhiin
        Ennen sitä hävettiin. Perheissä jos joku oli tehnyt itsemurhan
        Tänään ymmärretään että se on eräänlainen sairas tila joka saa aikaan se että ihmiset päättävät päivänsä

Itsemurha on teko, ei sairaus. Sairas teko on kielikuva.

• Anonyymi

kun ei voi puhua asioita suoraan, todellisia asiota, pitää peitellä jos tuntee jotain huonoa, ei saa olla heikko, pitää esittää kokoajan jotain mitä ei oikeasti ole

• Anonyymi

ei siinä lääkärit auta tai lääkkeet kun ei voi puhua, ei voi sanoa miltä oikeasti tuntuu

jos jotain sanot, kaikki tuttavat hylkää sinut ja olet täysin yksin omian ajatusten kanssa

ps. en ole nuori, olen vanha mies, mutta tiedän tämän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kun ei voi puhua asioita suoraan, todellisia asiota, pitää peitellä jos tuntee jotain huonoa, ei saa olla heikko, pitää esittää kokoajan jotain mitä ei oikeasti ole

Suurin este sille, ettei halua näyttää heikkoutta, on ihmisellä itsellään.
        Ihminen itse haluaa näyttää viimeiseen asti pärjäävältä, apua on joskus vaikeaa mennä pyytämään.
        Taustalla saattaa olla häpeän tunne, tai mikä kenelläkin, riippuen ihmisestä.
        Miksi " pitää " esittää jotain mitä ei ole ? Itsensä ja tunteidensa, itsetunnon, ym. takia ? Vaiko muiden ihmisten takia ? Onko se oma kuvitelma, että muut odottavat juuri sinulta/minulta jotakin tiettyä ?
        Pelkääkö siinä, kelpaako muille ?
        Silloin kun kelpaa itselleen sellaisena kuin on, kelpaa myös muille.
        Jokaisella on omat ongelmansa, ehkä vaan erilaisia kuin itsellä, eikä paljon kukaan halua näyttää sitä ulospäin.
        Olkaa ihmiset avoimempia, sekin helpottaa jonkin verran.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei siinä lääkärit auta tai lääkkeet kun ei voi puhua, ei voi sanoa miltä oikeasti tuntuu

jos jotain sanot, kaikki tuttavat hylkää sinut ja olet täysin yksin omian ajatusten kanssa

ps. en ole nuori, olen vanha mies, mutta tiedän tämän.

Hyvät kaverit/ystävät ja tuttavat eivät hylkää sen takia, jos joskus on vaikeampia aikoja.
        Se on fakta.
        Onko toinen ihminen tuttavuuden tai kaveruuden/ystävyyden arvoinen, jos katoaa heti, kun toiselle tulee vaikeaa ? Ei ole.

• Anonyymi

Nykyajan ihmisiltä uupuu turnauskestävyys täysin ja kokonaan. Siksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyajan ihmisiltä uupuu turnauskestävyys täysin ja kokonaan. Siksi.

Marinin hallitus teki koronavalehtelulla suomalaiset puolihulluiksi ja köyhiksi myös.

Siinä on juurisyy nykypäivän pahoinvoinnille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin este sille, ettei halua näyttää heikkoutta, on ihmisellä itsellään.
        Ihminen itse haluaa näyttää viimeiseen asti pärjäävältä, apua on joskus vaikeaa mennä pyytämään.
        Taustalla saattaa olla häpeän tunne, tai mikä kenelläkin, riippuen ihmisestä.
        Miksi " pitää " esittää jotain mitä ei ole ? Itsensä ja tunteidensa, itsetunnon, ym. takia ? Vaiko muiden ihmisten takia ? Onko se oma kuvitelma, että muut odottavat juuri sinulta/minulta jotakin tiettyä ?
        Pelkääkö siinä, kelpaako muille ?
        Silloin kun kelpaa itselleen sellaisena kuin on, kelpaa myös muille.
        Jokaisella on omat ongelmansa, ehkä vaan erilaisia kuin itsellä, eikä paljon kukaan halua näyttää sitä ulospäin.
        Olkaa ihmiset avoimempia, sekin helpottaa jonkin verran.

Syy sille,miksi ihmiset eivät pyydä apua vaan yrittävät pärjätä viimeiseen asti itse, on usein kylläkin (jos ei ole kyse narsistisesta,ylimilisestä ja ylpeästä henkilöstä,jolla ei ole käsitystä terveen ja sairaan toiminnan erosta ainskin mitä psyykkisiin asioihin tulee) se, että he pelkäävät ihan omien kokemustensa johdosta täysin aiheellisesti joutuvansa jonkun mielivaltaisen narsisti-puoskarin tai ammattitaidottoman työntekijän käsiin ja hänen päätäntävaltansa alaisuuteen. Potilasasiakirjat ovat nykyään niin täynnä törkeitä valheita,hoitovirheiden peittelyä ja potilaiden mustamaalaamista, ettei kukaan tiedostava tai fyysisesti edes jotenkin pärjäävä yksilö vapaaehtoisesti mene terveydenhuollon tai sosiaalitoimen puheille-oikeuslaitos on niin läpimätä,että sieltä et apua saa. Toivottavasti ihmiset jaksavat säästää edes kympin kuussa pahan päivän varalle, onnekkaimmilla on varaa jopa terapiaan tai hyvällä tuurilla löytävät moraalisen juristin.
        Pitäkää huolta omaisistanne ja läheisistänne, ihmiset. Tervehtikää sitä syrjäytyneen oloista naapuria joskus ja menkää vaikka tupakkapaikalle juttelemaan, vaikkette itse polttaisi. Säteilkää toivoa ja rakkautta sinne, missä sitä ei ole, mutta älkää tehkö mitään uskonnollisia paatoksia puheisiinne, olkaa vain läsnä ja ystävänä. Kuka tahansa voi joutua elämässään kriisiin,josta ei enää pääse ylös-te hyvinvoivat ette ole mitään jumalasta seuraavia, vaan teidän velvollisuutenne ihmisyyden nimissä on olla kulkemassa pieni matka toisen rinnalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvät kaverit/ystävät ja tuttavat eivät hylkää sen takia, jos joskus on vaikeampia aikoja.
        Se on fakta.
        Onko toinen ihminen tuttavuuden tai kaveruuden/ystävyyden arvoinen, jos katoaa heti, kun toiselle tulee vaikeaa ? Ei ole.

Tuli aidosti surullinen mieli tämän iäkkään miehen kertomasta. Olen kokenut samaa lähes koko ikäni ja olen nainen. Miehelle on paljon vaikeampaa löytää sitä ihmistä,jolle purkaa sydäntään, se ei vain kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Toivottavasti tuo mies innostuisi vaikka kirjoittamaan ja hyvä, jos löytää jonkin nettipalstan,missä kertoa omista kokemuksistaan. Blogi tms. ehkä? Netti tuo yksinäisille nykyään onneksi paljon myös mahdollisuuksia kertoa elämästään ja ajatuksistaan. Miehet, pitäkää pää pystyssä-te olette jokainen jonkun lapsia, kuten me naisetkin.- jos ei kenenkään muun,niin joku korkeampi varmasti tietää,kuinka asiat elämässä ovat menneet ja mikä rintaa puristaa. Uskalla itkeä kun tarvitsee ja nauraa,kun haluat-sinä olet arvokas ja rakas-samanarvoinen kuin koko luomakunta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marinin hallitus teki koronavalehtelulla suomalaiset puolihulluiksi ja köyhiksi myös.

Juurikin näin.Aate on hulluuden siemen ja köyhyys sen kasvualusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marinilla eikä hänen hallituksellaan ole mitään tekemistä suomalaisten hulluuden kanssa. Jokaisen pahoinvointi on omista juuristaan kiinni. Snaijannetko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin.Aate on hulluuden siemen ja köyhyys sen kasvualusta.

Kenelle on, kenelle ei.
        Ei kaikki seonnut koronoista, ei sekoa hallituksen takia, ei sekoa köyhyyden takia, jne.
        Jotkut sekoaa, tulee " hulluksi " herkemmin kuin jotkut toiset.
        Ihmisestä itsestään pahoinvointi on kiinni.
        Millaisia tunteita erilaiset asiat, epäkohdatkin herättävät, jne.
        Miten suhtautuu ja asennoituu erilaisiin asioihin, ym.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marinilla eikä hänen hallituksellaan ole mitään tekemistä suomalaisten hulluuden kanssa. Jokaisen pahoinvointi on omista juuristaan kiinni. Snaijannetko?

Kun ei halua voida pahoin, tai ei hyväksy omaa pahoinvointia, on kovin helppoa etsiä syyllinen edes jostain.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ei halua voida pahoin, tai ei hyväksy omaa pahoinvointia, on kovin helppoa etsiä syyllinen edes jostain.....

Niiin varmaan, woi olla, mutta kyllä on kaukaa haettu, jos hallituksista asti. Ts. tuntevat hallitukset / kuvittelevat tuntevansa paremmin kuin itsensä.

• Anonyymi

Mielenterveysongelmat on rankka juttu.Siihen ei tarvita uskovaisten jeesustelua,leipäpappien paasausta eikä "hyviä neuvoja".Jos joku vaivautuisi kuuntelemaan sitä ihmistä joka tarvitsee apua.Heti eikä sitten joskus myöhemmin.Kun ehkä se "joskus myöhemmin" tulee liian myöhään.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät tietenkään. Mutta mielenvikaisuus on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät tietenkään. Mutta mielenvikaisuus on.

Kyse on kielikuvallisesta sairaudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhu pukille prkl sentään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko psykiatrisi sanonut koskaan " vaikea tapaus" ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko psykiatrisi sanonut koskaan " vaikea tapaus" ?

Nyt yrität leimata mielisairaaksi. Mitään oikeaa sairautta ei käytetä leimaamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt yrität leimata mielisairaaksi. Mitään oikeaa sairautta ei käytetä leimaamiseen.

Väität, ettei tuollaista sairautta ole edes olemassa, niin miten sitä muka voisi leimaamiseen käyttää ?
        Enkä leimaa yhtään ketään, itsellänikin on " leima ". Mutta minullapa olikin oikea psyykkinen sairaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väität, ettei tuollaista sairautta ole edes olemassa, niin miten sitä muka voisi leimaamiseen käyttää ?
        Enkä leimaa yhtään ketään, itsellänikin on " leima ". Mutta minullapa olikin oikea psyykkinen sairaus.

Psyykkinen sairaus on kielikuva. Eli kyse ei ole oikeasta sairaudesta.

• Anonyymi

Persujen vika.
      Varmuuden vuoksi ilmoitin.

• Anonyymi

me kiitämme sinua

• Anonyymi

Varkauden kaupungin terveydenhuolto on samassa jamassa ellei moni muukin terveydenhuolto suomessa..

• Anonyymi

Ei se ole lääkäreiden ja hoitajienkaan vika, että hoitoon on vaikea päästä, saada hoitoa.
      Ylemmiltä tasoilta ne rahoitukset tulee. Ilman rahaa on hankala palkata työntekijöitä.
      Mt-palveluiden kysyntä on räjähtänyt, tarjonta on vähentynyt, kiitos taloudellisten leikkauksien...
      Siis ei todellakaan voi sanoa kiitos.
      Mielenterveys on tärkeä asia, jokaiselle ihmiselle. Jos/kun ihminen tarvitsee ja hakee apua, sitä olisi saatava pikimmiten.
      Saatetaan väittää sen maksavan, mutta hoitamattomuus tulee ajan myötä vielä kalliimmaksi.

• Anonyymi

Ei ole olemassa mitään mielisairauksia, joten ei tarvita mitään mielenterveydenhoitoa. Sairas mieli on kielikuva samalla tavalla kuin sairas vitsi on kielikuva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään mielisairauksia, joten ei tarvita mitään mielenterveydenhoitoa. Sairas mieli on kielikuva samalla tavalla kuin sairas vitsi on kielikuva.

Jos sinä et tarvitse hoitoa, joku muu voi silti sitä tarvita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommenttisi tosiaan onkin varsin "sairas vitsi".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin..terminologian muutos toisi muutoksen siihen,millä tavalla ihmisiä kohdellaan nykyisessä järjestelmässä. Ikävä kyllä siihen ei haluta muutosta, sillä "sairaus" vaatii aina lääkityksen ja jos kaikki ns. epänormaalin käytöksen tai kokemusmaailman piiriin menevät ilmiöt ja oireet laitettaisiin vain terapialaatikkoon, ei lääketeollisuus enää voisi tienata niitä miljardejatsiljardejaan joita se nykyään tahkoaa.
        Toista se toisaalta tosiaan oli vielä sillon,kun puhuttiin henkisesti vajaista joita oli täysi lupa vainota,piinata ja rääkätä ja laitettiin naiset arkkulautojen kanssa Seilin saarelle kuolemaansa odottamaan vaikkapa keskenmenon aiheuttaman järkytyksen seurauksena. Sitäkö sinä siis haluat? Että esim.raiskatut naiset laitetaan hirttoköyteen ja raiskarit kulkevat vapaina "terveiden" kirjoilla? Se ei kuule taida ihan edes näennäisessä oikeusvaltiossa nykyään niin toimia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinä et tarvitse hoitoa, joku muu voi silti sitä tarvita.

Mutta kun ei ole mielisairauksia, niin ei tarvita mitään mielenterveydenhoitoa. Elämän ongelmat eivät ole sairauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin..terminologian muutos toisi muutoksen siihen,millä tavalla ihmisiä kohdellaan nykyisessä järjestelmässä. Ikävä kyllä siihen ei haluta muutosta, sillä "sairaus" vaatii aina lääkityksen ja jos kaikki ns. epänormaalin käytöksen tai kokemusmaailman piiriin menevät ilmiöt ja oireet laitettaisiin vain terapialaatikkoon, ei lääketeollisuus enää voisi tienata niitä miljardejatsiljardejaan joita se nykyään tahkoaa.
        Toista se toisaalta tosiaan oli vielä sillon,kun puhuttiin henkisesti vajaista joita oli täysi lupa vainota,piinata ja rääkätä ja laitettiin naiset arkkulautojen kanssa Seilin saarelle kuolemaansa odottamaan vaikkapa keskenmenon aiheuttaman järkytyksen seurauksena. Sitäkö sinä siis haluat? Että esim.raiskatut naiset laitetaan hirttoköyteen ja raiskarit kulkevat vapaina "terveiden" kirjoilla? Se ei kuule taida ihan edes näennäisessä oikeusvaltiossa nykyään niin toimia.

Ongelma elämässä ei ole sairaus.

Rikolliset tietenkin pitää laittaa vankilaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun ei ole mielisairauksia, niin ei tarvita mitään mielenterveydenhoitoa. Elämän ongelmat eivät ole sairauksia.

Junalauta! Missä kaapissa sinä elät? Vai / tai kellarikuopassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Junalauta! Missä kaapissa sinä elät? Vai / tai kellarikuopassa.

Minkään mielisairauden olemassaolosta ei ole olemassa mitään objektiivista näyttöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkään mielisairauden olemassaolosta ei ole olemassa mitään objektiivista näyttöä.

Tutki tarkemmin. Avarru ja kehity.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joidenkin on todella vaikeaa hyväksyä omat ongelmansa, niin sitten on vain jatkuvasti intettävä yhtä ja samaa.
        Vaan eipä se ketään hyödytä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään verikoetta, koepalaa tai röntgenkuvaa mikä osoittaisi minkään mielisairauden olemassaolon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään verikoetta, koepalaa tai röntgenkuvaa mikä osoittaisi minkään mielisairauden olemassaolon.

Ihan toisenlaiset testit ovat kyseessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan toisenlaiset testit ovat kyseessä.

No mitä objektiivista näyttöä on mielisairauksien olemassaolosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitä objektiivista näyttöä on mielisairauksien olemassaolosta?

Suosittelen edelleen, että kysäisepä lääkäriltäsi.

• Anonyymi

Perheessä oli 4 lasta. Esikoinen oma, seuraava adoptoitu, sitten oma Eeli ja vielä kuopus ilmeisesti oma.

• Anonyymi

Miksi sinun elämäsi on yhteiskunnan vastuulla?
      Miksi mielenterveydestä kärsivän pitäisi elää?
      Miksi kuolemaa haluavan ei annettaisi kuolla?

• Anonyymi

- Olenko minä veljeni vartija? Olen.
        - Se joka apua antaa, sitä myös tarvitessaan saa.
        - Lähimmäistemme auttamista tulee hyvä mieli.
        - Ihmisen arvomaailma on sairas, ellei ihminen näe toisen hätää.
        - Mielen terveyttä ylläpidetään sekä yksilöllisesti että yhteisöllisesti oikeusvaltiossa.
        - Kun mieli sairastuu, sairastunut tarvitsee erikoissairaanhoitoa - ei kaltoinkohtelua, ei yksinjättämistä.
        - Eutanasia tulisi toteuttaa ihmisoikeuksia ja oikeusvaltion periaatteita noudattaen yhteistyössä lääkärin kanssa. Jos toivoa vaikeasta sairaudesta parantumisesta ei ole ja kärsimys on kohtuutonta, sairasta vanhusta ei saa yksin jättää "nälkäkuolemaan"(kuten vaikeasti sairaille voidaan nyt tehdä) sairaan vanhuksen lopettaessa syömisen ja juomisen.

Meidän elämämme ei ole yhteiskunnan vastuulla.
        Oikeusvaltiossa, jossa ihmisoikeuksia perustuslain mukaan noudatetaan, meillä on oikeus elää turvattua elämää. Meillä on oikeus ja velvollisuus auttaa heikompia. Joka apua antaa... se itse sitä tarvitessaan myös saa. Se on IHMISYYTTÄ. Ihmisyys on meidän ihmisten arvoista "Number one".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Olenko minä veljeni vartija? Olen.
        - Se joka apua antaa, sitä myös tarvitessaan saa.
        - Lähimmäistemme auttamista tulee hyvä mieli.
        - Ihmisen arvomaailma on sairas, ellei ihminen näe toisen hätää.
        - Mielen terveyttä ylläpidetään sekä yksilöllisesti että yhteisöllisesti oikeusvaltiossa.
        - Kun mieli sairastuu, sairastunut tarvitsee erikoissairaanhoitoa - ei kaltoinkohtelua, ei yksinjättämistä.
        - Eutanasia tulisi toteuttaa ihmisoikeuksia ja oikeusvaltion periaatteita noudattaen yhteistyössä lääkärin kanssa. Jos toivoa vaikeasta sairaudesta parantumisesta ei ole ja kärsimys on kohtuutonta, sairasta vanhusta ei saa yksin jättää "nälkäkuolemaan"(kuten vaikeasti sairaille voidaan nyt tehdä) sairaan vanhuksen lopettaessa syömisen ja juomisen.

Meidän elämämme ei ole yhteiskunnan vastuulla.
        Oikeusvaltiossa, jossa ihmisoikeuksia perustuslain mukaan noudatetaan, meillä on oikeus elää turvattua elämää. Meillä on oikeus ja velvollisuus auttaa heikompia. Joka apua antaa... se itse sitä tarvitessaan myös saa. Se on IHMISYYTTÄ. Ihmisyys on meidän ihmisten arvoista "Number one".

On tullut sitten ilmeisesti autettua vääränlaisia tyyppejä, kun ei ole mitään takaisin saanut...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tullut sitten ilmeisesti autettua vääränlaisia tyyppejä, kun ei ole mitään takaisin saanut...

Mitä sinun olisi pitänyt saada takaisin auttamisestasi? Jos olet joku psykohoitsu, sait jo palkkasi-mitä uliset? Jos olet mielestsi kaltoinkohdeltu omainen tai lähimmäinen, miksi autoit,vaikket tahtonut niin pyyteettömästi tehdä? Mene itseesi ja tarkista arvomaailmasi tilanne. Lisäyksenä, että jos sotessa työskentelet tai yksityisellä hoivapuolella, jätä välittömästi eroanomus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinun olisi pitänyt saada takaisin auttamisestasi? Jos olet joku psykohoitsu, sait jo palkkasi-mitä uliset? Jos olet mielestsi kaltoinkohdeltu omainen tai lähimmäinen, miksi autoit,vaikket tahtonut niin pyyteettömästi tehdä? Mene itseesi ja tarkista arvomaailmasi tilanne. Lisäyksenä, että jos sotessa työskentelet tai yksityisellä hoivapuolella, jätä välittömästi eroanomus.

Tuli vaan siitä mieleen, kun täälläkin on kommentoitu, jos auttaa muita, saa itsekin jotain joskus takaisin, kun ei se aina niin mene.
        Ja kyllä, ihan pyyteettömästi autoin, vaan enpä enää ihan niin herkästi.
        Ei minua ole kaltoinkohdeltu, jos niin luulet.
        Arvomaailmani on myös sellainen, etten kirjoittaisi ainakaan tuollaista tekstiä kuin sinä teit.
        Ja vielä sekin, en todellakaan ole psykohoitsu, eikä minusta sellaista tule, kun olen aikoinaan itse ollut täys psyko.

• Anonyymi

Ei se johdu mistään muusta kuin siitä että on ihmisiä kuten minä meitä ei arvosteta minkään vertaa. Olemme vain hengareita jotka riippuu vaate naulakossa. Täysin tuulta pahvia paeria p*skaa. Syljetään päälle ja katsotaan yli ......

• Anonyymi

Arvostatko itse itseäsi ?
        Jos ajattelet, ettet ole minkään arvoinen, oma ajatus/oma mieli kääntää sen myös niin päin, että luulet, ettei kukaan muukaan arvosta sinua.
        Minullekin kävi nuoruudessa noin, jälkeenpäin huomasin, että se oli johtunut vain omasta mielestäni, omista ajatuksista, omasta silloin olemattomasta itsetunnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvostatko itse itseäsi ?
        Jos ajattelet, ettet ole minkään arvoinen, oma ajatus/oma mieli kääntää sen myös niin päin, että luulet, ettei kukaan muukaan arvosta sinua.
        Minullekin kävi nuoruudessa noin, jälkeenpäin huomasin, että se oli johtunut vain omasta mielestäni, omista ajatuksista, omasta silloin olemattomasta itsetunnosta.

Ja mistä tuo alentunut omanarvontunteesi sai alkunsa? Millainen oli kotisi? Sen arvomaailma? Ilmapiiri? Kiusattiinko sinua jossain elämäsi vaiheessa,alistettiin,vähäteltiin,annettiin ymmärtää,ettet ole arvokas? Jäitkö ulkopuolelle? Huono itsetunto on aina ympäristön ja kokemusten tuottamaa, ei yhdenkään lapsen synnynnäinen ominaisuus. Mietippä sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mistä tuo alentunut omanarvontunteesi sai alkunsa? Millainen oli kotisi? Sen arvomaailma? Ilmapiiri? Kiusattiinko sinua jossain elämäsi vaiheessa,alistettiin,vähäteltiin,annettiin ymmärtää,ettet ole arvokas? Jäitkö ulkopuolelle? Huono itsetunto on aina ympäristön ja kokemusten tuottamaa, ei yhdenkään lapsen synnynnäinen ominaisuus. Mietippä sitä.

Kuka on väittänyt, että se olisi synnynnäinen ominaisuus ?

• Anonyymi

Nythän täytyy muistaa, että " Suomi on maailman onnellisin maa", joka myös tottavieköön jo näkyy ja tuntuu.

"Heikko-osaisina itseään pitävien määrä on viime vuosina kasvanut nopeasti. Jo viidennes suomalaisista katsoo olevansa alhaisessa asemassa yhteiskunnassa.

Näin kertoo Tampereen yliopiston sosiaali- ja terveyspolitiikan professori Juho Saaren uusi tutkimuskirja Ihmisiä yhteiskunnan portailla.

– Olen 30 vuotta tutkinut näitä asioita eri suunnista ja kuvitellut suunnilleen tietäväni, miten suomalaisilla menee. Voi sanoa, että ensimmäistä kertaa alan yllättyä omista tutkimustuloksistani, Saari sanoo.

Saaren mukaan sosiaalisen asemansa alhaiseksi kokevien, arvostuksen puutteen tunteesta kärsivien suomalaisten osuus on 2020-luvun taitteesta kaksinkertaistunut."

• Anonyymi

Onnellinen maa tarkoittaa maata, Suomea.
        Millä tuokin mitataan, yleisellä tasolla ? Suomen pärjääminen maana tässä maailmassa, muiden maiden joukossa.
        Eihän sitä ole koskaan ilmaistu niin, että " Suomen kansalaiset ovat maailman onnellisimpia ".
        Maa voi olla onnellinen, vaikka kansalaiset eivät olisi.
        Kyselisivät joskus tuolla kaduilla tallaavilta ihmisiltä, ovatko he onnellisia.

• Anonyymi

Suomi on keskitysleiri.

Suomalaiset kusipäitä jo syntyesään.

• Anonyymi

omle vain ruotin etulinja heidäm pelastus kuolema suomelle

• Anonyymi

Mä käyn vessassa sen takia, ettei nouse päähän.

• Anonyymi

Onko Eeli jokin sukupuoleton ( siis tarpeeton ? )

• Anonyymi

Olen ollut 25 vuotiaasta työkyvyttömyyseläkkeellä ja yrittänyt yli 10 kertaa itsemurhaa lääkkeillä,mutten onnistunut. Nyt nautin köyhyydestä ja ruokajonosta sekä veronmaksajien halvennuksesta.

• Anonyymi

....ja junan alle kuulemma pitäisi mennä, että säästäisin turhana ihmisenä sairaseläkkeellä työssäkäyvien veronmaksajien rahoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

....ja junan alle kuulemma pitäisi mennä, että säästäisin turhana ihmisenä sairaseläkkeellä työssäkäyvien veronmaksajien rahoja.

Ei mennä minkään alle kiusallakaan, meitäkin tarvitaan.
        Et sinä ole turha, en minäkään, ei kukaan muukaan.

• Anonyymi

Eutanasia pitää olla vaihtoehto myös mt ongelmaisille.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010432620.html Hollannissa voi saada eutanasian myös mt syistä eikä syötetä turhaan SSRI lääkkeitä...

Masennuksesta ja muistakin mt-ongelmista voi selvitä, saada asiansa ja itsensä kuntoon.
        Eutanasia on lopullinen, sieltä ei enää palata.

• Anonyymi

Suomessa on eutanssia.

Hypitään hampaat irvessä euhumppaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masennuksesta ja muistakin mt-ongelmista voi selvitä, saada asiansa ja itsensä kuntoon.
        Eutanasia on lopullinen, sieltä ei enää palata.

Kuna selviää kuka ei....et voi puhua muiden puolesta.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuna selviää kuka ei....et voi puhua muiden puolesta.

En puhunutkaan muiden puolesta.
        Huomasitko kun kirjoitin VOI selvitä ? En kirjoittanut, että kaikki selviää.

• Anonyymi

Mihin tuo väite perustuu ?
        Mt-ongelmista pystyy toipumaan, joskus jopa parantumaan täysin.
        Mt-ongelmien kanssa on myös mahdollista oppia elämään, jos ei niistä pääse irti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin tuo väite perustuu ?
        Mt-ongelmista pystyy toipumaan, joskus jopa parantumaan täysin.
        Mt-ongelmien kanssa on myös mahdollista oppia elämään, jos ei niistä pääse irti.

Miten voi parantua olemattomasta sairaudesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysy tuota lääkäriltäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis sairaudentunnoton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis sairaudentunnoton.

Jos ei usko olevansa mielisairas, niin sekin on mielisairaus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei usko olevansa mielisairas, niin sekin on mielisairaus!

On vaikeaa toipua tai parantua, jos ei myönnä itsessään olevan jotain vialla. Tai eihän sairaus oikeastaan mikään vika ole, vaan pelkästään sairaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vaikeaa toipua tai parantua, jos ei myönnä itsessään olevan jotain vialla. Tai eihän sairaus oikeastaan mikään vika ole, vaan pelkästään sairaus.

Minkälaista objektiivista näyttöä on yhtään minkään mielisairauden olemassaolosta?

• Anonyymi

Oikeistohallituksen unelma!

• Anonyymi

Hallitus saa unelmoida mistä haluaa.
        Parempi keskittyä omaan elämään ja pärjäämiseen.
        Hallituksen haukkumisestakaan ei ole hyötyä, tulee vain paha mieli.

• Anonyymi

Kaikkien omasta itsemääräämisoikeudestaan, sekä omilla aivoillaan ajattelevien unelma.

• Anonyymi

Itsemurhan tekemistä pitäisi helpottaa. Esimerkiksi itsemurhahuone tai joku terveyden huollossa annettava piikki. Ei kenenkään pidä kärsiä täällä jos ei halua. Homma vaan pitäisi pystyä hoitamaan siististi ilman, että aiheutetaan vaaraa tai traumoja sivullisille.

• Anonyymi

Onnistunut hoito vaatii myös aina hoitoon motivoituneen ihmisen. Muuten lopputulos on käytännössä sama

• Anonyymi

Huomasin tuon aikoinaan. Vointini ei parantunut moneen vuoteen, kun itselläni ei ollut minkäänlaista motivaatiota.
        Kun ymmärsin, että itsekin on jotain tehtävä, motivaatiotakin löytyi, ja otin avun tosissani vastaan.
        Eikä tietysti voi koskaan tietää etukäteen, mihin elämä vielä johdattaa, toivottavasti vältyn pahemmilta psyykkisiltä ongelmilta.
        Menneet vuodet olivat kyllä aika opettavaisia, hyvät eväät tulevaan.
        Nuorena yritin itsaria useampaan kertaan, nyt vanhemmiten olen tyytyväinen, etten siinä koskaan onnistunut.

• Anonyymi

Samaa paskaa kuin juuri ilmitullut pekka huijaus, joku onneton taho se vaan jaksaa valehdella.🤩🤩🤩🤩Voimia ,……älä menetä EPÄtoivoasi 👍👍👍 nämä EELIT ja PEKAT kertokaa murheenne, minä olen valmis KAKSINkertaistamaan huijarien murheet ….terveisin uhanalainen katoava luonnonvara Suamalainen tolkunmiäs. 😎🇫🇮🇫🇮😎

• Anonyymi

Sale se jaksaa kirjoitella tolkuttomuuksia

• Anonyymi

On mielensairauksia jotka voivat olla yhtä tappavia,kuin hoitamaton syöpä. Kaksisuuntainen mielialahäiriö yksi näistä. Tapio Suominen esimerkkinä ja monia muita..

• Anonyymi

Kukaan ei ole pystynyt osoittamaan minkään mielisairauden olemassaoloa. Ei ole mitään verikoetta, röntgenkuvaa tai koepalaa mikä osoittaisi mielisairauden olemassaolon. Väärä käytös ei ole eikä voi olla sairaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei ole pystynyt osoittamaan minkään mielisairauden olemassaoloa. Ei ole mitään verikoetta, röntgenkuvaa tai koepalaa mikä osoittaisi mielisairauden olemassaolon. Väärä käytös ei ole eikä voi olla sairaus.

Mitä hlvt:ä lässytät? Kehity.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sille ei ole vielä kukaan kertonut, että tällaistakin on olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja taas kellarista kajahti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja taas kellarista kajahti.

Kun et tykkää viestistä, niin hyökkäät viestinviejää vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun et tykkää viestistä, niin hyökkäät viestinviejää vastaan.

Itse asiassa vain sitä asiaa, mitä hän toitottaa. Joko hän on liian nuori ymmärtääkseen tai sitten hänellä on joku muu ymmärryksen vaje.

• Anonyymi

Onhan se nuorelle ihmiselle kova isku ,kun nämä sairaudet vaikuttavat opiskelu ja työkykyyn. Työkyvyttömyyseläkkeellä vuosikymmenien köyhyys edessä ja ne jotka eivät sinne joudu pallotellaan jossain kuntouttavassa työtoiminnassa. Moni itsemurha viesti päättyy sanoihin "Eiköhän tämä jo riiitä" tai "Tämä oli tässä" eli henkilö kyllä itse tietää tilanteensa.

• Anonyymi

Mulla on työkyvyttömyyseläkettä jo vuosikymmenet takanapäin, eikä tämä riitä vieläkään, filmi on katsottava loppuun asti, sen verran utelias olen.

• Anonyymi

"Menkää töihin" T. Purra

• Anonyymi

Kyllä Herra, mennään,Herra,Aivan heti,Herra, mut ennen sit, mää viäl joutessain kysyssii,jot ollaks myö tosissaa niit affenoit? Ei jumalaut, emmää tienny, jot mää oo affena ja et mu täyttyy tuol kusises työkkärijoes uissennel,mut kyl mää hetpaikal tuun,härr rouvasherra Saksikäs, mää tuun kyl het, ko käsky käypt.

• Anonyymi

Kun käy hammashoidossa kovissa kivuista ja on tulehdus että naama turpoo kuin pallo niin lähettävät kotiin ilman antibiotika. Tiedän meidän paikkakunnalla kaksi joka on kuollut siitä syystä . Ei auttanut vaikka hammas revittiin pois, Tulehdus meni verenkiertoon ja siinä se sitten on ja hammaslääkrillä yksi ongelma vähemmällä.
      Arvatkaa moni omaisia tekevät valituksen hoitovirheestä. Hammaslääkärit ajattelevat että taas me korjasimme hampaat ja potilas on kunnossa. On se niin pereellä tä hoitaminen kunnallisessa. Hammaslääkärit pelkäävät johtoporras eikä antavat antibiotikka kenellekään vaikka potilaat kuolevat. Antibiotikka annetaan vaan johtoportaan ihmisille,,

• Anonyymi

Se on ulkomaanreissu edessä monella suomalaisella, ihan muistakin,kuin kosmeettisista syistä. Laittakaahan rahaa säästöön, jotta pääsette hoitoon.

• Anonyymi

Kun hammaslääkäri irrottaa hampaan, hän ei voi sillä hetkellä tietää, tuleeko potilaalle mahdollisesti joku tulehdus suuhun.
        Jos ihmiselle tulee tulehduksen oireita, kunto menee huonoksi, hän menee lääkäriin ja hakee sen antibiotikka kuurin.
        Hammaslääkäriä on aika vaikea syyttää missään vaiheessa, jos tulehdus tulee vasta hammaslääkärikäynnin jälkeen.
        En puolustele hammaslääkäreitä, mutta tämä asia sattuu olemaan fakta.

• Anonyymi

Vähän kuin tv-juontaja legendakin Hannu Karpo "karpolla on asiaa", viimeinen kirje ennen kuolemaansa oli en päässyt hoitoon ajoissa kuolen kohta.

Ja niin hän kuolikin.

• Anonyymi

Toivon voimia kaikille itsemurhaa pohtiville. Vaikka yhteiskunta tuntuu hylänneen mielenterveyspotilaat, kannattaa soittaa palveleviin puhelimiin ja ottaa selvää monista ilmaisterapioista. Esim. Mieli ry antaa myös puhelimessa terapiaa 5 kertaa ilmaiseksi. Myös seurakunnassa saa keskusteluapua!!

• Anonyymi

Ja sitä kautta joutuu lukkojen taakse myrkytettäväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitä kautta joutuu lukkojen taakse myrkytettäväksi.

Ei lukkojen taakse joudu, jos menee jonnekin keskustelemaan.
        Lukkojen taakse voi joutua, jos oikeasti sekoaa, ja menee vaikka psykoosiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei lukkojen taakse joudu, jos menee jonnekin keskustelemaan.
        Lukkojen taakse voi joutua, jos oikeasti sekoaa, ja menee vaikka psykoosiin.

Eli joutuu viattomana vankilaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli joutuu viattomana vankilaan!

Jos sekoaa, menee vaikkapa psykoosiin, niin ei silloin vankilaan laiteta, vaan sairaalaan.
        Kannattaisi ottaa selvää, mitä eroa on sairaalalla ja vankilalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sekoaa, menee vaikkapa psykoosiin, niin ei silloin vankilaan laiteta, vaan sairaalaan.
        Kannattaisi ottaa selvää, mitä eroa on sairaalalla ja vankilalla.

Vankila on paikka mistä ei pääse pois. Eli kyse on vankilasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vankila on paikka mistä ei pääse pois. Eli kyse on vankilasta.

Kyllä sieltäkin pois pääsee, kun aika on.

• Anonyymi

Aivan järkyttäviä nämä Jumalahöpinät. Mikse se kaikkivoipa auta pahassa pulassa olevia ihmisiä?
      Jututin yhtä hölmöä joka kertoo pääsevänsä sitten ``hyvään paikkaan`` kun se aika tulee? Ja hyväksyy Israelin rankat soterikokset Gazassa koska Israelin kansa on Jumalan valitsema kansa. Voi jumalauta mitä juttuja!

• Anonyymi

Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon jota tulee käyttää omatunnon mukaan. Heikko osaisilta tukia ja palveluita leikkaavat päättäjät eivät välitä.

• Anonyymi

Monen ihmisen voisi pelastaa ihan se, että pienenpiä työkyvyttömyyseläkkeitä nostettaisiin edes viralliselle köyhyysrajalle mikä on tänävuonna Suomessa n,1550€/kk. Ei tarvitse kokoajan stressata sairauden lisäksi riittävää toimeentuloa. Mutta ei... kaikkeen muuhun riittää kyllä rahaa miljardi tolkulla.

• Anonyymi

Minimieläke pitäisi olla todellakin tuon virallisen köyhyysrajan mukainen 1550€/kk. Mutta siellä on heti pientä työeläkettä saavat huutamassa "miten työtä tekemättömät saavat eläkettä tekemättä mitään" siinä unohtuu heti syyt sairauden vuoksi. Eli sairaseläkkeellä olevan odotetaan olevan nöyrä ja köyhä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minimieläke pitäisi olla todellakin tuon virallisen köyhyysrajan mukainen 1550€/kk. Mutta siellä on heti pientä työeläkettä saavat huutamassa "miten työtä tekemättömät saavat eläkettä tekemättä mitään" siinä unohtuu heti syyt sairauden vuoksi. Eli sairaseläkkeellä olevan odotetaan olevan nöyrä ja köyhä.

Vaikka olisi sairas tai köyhä, ei se vie keneltäkään ihmisarvoa pois.

• Anonyymi

Yhteiskunta toimiin nykyisin niin raa`asti, että tuottamattomat ihmiset eliminoidaan pois, kun ei haluta hoitaa. Raha suunnataan muualle kuin ihmisten hyvinvointiin. Ikääntyneet jätetään koteihinsa kitumaan ja mielenterveyspotilaat kaduille oman onnensa nojaan. Ei ole tarjota hoitopaikkoja ja oletetaan, että ihmiset ahdinkoineen sinnittelee.

• Anonyymi

Kodittomuus ei ole eikä voi olla sairaus. Kodittomuus on sairasta kielikuvallisessa mielessä. Sairas mieli on kielikuva.

• Anonyymi
    • Anonyymi

On tutkittu, todistettu, ja on monien todistajien valaehtoinen todistus siitä mitä ovat nämä keskushermoston sekoittavat psyykemyrkyt. Niiden käytön heti alkuun lopettaneet kertoo karmeita tarinoita niiden vaikutuksista, alkavat kuulla ääniä, viiltelemään itseään, ajautuvat itsemurhiin. Kaikki se on psykiatrien myrkkyjen luomaa huumeolotilaa, hengenvaarallista tosin. Lukekaa ja tutustukaa lääketieteen professorien raakaan todellisuuteen, kun he sanovat että psykiatria tappaa. Tappavat psyykenlääkkeet on myös erään lääketieteen professorin kirjoittaman kirjan nimi.
      Se on lääketeollisuus joka masinoi näitä myrkkyjä, ja käyttää valtion kelakorvauksia rahanpesuun.
      Edes itse Donald Trump ei saanut Yhdysvalloissa lääkkeiden hintoja alas, koska lääketeollisuus, toiselta nimeltään järjestäytynyt rikollisuus, laittoi hanttiin. Tämä vaarallinen lääketeollisuusmafia, joka tekee laittomia rokotetestauksia lähettämällä kolmansiin maihin köyhiin kyliin lääkintäryhmiä muka rokottamaan ihmisiä tauteja vastaan, mutta todellisuudessa he käyttävät kehitysmaiden yksinkertaisia ihmisiä rokotekokeiluun koe-eläiminä heidän tietämättään. Salaisuus pysyy viidakon keskellä, kun uhrit eivät itsekään tiedä että heitä kuolee ja sairastuu näissä kokeiluissa. Uskokaa vaan näitä vaarallisia psykopaatteja valkoisissa takeissaan. Ymmärtäkää että heillä on elämäsi ja kuolemasi langat käsissään. Kuolemanenkeli Joseph Mengeleitä on maailma täynnä. Hänkin oli lääkejätti Baijerin palkkalistoilla, silpoessaan juutalaisvankeja keskitysleireillä, tehden raakoja kokeiluja eläville ihmisille, mm avo-aivoleikkauksia valveilla oleville ihmisille ilman kipulääkityksiä. Ei näistä ajoista ole mihinkään päästy. Sama jatkuu, menetelmät ovat vain kierosti piilotettu lääketieteen kulissien taakse.

• Anonyymi

Oma kansa jää hoitamatta kun hyysätään ja rahat työnnetään ulkomaan eläteille.

• Anonyymi

Samoin pienituloiset joita Kela kehoittaa muuttamaan halvempaan asuntoon jäävät ilman,kun kaupungin asunnot miehitetty "erikoisosaajien" ja Ukrainalaisten toimesta..

• Anonyymi

Kunkin itsemurha on hänen oma valintansa.
      Muitakin vaihtoehtoja on.

Tiedän kyllä, että itsaria hautova ei niitä useinkaan näe tai hänellä ei ole voimia tarttua niihin. Tässä mielessä myös monilla muillakin on asiassaan vastuunsa.

Itse olen aikoinaan hautonut ja useasti jopa yrittänyt itsemurhaa.

Jokainen tapaus on "yksittäistapaus" joka olisi tunnettava hyvin, ennenkuin voi tuomita jonkun ulkopuolisen tekijän. Syitä ulkopuoleltakin voi kyllä löytyä ja paljonkin. Ja nekin täytyy tuomita! Ainakin ihmisten mielissä.
      - MIKSI henkilö teki sen? MIKÄ AJOI henkilön tähän? Ja tähän voikin sitten löytyä paljonkin erilaisia "tekijöitä" eli syitä.

• Anonyymi

Mikä oli se "terveydenhuollon virhe" joka väitetysti ajoi Eelin itsemurhaan?

Eelin itse syyt itsemurhaan eivät varmaankaan olleet paikallisessa terveydenhuollossa? Syyt olivat varmaankin jo vuosien ajan syntyneet, jostain muista asioista?

• Anonyymi

Jos oli kysymys esim. koulukiusatuksi tulemisesta, syyllisiä olivat silloin sekä itse kiusaajat, muut oppilaat että koulun opettajat ja terveydenhoitaja, jotka eivät puuttuneet asiaan.

Huonot kotiolot? Syyllisiä: he, jotka tekivät hänen elämästään helvetin sekä naapurit jotka eivät piitanneet että lastensuojelu.

• Anonyymi

Monet eivät pääse hoitoon silloin kun hoitoa tarvitsisivat. Eivät he kaikki siltikään itseään tapa.
        Kyllä ne juurisyyt ovat tulleet jo aiemmin, ei terveydenhuoltoa voi syyttää.
        Monesti omaisten on vaikeaa hyväksyä omaisensa itsemurhaa, ja syyllistä lähdetään etsimään jos vaikka mistä. Usein ajan myötä ajatusmaailma voi muuttua, kun alkaa suru helpottamaan.
        Ja varmaan omaiselle/omaisille voi tulla myös vihan tunteita, jos joku omainen tekee itsemurhan. Ovatko he sitten vihaisia itsensä tappaneelle, vai itselleen, sitä ei voi ulkopuoliset tietää.
        Hyvin monissa asioissa aletaan usein ensimmäisenä etsimään syyllisiä, vaikka olisi hyvä ennemminkin pohtia, mitä tapahtui ja miksi.

• Anonyymi

Kymmenen kuukautta nyt odottanut lähetettä mielenterveyspoliklinikalle. Viime kesänä uhkailin tappaa itseni ja vietiin ambulanssilla terveysasemalle. No lääkkeet mukaan ja kotiin odottelemaan lähetettä. Olisin voinut tappaa itseni jo vaikka satoja kertoja jos niin olisin päättänyt. Ja tuskin sitä kutsua hoitoon enää edes tulee. Itsellä kyllä jo lähes 10 vuoden kokemus psykiatrisella poliklinikalla käynnistä. Surkealla tolalla oli Suomessa mielenterveyshoidot jo 15 vuotta sitten ja tuskin ne siitä on ainakaan parantunut. Ihme että ole kuitenkin näin kauan jaksanut elää tappamatta itseäni vaikka ei todellakaan ole helppoa ollut. Olen siis jo nelikymppinen muutaman vuoden kuluttua.

• Anonyymi

Hyvinhän sinä olet kuitenkin tsempannut, jatka samaan malliin.
        On tosi ikävää, että jonot on pitkiä, kun apua saattaisi tarvita pikaisestikin.
        Minullakin on kokemusta psykiatriasta lähes 30 vuoden ajalta, eikä nuo kaikki vuodet ihan helppoja olleet. Nykyään onneksi jo parempi tilanne.
        Nuoruudessa olin itsetuhoinen, itsariakin yritin monta kertaa ( vaikka taisivat olla enemmänkin hätähuutoja ), pari kertaa oli vakava tilanne.
        En olisi itseäni tappanut muista syistä, vaan ainoastaan oman itseni takia, en olisi pystynyt muita syyttämään siitä, että asiat menivät kohdallani vaikeimman kautta.
        Nyt vuosia myöhemmin olen ihan tyytyväinen, että olen edelleen hengissä. Paljon olisi jäänyt näkemättä, kokematta, moniin ihmisiin olisi jäänyt tutustumatta, ym. jos olisin täältä poistunut jo vuosia sitten.
        Kenelläkään ei ole jatkuvasti hyvä olla, jokaisella on jonkinlaisia vaikeuksia elämänsä varrella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvinhän sinä olet kuitenkin tsempannut, jatka samaan malliin.
        On tosi ikävää, että jonot on pitkiä, kun apua saattaisi tarvita pikaisestikin.
        Minullakin on kokemusta psykiatriasta lähes 30 vuoden ajalta, eikä nuo kaikki vuodet ihan helppoja olleet. Nykyään onneksi jo parempi tilanne.
        Nuoruudessa olin itsetuhoinen, itsariakin yritin monta kertaa ( vaikka taisivat olla enemmänkin hätähuutoja ), pari kertaa oli vakava tilanne.
        En olisi itseäni tappanut muista syistä, vaan ainoastaan oman itseni takia, en olisi pystynyt muita syyttämään siitä, että asiat menivät kohdallani vaikeimman kautta.
        Nyt vuosia myöhemmin olen ihan tyytyväinen, että olen edelleen hengissä. Paljon olisi jäänyt näkemättä, kokematta, moniin ihmisiin olisi jäänyt tutustumatta, ym. jos olisin täältä poistunut jo vuosia sitten.
        Kenelläkään ei ole jatkuvasti hyvä olla, jokaisella on jonkinlaisia vaikeuksia elämänsä varrella.

Aika huonosti sitä tutustuu muihin ihmisiin kun ei uskalla eikä jaksa käydä missään. Ihan hyvin olisin voinut itsekkin kuolla jo 10 vuotta sitten. Mut en tiedä kannattaako enää kun on jo näinkin pitkälle selvinnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika huonosti sitä tutustuu muihin ihmisiin kun ei uskalla eikä jaksa käydä missään. Ihan hyvin olisin voinut itsekkin kuolla jo 10 vuotta sitten. Mut en tiedä kannattaako enää kun on jo näinkin pitkälle selvinnyt.

Oletko miettinyt syitä siihen, miksi et uskalla tutustua muihin ihmisiin ?
        Ja miksi et jaksa lähteä mihinkään, onko syy psyykkinen vai fyysinen ?

• Anonyymi

Oma kansa jää hoitamatta kun hyysätään ja rahat työnnettiin naishallituksen aikaan liikennemerkkeihin?
      Olisiko ollut sukupuolettonta tasa-arvoa jos kaikki me ihmiset, olisimmesaaaneet nuo liikennemerkki-rahat itse käytöön?

https://www.suomenuutiset.fi/hallitus-kayttaa-velkarahaa-sukupuolettomien-liikennemerkkien-vaihtotyohon-kymmenia-miljoonia-koponen-ei-voi-ymmartaa-vaihtoon-menevat-myos-ehjat-ja-hyvakuntoiset-merkit/

Miksi, naishallitus, ja Sanna Marin - miksi? Ihmisen sukupuoli ei saanut apua?

• Anonyymi

"Hallitus käyttää sukupuolettomien liikenne­merkkien vaihto­on kymmeniä miljoonia – Koponen ei voi ymmärtää: “Vaihtoon menevät myös ehjät ja hyväkuntoiset merkit”"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hallitus käyttää sukupuolettomien liikenne­merkkien vaihto­on kymmeniä miljoonia – Koponen ei voi ymmärtää: “Vaihtoon menevät myös ehjät ja hyväkuntoiset merkit”"

Ei tuollaisen takia kannata mielenterveyttään menettää, aika pienestä heilahtaa, jos joku liikennemerkkien vaihto saa psyyken epätasapainoon.
        Tuokin on asia, joka ei ole mikään ongelma, jos siitä ei itse tee itselleen ongelmaa.

• Anonyymi

Kaikesta ei pitäisi aina syyttää terveydenhoitoa tai yhteiskuntaa.

• Anonyymi

Ei vaan oikeaa syyllistää, vasemmistoa.

• Anonyymi

Kaikkien suomen mielenterveysongelmien syynä on vasemmiston (kommunismin) mädättämät yhteiskuntarakenteet.

• Anonyymi
        UUSI

Kukaan ei ole koskaan pystynyt osoittamaan, että mitään mielisairauksia olisi olemassa. Ei ole mitään verikoetta, röntgenkuvaa tai koepalaa mikä osoittaisi mielisairauden olemassaolon.

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7084
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6514
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3564
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3110
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2764
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2522
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1967
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1820
    Aihe