Miksi? Raamattu sanoo, että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, mutta jos Jeesus on itse Jumala, niin mitä järkeä tuossa väittämässä on?
Jeesus ei herännyt kuolleista
7
84
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus otti itse oman henkensä takaisin.
Ruumis ei saanut vielä tuhoutua, luita ei saanut rikkoa, koska luissa valmistuu verisoluja.- Anonyymi
Kristuksen kärsimys ja korotus
18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristuksen kärsimys ja korotus
18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,Helluntailaisten vihaamia jakeita....
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
- Anonyymi
Pitäydyttäisiinkö siinä, mitä Raamattu kokonaisuudessaan sanoo !
Joh. 10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
Ja jos tätä nyt on vaikeaa ymmärtää, niin otetaan Raamatusta toinen vastaavanlainen kokonaisuus. eli:
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Siis kumpi siis lähetti ?
Eli on ihan yhtä oikein sanoa, että Isä lähetti tai että Poika lähetti, sillä Jumala on Yksi, Isässsä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä.
Eli ihan kuten ihmisessä, eli Jumalan kuvassa on ruumis ja sielu ja henki, eikä voi olla ihmistä olemassa ilman noita kaikkia kolmea, niin samoin on siis Jumalan kohdalla.
Ei ole Jumalaa ilman Isää(sielu) Poikaa(ruumis) Pyhää Henkeä(henki).
1. Moos. 1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi
Näin siis Jumala ilmoittaa itsensä ihmiselle siten, että ihminenkin kykenee käsittää Jumaluuden ja mitä se on.
Mutta edes näitä perusasioita, eivät uskovat / itseään uskovaksi / kristityksi nimittävät eivät edes ymmärrä, vaikka ne noin selvästi on Raamatussa kerrottu. - Anonyymi
Se on ehkä henkinen ja symbolinen kuolema. Moni muukin on kuollut henkisesti ja noussut takaisin. Rakkaudesta vihaan ja taas rakkauteen. Ihan tavallisen ihmisen tarina. Joku vaan luulee ja kuvittelee liikoja tavallisesta ihmisen pojasta. Koettaisivat kasvaa itse aikuisemmaksi.
- Anonyymi
Voi viddu miten tyhmiä on nään amerikan lahkon todistajat..:))
Eikö jenkki kaalipäät tajua,KRISTUS ei ollut Jumala ollessaan maanpäällä.
Vaan Jumalallisuuden ja ihmisen synnyttämä,Rakkauden lähde !
Kuolemalla hän voitti kuoleman noustessaan ylös Isän tahdosta,minkä työn hän teki meille kertoen Rakkaus VOITTAA !
Jesus Kristus korotettiin tekojensa tähden, ISÄN Jumalan oikealle puolelle ja on sitten kuolemalla ja teoilla Isän tahdon mukaisesti Jumala asemassa.
En oikein usko,että siellä riekkuu joku Amerikan silmän kääntäjä retku lahkoista 1900-luvulta jotka oli vaan silmän kääntäjiä ja osaavia suustaan. - Anonyymi
Ei heränny vaan nämä 1900-luvun silmän kääntäjät heräsi:
Charles Fox Parham
William J. Seymour
Kakis puusilmää 1900-luvun amerikasta heräsi ennen KRISTUSTA :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336744- 376213
- 293434
- 452900
- 342644
- 152338
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481897En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777