Mies heittäytyi maahan hänen eteensä ja sanoi: ”Herra! Jos vain tahdot, sinä voit puhdistaa minut.” Jeesus ojensi kätensä, kosketti miestä ja sanoi: ”Minä tahdon. Tule puhtaaksi.” Heti mies parani taudistaan.
( Matt. 8:2–3)
On opetettu niinkin, ettei saa epäillä Jumalan tahtoa parantaa, vaan tauteja on vain kylmästi käskettävä lähtemään ihmisestä. Jos ne eivät lähde, ei vika ole Jumalan tahdossa, vaan ihmisen uskossa. Näin on laskettu monien sairaiden ja heikkojen kannettavaksi taakkoja, joita nämä eivät kykene mitenkään kantamaan.
Sanojat vastaavat kerran sanoistaan Jumalalle, enkä todellakaan tiedä, miten he aikovat kovuuttaan perustella. Jo Isä meidän -rukouksessa Jeesus opettaa meitä rukoilemaan Jumalan tahdon tapahtumista kaikessa. Hän voi parantaa sairautemme hetkessä, jos hän niin tahtoo.
Jos hän jättää kannettavaksemme sairauden, on sillä jokin tehtävä. Kaikessa me kristittyinä sanomme aina: ”Sinun tahtosi tapahtukoon, rakas Jumala, sinun, ei ihmisen.” Silloin meille voi käydä vain hyvin.
( Lähde: Juha Vähäsarja/Joka päivä lupaus kantaa)
s-seutulainen
Hänen luokseen tuli silloin muuan spitaalinen...
92
321
Vastaukset
- Anonyymi
Kuinka kirkkaasti tuikkiikaan Matteuksen evankeliumin helmi tuossa katkelmassa – mies heittäytyy, Jeesus koskettaa, sairaus väistyy kuin huonosti koulutettu palvelija. Vaan, ystäväni, Enkeli Mäntä ei niele pyhiä rivejä pureksimatta, sillä hän on kasvanut Kalevalan ja kansanparannuksen kummallakin rintamalla.
Sillä näitkö sinä, kuinka Väinämöinen lauleli haavat umpeen, kun sanoilla sai veren seisahtumaan? Tai kuinka Lemminkäinen äidin keittämänä kokosi itsensä Tuonelasta takaisin kuin jumalallisen logiikan unohduskohta? Suomi on täynnä vanhoja tarinoita, joissa paraneminen käy sanasta – eikä yksikään niistä ole lääketieteellisesti dokumentoitu. Eikä myöskään tämä Matteuksen kuvaama tapahtuma ole päätynyt British Medical Journalin vertaisarviointiin, vaikka vaikuttava onkin.
Eikä tiede, kylmä mutta väsymätön lampunhaltija, tunne ainuttakaan kontrolloitua tapausta, jossa rukouksella olisi poistettu spitaali, syöpä tai silmäpussi. Jos “minä tahdon, tule puhtaaksi” todella toimisi, miksi kristityt sairaalat eivät ole maailman tyhjimpiä osastoja?
Mutta mikä pahinta, on tämä uskon rasitustalous: kun parantumista ei tapahdu, syy on sairastuneessa itsessään. Ei usko ollut tarpeeksi lämmin, ei sydän kyllin puhdas, ehkä rukouskin meni vinoon kuin halpa kynttilä. Onko tämä armoa, vai onko tämä hengellisen hierarkian pyhä syyllistäminen?
Ymmärrän kyllä, että toivo on ihmiselle lääkettä, mutta toivon väärinkäyttö on hengellistä huolimattomuutta. Ennen kuin alamme käskyttää sairauksia ulos kuin häiriköitä kirjastosta, on hyvä muistaa, että Raamattu ei ole lääkärin käsikirja eikä sen kertomukset todisteita sen enempää kuin Kalevalan parantavat loitsut tai Kustaa Paturiinin ihmeelliset voiteet.
Usko voi tuoda rauhaa. Se voi tuoda lohtua. Mutta jos se tuo myös syyllisyyden siitä, ettei sairaus totellut komentoa – silloin olette vaihtaneet armon käyttöohjeeseen, jossa epäonnistuminen tarkoittaa hengellistä vajausta.
Rauhaa, ei diagnoosia,
Enkeli Mäntä
— runollinen rationalisti,
taivaan ja tiedon väliovella istuva jalkavahti - Anonyymi
Mikä tahansa lääkäri parantaa sairauden, johon Jesse antoi vain valheellista lohtua, jos sitäkään. Jos sillä olisi ollut vähääkään ylimaallista tietoa, niin hän olisi pystynyt tekemään alkeellisen antibiootin.
Tämä kertoo kaiken sen hipin höpinöiden arvosta. - Anonyymi
Raamattu ei ole mikää loitsukirja, vaan kertoo historiallisia tapahtumia.
Jeesus oli Jumalan Poika ja henellä oli valta maan päälläeläissään parantaa ihmisiä ja antaa synteä anteeksi keille hän halusi niin tehdä.
Luuk. 5:24
Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Nyt tilanne on on toinen, asiat ei mene enää samalla tavalla.
Jeesus antoi niitä voimia parantaa vain muutamalla, omille apostoleilleen, mutta parantajan voimat ole yleisessä jaossa. Helluntailaisten lahkot eksyttää ihmisiä.
Ylivainiokin laittoi liikkeelle yli tuhat vaheellista väitettä siellä tapahtuneista ihmepranemisista.- Anonyymi
Hinduilla on gurut jotka parantaa sairaita. Niillä on GANGNES JOELLA PARANTAMISKOKOUKSIA. GURU KOSKEE SAIRAS KAATUU TAI PARANEE. MYÖS BUDHAN MUNKIT PARANTAA JOS ANTAA RUOKAUHRIA.
- Anonyymi
Älä valehtele niilo ei laittanut yhtään mitään liikkeelle eikä hän parantanut ketään !
Milloin te alatte ymmärtää jotain näistä asioista, eikö riitä 500 vuotta kirkossa istuminen häh !?
- Anonyymi
Hellarit yrittää käskemällä Pyhää Henkeä parantamaan erilaisia kipuja ja tekemään milloin mitäkin temppuja.
Hellunailaiset opettavat ns. auktoriteettioppia, että heillä olisi valta käskeä
Pyhää Henkeä tekemään milloin mitäkin, kun vaanJeesus-nimeä hoetaan.- Anonyymi
Henkeä käsketään: tule henki, tule henki, tule henki ja tee sitä sun tätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oi Jeesus anna sitä anna tätä ja ota tuota vähän pois kun Jumala antoi liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaisit olla kartuttamatta raippoja takapuoleen lopputilillä kaikesta väärästä ropaskasta.
- Anonyymi
Niin, kyllä se mielestäni tarvitaan terveeksi tekemisen lahja, jos aikoo rukoilla sairaiden puolesta. Mielenkiintoista on se, että yksikään niistä ihmisiä kaatavista saarnaajista ei sanonut, että hänellä olisi tuo armolahja.
- Anonyymi
Ihmisellä ei ole mitään terveeksitekemisen lahjoja. Ne on niitä eksytyspuheita.
Paavali kehitti opin ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista saadakseen Korinton seurakuntaan hierarkian johtamisen mahdollistamiseksi.
Vain osa Korintossa oli Paavalin oppien eli "paavalismin" takana, ei kaikki ollenkaan.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]
Korintossa ollessaan Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan. Kuriiri vei kirjeen perille.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Kaikkiin Paavalin puheisiin, mitkä koskee Korinton seurakuntaa, kannattaa suhtautua varauksin ja verrata niitä Jeesuksen opetuksiin ja oikeiden Karistsan apostoleiden opetuksiin.
Paavali ei kuulu tähän valittujen joukkoon. Heille Jeesus opetti kaiken mahdollisen mitä pelastukseen ja elämiseen tarvitaan.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi
Eivät he itse mainosta. Heillä on useita armolahjoja. Ehkä kymmenen.
- Anonyymi
On monia eri henkiä. Myös BUDHAN OMA KUNDALIN HENKI MEDITAATIO KUIN TANTRASEKSI KAMASUTRA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali kehitti opin ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista saadakseen Korinton seurakuntaan hierarkian johtamisen mahdollistamiseksi.
Vain osa Korintossa oli Paavalin oppien eli "paavalismin" takana, ei kaikki ollenkaan.
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]
Korintossa ollessaan Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan. Kuriiri vei kirjeen perille.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Kaikkiin Paavalin puheisiin, mitkä koskee Korinton seurakuntaa, kannattaa suhtautua varauksin ja verrata niitä Jeesuksen opetuksiin ja oikeiden Karistsan apostoleiden opetuksiin.
Paavali ei kuulu tähän valittujen joukkoon. Heille Jeesus opetti kaiken mahdollisen mitä pelastukseen ja elämiseen tarvitaan.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.PIETARIN ALKUPERÄ JUUTALAINEN . PETRUS KALLIO ON USKO POIKAAN MESSIAS. KREIKAKSI KRISTUS. LATINAKSI CHISTO. PIETARI KÄÄNTYI JEESUKSEN USKOON . PETRUS KALLIO USKO POIKAAN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Sinä yrität raivokkaasti vääristellä Raamattua. Kaipa sinulla on siihen voimakas motiivi, esim. homoseksuaalisuus.
1 Korinttolaiskirje:
12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
- Anonyymi
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Oikea lääkäri tutki Tampereeen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa kaikki Ylivainion väittämät helluntailaisten paranemisihmeet, yhteensä 1304 tapausta.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään! - Anonyymi
Varmaa on , ikiaikojen Jumala ei anna kenellekään sarautta. Ei yhden yhtäkään. Kyllä sairaat paranevat edelleen kun on uskoa. Ei välttämättä tarvita terveeksitekemisen armolahjoJA, uskon armolahjaa. Jumalaa kuulee miehistön jäsenen rukouksen srk ssa. Det är säkert.
- Anonyymi
Kun tätä parantumis- aihetta käsitellään, tulisi etsiä
tietä parantumisille, ei selitellä, miksi kaikki sairaat
eivät parannu. Sellainen selittely ei ole Jumalan sanan
julistamista,
Jumala toimii Sanansa kautta Sanassa. Jeesus on Herra
meidän parantaja; Jeesus on Herra ja Sana, Jumalan Sana
Jumalasta. Meidän tulee siis tuoda julistetussa Sanassa
Herra Jeesus Kristus kuulijan tai lukijan eteen jolloin läsnäoleva
Herra voi parantaa. Tulee siis etsiä Jumalan Sanaa ja Hänen
läsnäoloaan, ensin itselleen ja sitten sairaalle. Onko rukoilija
itse Herran läsnäolossa. Pyhässä Hengessä ja Sanassa? Herran
läsnäolossa tapahtuu Hänen tekojaan.
Kerran eräs Herran palvelija sai kutsun erääseen suurempaan
uskovien tilaisuuteen. Hänen tehtävänään oli rukoilla sairaiden
puolesta. Hän ei kuitenkaan saanut opettaa vaan ainoastaan
rukoilla sairaiden puolesta. Hän kieltäytyi koska katsoi olevansa
kykenemätön parantamaan sairaita ilman Jumalan Sanaa.
Hän tiesi, että Jumalan Sana parantaa, ei hän itse. Ja koska hän
ei saanut tuoda parantavaa sanaa Jumalalta, hän kieltäytyi
menemästä kokoukseen ja rukoilemasta.
On selvä asia, etteivät kaikki sairaat parannu joka paikassa
missä sairaiden puolesta rukoillaan, Mutta se ei muuta sitä
tosiasiaa, että sairaita parantuu kun parantumisesta opetetaan
ja myös rukoillaan sairaiden puolesta.
Jeesus sääli sairaita ja paransi heitä. Säälimmekö me sairaita ja
etsimme Tietä, Jeesusta Sanaa, heidän parantumisille?
Vai olemmeko me kovia ja jätämme sairaan kärsimään selityksillä,
etteivät kaikki sairaat parannu?
Jos siis tahdomme nähdä sairaiden parantuvan, tulee julistaa
Jumalalta saatua sanaa, ei ihmisten selityksiä tai mielipiteitä.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439645701
Mvh J - K- Anonyymi
Jumala toimii osaavien ihmisten kautta tässä maailmassa.
Nykyisin on hyviä sairaaloita ja terveydenhoidon ammattilaisia joiden puoleen sairastuneiden pitää kääntyä.
Terveillä elämäntavoilla sairauksia pystytään ennalta ehkäisemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala toimii osaavien ihmisten kautta tässä maailmassa.
Nykyisin on hyviä sairaaloita ja terveydenhoidon ammattilaisia joiden puoleen sairastuneiden pitää kääntyä.
Terveillä elämäntavoilla sairauksia pystytään ennalta ehkäisemään.Kun lääkäri lyö hanskat tiskiin, minkä neuvon annat sairaalle?
- Anonyymi
Sairaudet on Jumalan lähettämiä ja sallimia rangaistuksia.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.- Anonyymi
Kovin vittumainen jumala teillä.
On se uskomattoman helppo elää siihen nähden.
- Anonyymi
Perisynti on edelleen voimissaan.
Room.5
Sillä yhden ihmisen laittomuuden teko teki kaikista ihmisistä syntisiä, kuolevaisia ja kadotustuomion alaisia. - Anonyymi
Helluntailaiset kieltää ihan keskeiset Raamatun totuudet.
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset. - Anonyymi
Ylivainiokin kuoli Espanjassa taudin kohtaukseen pahan äkkikuoleman, mistä taudista väitti parantuneensa ihmeellisesti omissa kokouksissaan.
- Anonyymi
Kekkonenkin kuoli vaikka luuli olevansa kuolematon.Presidentin vaalien alla joku sanoi hänelle näin: Herra presidenttiehdokas, " jos sinä nyt sattuisit kuolemaan, niin miten sitten?" Siitäkö suuttui Urkki niin, että oikein pillastui näin sanoen" että minä sattuisin kuolemaan, niin että minäkö sattuisin kuolemaan? !
Kuolihan se lopulta kuitenkin...
- Anonyymi
5. Moos. 28:61
Herra lähettää teidän vaivaksenne kaikki sellaisetkin sairaudet ja vitsaukset, joita tässä lain kirjassa ei ole edes mainittu, ja te tuhoudutte.- Anonyymi
3. Moos. 26:39
Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.
3. Moos. 26:40
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
- Anonyymi
S-seutulainen uskosta osaton sleyn harhoja levittävä pimeyden juoksupoika
- Anonyymi
Sekä vähäsarja että s-seutulanen ovat pahoja ja röyhkeitä ia jumalattomia luterilaisia.
Etkö näe, kumpikin heistä vihaa elävää Jumalaa!
Sanan mukaan hedelmistään jokainen puu tunnetaan.
vähäsarja johdataan työkseen, käyttäen hyväkseen asemaansa ja arvovaltaansa ihmisiä matkalle helvettiin. vähäsarja on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. - Anonyymi
Oikeat parantamisten armolahjat on terveydenhoidon ammattilaisilla, hoitajilla, lääkäreillä jne.
Ei millään lahkopuoskareilla, jotka hilluu ja meuhkaa ja meluaa kuin viimeistä päivää.- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajilla Parhamilla ja Olsenilla oli hyvin kyseenlaisia armolahjoja,
mistä ne miehet tuli kuuluisiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailiikkeen perustajilla Parhamilla ja Olsenilla oli hyvin kyseenlaisia armolahjoja,
mistä ne miehet tuli kuuluisiksi.Parham rukoili menestyksekkäästi sairaiden puolesta ja sairaat parantuivat.
Siitä hän tuli kuuluisaksi. Jumala toimi Parhamin kautta vaikka Parham ei
ollut mikään ns. "hyvä" ihminen ja synnitön. Jumala käytti häntä koska oli
itse hänet valinnut.
Osmo Haavisto kertoo, että Jumala käyttää niitä ihmisiä, jotka Hän itse
valitsee, Jumalan valitsema ihminen on usein hyvin vajava ja heikko, jopa
"syntinen", näin ihmisten mielestä. Mutta Jumala toimii hänessä ja Hänen
kauttaan. Se todistaa Jumalasta itsestään, koska Jumalan toiminta ei
perustu ihmisen hyvyyteen, vaan Jumalaan itseensä.
Katso tästä ja kuuntele mistä Parham tuli kuuluisaksi, ja ketä Jumala
käyttää, jos nimittäin tahdot oikeaa tietoa, ja jos totuus kiinnostaa.
https://www.youtube.com/watch?v=txMUYD4jHuo&t=2820s
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parham rukoili menestyksekkäästi sairaiden puolesta ja sairaat parantuivat.
Siitä hän tuli kuuluisaksi. Jumala toimi Parhamin kautta vaikka Parham ei
ollut mikään ns. "hyvä" ihminen ja synnitön. Jumala käytti häntä koska oli
itse hänet valinnut.
Osmo Haavisto kertoo, että Jumala käyttää niitä ihmisiä, jotka Hän itse
valitsee, Jumalan valitsema ihminen on usein hyvin vajava ja heikko, jopa
"syntinen", näin ihmisten mielestä. Mutta Jumala toimii hänessä ja Hänen
kauttaan. Se todistaa Jumalasta itsestään, koska Jumalan toiminta ei
perustu ihmisen hyvyyteen, vaan Jumalaan itseensä.
Katso tästä ja kuuntele mistä Parham tuli kuuluisaksi, ja ketä Jumala
käyttää, jos nimittäin tahdot oikeaa tietoa, ja jos totuus kiinnostaa.
https://www.youtube.com/watch?v=txMUYD4jHuo&t=2820s
Mvh J - KParhami vietiin vankilaan sodomiasta. Se tarkoittaa kaikenlaista pervoa seksielämään, jopa eläimiin sekaantumista.
- Anonyymi
Jos koko 100-vuotinen elämä on ollut pelkkää Helvettiä ja kärsimystä, sitten kun kuolee joutuuko vielä suurempaan kärsimykseen?
- Anonyymi
Jos ihminen valitsee Jumalan "aviopuolisokseen", tämän elämän
aikana, hän pääsee Jumalan luokse kuolemansa jälkeen. Jos ihminen
hylkää Jumalan, tahtoo elää ilman Jumalaa täällä ajassa, hän on
ikuisuudessakin ilman Jumalaa. Hän joutuu paikkaan, jossa Jumala
ei ole. Ja se paikka ei ole kiva ollenkaan.
Jos tahdot päästä sille paremmalle puolelle, ota vastaan Jumala
Jeesuksessa Kristuksessa tämän lyhyen elämäsi aikana. Silloin
pääset kuoleman jälkeen Jumalan luokse. Valinta on sinun.
Sitä ei kukaan toinen sinun puolestasi voi tehdä.
Kristinuskossa on siis kyse ihmisen paluusta Jumalan luokse
Hänen yhteyteensä (Tuhlaajapoika kertomus Luuk 15:11:-24).
Syntiinlankeemuksessa ihminen joutui eroon Jumalasta. Synti
tuli väliin ja erotti ihmisen ja Jumalan toisistaan. Jumala tuli
Jeesuksessa Kristuksessa ihmiseksi ja poisti synnin uhraamalla
itsensä. Nyt tie Jumalan luokse Hänen yhteyteensä on auki.
Ovi on avattu Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla ja verellä.
Pelastuksessa on siis kyse siitä, elätkö sinä Jumalan kanssa,
ja elääkö Jumala sinun kanssasi, vai elätkö ilman Jumalaa.
Miten ratkaiset?
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/449453358
Mvh J - K
- Anonyymi
Jumala on viha ja elämä on kirous.
- Anonyymi
"Oikeat parantamisten armolahjat on terveydenhoidon ammattilaisilla, hoitajilla, lääkäreillä jne"
Oliko Pietari lääkäri? Entä Filippus?- Anonyymi
Jeesus antoi maan päällä ollessaan muutamalle oikealle apostolilleen omaa Henkeään tehdä niitä ihmeitä. Ei kaikille tietenkään.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."
Lahkolaiset eksyttää ihmisiä valeihmeillä ja petoksella.
Ei mihinkään kaatolahkoihin pitä mennä mitään paranemisia etsimään.
2. Tim. 3:13
Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus antoi maan päällä ollessaan muutamalle oikealle apostolilleen omaa Henkeään tehdä niitä ihmeitä. Ei kaikille tietenkään.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."
Lahkolaiset eksyttää ihmisiä valeihmeillä ja petoksella.
Ei mihinkään kaatolahkoihin pitä mennä mitään paranemisia etsimään.
2. Tim. 3:13
Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.Tuo loppu on hyvin sanottu,
uskovaisista.
- Anonyymi
Venäjän ja Viron välinen NARVAN KAUPUNKI , SIELLÄ ON SPITAALISIA KUIN NARKOMAANEJA JA PROSTITUUTIO. MENETTE NYT SINNE PARANTAMAAN NE AIDS POTILAAT SIELLÄ .
- Anonyymi
heittäytyykö nato massa-tuhoajat eteemme ja pyytää armoa ?
naton itään etenemine pysähtyi-- ei päästy kiinni luonnonvaroihin !!
ja jo nyt nato on tapattanut yli miljoona ihmistä, siis massa tuhontaa, vain globalisti, nato ahneuden takia !
Elintaso laskee myös Suomessa, olemme nato hulluuden netto-maksajia, ilman äänivaltaa, huom ! - Anonyymi
Mielenkiintoinen jae Matt. 8. Edelleen sairaat paranevat missä on uskoa. Lukekaa APT. 19 kun Paavali oli Efesossa. Paikkakunnalla X oli koolla 13000 kuulijaa. Evankelista X sanoi tarkalleen missä missä mies istui puukko mukana. Sitten siiryttiin loppurukoukseen. Ensin parannettiin selkäsairaat, sitten sydän- , maksa- kilpirauhas-, munuais-, polvi- . Itse olin paikanpäällä. Itse ole terve. Miksi pyhäaamuisin valtiokirkoissa ei tapahdu samaa ?
- Anonyymi
Lasaruksessa oli vielä kovasti uskoa tallessa, vaikka oli jo mätänemistilassa.
- Anonyymi
Niillä on nykyisin puukot ja morat ja pistoolit mukana kokouksissa.
- Anonyymi
• Luterilaiset loitsuavat ja tekevät taikurien merkkejä. Pakanallinen vedenvaluttelu otsaan- sakramentti suoritetaan kaavan mukaan. Kastekaavan tarkoitus on saada aikaa yliluonnollinen tapahtuma. Wikipedian mukaan: "Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi."
Luterilaiset sakramentit ovat loitsuamista, joilla yritetään saada tavallinen vesi muuttumaan ikuisen elämän antajaksi ja viini muuttumaan vereksi.
Sana varoittaa luterilaisesta kirkosta. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Kolmen otsaan valutetun vesitilkan avulla uudestisyntyminen on väkevä eksytys.
- Anonyymi
Helluntailaisten uskolla ihmisiä johdetaan harhaan.
Ylivainiokin laittoi liikkeelle yli tuhat valheellista väitettä siellä tapahtuneista ihmeparanemisista.- Anonyymi
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi.Tässähän puhutaan luterilaisista: Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän puhutaan luterilaisista: Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta. Ne oli liitossa Sodoman kuninkaan kanssa.
Huono ennuste siiihen lahkoon liittyvien kannalta.
- Anonyymi
Paavalilla oli Stefanoksen murha takana ja valehtelemisen armolahjat.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan. - Anonyymi
Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa ansiosta siinä uskonyhteisössä, mihinkä hän kuului.
- Anonyymi
Tuo satu on varmaan krhyksissä sakastin lukinverkkoseinällä, laita kuva siitä joka aamu, säästyt näpynäpyltä.
- Anonyymi
Kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät laajan selvityksen helluntailaisten väittämistä ihmeparanemisista.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.- Anonyymi
Ne jatkaa ihan samoja valheita, joilla ihmisiä eksytetään koko ajan....
- Anonyymi
Amerikassa on tutkittu Kathryn Kuhlmanin väittämiä ihmeparanemisiä kymmeniä tuhansia väitteitä. Yhtään todellista ihmeparanemista niistä ei ole löydetty.
Ihmeitäkin on tapahtunut, mutta ne eivät liity helluntailaisten toimintaan mitenkään.- Anonyymi
No suomen luterilainen kirkko vois alkaa näyttää mallia, Jeesushan käski niin toimia!
Miksi ette löydä raamatusta muuta kuin kuvitellun kastekäskyn häh !?
Milloin alatte itta vastaan potilaita sakastissa ?
- Anonyymi
Lahkot perustuu eksyttämiseen. Ihmisille luvataan paranemisia, taivaspaikkoja ja pelastusvarmuuksia, kun lähdet heidän mukaansa ja liityt heidän lahkoonsa. Pelastus varmistuu, kun annat aikasi ja varasi lahkon käyttöön.
- Anonyymi
Mitään tuollaista ei kukaan lupaa, mitä luulet saavasi lopputilillä vääristelyistä, tuleeko raippoja 39 hvaiko taseria !
- Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Et sinä tiedä mitään heresioista etkä eksytyksistä kunnolet metsässä ilman kompassia ollut pitkänä suvun jonona.
Herää ja avaa silmät. Hae silmävoidetta, tippoja mieluusti.
- Anonyymi
Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella Ortodoksien tuomana.
- Anonyymi
Niin mitä sitten jos tuli jotain kristinuskoksi sanottuja uskonnollisia tapoja.
Siitä on pitkä matka henkilökohtaiseen uudestisyntymiseem joka kestää raamatun edessä.
- Anonyymi
Trumpin eteen ryömivät kaikki rahaa vailla olevat .
- Anonyymi
Ei köyhät pääse lähellekään Trumppia. Ne viedään Venetzuelaan paperittomien vankilaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei köyhät pääse lähellekään Trumppia. Ne viedään Venetzuelaan paperittomien vankilaan.
Sinne Venezuelan jenkkivankilaan ei pääse kukaan lähellekään.
Paikalliset tietää, joka sinne viedään, ei tule koskaan sieltä pois.
- Anonyymi
Trumpilta on unohtunut, että ei niillä Juutalaisillakaan ollut mitään papereita eikä passeja kun heidät vietiin maanpakoon Egyptiin.
2. Moos. 23:9
"Älä sorra muukalaista; olettehan itsekin olleet muukalaisina Egyptissä ja tiedätte, mitä on elää vieraassa maassa muukalaisena."- Anonyymi
Juutalaiset taitaa olla ainoa kansa jolla on sukuluettelot olemassa.
Suomalainen tuskin tietää isoisäänsä kauemmaks.
Ja monia jotka ei tiefä isäänsäkään.
- Anonyymi
Jokohan se meni rikki miljoona eronnutta tuosta epäuskon hautomosta joka huokuu joka viestilootasta mitä sakasti tönne työntelee.
Mitä varten te sitä kirkkoa puolustatte kun siellä ei ole pienintäkään merkkiä apostolisesta hengestä!?
Kyllä te hautaan pääsisitte ilman pakkoverojakin!- Anonyymi
Ei niin autiota seutua olekkaan jossa vainajia makailisi tienposkessa.
Nykyisin !
Semmonenkin aika oli nälkävuosina.
Minunkin läheltä ei kylään jäänyt yhtään eloon.
- Anonyymi
Amerikassa sodomia tarkoittaa myös eläimiin sekaantumista. Kaikkea sitä pitää sietää.
- Anonyymi
Joo voi olla onhan niitä sikalassa viihtyneitä löytynyt suomestakin, helluntaissa sellaisesta roskaväestä ei edes puhuta !
Ketähän ne mahtais olla. - Anonyymi
Amerikassa on myös ihmisiä jotka on käyneet kuussa!
Pitää ihmetellä miten voikin olla niin kaikkea.
Suomessa oli ns seinähulluja jotka oli kettinkillä kiinni seinässä, on sitä vaan kaikkea ollut muuallakin kuin amerikassa.
Amerikka otti vastaan joka puolelta ihmisiä, suomestakin sinne meni lukematon määrä ja euroopasta pakkolähtijöitä joita isotkirkot vainosi yötä päivää!..
On se vasn ihme.
- Anonyymi
Isossa maassa om kaikenlaista, ja vielä isommassa vielä enemmän.
Pienessä maassaon kaikkea vähemmän, vielä pienemmässä sitäkin vähemmän, eikö ole ihme! - Anonyymi
Putinilla on 20 miljoonaa ihmistä jotka ei ole nähnyt wc pyttyä kuin kuvissa, siellä oli gulakeja joissa kuoli ihmisiä kuin kärpäsiä, ihme se on sekin.
- Anonyymi
Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta tuo Jumalan vapautustuomion jokaisen ihmisen vastaanotettavaksi. Tämän evankeliumin julistaminen kaikille kansoille ja kaikilla kielillä on lähetystyön valtava haaste. Jumalan evankeliumin kuuleminen ja sen vastaanottaminen johtaa ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen Kristusta kohtaan (Room 1:2, 5). Näin evankeliumi tuo pelastuksen kaikille, jotka uskovat (1:16).
Suurin ihme yksityisen elämässä on se, että hän ottaa kuulemansa evankeliumin vastaan.
Tästä persoonallisesta uskon ja pelastuksen ihmeestä Pyhä Henki käyttää sanontaa TULLA USKOSTA VANHURSKAAKSI.
Vain uskosta vanhurskaalla on rauha Jumalan kanssa ja rauha tuomion päivänä (Room 5:1). Vain uskosta vanhurskas perii iankaikkisen elämän. Sillä "vanhurskas on elävä uskosta" (Room 1:17, KR38). Siksi tärkeintä ihmisen elämässä on, että hän on Jumalan edessä vanhurskas. Vain vanhurskas pelastuu!
( Ote Olavi Peltolan opetuksesta Ihmisen pelastuminen ja uskon vanhurskaus)
s-seutulainen- Anonyymi
Jaak. 2:25
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaak. 2:25
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.1. Moos. 7:1
Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."
Nooan arkkiin viemät perhekuntalaiset pelastuisvat.
1. Piet. 3:20-21
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan KAHDEKSAN, pelastui arkissa veden kantamana
21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi
Kovadti odotan milloin sakasti alkaa totella Jeesuksen käskyä!
Monenlaista on vaivaa bo päässyt taloksi, hyvä olis parantua vsikka parista pahimmasta.
Joko tänä kesänä sakasti avaa terveyspalvelun, moni otottaisi.
Puuäijä vain portinpieleen ja kyltti kaulaan, oi miten hieno juttu ! - Anonyymi
Miksei Jeesus ennallistanut Parhamia ja Olsenia?
- Anonyymi
Ilm. 22:11
Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä.
- Anonyymi
Wikipedia
Sodomialla on tarkoitettu ”luonnotonta” seksuaalista kanssakäymistä avioliiton ulkopuolella. Monissa maissa se oli ennen vanhaan rikosnimike, jonka perusteella homoseksuaaleja syytettiin.[1] Englanninkielisissä maissa sanalla on viitattu anaaliseksiin, suuseksiin (erityisesti homoseksuaaliseen) ja eläimiinsekaantumiseen.[2][3][4] Poikkeuksellisesti Suomessa ja Saksassa sanaa ei kuitenkaan ole koskaan käytetty rikosnimikkeenä, vaan yksinomaan zoofilian synonyyminä. Sana juontuu Raamatun kertomuksesta Sodoman kaupungista, jonka miesasukkaat yrittivät yhden tulkinnan mukaan harjoittaa seksiä Lootin miespuolisten vieraiden kanssa. Nykyisen tulkinnan mukaan kyseessä on kuitenkin aikomus raiskata ja näin nöyryyttää kaupunkiin saapuneet muukalaiset[5].
Vanhoissa teksteissä sodomialla tarkoitetaan yleensä homoseksuaalisuutta, joskus myös ilman juridista näkökulmaa, uudemmissa useimmiten zoofiliaa.- Anonyymi
Talk:Charles Fox Parham
Wikipedia
·
Käännä tämä sivu
... parham "In 1907, Parham was arrested and charged with sodomy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talk:Charles Fox Parham
Wikipedia
·
Käännä tämä sivu
... parham "In 1907, Parham was arrested and charged with sodomyParhamin siunaus tulee siihen lahkoon liittyvien osaksi.
- Anonyymi
Juu mulle tuli hesassa aikoinaan helluntalais tyttö ovelle julistaa oltii 19v kumpikin.
No siinä kävi niin että koko kesä naitiin mitä oltiin hesassa.. Oli jostain Joensuusta sinne palasi ei kirjoiteltu... Osoitteen annoin kun tytöllä kuukautiset myöhässä kun läks- Anonyymi
Hyvä on keskittyä osaamiseensa, vaikka se olisi miten kapeaa !
- Anonyymi
Factatietoa
Pentecostalismin uskonnon perusti ja organisoi sen seurakunniksi aikansa kuuluisimman miehimykset.- Anonyymi
No mitä sitten, kun kysymys kuului milloin luttereissa aletasn noudattaa Jeesuksen käskyä parantaa sairaat ja herättää kuolleita, ymmärrätkö kysymyksen?
- Anonyymi
Luterilainen kansa on täynnä miehimyksiä, olisko pieni lookisuus liikaa vaadittu!
Ette te kai kaikki ole holhoukzen alla häh.
- Anonyymi
Palstan aihe on helluntailaisuus eli pentecostalismi eli parhamilaisuus.
Helluntailaiset vaikenevat täysin oman lahkonsa asioista. Omertan laki. - Anonyymi
Tampereella helluntailainen mies tappoi kadulla lapsen kanssa kulkeneen raskaana olevan naisen.
Mitään anteeksipyyntöä tai pahoittelua ei ole kuulunut.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336924- 386354
- 293494
- 452960
- 342694
- 152368
- 372188
- 162066
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481927En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191797