Lapsettomat äidit ja naiset

Anonyymi-ap

Aina ei naisilla äitiys mene ihan nappiin.

- Monet menettäneet lapsensa esim. tahattomissa keskenmenoissa.
- Joillain tehty abortti, jopa useampi.
- Tai muutoin menettänyt jo synnyttämänsä lapsen. Mahd. otettu huostaan.
- Lapset mahd. aikuisiällä hylänneet äitinsä / vanhempansa.

Ovat äitejä kuitenkin.

- Myös oman äidin / isoäidin menetys, tavalla tai toisella, on voinut olla surullinen kokemus.
- Tragedioita on monenlaisia.

Äitienpäivä on tällöin kullekin, ei ehkä ihan samanlainen riemujuhla kuin joillekin muille. Omia, lapsuutensa äitienpäiviä, mahd. valkovuokkoineen 🌼 voi silti muistella.

8

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itselläni ollut kaksi keskenmenoa. Hurjia tragedioita, kumpikin.

• Anonyymi

Lauri Viita kirjoitti hienon runon äidille.

• Anonyymi

Veisti kaikille alpsettomille äideille,

onko kokemusta on tietoa
      on olemassa vanhempia naisia pitkä elämän eläneitä, joilla itsellään ei ole ollu omia lapsia,

niin

tosttus,
      he ovat elämässään silti olleet onnellisia,
      sillä
      eräski lapseton varaksa entine yrittäjä vanha nainen sanoi :

että olen miettiny lapsettomuutta, mutta voin sanoa että OLEN HYVILLÄNI etten ole hankkinu omia alsia sillä OLEN nähnyt kaikkien sisarrusteni perehitten lapsivaikeudet ja AUTTANU koko elämäni heitä kykyni mukaan
      joten olen hyvin onnellinen kun en omia lapsia ole hankkinu NÄIN VAIKEAAN HANKALAAN YHTESKUNTAAN,

joten te kaikki lapsettomat naiset teidä KÄRSIMYKSENNE on turha
      olaa onnellisia kun olette muuten saanu hyvän elämän, olette kenties auttanu sukulaisten lasten vaikeuksissa heitä oslkaa siitä onnellisia,
      ja varotusksen sanaki
      ei otto-lapsiakaa ole välttämättä ratkaisu lapsettomuuteen sillä se voiki olla suuri pettymys jopa ehkä onnettomuus,

olkaa onnellisia oman puolisonne kanssa ja auttakaa sivusta apuatarvitsevia varsiki sukulaisten lapsia, ja rukoilkaa maailmaan rahuaa ja parempia aikoja, koko ihmiskunnan asua, sillä tekin olette oikeita naisia ARVOKKAITA IHMISIÄ vaikka etillä ei ole omia lapsia, sillä se on tai voi olla jopa ONNI ettei ole omia lapsia, sillä lapset ovat yksilöitä, omia persoonallisuuksia ja AINA omien lasten kanssa tulee ITSENÄISTYMIS TAISTELUT ja se tekee vanhemmilla AINA TODELLA KIPEETÄ kun oma lapsi RIISTÄYTYY vanhemistaan ITSENÄISEEN elämäänsä joka todella saataa olla aivan muuta kuin ÄITI ikinä olisi kuvitellu, äiti voi menettää oman rakkaan lapsensa ikuisksi ajoiksi maailmalle eikä ikinä kuule kuinka voi kuulee ehkä vain sululaisilta aina silloin tällöin häne voinnistaan, siis oma lapsi voi panna välitki ikiajoiksi poikki omien vanhempiensa kanssa, joten ÄLKÄÄ ikinä kärsikö lapsettomuudesta sillä lapsettomuus voi ollakki se OIKEIN SUURI ONNI elämässäse voit auttaa sivusta apua tarvitseva lapsia, jos haluat
      mutta itse säästyst suurelta surulta joka joskus voi ihmise lämää kohdata ihan oman lapsen kautta,
      ja muistakaa
      JUMALA kyllä teitää aina mikä ihmiselle on hyväksi ja onneksi, myös tietää kuka on onnellisempi vaikka itse ei tajua sita kun ei ole omia lapsia, sillä JUMALA TIETÄÄ KAIKEN ja säästää myös ihmisiä suurilta kärsimyksiltäki just esm lapsettomuuden kautta,
      LUOTAKAA AINA ja KAIKESSA JUMALAN TAHTOON
      se on aina oikea ja HYVÄ ihmiselle !

• Anonyymi

Kiitos näistä lohdutuksen sanoista. 🙂

Itse uskon omien, keskenmenneiden lasteni olevan Jumalan luona Taivaassa ja tapaan heidät siellä.

• Anonyymi

EI lapset välttämättä perheeseen onnea tuo
      tietenki myös tuoki,
      mutta ei ole niin itsestään selvää kuin kuvitellaan,

voi käydä päinvastoin ja usein käyki,

lapset ovat yksilöitä kaikki tietenki on aina tervettulita maailmaan,

mutta se onni onki aivan ei asia kuin lapsi-onni,

onni on aina ihmisessä ITSESÄÄN sisäänkirjoitettu
      EI lapsissa,

joakisen lapsettoman äidin tulee tajuata OMAN ITSESNÄ ARVO IHMISENÄ lapseton nainenki ON AINA ARVOKAS YKSILÖ
      ilman lapsiaki,

TÄMÄ ON TOTUS ELÄMÄSTÄ KOKONAISUUTENAAN

huomatkaa oman itsenne tärkeys elämälle !

• Anonyymi

Lapsen ensimmäinen sana jonka hän sanoo on ÄITI.

Äiti germaanisesta kielestä lainattu sana, muinais suomalaiset käyttivät äidistä sanaa Emä, Emo.

• Lapsettomille on oma päivänsä.
      Eilen oli lapsettomien lauantai.

Ei se lapsettomuus nykyisin enää ole mitenkään ihmeellisyys tai arka paikka niinkuin se on joskus menneisyydessä ollut, joissakin kulttuureissa tosin vieläkin.
      Aina enemmän ja enemmän lapsettomia syystä tai toisesta. Jokaisen oma asia.

• Anonyymi

Isäthän on ihan yhtä tärkeitä kuin äidit, se on selvä asia, mut silti äitienpäivä tuntuu jotenkin hieman enemmän liputtamisen arvoiselta, ei voi mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7244
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6725
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3674
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3160
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2814
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2602
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2208
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2156
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2007
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1950
    Aihe