agilityn viritys

kari

mulla ois tollane agility, vikoja ei oo reilu tonnin
jalkee yhtaa, mutta ongelma kiihtyvyyden ja
max. nopeuden kans. Osaisko joku kertoo mite se
lahtis vaha pirteemmi...

34

28116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päteekö

      samat konstit agilityyn jotka jouduin tekemään Vespa LX 50 4t malliin vm.-05, eli tuohan on vissiin myös 4-tahti koneella?
      Eli heti kun ajoin kaupasta ulos mopetin huomasin että ei saa bensaa 3/4 osa kaasun jälkeen, ensin otin variaattorin prikan pois, siitä ei juuri vauhti lisääntynyt koska kun ei saa bensaa niin ei auta, ajattelin että nosta hieman luistin neulaa...yllätys yllätys ovat laittaneet suomen versioon sellaisen neulan jonka korkeutta ei voi säätää, no otin pääsuuttimen irti ja se oli kokoa 75 (suomi versio), lähetin sähköpostia piaggio italyn serviceen ja kysyin mikä pitää olla normaalisti pääsuuttimen koko? ja ihmeekseni jo samana päivänä tuli italiasta vastaus, suutin pitää olla 80, eikun ostin ko pääsuuttimen ja nyt pelaa kuin enkeli, eihän tuo 4-tahtisen mikään raketti ole mutta nyt pysyy liikenteen seassa hyvin, mittariin ottaa 65km/h ja vääntöä on nyt tosi hyvin jyrkissäkin ylämäissä, Eli vinkkinä nelitahtisen omistajille, usein pelkkä prikan poisto ei välttämättä auta vaan esim. piaggiot 4-t moottorit on suomea varten varustettu myös liian pienellä pääsuuttimella, sillähän saadan kiihtyvyys huonommaksi ja vauhtia pois.

      • kari

        luin mielenkiinnolla vinkkejäsi, mutta en ole varma mikä on tuo ko pääsuutin tai missä se on?


      • -ähö

        Oletko ottanut rajoittimen pois ? tai mikä onkaan ... vai vaihdoitko vaan suuttimen ? vastaa Allu.aho3@hotmail.com


      • virittäjäpro
        kari kirjoitti:

        luin mielenkiinnolla vinkkejäsi, mutta en ole varma mikä on tuo ko pääsuutin tai missä se on?

        Pääsuutin on mittariston takana sijaitseva osa. Irroita kymcostasi nopeusmittarin viisari, sekä ruuvi joka pitää sen paikoillaan. Poraa 22mm poranterällä nopeusmittarin lävitse, siitä kohtaa missä lukee kymco.

        --> näät nyt pääsuuttimen ja poraa sitä isommaksi jotta kymcosi saa bensaa enemmän.

        Tämän jälkeen voit ottaa 55mm poranterän ja porata sylinteristä läpi, mitä enemmän pakoaukkoja, sen enemmän tehoa.

        Lisäksi voit kysyä paikallisen motonetin varaosatiskiltä tehopiikkiä, kuvailet heille vaan että tarvitset tehopiikin, joka laitetaan bensatankkiin. Kyllä he ymmärtävät mitä tarkoitat.


    • vision

      Maahan tojalta/hullolta löytyy ns.viritysholkki. = 15km/h lisää!
      Eikä maksa paljon,suosittelen!

      • hjghg

        Kymcot on laiskoja kulkemaan ja vetämään.


      • en ole
        hjghg kirjoitti:

        Kymcot on laiskoja kulkemaan ja vetämään.

        ikinä kymcon nelitahtisella ajanut, mutta on se näköjään kyllä tehoiltaankin pienenpi kuin tuo piaggio hi-per 4-t kone (3,2 kw= 4,2 hv)
        No mulla tuossa LX 50 vääntö lisääntyi paljon isommalla suuttimella, ja jos teillä kymcoissa ei moottori "puutumista" tapahdu täysikaasulla niin silloinhan tietty se saa riittävästi bensaa, mulla tuossa vespassa vauhti alkoi nopeasti putoamaan kun väänsi kaasun pohjaan, vaan ei putoa enää :-)


      • lallaa
        en ole kirjoitti:

        ikinä kymcon nelitahtisella ajanut, mutta on se näköjään kyllä tehoiltaankin pienenpi kuin tuo piaggio hi-per 4-t kone (3,2 kw= 4,2 hv)
        No mulla tuossa LX 50 vääntö lisääntyi paljon isommalla suuttimella, ja jos teillä kymcoissa ei moottori "puutumista" tapahdu täysikaasulla niin silloinhan tietty se saa riittävästi bensaa, mulla tuossa vespassa vauhti alkoi nopeasti putoamaan kun väänsi kaasun pohjaan, vaan ei putoa enää :-)

        missä on variaattori kymco agility skootteris ja mis on se prikka et sais skootterin kulkee nopeempaa kertokaa pls


      • nikke
        lallaa kirjoitti:

        missä on variaattori kymco agility skootteris ja mis on se prikka et sais skootterin kulkee nopeempaa kertokaa pls

        jos ei tiiä mis on variaattori niin ei ehkä kannata alkaa mopoa virittämään.. keskity vaan siihen ajamiseen


      • mulle
        nikke kirjoitti:

        jos ei tiiä mis on variaattori niin ei ehkä kannata alkaa mopoa virittämään.. keskity vaan siihen ajamiseen

        missä on se prikka kertoka ny pls


      • agility

        kannatta ostaa holkki maaahantuojalta tai jälleenmyyjältä kyllä se sitten kulkee ja kuluttaa löpöä vähemmän:)


      • törsö
        mulle kirjoitti:

        missä on se prikka kertoka ny pls

        no jos sä oot oikiasti nii tyhmä ettet tiä mis on variaattori nii et tuu ikinä tietämää mis se prikka on...no joo joo siel ei oo prikkaa siel on vaa hylsy ja siitä ku sorvaat rautasorvilla vähä pois nii kyllä lähtee


      • kuri

        Missä kohin on nelitahtisen pakoputkessa se kuristus on


      • toiimiiehkä
        lallaa kirjoitti:

        missä on variaattori kymco agility skootteris ja mis on se prikka et sais skootterin kulkee nopeempaa kertokaa pls

        joo nappaat ensiks kaikki katteet irti ja sit revit tankin irti sen jälkeen siellä on semmonen mutteri niin kuset niin päälle niin alkaa kulkeee muuttes ;) AASI!!!!


    • Mopomies vm.61

      Minkälainen huoltoväli on Kymcon 4-T moottoreilla. 2T moottoreilla iso huolto on 5000 km välein ja perushuolto 2500 km. Näissä perushuollon saa tehdä myyjän mukaan itse, takuuseen vaikuttaa vain isompi huolto. Täytyy alkuviikosta mennä liikkeeseen haastelemaan, mutta tännekin voisi laittaa tietoa. Aiempi moposkootteri oli Fude, mutta 2000 km huoltoväli oli liian tiuha, kun ajan kuukaudessa n. 1500 km (ainakin kesäkautena työmatka-ajoa)

      • rrr

        taitaa aika monissa 4t olla 300 tai 500km,1000km,3000,5000 ja siitä 2000km välein


      • PeopleS4t
        rrr kirjoitti:

        taitaa aika monissa 4t olla 300 tai 500km,1000km,3000,5000 ja siitä 2000km välein

        MAINTENANCE SCHEDULE
        1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 8000 9000 10000 11000 12000 Engine oil Replace = vaihda
        New motorcycle 300km Engine oil Replace = vaihda
        Engine oil filter screen CLean = puhdista 4000km 8000km jne
        Fuel filter screen Replace = vaihda 10.000km välein
        Gear oil Replace = vaihda 10.000km ( New motorcycle 300km)
        Valve clearance = venttiilin välykset: 2000, 4000, 8000, 12000 jne
        Air Cleaner Replace at every 3000km
        Spark plug Clean at every 2000km and replace if necessary

        Näin ne menee 4T-koneessa Kymcolla


      • jeppanpeppa
        PeopleS4t kirjoitti:

        MAINTENANCE SCHEDULE
        1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 8000 9000 10000 11000 12000 Engine oil Replace = vaihda
        New motorcycle 300km Engine oil Replace = vaihda
        Engine oil filter screen CLean = puhdista 4000km 8000km jne
        Fuel filter screen Replace = vaihda 10.000km välein
        Gear oil Replace = vaihda 10.000km ( New motorcycle 300km)
        Valve clearance = venttiilin välykset: 2000, 4000, 8000, 12000 jne
        Air Cleaner Replace at every 3000km
        Spark plug Clean at every 2000km and replace if necessary

        Näin ne menee 4T-koneessa Kymcolla

        Agilityn huoltoväli on 1500km. Alussa on noi öljynvaihto huollot useemmin. Joka huollon yhteydessä venat säädetään. Jos tätä ei tehdä, alkaa pakoventtiili kantaa ja sen seurauksena on tiedossa murheita..
        Esim. aito kinkki skode, Baotian, huoltoväli 1000km. Ja sama homma, venat säädettävä. Molemmissa takuun edelletys on huoltojen suorittaminen valtuutetussa liikkeessä. Kysy maahantuojalta jos et usko..

        Ja se huolto maksaa sen n. 80,-


    • jjaPe

      Itsellänikin on kymco agility 50 ja tiettävästi prikat ( eli nopeuden rajotin, ja kierrosten nostamis rajoitin) ovat pakoputkessa,koska itse en löytänyt prikkaa variaattorista. Jos ei ole prikat pakoputkessa niin siellä on ainakin holkki alakäyrässä mistä nopeus rajottuu huomattavasti,koska agilityssä riittää vääntöä. Ota yhteyttä minuun koska haluaisin keskustella lisää asiasta! T. Jape

      • Nalle

        Terve!!
        Mulla on kanssa sama peli, ja mä olen ottanut pakoputken pois, mut en mä nähnyt siellä mitään prikkoja tai holkkeja. Ainoa mikä oli, niin pakoputken jua sylinterin välissä on metallinen noin 2-3mm paksu tiiviste.


      • kymcoman
        Nalle kirjoitti:

        Terve!!
        Mulla on kanssa sama peli, ja mä olen ottanut pakoputken pois, mut en mä nähnyt siellä mitään prikkoja tai holkkeja. Ainoa mikä oli, niin pakoputken jua sylinterin välissä on metallinen noin 2-3mm paksu tiiviste.

        eikös tuon holkin voi vaihtaa huollussa?ja paljonko se maksaa?


      • ruandalainen

        joo ittellä ois toi kymco aglity rs 2010 mallia ja ollaan kaverin kans katottu onko prikkaa ollu varissa no ei ollu ja on vähä toivoton olo ko ei oikee tiedä et miten sitä kymcoo virittäs :(


      • juha731

        gymcon ns. prikka on holkki joka on kampiakselin variaattorin puoleisessa päässä ja holkin uloin osa on ohkaisempi kuin loppu osa eli metalli sorvilla (itse käytin tremeliä timanttilaikalla)otetaan metallia pois holkin paksummasta osasta saman paksuiseksi kuin ohempi osa noin 2-3 mm joten variaattorin uloin laippa pääsee lähemmäs sisä laippaa ja näin ollen välitys muuttuu.lisä


    • Jerzku

      itse olen sulattanut tulen sytyttimellä cdi-boxin oikeasta kulmasta ja katkassut mustan johdon eli rajoitusjohdon, ja sorvannut prikan pois holkista.

      • kymco

        sulatin ja kaiversin kymco agilityn cdi-boksia pitkään siitä liitinten samalta puolen oikeasta reunasta mutta kyllä se vain pelkkää umpi muivia on eikä siellä mitään johtoja ollut!!!! kehtaatko vähän tarkemmin mailata? kimitzu90@luukku.com


      • lols
        kymco kirjoitti:

        sulatin ja kaiversin kymco agilityn cdi-boksia pitkään siitä liitinten samalta puolen oikeasta reunasta mutta kyllä se vain pelkkää umpi muivia on eikä siellä mitään johtoja ollut!!!! kehtaatko vähän tarkemmin mailata? kimitzu90@luukku.com

        väärä kulma :D!


      • Kaiken kokeillut....
        lols kirjoitti:

        väärä kulma :D!

        auttakaa avutonta...kymconi(agility) ei lähde enään käyntiin.....on uudet öljyt ja uus tulppa. Missä vika?


      • jarisa
        Kaiken kokeillut.... kirjoitti:

        auttakaa avutonta...kymconi(agility) ei lähde enään käyntiin.....on uudet öljyt ja uus tulppa. Missä vika?

        tuleeko kipinä? laita suoraan imuaukosta bensaa jos ei lähe käyntiin ni tarkasta venttiilien välykset..


      • helppiii
        jarisa kirjoitti:

        tuleeko kipinä? laita suoraan imuaukosta bensaa jos ei lähe käyntiin ni tarkasta venttiilien välykset..

        akun yks kenno oli paskana ja cdi myös...takuuseen


      • jfui
        jarisa kirjoitti:

        tuleeko kipinä? laita suoraan imuaukosta bensaa jos ei lähe käyntiin ni tarkasta venttiilien välykset..

        vähän aasin potkuu imuaukosta nii hörähtää jos on hörähtääkseen


      • dadaimna
        Kaiken kokeillut.... kirjoitti:

        auttakaa avutonta...kymconi(agility) ei lähde enään käyntiin.....on uudet öljyt ja uus tulppa. Missä vika?

        männän renkaat voi olla jumissa


    • Jos katkotte CDi- boxin rajoituspiuhan niin laittakaa se akun miinukseen ja katkasia väliin ja johonki kivaan jemmaan sinne lattiaan :)
      Itsellä on ollut '07 talvesta kymco super 8 ja pienellä laitolla saapi kulkemaan sen 60, uutena kulki 39... Variaattorin rullat vaihtoon ja uus hihna koska uusi hihna on hitusen leveämpi kun alkuperäi niin paremmat pidot hihnassa ja nousee ylemmäs nii välityksistä ei jää kiinni nopeus. Sitten tietysti prikka poies. näillä jo kummasti menee mutta vaihtamalla kymcon kaasarin melkeimpä mihin tahansa saa kulkemaan paremmin itellä 75suutin. on mulla toki putki lyhennetty ni lähtee vähä komiammat saundit eli rälläkällä kahdesta kohtaa poikki ja yks palikka jätetään hitsatessa sielt välistä :) mitähän vielä... joo se vakio ilmanputsaus systeemi kannattaa kiikuttaa lähimpään roskiksee !

      • -04 kymco

        CPI-boksilla vissii vihjataa sitä "lattiaboksia" mikä tulee jalkojen alle ajossa? Mua ei ikinä oo sivistetty näissä hommissa. Jos siitä samasta boxista puhutaa nii vasemmassa kulmassa on outo pieni mötykkä mistä lähtee johto akkujohtojen kanssa sinne "skootterin alle" niin sen mötykän johdot siis katki ja jonnekki vaan? Mitä oon kuullu että jos napsasee rajotinpiuhan poikki niin pitäs vaihtaa prikkaki isompaan?


      • Auta

        Mulla on 2010 kymco agility rs ja en tiiä yhtää mikä näistä boxin piuhoist on se piuha mikä pitää katkasta :( tartten apuu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      5939
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5433
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3074
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2287
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2108
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1701
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1687
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1686
    Aihe