EIVÄT TERVEET TARVITSE PARANTAJAA, VAAN SAIRAAT.

Anonyymi-ap

27 Ja sen jälkeen hän lähti sieltä ja näki tulliasemalla istumassa publikaanin, jonka nimi oli Leevi, ja sanoi hänelle: "Seuraa minua."
28 Niin tämä jätti kaikki, nousi ja seurasi häntä.
29 Ja Leevi valmisti hänelle suuret pidot kodissaan; ja siellä oli suuri joukko publikaaneja ja muita aterioimassa heidän kanssaan.
30 Niin fariseukset ja heidän kirjanoppineensa napisivat hänen opetuslapsiansa vastaan ja sanoivat: "Miksi te syötte ja juotte publikaanien ja syntisten kanssa?"
31 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."
( Luuk. 5)

Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
( Hes. 34:16)

" Sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on". 
( Luuk. 19:10)

Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
( 1Tim. 1:15)

-

"Ei evankeliumi voi ihmistä pelastaa ennen kuin hän on alkanut tuntea pelastuksen tarvetta, kaivata armoa, isota ja janota vanhurskautta. Uutta elämää ei syntinen halua, ennen kuin hän on kyllästynyt vanhaan elämäänsä, ennen kuin hänestä on tuskallista rakastaa syntiä ja elää sen orjana. Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat, sanoo Jeesus (Matt 9:12). Lain avulla Henki vaikuttaa syntisen omaantuntoon niin, että hän tuntee olevansa sairas" (Hallesby).

s-seutulainen

24

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katsopa millaisia kristityt ovat mieliltään? Ihan sairaita henkisesti, kaikki tyynni.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu väkevä eksytys ja heresia.

• Anonyymi

Helluntailaisus on tullut Jerusalemista.
        Helluntailaisuus on syntynyt nimensä mukaisesti ensimmäisenä helluntaina kun :

Apostolien teot
        Luku 2
        Pyhän Hengen vuodattaminen
        1. Kun helluntaipäivä1 oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla. 5. Moos. 16:9-12
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ap. t. 4:31
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle, Matt. 3:11
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi. Luuk. 24:49; Ap. t. 1:5; Ap. t. 10:44-46
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        ....

• Anonyymi

Matt6:24 ja kaikella on määräaaika taivaan alla. Ar u redii...

• Anonyymi

s-seutulainen= uskosta osaton pilkkaaja!

• Anonyymi

Aloittaja, sleyn horinat eivät kuulu helluntailaisuuspalstalle.

• Anonyymi

12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
      13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
      14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
      15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
      ( Room. 7)

>>On pelottavaa, jos voin kohdata Jumalan käskysanan niin, ettei sen rikkominen aiheuta minussa ahdistusta enkä näe, että rikkomuksen valtaan jääminen tuo minulle kuoleman (Room 7:10). En siis tajua synnin pettävän ja lopulta surmaavan minut (7:11). On pelottavaa, jos Jumalan laki ei enää tee syntiä minulle todella pahaksi asiaksi (7:13). Silloin olen siinä vaarallisessa tilassa, missä kerran oli Laodikean kristillinen seurakunta. Siellä itse todettiin kiitollisin mielin: ”Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse”. Mutta se oli valhetta, sillä silloin ei kuultu Jumalan lakia, joka sanoi miten todellisuudessa asiat olivat: ”Etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston” (Ilm 3:17, KR 38).

Yksin Jumalan laki pystyy tekemään ihmisen hänen omissa silmissään jumalattomaksi ja vasta jumalattomaksi tulleen ihmisen Jumala saa vanhurskauttaa uskon kautta. Muunlaisille ihmisille ei kelpaa uskonvanhurskaus. Siksi lain tehtävä ei suinkaan ole tehdä ihmistä vanhurskaaksi ja Jumalalle otolliseksi välittömästi. Siihen ei laki pysty. Laki on annettu siksi, että synti nähtäisiin synniksi, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi (Room 7:13, KR 38) ja näin ”jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä” (3:19, KR 38). ”Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi” (5:20).>>
      ( Olavi Peltola)

s-seutulainen

• Anonyymi

Nikki s-serutulaien olet ääriäsia myös häijyyttä, eT ole koskaan tehnyt parannusta kääntyen Jumalan puoleen!
        Jumala ei koskaan, ei ikinä, ole asettanut yhtä ainoaa luterilaista Sanan opettajaksi! Yksikään luterilainen ei täytä Sanan vaatimusta vanhimmaksi eikä näin myöskään Sanan opettajaksi: hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa,
        Jokainen luterilainen asettaa Lutherin opit Sanan yläpuolelle!!! Luterilaisten opettaja on murhaaja ja holokaustin isä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nikki s-serutulaien olet ääriäsia myös häijyyttä, eT ole koskaan tehnyt parannusta kääntyen Jumalan puoleen!
        Jumala ei koskaan, ei ikinä, ole asettanut yhtä ainoaa luterilaista Sanan opettajaksi! Yksikään luterilainen ei täytä Sanan vaatimusta vanhimmaksi eikä näin myöskään Sanan opettajaksi: hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa,
        Jokainen luterilainen asettaa Lutherin opit Sanan yläpuolelle!!! Luterilaisten opettaja on murhaaja ja holokaustin isä!

Muutaman kirjoitusvirhe, ja koska luterilaiset ovat pahoja kiusaajia ja saivartelijoita, niin korjaan: Nikki s-serutulainen olet ääriäsi myös täynnänsä häijyyttä, et ole koskaan tehnyt parannusta kääntyen Jumalan puoleen! OLET ISÄSI, TÄMÄN MAAILMAN RUHTINAAN KUVA, KIUSAAJA NIIN KUIN ISÄSIKIN!

• Anonyymi

Luuk. 9:
      23. Jeesus sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Luuk. 14:27

Novum kommentaari. Luuk. 9:
      23. Tässä Luukas käyttää ensimmäisen kerran sanaa "risti". Jeesuksen opetuslapsen omat pyyteet ja toivomukset piti jättää taka-alalle. Nyt Jeesus ei puhunut vain lähimmille opetuslapsilleen, vaan kaikille. Muukin kansa oli paikalla (Mark 8:34). Jeesus tahtoi itselleen vain vapaaehtoisia seuraajia, jotka tietävät, mihin ryhtyvät.Risti ei tässä tarkoita tavallisia inhimillisiä vaikeuksia, suruja, pettymyksiä, sairautta, kuolemaa, köyhyyttä tms., vaan sitä, mikä meidän täytyy kestää ja minkä menetämme Kristusta palvellessamme. Sen, joka päättää lähteä matkalle, "täytyy" luopua jostakin.Kuulijat olivat varmasti nähneet kuolemaantuomittuja, jotka kantoivat ristiään teloituspaikalle. He tiesivät, mitä Jeesus tarkoitti. Sillä, joka tuli ristiään kantaen tiellä vastaan, ei ollut paluun mahdollisuutta. Tämä kuvaa suurinta itsensäkieltämistä.

• Anonyymi

pojat taas päpättävät ja kovasti kiillottavat sädekehää päänpäältään.

Tuntuuko kivalta- oikein kukin ottaa hyvän ja pahantiedonpuulta oman hedelmäomenan ja pureskelevat siihen sylkensä ja sitten tarjoilevat palstalla, että näin pitää uskoa.

Voi hyvää päivää tätä pimeyttä

• Anonyymi

Laki on olemassa uudessa liitossa vain siksi, että sillä tuomitaan pahantekijät. Laki ei koske uuden liiton uskovia, vaan heidät pelastaa lain kirouksesta Pyhä Henki. Uudessa liitossa ei ole olemassa uskoa ilman Pyhän Hengen uudestisyntymää. Sitä mistä juuri UT kirjoittaa. Ei mistään muusta tarvitse horista.

• Anonyymi

eikös ihminen- uskovanakin, tarvitse sitä "lakia" yhtälailla, kuin pahantekijät.

ts. Jumalan tahto- siitähän on kyse.
        Uudessaliitossa on yli 1000 käskyä ja kohoitusta- eiköhän Sana tavallaan ole rakennettu elettäväksi niin, että se rakkaus- on ideaalinen elämänvoima.

Meillä tosin tämä rakkaus- sanana on köyhä, kielellisesti. Mutta, Sanahan kertoo Uudessaliitossa, että kun olin sitä ja tätä- te kohtasitten minut ja toteutitte mitä kuului.
        Eli se Henki- terveellä tavalla, toteutui --ettei sitä puristeltu jonkun käsky- käskynpäälle katekismuksen ja Ellenin läksykirjan kautta-- suurennuslasilla vahdattuna,,,
        Se oli elämänasenne-- milloin teimme, on avain ajatukseen....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikös ihminen- uskovanakin, tarvitse sitä "lakia" yhtälailla, kuin pahantekijät.

ts. Jumalan tahto- siitähän on kyse.
        Uudessaliitossa on yli 1000 käskyä ja kohoitusta- eiköhän Sana tavallaan ole rakennettu elettäväksi niin, että se rakkaus- on ideaalinen elämänvoima.

Meillä tosin tämä rakkaus- sanana on köyhä, kielellisesti. Mutta, Sanahan kertoo Uudessaliitossa, että kun olin sitä ja tätä- te kohtasitten minut ja toteutitte mitä kuului.
        Eli se Henki- terveellä tavalla, toteutui --ettei sitä puristeltu jonkun käsky- käskynpäälle katekismuksen ja Ellenin läksykirjan kautta-- suurennuslasilla vahdattuna,,,
        Se oli elämänasenne-- milloin teimme, on avain ajatukseen....

Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa? Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
        (Mat 24:45-46)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa? Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
        (Mat 24:45-46)

Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville:

'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        (Mat 25:34-40)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville:

'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        (Mat 25:34-40)

Niin kun olemme herjanneet vähintä veljeä laittomuuden tekijöiksi, olemme herjanneet Jeesusta.

UT:ssa ei ole yhtään käskyä. On välttämättömät ohjeet pakanoille. Ohjeet, ei käskyä eikä lakia.

Uuden liiton sanoma on nimenomaan se, että lakiliitto on kumottu uskoville, he eivät saavuta vanhurskautta lain kautta, vaan Hengen. Se on uuden liiton sanoma eikä sitä ketään herjaamalla voi muuksi muuttaa, ei vaikka joku olisi kirkunut kuin kiimainen kojootti tai tehnyt mitä tahansa, niin ei Raamatun sanoma siitä muutu.

Laki taasen tuomitsee pahantekijät. Eihän muutoin ketään voisi tuomita helvettiin, jos lakia ei olisi. Silloin ei olisi helvettiäkään, vaan laki on tosiaan voimassa pahantekijöille ja heidän tuomionsa on aina langettava.

• Anonyymi

8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
      9 synnin, koska he eivät usko minuun;
      10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
      11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
      ( Joh. 16)

Joka ei usko Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, hänen syntinsä pysyvät.
      Epäusko Jeesukseen Kristukseen on viime kädessä ainoa kadottava synti.

16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
      ( Joh. 3)

s-seutulainen

• Anonyymi

s-seutulainen, et pysty kieltämään, olet isäsi kiusaajan ja syytäjän kuva ja nautit tehdessä pahuutta!

• Eivät terveet republikaanit tarvitse parantajaa vaan sairaat.☠️🇺🇸

• Anonyymi

"Juuri siinä on kristityn elämän sisäinen jännitys, että hän omistaa eikä vielä omista, hänellä jo on ja kuitenkaan hänellä ei vielä ole. Hän ei jää rauhaan syntiinsä, vaan pyytää joka päivä puhdistusta synneistään.
      Hän kärsii pahasta luonnostaan ja rukoilee Herraa Kristusta voittamaan pahuuden. Mutta mitä enemmän hän näkee itsensä Kristuksesta riippuvaiseksi sitä pitemmälle myös tosiasiallisesti hänen sisäinen uudistuksensa pääsee. Vain Kristuksen mukana tulee uusi elämä" (Osmo Tiililä)

s-seutulainen

• Anonyymi

s-seutulainen=tyypillinen pöyhkeä ja ylimielinen Jeesuksen seuraajia vainoava sleyn luterilainen valehtelija!

• Anonyymi

Pyhä Henki se uudistaa ihmisen, se minkä Jeesus lupasi lähettää pelastuksen sinetiksi uskoville. Eivät omat pyristelyt ilman Hengen voimaa ole muuta kuin likainen vaate, ei niillä saavuta yhtään mitään ellei Jumalan armo tule Hengen kautta pelastamaan ihmistä.

• Anonyymi

Uskovaisuus on sairautta.

• Anonyymi

Hullutusta se on. Hyvää hullutusta Pyhässä Hengessä eikä mitää aneemista jurputusta ja tyhmiä juttuja tyhmien juttujen perään.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7124
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6574
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3594
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3120
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2774
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2552
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2106
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1977
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1840
    Aihe