Elinkautiseen tuomittu myrkkyhoitaja anoi jo kolmatta kertaa vapauttamistaan, toiveena, etä hänet vapautettaiiin mahdollisimman pian.
Hän on ollut vankilassa 16 vuotta.
Huomioiden hänen murhamisénsa vanhusten lukumäärän ja kohtalon, jossa ihminen on varmasti luottanut, että hoitaja tekee kaiken hänen parhaakseen, tuota naista ei pitäisi vapauttaa ikinä, vaikka elinkautinenhan on mitä ilmeisemmin vieläkin se vähintään 25 vuotta.
Vanhusten ja lasten hoitajilta vaaditaan muutakin, kuin taitoa vaihtaa vaippa ja pestä pylly, jota sitäkin inhotaan.
Voiko Suomessa olla lääkäri, olematta lääkäri, voi, niin ollut ja voi olla tulevaisuudessakin, luotetaan väärennöksiin todistuksissa.
Voiko Suomessa noin vain toimia oman päänsä mukaan kotiin hoidettavien otilaiden kohdalla, toivottavsti ei koskaan!
Ottaako kukaan huomioon jos kotihoidossa oleva potilas valittaa, että hänen hoitajansa ei kohtele häntä kunnioittavasti, vaan jättää hoitotyöt tekemättä ja kohtelee häntä kuin järkensä menettänyttä.
Jokaisella ihmisellä on ihmisarvo jota ei pitäisi kenenkään koskaan
unohtaa.
Minä pelkään, olen vanha, tulee aika etten itsenäisesti kotona selviä.
Mitä on tulevaisuus, hoitaako minut joku, vai unohdunko, jos en osaa valittaa?
Vanhusten hoidot ja hoitaja - potilas suhteet
17
173
Vastaukset
- Anonyymi
Voiko Suomessa olla lääkäri, olematta lääkäri, voi, niin ollut ja voi olla
sanon vain tämän
lääkärin tietojen puoliintumisaika on viisi vuotta
eli 10 vuodessa tiedot ovat vain neljäsosa alkuperäisestä
eli 15 vuodessa tiedot ovat 13 prosenttia lääkärin tiedoista eli
hän on maallikko vaikka olisi diplomit seinillä
jos siis ei opiskele
monen muun alan tiedot vähenevät paljon vähemmän
esim. 1930-luvun hyvä fysiikan kirja on ihan pätevä vielä - Anonyymi
Valelääkärit.
Puhe on lääkäristä joka ei ole lääkäri,
nyt löytänyt juttusrajaa joka oli telkkarissa viimeisen lahden viikon aikana. mutta tässä totta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ehti-tyoskennella-laakarina-kymmenen-vuotta-suomessa-nain-valelaakari-esa-laiho-jai-kiinni/6370518- Anonyymi
Tämä mies oli Suomen ensimmäinen valelääkäri.
Kunnanlääkärinä, ja ilman lääkärin pätevyyttä, vuosia...
https://seura.fi/asiat/tutkivat/tama-mies-oli-suomen-ensimmainen-valelaakari-vaitti-syopaa-luulotaudiksi-hoiti-tuhansia-potilaita/ - Anonyymi
Ikävä kyllä niitä on aina olemassa. Kauan sitten kun olin lääkärissä kaupungin sairaalassa niinsekin joka siellä oli olevinaan lääkäri ei varmana ollut kun vale lääkäri
Ja mielestäni mies ei osannut mitään ihmisten sairauksista , ja kaiken lisäksi oli töissä sairaalassa 150 pitkä mies varmaan ei ollut sopiva alalle missä sairaita oåihmisiä autetaan. Oli ilkeä ja piri ilmeisesti käyntiääni turhana koska olin siellä lähetteen kanssa j äailmeisesti ei tiennyt mitään auto immuunisista sairauksista .olin nuori silloin enkä uskaltanut sanoa mitään. Vaan nousin tuoliltani missä istuin ja kävelin ulos huoneesta . Pikkuäijä perässä pyysi takasin vaan olin saanut tarpeekseni hänen. Käyttäytymisestään ja lähdin kotiin
Joten ei silloin kukaan edes ajatellut että joku voisi esiintyä,lääkärinä joka ei sitä,ollut .
Myt jälkeenpäin vasta olen ajatellut että hän ei varmaan ollut oikea lääkäri. Seuraavalla viikolla kokeissa sanoivat että xxx ei ole enää siellä töissä ., mikä helpotus ei tarvinnut pelätä että joutuu hänen potilaakseen
- Anonyymi
Olisin kiitollinen jos hoitaja päästäisi minut maallisesta helvetistä,
kun muumiona makaan laitoksessa.
Ehkä hän on tehnyt pyynnöstä hyvän teon, avustanut itsemurhassa,
kun ei eutanasiaakaan saa ?- Anonyymi
Hiukan sammoin voi myös ajatella,
mutta kun noin monta on myrkyttäny se pistää jo kyllä epäileen
apuhoitajan motiiveja,
ja moraalia, kyllä se taitaa kallistua enemmänki sarjamurhaajaksi kuin avun antajaksi. hyiii, Anonyymi kirjoitti:
Hiukan sammoin voi myös ajatella,
mutta kun noin monta on myrkyttäny se pistää jo kyllä epäileen
apuhoitajan motiiveja,
ja moraalia, kyllä se taitaa kallistua enemmänki sarjamurhaajaksi kuin avun antajaksi. hyiii,Perushoitaja Aino Nykopp tuomittiin 5 murhasta ja 5 murhan yrityksestä. Lisäksi on epäilys, ettei siinä edes ollut kaikki.
Joten kyllä, kyse on sarjamurhaajasta, tuskinpa ne sellaiset tapojaan pystyy muuttamaan, joten hyvä, ettei vapautettu.
Sarjamurhaajat eivät ole tunne-elämältään normaaleja.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Perushoitaja Aino Nykopp tuomittiin 5 murhasta ja 5 murhan yrityksestä. Lisäksi on epäilys, ettei siinä edes ollut kaikki.
Joten kyllä, kyse on sarjamurhaajasta, tuskinpa ne sellaiset tapojaan pystyy muuttamaan, joten hyvä, ettei vapautettu.
Sarjamurhaajat eivät ole tunne-elämältään normaaleja.SAMAA MIELTÄ,
sarjamurhaajat ovat kammottavia,
voi olla että itse kerran pelastuin sarjamurhaajan kysistä kun huomasin jotain outoa henkilössä ,
kun se ei huomaan mä lähdin vikkelään puoli juoksua pois lähistöltä
sydän kurkussa nopeutin vauhtiani
kun huomasin että se seurasi mua just samaa reittiä myös puolijuokua, huh huh huh,
luojalle kiitos yksi sivullinen huoltomies oli lähistöllä, menin lähelle häntä kuin tuttu olisi ollu,
säikähdys oli melkonen kun havitsin seuraavan mua,
hän tietääkseni istuu vielä elinkautistaan vankilassa,
eikä luultavasti ikinä pääse vapaalle,
oli aikoinaan tappanu äitinsa ja useamman nuoren naisen,
kyllä maailma on pelotava paikka joskus omassa kotimaassaki,
luojalle kiitos, uskon luojan suojeluun, - Anonyymi
Sellaisia hyviä tekoja ei tehdä kellekään kukaan ei kajoa toisen elämään, sittenhän on Sveitsissä klinikkka missä ihminen saa itse päättää jossei halua elää . Joten moni lähtee sinne kuolemaan
- Anonyymi
Miten hän voi kuvitella pääsevänsä vapauteen , se mitä hän on tehnyt on asia mitä ei voi korjata , ihmisiltä , otettiin heidän elämänsä.
Samalla kun kukaan ei muutu miksikään. Linnassa tulee olemaan sama ihmisen. Kuolemaan asti. Aloittaja ilmaisi myös huolensa siitä, jos itse tulee avuntarvitsijaksi, millaista kohtelua saa ja saako apua ylipäätään.
Meillä hoitajien koulutus on korkealla tasolla, pääsääntöisesti luulen, että hoito on ihan hyvällä tasolla.
Näitä mätämuniakin silloin tällöin joukkoon pääsee.
Sitten on se puoli asiasta, johon hoitohenkilöstö ei voi vaikuttaa.
Eli hallituksen toimet, jotka ovat nostaneet hoitoon pääsyn kriteerejä korkeammalle tasolle.
Tarkoituksena lisätä omaisten huolenpitoa vanhuksistaan , no pitkässä juoksussahan sillä tehdään lisää potilaita.
Aikanaan, kun mielisairaalapaikat ajettiin alas ja rummutettiin avohoidon kehittämistä, kuinkas kävikään.
Avohoito ei riittänyt mihinkään.
Tässä vanhusten kotihoidossa toistuu periaatteessa ihan sama kuvio.
Jos varsinaisen hoitotyön ehtii juuri tehdä, ehtiikö kohdata ihmistä.
Kylläpä sitä vanhuksilla taas ´´ratsastettiin´´ ennen vaaleja, nyt ei puhuta enää yhtään mitään siitä, kuinka asioita pantaisiin kuntoon.
Hyvinvointiyhteiskunnan kuulu huolehtia vanhuksistaan.
Leikittelin mielessäni ajatuksella, että pitäisikö niiden omaisten, jotka kokevat, että vanhus on jätetty oman onnensa nojaan, nostaa joukkokanne päättäjiä vastaan raastuvassa heitteillejätöstä.- Anonyymi
Oma haave olisi joka tietenkään ei nyky yhteiskunnassamme toteudu,
niin,
olisi erillisiä palvelutaloja vanhuksille, kuten enne oliki,
ja niissä olisi tarpeellinen määrä koulutettua vastuunsa tuntevaa henkilökunta, kuten joskus suomessa on ollukki,
ja kaikki yli 80+++ vuotiaat pääsisi tarvittaessa niihin asumaan loppuelämäkseen, pelkäämättä että jäävät heitteille
huolenpito olisi asiallista vanhuksen elämän loppuun asti,
onko täysin utoopinen haave
onko mielipiteitä, olisko tommonen enään mahdollista suomessa ??????- Anonyymi
On palvelutaloja, mutta liian vähän tarpeeseen nähden.
Paikan saadakseen pitää jo olla todella huonokuntoinen.
Sellaisia paikkoja joissa saa oman asunnon ja palvelut voi ostaa, mutta voi asua ilman ostoåalveluitakin, mutta talossa on kaikki valmiudet saada täysihoito, kyllä, olen vieraillut sellaisessa, mutta se maksaa.
Kun on rahaa, löytyy paikkojakin parempikuntoisenakin.
Kunhan tämä hallitus on rahansa jaknut ja varakkaille antanut verohelpotukset, meillä ei ole vanhusten hyvinvointiin mitään hallituksen taholta odotettavaa.
Samaa kurjuutta ja toiveita,.
Jos saisin veikkauksesta miljoona voiton, sijoittaisin sen vanhusten asumiseen. Ihmettelen, missä on miljoonamiesten sydän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On palvelutaloja, mutta liian vähän tarpeeseen nähden.
Paikan saadakseen pitää jo olla todella huonokuntoinen.
Sellaisia paikkoja joissa saa oman asunnon ja palvelut voi ostaa, mutta voi asua ilman ostoåalveluitakin, mutta talossa on kaikki valmiudet saada täysihoito, kyllä, olen vieraillut sellaisessa, mutta se maksaa.
Kun on rahaa, löytyy paikkojakin parempikuntoisenakin.
Kunhan tämä hallitus on rahansa jaknut ja varakkaille antanut verohelpotukset, meillä ei ole vanhusten hyvinvointiin mitään hallituksen taholta odotettavaa.
Samaa kurjuutta ja toiveita,.
Jos saisin veikkauksesta miljoona voiton, sijoittaisin sen vanhusten asumiseen. Ihmettelen, missä on miljoonamiesten sydän?Juu, samoin olen ajatellu
jos voittais miljoonia lotosta
rakennuttaisin palvelutalon johon voisi päästä kohtuuhinnalla
kaikki yli 80+++ vuotiaat vanhukset jotka jo tarvitsee apua ja hoivaa loppuelämkseen,
ajattelen myös hankkia vastuunsa tuntevia koulutettuja työntekijöitä laitokseen,
jotaka ei koko päivää viettäisi kahvitaukoa lukittujen oovien takana, huh,
semmosen palvelutalon olen elämäni aika nähnyt siellä vieraillessani asukkaan luona,
- Anonyymi
Pelottaa olla vanhus omassa kotimaassamme,
sveitsin eutanasia -politiikka olis suotavaa myös suomeen.
esimerkkinä hyvä. - Anonyymi
Marja-Liisa Polkunen-Gartz oli kirjannut hoitotahdon, mutta silti hänen elämänsä viimeiset vaiheet eivät menneet kuten oli toivottu.
Iltasanomissa kerrottaan kuinka hoitotahto toimì?
Sairaala ei sitä noudattanut.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011226583.html- Anonyymi
itse uskoisin jos ja kun me vanhukset teemme loppua miedät nukutetaan viimeseen vaiheeseen ettei tarvi kärsiä älyttömiä kipuja
ainaki uskoisin omien jälkeläisteni huolehtivan loppuvaiheen hyvästä kuolemasta,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336694- 376153
- 293414
- 452870
- 342634
- 152328
- 372168
- 162026
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons471890En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777