MITÄ MERKITSEE UNEN-NÄKEMINEN ?

Anonyymi-ap

Viimme yönä näin unta,
olin jossaki mökissä tai talossa
ja ulkona ukonilma s a l a m o i raivokkaasti,

salama iski minuun, olin sisällä huoneessa , mutta siellä oli sähkö pistokeita ja ym. sähkä mittareita niitä ei päässy pakoon kun niitä oli vähän joka seinällä,
tunsin kuinka salama poltti ja kirveli mua ihan jaloista ylävartaloon asti
siinä mietin selviänkö tästä elossa , kestääkö mun keho salaman pottavan kirvelyn,

hups-heijaa säilynki hengissä mutta ukonilma silti vielä pelotti kun se mylvi ulkona,

uni päättyi siihen kun huomasin olevani elossa,
eikä sen pahemmin mua vurioittanu,

uni oli niin erikoinen että toivoisin unesta jotain tietäviä kertomaan mitä uni kohdallani merkitsee,

muuten raamatussaki mainitaan jotain ihmisten unen näkemisestä, tarkemmin en muista , sen vaan että ihmiset tulee näkemään unia,

kiitos kaikille jos joku tietää !

20

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se kertoi varmaan siitä, ettet enää teslaas "tankkaa", kun datakeskukset vie kaiken sähkön.

• Anonyymi

olet oikeassa
        sähköautoa en osta, siksi salama löi
        koska ei tykänny ajatuksesta,

• Anonyymi

Ei merkitse yhtään mitään aivojen toimintaa ainoastaan unessa

• Anonyymi

Jos salama iskee unennäkijän eteen, se estää häntä menemästä eteenpäin. Päähän osuva salamanisku on köyhälle hyväksi mutta rikkaalle pahaksi.
      Salama on pelkästään tulta ja se tuhoaa kaiken aineen. Köyhällä köyhyyden ja rikkaalla rikkauden.
      Salama ennustaa avioliittoa, sillä eihän mikään kuumenna ruumista niin kuin tuli ja nainen. (oma huomio, miksei mies?).
      Avioparit se erottaa ja tekee vihollisiksi läheiset tuttavat, veljet ja ystävät sillä eihän salama yhdistä mitään. Edelleen se riistää lapset joilla lapsia on. Jos näkijä tuntee tuskaa salamaniskun vuoksi, nämä kuolevat. Salaman iskemät puutkin kuolevat ja unessa puiden oksat ovat lapsia.
      Omaisuutta koskevissa oikeusjutuissa, paitsi jos kyseessä on maa, se tietää häviölle joutumista. Sen sijaan maajutuissa uni lupaa maan omistajille paikoilleen jäämistä.
      Salama palauttaa unenäkijän ulkomailta ja pidättää kotona olijat aloilleen.
      Edellä esitetyt merkitsevät silloin kun salama on osunut ja kärventänyt unennäkijän.

Unikirja on vuodelta 1986 ja tekstiä oli sivukaupalla, joten referoin.

Toinen kirja vuodelta 1983: Salamoinnista uneksiminen tietää henkistä tarmoa ja selvää järkeä; haarautunut salama tietää kovaa myrskyä.

Etsin sanoja sähkö, laite, mittari. Ei löytynyt mitään.

• Anonyymi

kun olen tavallinen köyhä toimeentuleva kuitenki niin minusta sitten tuleerikas
        koska salama löi ja kärvensi läpiruumiini
        niinkö meinaat,

toisaaltaan siinä vieressäni oli tyttäreni eikä häneen sama käyny se kävi vain minuun, menetänkö rakkaan aikuisen nuorimman tyttäreni vai kuinka en tykkää ajatuksesta, nyt jo viiltää sydän juresta en halua menettää häntä, ene en en en en
        ljuoja kuule huutoni en ,

mutta jospa mä paranin, kun en kuollukkaa
        koska olen ollu hyvin huonossa kunnossa ja nyt koko päivän hyvässä kunnossa, jospa salama paranti syd- vajaatoimintani, mä saanki elää ikuisesti ja terveempänä vai kuinka,

en ole taikauskoin, mutta tympii tommoset unet.

• Anonyymi

Unikuva muodostuu aivojen organisoitumisprosessista nukkumisen aikana
      Aivojen on pakko järjestellä muistoja ja oppikursseja päässämme ja se tapahtuu unen aikana

Järjestely tapahtuu aika suoraviivaisesti vahvistamalla jotain ja heittämällä heikompia soluyhteyskuvia mäkeen
      Samalla saadaan tilaa uusille seikkailuille
      Unessa
      aivot sotkevat lyhytkestoisesta ja pitkästä muistista syntyvät kuvat

Vaikka et "muistaisi" asiaa ja olet ajatellut tai sanonut menneisyyden nimen eilen tai lähiaikoina
      niin
      yöllä voit nähdä nimen tekevän jotain nykyaikana

• Se merkitsee ihan yksinkertaisesti vain sitä, että näit tuollaista unta.

• Anonyymi

Oliko ulkona samaanaikaan myös todellinen ukonilma?
      Se, eli sen äänet tulivat uneesi.

Muutoin tulkitsen unesi heijastavan joitain omia pelkotilojasi, mahd. kuolemanpelkoa ja se ilmeni unessasi tuollaisena, ulkoapäin tulevana uhkana.

Pelkäätkö joitain ulkopuolisia ihmisiä, heidän yrittävän vahingoittaa sinua ja ehkä hyötyvän kuolemastasi?

Oletko nähnyt kuvia, uutista tai elokuvaa jossa puhuttu ukonilmasta, tulvista, ym. luonnonilmiöistä? Ne uutiset tai kuvat saattoivat tulla uneesi.

Muutoin tuo uni ei vaikuta nk. enneunelta. Vaan siinä purkautui joitain omia ahdistuksiasi.

• Voinut olla joku muukin ääni, minkä on unen läpi mieltänyt ukonilmaksi; lentokone, helikopteri, painava rekka ...

• Anonyymi

Ai jaaaa,

nuoruudessa kotiseudulla oli joka kesä kovia ukonilmoja aina pelkäsin niitä kuollakseni ,
        ne todella oli vaarallisia sen ajan ihmisille,
        naapurissa lehmätki kuoli kertaheitolla salam iskiessa taisi olla kymmenkunta jos ei enemmäki, yksi ainoa lehmä jäi henkiin,
        siis aina olen pelänny ukonilmoja.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Voinut olla joku muukin ääni, minkä on unen läpi mieltänyt ukonilmaksi; lentokone, helikopteri, painava rekka ...

se ero muihin uniin oli kun tunsin kehossani sen salaman virtauksen läpi kehon jaloista ylävartaloon asti,
        rintakehän kohdalla se kiemurteli kummasti,

siitä tuliki mieleen jos mun sydän meinasi pysähtyä, tai mun syd-tahdistin löi tavallista suuremman sähköiskun,
        kun lääkäri on varottanu syd. pysähdyksen mahdollisuudesta,

toisaaltaan kun unessa ihmettelin että jäinki henkiin se ehkä takottaa että mun syd- on paremmassa kunnossa kuin aikasemmin, olisko se mahdollista, jos luoja paranti yöllä mun syd. toiminnan,
        kaikenlaista tulee mieleen, höh,

• Anonyymi

Symboli kaksi salamaa unessa jos hurahtanut uusnatseihin.

Rasvattu salama unessa merkannee kiirettä pitää, unessa salama kirkkaalta taivaalta, meinaa yllätystä.

• Anonyymi

Näin pari yötä sitten unta, jossa seikkailin jossain, yhdessä Robert Redfordin kanssa. Uni oli lievästi romanttinen, muttei enempää.

Selitys: olin edelisenä iltana nähnyt netissä kuvia jo ikääntyneistä elokuvatähdistä, joista olin tunnistanut nimenomaan Redfordin. Siksi hän tuli seuraavan yön uneeni.

• Anonyymi

mä olen paljon nähnyt unia puolisostani hänen kuoleman jälkeen,
        me aina niissä unissa joko rakennettiin tai matkusteltiin kuten normaali elämässäki tehtiin, mutta a i n a jossaki vaiheessa se katosi ja minä etsin ja totesin minnekähän se taas lähti, siis joka ikisessä unessa se lopulta katosi ja uni loppui siihen, olen sen selittäny itselleni että hän katoaa aina niissä unissa siksi kun hän on kuollu, ei enään tule kotiin ikinä,
        nykyisin en enään ole niitä unia nähny kai se on jättäny minut nyt lopullisesti heh, taviaasta löytäny jotain mielenkiintoisemman enkelin kaverikseen höh ja heh,

• Anonyymi

Aloittajan uneen ei ole selitystä kenelläkään muulla kuin - aloittajalla. Sinun pitää tulkita unesi omista lähtökohdistasi, tapahtumista, ajatuksista, peloista, toiveista ... Uni kertoo sinusta ja siitä, mitä olet alitajuntaasi säilönyt joko lähiaikoina tai kauan sitten.

Mökki / talo, yleisesti rakennukset ovat unessa unen näkijä itse, jotta ukkosesta ulkona voisi päätellä, että pelkäät / stressaat jotain ulkopuolellasi tapahtuvaa asiaa.

• Anonyymi

mä liitän unen vanhuuteen ja näivin vanhan ihmisen loppuvaiheen sairauksiin kuten sepelvaltimotautiin siis syd-vaivoihin,
        jostain syystä kuvittelen, joku on rukoillu mun tervyden puolesta
        ja jumala yöllä salamantavoin paranti tilannetta,
        tai sitten syd:n tahdistin antoi tavallista voimakkaamman sähköisun,

lääkäri on niin kertonu että jos syd pysähtyy tahdistin antaa sähköiskun jotta syd. ei pysähdy,

jokin kumma uni se ny kuitenki oli,

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

mä liitän unen vanhuuteen ja näivin vanhan ihmisen loppuvaiheen sairauksiin kuten sepelvaltimotautiin siis syd-vaivoihin,
        jostain syystä kuvittelen, joku on rukoillu mun tervyden puolesta
        ja jumala yöllä salamantavoin paranti tilannetta,
        tai sitten syd:n tahdistin antoi tavallista voimakkaamman sähköisun,

lääkäri on niin kertonu että jos syd pysähtyy tahdistin antaa sähköiskun jotta syd. ei pysähdy,

jokin kumma uni se ny kuitenki oli,

Unet ovat kummallisia, mutta ne kertovat jotain sinusta, kun opettelet tulkitsemaan niitä oman elosi kautta.

• Anonyymi
      UUSI

Tuskin unet mitään kummemmin tietää. Olen kyllä pari kertaa nähnyt unessa paikan jota en ollut koskaan ennen nähnyt ja matkalla Suomessa törmäsin tuohon unessa näkemääni paikkaan. Voihan olla, että olen joskus kuvassa nähnyt tuon paikan ja siitä se löysi uniini, vaikkakaan paikka ei ollut mitenkään tunnettu tai erikoinen. Olihan se hassu tunne huomata, että olen täällä unessani käynyt.

• Anonyymi
        UUSI

Minulle on käyny samoin,

joskus jopa historiasta satoja vuosia vanha katu tuntui tutulta kuin olisin siinä ennenki kulkenu jopa muistui mieleen alkukantaiset hevoskyytit heh,

• Anonyymi
      UUSI

Nyt viimeyönä näin oman kuolleen veljeni ,
      iloisesti tuli vastaani ja neuvoi minulle millsä paarissa oli hyvää syötävää,

olipa kiva tavata iloinen hyväkuntoinen veli elossa ja hänen vaimonsakki ilmestyi hänen vieeensä,

minä menin syömäreissulle enkä millä tahtonu löytää enään tietä kotiin suomen puolelle, kun me olittin mentu usessa ruotsin puolelle, höh,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6924
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6354
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3494
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2960
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2694
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2368
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2066
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1927
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1797
    Aihe