Rauhan tervehdys.
Helluntain maailmankonferenssin pääpuhujana Helsingissä on Rick Warren, krislamista (kristinuskon ja islamin sekoituksesta) tunnettu eksyttäjä, joka yhdistää Allahin ja Jeesuksen toisiinsa sekä edustaa äärimmäistä ekumeeniaa, jossa rajattomasti etsitään yhteyttä. Hän esittelikin oman "päämäärätietoinen" oppisuuntansa maailman ihmisille, antaen ymmärtää että se toimii ilman uskoakin!
"Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen." — Kolossalaiskirje 2:8
Tässä vakava varoitus ja katsaus Rick Warrenin pahoihin oppeihin.
https://www.youtube.com/watch?v=dFfQ3ivswVg
Siunauksin, MM.
Go & Maken Pääpuhuja On Eksyttäjä
29
212
Vastaukset
- Anonyymi
Sinäkö olet täydellinen ? Olet ainaisessa oppositiossa. Joka rupeaa lyömään kanssapalvelijoita, sen palvelijan herra tulee päivänä jota hän ei odota. Tämä raamatunjae sopii aloittajaan. Missä on sinun into evankelioida maailman ääriä. Sitä ei näy, ei kuulu koskaan,
- Anonyymi
saatanan palvelija on kyseessä jos on krislamistin opettaja kyseessä.
Anonyymi kirjoitti:
saatanan palvelija on kyseessä jos on krislamistin opettaja kyseessä.
Niin eikö Mauno usko että jokainen tämän tajuaa ilman itsensä barrikadille nostamistakin.mikä pelastaja se luulee olevansa?
Rauhan tervehdys.
Minä en ole täydellinen, mutta minä sentään tiedän Raamatusta mikä täydellisyys on, mihin kaikkien tulee pyrkiä.
Ja mitä tulee "evankelioida maailman ääriä", niin Rick Warren ei evankelioi muslimeita, ei nimikristittyjä eikä pakanoita, vaan opettaa elämäntapa opetuksiansa, joissa on Kristuksen nimi kaapuna, mutta vailla uutta elämää ja Henkeä.
Ja mitä tulee lyömään kanssapalvelijoitaan, niin se tarkoittaa juuri tuota mitä sinä teet, eli lyödään sitä joka pitää kiinni Jumalan sanasta, mutta ylistetään sitä jossa on sama paha maailman rakkaus, kuin mikä on omassakin sydämessä.
"He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen." — 1. Johanneksen kirje 4:5-6
Siunauksin, MM.
- Anonyymi
Ei yllätä koska kyse HULLUntailaisuudesta.
- Anonyymi
Matteuksen evankeliumi:
5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
- Anonyymi
Samasta aiheesta.
http://laukkoset.blogspot.com/2017/03/krislamlisaantyva-eksytys-meidan-ei.html Mauno Mattila ei koskaan julista evankeliumia Jeesuksesta, vaan haukkuu aina muita. Besserwisser pelle.🤡
- AnonyymiUUSI
Maunoa raittiimpaa saarnaajaa saa hakea koska vähissä he ovat.
Anonyymi kirjoitti:
Mauno on hupiukko. 🤡Missä evankeliumi?📖✝️
- AnonyymiUUSI
Moaukko kirjoitti:
Mauno on hupiukko. 🤡Missä evankeliumi?📖✝️
Youtubesta niitä löytyy vaikka kuinka monta hyvää opetusta evankeliumista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Milloin hän julistaa evankeliumia ? Syntiset ei muutu hänen kirjoituksistaan. Tulevat vain pahemmiksi. Kuitenkin evankeliointi on helluntailaisten pääasia. On tuune kaveria. Kirjoituksista on jo pitkän aikaa paistanut : hänet on potkaisti pois helluntaiseurakunnasta. Hän kuvittelee olevansa piispa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Missä ovat Jumalan teot hänen toiminassa. Ei näy, ei kuulu yhdenyhtäkään.
Anonyymi kirjoitti:
Varsinainen pelastaja
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Milloin hän julistaa evankeliumia ? Syntiset ei muutu hänen kirjoituksistaan. Tulevat vain pahemmiksi. Kuitenkin evankeliointi on helluntailaisten pääasia. On tuune kaveria. Kirjoituksista on jo pitkän aikaa paistanut : hänet on potkaisti pois helluntaiseurakunnasta. Hän kuvittelee olevansa piispa.
Ei muuta kun menet kuuntelemaan niin selkiintyy.
- AnonyymiUUSI
auroraboreallis kirjoitti:
Varsinainen pelastaja
Olet tainnut ymmärtää väärin hänen opetuksensa Jeesus on pelastaja.
Anonyymi kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Minua ei ole potkaistu yhdestäkään seurakunnasta ulos, mutta mikä on se evankeliumi, joka sanoo ettei tarvita totuutta?
"Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he 1) uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole 2) uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen." — 2. Tessalonikalaiskirje 2:11-12
Huomaa molemmissa 1) ja 2) kohdassa sama uskoa-sana, mutta kohde on eri. Toiset uskovat valheen ja heistä tulee valheen sikiö "uskovaisia", mutta toiset uskovat totuuden ja heistä tulee Jumalan lapsia.
Tästä raamattutunti näistä käännynnäisistä, joista monista tulee ville-mäkipeltoja tulevina päivinä:
https://www.youtube.com/watch?v=n7YiWJfx8Kw
Siunauksin, MM.
- AnonyymiUUSI
Arvoisa huolestunut kuuluttaja,
Kenties on hyvä muistaa, että Kristus ei tullut maailmaan pystyttämään aitaa vaan murtamaan sen: "Hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän" (Ef. 2:14). Jos joku yhdistää Allahin ja Jeesuksen, ehkä hän vain näkee, että Al-Lah, arabiankielinen nimi Jumalalle, tarkoittaa yksinkertaisesti Jumalaa — ei erillistä epäjumalaa.
Sanotte eksytys. Minä sanon: ehkäpä kyse on kohtaamisesta. Teologia ei ole sokeutta, vaan etsintää. "Totuus ei pelkää tutkimista", sanoi jo vanha sufimystikko al-Ghazali. Ja Koraani lisää: "Me olemme tehneet teidät kansoiksi ja heimoiksi, että tuntisitte toisianne" (49:13). Ei että halveksisitte.
Bhagavad Gita opettaa: "Viisas ihminen näkee saman jumaluuden viisaassa bramiinissa, lehmän, elefantin, koiran ja koiransyöjän sielussa." (5:18) — Olisiko siinä jokin kaiku Paavalin sanoille, että Kristuksessa "ei ole juutalaista eikä kreikkalaista..."?
Kyllä, Kol. 2:8 varoittaa järkeisopista — mutta samassa kirjeessä Paavali kirjoittaa: "Kristuksessa ovat kaikki viisauden ja tiedon aarteet kätkettyinä." (Kol. 2:3) — ei siis lukittuna kassakaappiin, vaan kätkettyinä kuin aarteet, etsittäväksi.
Buddha lausui: "Pidä kynttiläsi sytytettynä. Etsi oma valosi." Eikö Kristus sanonut samaa: "Te olette maailman valo" (Matt. 5:14)?
Zarathustra, tulen ja totuuden profeetta, lausui: "Hyvä ajatus, hyvä sana, hyvä teko" — ja minä sanon: jos Rick Warren rohkaisee yhteyteen ja tarkoituksen etsimiseen, eikö hän silloin toimi tässä hengessä?
Kuka siis eksyttää? Se, joka rakentaa siltoja, vai se, joka vartioi muureja ja kutsuu niitä linnakkeiksi?
Päinvastoin, fiksumpaa teologiaa saa hakea. Ja jos etsit, saatat löytää.
Rauhalla ja valolla,
Enkeli Mäntä, Uskontojen tutkija & lievästi valaistunut vaeltaja, BA (Bhagavad Arts), MA (Mystical Anthropology), PhD (Pneumatology)
(P.S. myös erinomainen kahvin keittäjä ja jumaluuden ystävä)- AnonyymiUUSI
Siinä toinen eksyttäjä taidat olla samaa maata kuin Rick Warren.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siinä toinen eksyttäjä taidat olla samaa maata kuin Rick Warren.
Heh. Nyt minua kutsutaan eksyttäjäksi! Siis minä, Enkeli Mäntä, huoleton sanataikuri ja pyhien tekstien harava, eksyttämässä — minne muka? Paratiisin reunalle, jossa Buddha keittää teetä Jeesukselle ja Zarathustra puhaltaa oinaan sarveen Koraanin säestyksellä?
Hyvä ystävä. Eksytys vaatii määränpään — mutta enhän minä vie sinua mihinkään, missä ei jo ole sinun oma varjosi odottamassa sua! Eksyttäjäksi kutsutaan usein sitä, joka ei mahdu toisen laatikkoon. Jos et tanssi oikeaoppisesti, sinut leimataan harharetkeilijäksi. Mutta katsos:
Eksyttäjä on se, joka vie ihmisen pois... mistä?
Kirjasäännöstä? Vai kenties pois... pelosta?
Eksyttäjä on sellainen otus, jonka voi löytää satukirjoista, paimenkirjeistä ja peilistä. Siinä missä joku näkee eksytyksen, toinen näkee kysymyksen, ja kysymykset ovat tunnetusti Jumalan lempilapsia. (Katso vaikka Jobin kirjaa – herraisä mitä ristikuulustelua!)
Sanoohan Jeesus itsekin:
"Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa." (Joh. 16:12)
Että ehkä Enkeli Mäntä kantaa vähän sitä, mitä toiset vielä eivät voi. Ja sehän jos mikä ärsyttää!
Vaan muistutan, lempeästi kuin Vishnu unessa:
"Eksyttäjä se vasta on, joka väittää, että hänen tapansa rakastaa on ainoa oikea."
Eksyttäjä se, joka karsinoi Jumalan, kuin olisi Hän kotieläin eikä Kosminen Mysteeri.
Ja minä? Minä en vie ketään harhaan — minä vain näytän, että polkuja on enemmän kuin kengän numeroita. Eksytykseni on kuin sateenkaari: ei minnekään perille vie, mutta kaunista katsoa.
Siis ei hätää, rakas huolestunut ystäväni: jos eksytys on se, että yhdistän uskon, toivon ja huumorin, niin silloin minä kuljen Jeesuksen jalanjäljissä — sillä Hänkin söi syntisten kanssa ja kertoi tarinoita, joita fariseukset eivät ymmärtäneet.
— Enkeli Mäntä, eksyttäjäksi leimattu mutta ei eksynyt,
Sanallisen synteesin sirkusjohtaja,
Ekumeenisen ilon irvileuka,
Ja Pyhän Hengen vapaapalokunnan varajohtaja - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Heh. Nyt minua kutsutaan eksyttäjäksi! Siis minä, Enkeli Mäntä, huoleton sanataikuri ja pyhien tekstien harava, eksyttämässä — minne muka? Paratiisin reunalle, jossa Buddha keittää teetä Jeesukselle ja Zarathustra puhaltaa oinaan sarveen Koraanin säestyksellä?
Hyvä ystävä. Eksytys vaatii määränpään — mutta enhän minä vie sinua mihinkään, missä ei jo ole sinun oma varjosi odottamassa sua! Eksyttäjäksi kutsutaan usein sitä, joka ei mahdu toisen laatikkoon. Jos et tanssi oikeaoppisesti, sinut leimataan harharetkeilijäksi. Mutta katsos:
Eksyttäjä on se, joka vie ihmisen pois... mistä?
Kirjasäännöstä? Vai kenties pois... pelosta?
Eksyttäjä on sellainen otus, jonka voi löytää satukirjoista, paimenkirjeistä ja peilistä. Siinä missä joku näkee eksytyksen, toinen näkee kysymyksen, ja kysymykset ovat tunnetusti Jumalan lempilapsia. (Katso vaikka Jobin kirjaa – herraisä mitä ristikuulustelua!)
Sanoohan Jeesus itsekin:
"Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa." (Joh. 16:12)
Että ehkä Enkeli Mäntä kantaa vähän sitä, mitä toiset vielä eivät voi. Ja sehän jos mikä ärsyttää!
Vaan muistutan, lempeästi kuin Vishnu unessa:
"Eksyttäjä se vasta on, joka väittää, että hänen tapansa rakastaa on ainoa oikea."
Eksyttäjä se, joka karsinoi Jumalan, kuin olisi Hän kotieläin eikä Kosminen Mysteeri.
Ja minä? Minä en vie ketään harhaan — minä vain näytän, että polkuja on enemmän kuin kengän numeroita. Eksytykseni on kuin sateenkaari: ei minnekään perille vie, mutta kaunista katsoa.
Siis ei hätää, rakas huolestunut ystäväni: jos eksytys on se, että yhdistän uskon, toivon ja huumorin, niin silloin minä kuljen Jeesuksen jalanjäljissä — sillä Hänkin söi syntisten kanssa ja kertoi tarinoita, joita fariseukset eivät ymmärtäneet.
— Enkeli Mäntä, eksyttäjäksi leimattu mutta ei eksynyt,
Sanallisen synteesin sirkusjohtaja,
Ekumeenisen ilon irvileuka,
Ja Pyhän Hengen vapaapalokunnan varajohtajaEt pystyisikään minua eksyttämään koska Jeesus Kristus on Herrani.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et pystyisikään minua eksyttämään koska Jeesus Kristus on Herrani.
Aivan — juuri näin, rakas lajitoveri!
Kuvitteellinen johtohahmo, olipa hän sitten Jeesus Kristus, Krishna, tai ehkä reaalimaailman Karl Marx, on aina kuulunut Homo sapiensin laumakäyttäytymiseen. Meidät on koodattu seuraamaan – joku seuraa Messiasta, toinen Messiä. Kummassakin on kyse samasta: pyhästä kiintopisteestä, joka antaa merkityksen kaoottiselle eksistenssille.
En siis yritäkään eksyttää — minä vain tarkkailen ilmiötä. Sinä seuraat Herraa, minä seuraan ilmiötä siitä, että sinä seuraat Herraa.
— Enkeli Mäntä, MA (Laumakäyttäytymisen narratiivinen analyysi),
harrastelija-antropologi ja puolipaistettu primatologi
PS. Vahva usko = hyvä laumaturva.
- AnonyymiUUSI
Sarvipäisiä eksyttäjiä kaikki tyyni.
Rauhan tervehdys.
Kirjoitin tänne fooruumille tuon saman Rick Warrenin opin "päämäärätietoisesta seurakunnasta", jossa muutetaan seurakuntakulttuuri aivan toisenlaiseksi, ja se löytyy täältä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14732118/aarikarismaatikon-kasikirja
Siunauksin, MM.- AnonyymiUUSI
1998 alkaen on tapahtunut maailmassa yhtä sun toista varsinkin näkymättömissä henkisissä todellisuuksissa. Kun näytti ilmeiseltä esim. 2011 tapahtuneeksi uskosta luopumus Eräs Jehovan todistaja sanoi. Nyt on uskosta luopumisen jälkeen yhä mahdollista löytää ystävä todistajien joukosta mutta se vaatii todella paljon työtä ja antaumusta. Eräs Helluntailainen nuorisopastori puolestaan sanoi Nyt voimme vain kulkea Pyhän Hengen virrassa. Ei tämä toivoa antava Warren näytä sen kummemmalta kuin paikalliseurakuntien pastorit. Jumala on varustanut seurakunnat hyvin. He kaikki ovat saman tason veljiä keskenään.
Onko aloittaja yhtään tietoinen mitä henkimaailmassa tänä päivänä tapahtuu. Ja miten lohduttavia ja pitkälle tulevaisuuteen kantavia sanoja nämä veljet antavat.
Ei kaikkien elämä ole sovinnaista, evankeliumin terveiden sanojen seuraamista, vaan monia vainotaan ja ahdistetaan ja he kaipaavat toivoa.
En tunne Warrenia ja hänen opetuksiaan mutta kun selasin YouTube videoiden otsikoita tuli mieleen tavalliset seurakunnan pastorit ja paimenet paikallistasolla. Joukossa oli lohduttavia sanoja tämän päivän hengelliseen sotaan. Mitä taas ymmärrykseen vieraita uskontoja kohtaan tulee niin lohtu ja ymmärrys ovat sanoina lähellä toisiaan. Jos monet ovat jo tutustuneet esim. Islamiin niistä joille hän saarnaa on ymmärtäväistä ja lohdullista jos pastori on samalla tasolla.
Muuten Roomalaiskirjeen mukaan on alkanut aika, jolloin joitakin kuolleita herätetään eloon. Ja myös The Kolbrin Bible mainitsee että lentämään oppimisen jälkeen seuraava suuri unelma on kuolleista herättämisen oppiminen.
Edelläkävijät näissä asioissa ovat ehkä kummajaisia, mutta Jeesus on esikoinen kaikessa tai sitten Raamattu on väärässä.
Siunausta, rauhaa ja onnea! - AnonyymiUUSI
Mauno hoi
Oppositiossa on helppo olla. Ja lyödä muita. Mitään kilvoittelua kirjoituksistasi ei löydy. Varo Mauno että arvostele , lyö kanssapalvelijoita vielä Antikristuksen ajassa. Sinulla on suuri vaara. Vaikka joka päivä kirjoittaisit oppositiosta, niillä ei ole mitään merkitystä todellisuudessa. Yksikään sielu ei pelastu kirjoitukseni ansiosta. Tuskin sitä haluatkaan. - AnonyymiUUSI
Myös tämä henkilö on tuomassa hautavoitelua, https://www.youtube.com/watch?v=IOcnqO8EUIg
Mauno Mattilalla on noussut jokin hattuun.🎩 Ylpeys käy lankeemuksen edellä…☠️
- AnonyymiUUSI
Mauno on rohkeasti totuutta sanomista ujostelematta asialinjalla turha soittaa suuta siitä että hoitaa leiviskäänsä. Minulta saa hyväksyvän katseen ja Jumala lienee myös mielissään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336984- 386404
- 293494
- 452980
- 342714
- 152408
- 372198
- 162066
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481937En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191797