Hevosen pysäyttäminen yms..

Canwan

Olen menossa elokuussa jollekkin järjestetylle ratsastusretkelle siskon yms.. perheen kanssa.

Haluiaisn tietää, miten hevonen laitetaan liikkeelle ja miten pysäytetään? :P

6

6071

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hokri

Eikös se niin ollut, että vedetään vieteri lähdettäessä kireälle ja kun se löystyy, niin kyllä polle pysähtyy!

• vanni...

no ei saa sunnilleen vetää heposen ohjista täysiä , koska se ei tunnu hevosesta kivalta sinun pitää pistää peppusi kiinni satulaan ja vetää sen verran vain että hevonen pysähtyy... liikkeelle hevosen saa kun annat sille pohkeita hieman , mutta jos hevonen on laiska pitää antaa pohkeita enemmän että heposi lähtee likkeelle .

• minä vaan

Niin että juu eli siis kun haluat pysäyttää hevosen on parempi jos puristelet ohjia ja vain HIEMAN vedät mutta ulko-ohjalla enemmän ja nojaat taakse. Kun haluat että hevonen lähtee eteenpäin puristat hiukan pohkeilla ja vaikka maiskutat... :)mutta kysynpähän vaan että onhan teillä ohjaajat tai/ja taluttajat mukana jos et osaa vielä noita asioita?

• polaribear

Kun saat hevosen jollain tavoin pysähtymään, muista laittaa käsijarru päälle. Kahva löytyy mahan alta.

• dark.soul

hevonen pysäytetään silleen että nojataan hieman taaksepäin ja hidastetaan hieman hevosen askellajia (jos pysähdytään ravista tai laukasta pitään istua satulassa eikä keventää)ja vähän vaan vedetään ohjista ja käytetään puolipidätteitä. pitää muistaa ettei pysähdyksessä saa ikinä jäädä vetään ohjista.
      liikkumaan hevosen saa puristamalla pohkeet hevosen kylkiin ja sitten kun hevonen liikku ei enää puristeta. suunnilleen tolleen ne tehhään :)

• Anonyymi

Miten hevosen saa laukkaamaan taikka ravaamaan taikka menemään käyntiä??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6825
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3827
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3220
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2824
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2632
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2218
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2166
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2017
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2010
    Aihe