Äänieristyskäsittelyt

rengasmelu

Ruostesuojaliikkeet tarjoaa kahden tyyppistä äänieristyskäsittelyä
1. äänieristeelliset lokarit, jolloin monia nykyautoja vaivaavan rengasmelun pitäisi vaimentua havaittavasti.
2. Finikor-liikkeet mainostaa Stop-Sonic -käsittelyä, joka on jonkinlaista äänieristysmassaa.
Onko kokemusta, kumpi kannattaa ottaa jos haluaa vaimentaa rengasmelua (tietysti seuraavat renkaatkin valitaan huolella)?

20

12570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konkari..

      Ota molemmat, mitä sitä arpomaan. Ei se ääni varmaan liikaa pääse vaimenemaan.

      Jos haluaa nuukailla, niin ottaisin ensin kyllä nuo lokarit ja vahvistaisin niiden vaimennusta vielä itse. Sitten vasta Stop-Sonic käsittely.

      Suomen teillä meteli tulee renkaista, piste.

    • masa

      paitsi k......apuoluetta ja kansantanhuja. Itsekin kuulun niihin, joita rengasmelu häiritsee. Irrotin nykyisen tila-auton takaosan sivupaneelit ja lisäsin äänieristysmateriaaleja. Vaikutus oli kyllä selvä sillä takaosan kohina väheni merkittävästi ainakin etupenkiltä kuunneltaessa. Tosin tässä japaninihmeessä on niin ohuet pellit, että vesilätäkköön ajo säikäyttää. Muutaman päivän kuluttua voit lukea kokemuksia Stop sonic( ruosteenesto) -käsittelystä Toyota Avensis (Verso) -palstalta.

      • pinnoitusta eri tavalla kuin ennen

        LINE-X on erikoistunut
        ruiskutettavaan polyuretaaniin.
        Pääasialliset käyttökohteet

        * Katot, pysäköintitasot, sillat ja stadionit
        Näihin kohteisiin käytetään eniten ruiskutettavaa polyuretaani elastomeeria. Pysäköintitasoilla ei välttämättä tarvita elastomeerin päällä suojaavaa asfalttikerrosta, koska se kestää täysin ajoneuvorasituksen vieläpä nastarenkain.
        * Iv-konehuoneet
        Iv-konehuoneissa elastomeeri on parhaimmillaan. Se voidaan ruiskuttaa jo kuukauden kuluttua betonin valusta ja kestää hyvin rakentamisen aikaiset rasitukset.
        * Lattiat
        Ruiskutettavalla polyuretaanilla saavutetaan lattialla elastisuuden ansiosta se etu, että pinnoitteeseen ei tule halkeamia, joiden vaikutuksesta saattaa koko pinnoitus lohkeilla pois. Kosteiden tilojen (saunat, keittiöt, suihku- ja WC-tilat) vedeneristeeksi elastomeeri soveltuu hyvin.
        * Altaat
        Uimahallien, suihku- ja kahluualtaiden eristeenä on mahdollista käyttää ruiskutettavaa polyuretaani elastomeeria.
        * Muut käyttökohteet
        Maatalous (navetat ym.), öljysäiliöt, vesisäiliöt, laiturit, ponttoonit, öljynporauslautat, laivat, veneet, autot...

        LINE-X pinnoitteet on perusteellisesti testattu teollisuudessa lukuisien kenttäkokeiden ansiosta. Ruiskutettavat elastomeeripinnoitteet edellyttävät erikoisia laitteita yhdistettynä oikeanlaiseen tuotetietoon. Huippuunsa kehitetyn tuotteen ja hioutuneen ammattitaitonsa ansiosta LINE-X on ollut markkinajohtaja yli 10 vuotta.

        LINE-X pinnoitteet ovat vastustuskykyisiä useimmille liuottimille ja hapoille, mikä tekee niistä ihanteellisia teollisiin ja kaupallisiin sovelluksiin, joissa korroosio on yleistä. Käyttämällä LINE-X ruiskutettavaa polyuretaanipinnoitetta laajennetaan merkittävästi laitteiden ja ajoneuvojen elinikää. Sen suuri kovuusluokitus tarjoaa erinomaisen iskunkestävyyden ja vetolujuuden.

        LINE-X on ensimmäisenä yhdistänyt korkealla lämpötilalla ja korkeapaineruiskutuksella elastomeeripinnoitteen, sekä ensimmäisenä kehittänyt räjähdyssuojapinnoitteen. Tämän pinnoite on läpikäynyt perusteelliset testit Army Corps of Engineersin ja Air Force Research Laboratoryn toimesta.

        LINE-X perheen kaikki tuotteet ovat kaksikomponenttituotteita. Koska LINE-X ruiskutetaan, se on valmis vedenpitävä sinetti.
        Sopii lähes kaikille pinnoille

        * Puu, metallit, muovit, betoni, maalatut pinnat, eps, ym.


        Uutisia

        * Toyota pioneerina - LINE-X pinnoite Hiluxiin ensimmäisenä
        * LINE-X konserni laajentuu Suomeen 14.09.2009

        Testimonials

        Päivitetään lähiaikoina!
        Kyllä. Tilaan maksuttoman mallipalan!

        email address: Leave this field email-address blank:
        Homepage: Leave this field homepage blank:
        URL: Leave this field url blank:
        Comment: Leave this field comment blank:
        Nimi*:
        Email*:
        Puhelin*:
        Soita meille:
        020 720 9780

        Pinnoitetyö Helsinki Oy
        Sahaajankatu 35 A
        00880 Helsinki


    • Kokemusta

      Itse otin ensin Stop Sonic käsittelyn pari vuotta sitten uuteen japanilaiseen perheautooni ja vaikutus rengasmeluun oli selvä. Melua kuitenkin oli edelleen vähän liikaa, joten asennutin autoon taakse äänieristetyt lokarit heti kun ne automalliini oli saatavilla ja vaikutusta silläkin oli jonkin verran takaa kuuluviin rengasääniin.

      Edestä kuuluu edelleen turhan paljon rengasmelua, mutta siihen on varmaan osasyynä kuluneet renkaat. Molemmat kannattaa ottaa, mutta valitettavasti lokareita saa useimpiin autoihin vain taakse, joten taakse asennettuina ne ei kuskin korviin kuuluvaa eturengasmelua kovin paljon vaimenna. Äänieristeenä muovisissa lokareissa käytetään liimattavaa bitumilevyä, jota voi tietysti itsekin liimailla auton omiin lokareihin. Omassa autossa takana oli huopalokarit, joten vaihdatin ne muovisiin osaksi myös ruostesuojauksen takia.

    • jopo

      Ite Ostin Tectyliltä Noise stopping äänieristyksen ja lokarit jotka he käsittelivät kanssa äänieristys massalla! Ihan törkee ero! ei meinannu samaksi autoksi tuntea!

      www.tectyl.fi
      löytyy lisää infoa!

      • Utelias

        Paljokos käsittely maksaa?


      • masa

        oli kyseessä?


      • jopo
        Utelias kirjoitti:

        Paljokos käsittely maksaa?

        Sain jonkun tarjous hinnan ja se oli siinä 250 eur! tosin kyseessä on farmari auto et se oli siihen vähä kalliimpi mut en kadu!

        Niillä oli joku erikois vekotin millä ne sitä ruiskutti!

        Käy tsekkaamassa www.salontakuusuojaus.fi! siellä sen teetin!

        Ja oli muuten asiallinen palvelu!


      • käsittely

      • 2+13
        käsittely kirjoitti:

        Tuolla näytti olevan jotain siitä äänieristekäsittelystä.
        http://www.jmhalme.com/ruosteenesto/
        oli testejä ja kaikkee

        Ovatko nämä käsittelyt kehittyneet 5 vuodessa mihinkään ja ovatko hinnat pysyneet samoina? Te jotka olette niitä ottaneet, onko vaikutus edelleen sama?


      • työntekijä

        Juu ja nyt vielä viis vuotta myöhemmin käsittelyt parantuneet ja hinnat laskeneet.


      • mihinlaskeneet

        hinnat laskeneet? finikor tai tectyl maksa vähintään 600e ja paras käsittely vähintään 800e sisälokari reilusti 100e


    • eimelua

      Nastaterenkaiden käytön vuoksi tiet joudutaan pinnoittamaan karkeasta sepelistä valmistetulla asfalttimassalla. Näin renkaisiin siirtyy rankka perusmelu. Nastat poistavat vaimentavan bitumikerroksen nopeasti uudenkin tien pinnoitteesta lisäten rengasmelua paljon. Sitten vielä nastarenkaiden aiheuttama kova lisämelu. Siinä sitten ollaan muka renkaat ovat äänekkäitä. Jokainen voisi käydä vaikka ensi kesän lomallaan kokeamassa renkaiden äänettömyyttä niissä maissa, joissa teitä ei saa rikkoa kovamelallilla ja kuulla ensi kertää autonsa moottoriäänen.

    • brunel

      Itsekin ajelin koko Euoroopan läpi ja takaisin viime kesänä. Todella hienopintaiset tiet oli koko matkan, ei muistunut rengasmelu mieleen, eikä voisi kuvitellakaan sinne pintaa rikkovia nastarenkaita!

      • ihanOikeasti

        Minä ajelin Britanniassa viime kesänä ja kyllä ainakin Vauxhall Insignian rengasäänet oli melkoiset ja paljon karheaa tietä.


    • Turkki-2014

      """"Jokainen voisi käydä vaikka ensi kesän lomallaan kokeamassa renkaiden äänettömyyttä niissä maissa, joissa teitä ei saa rikkoa kovamelallilla ja kuulla ensi kertää autonsa moottoriäänen. """"

      Joo, Turkin Alanias ja ympäristössä ajeltu muutamilla autoilla. Tiet urilla ja kuluneet karkeat asfaltit, ihan kuten Suomessakin, ei mitään eroa. En nähnyt nastoja missään autossa, että mikäköhän sielä niitä teitä kuluttaa? Varsinkin Antaliaan menevä tie oli erittäin urainen.

      • Balttiarallaa

        Heikko tien runko antaa periksi ja painuu raskaan liikenteen vaikutuksesta kuumuuttaan joustavan asfalttikerroksen alla, jolloin tie painuu urille kuten Suomessa nastarenkaiden jyrsivän vaikutuksen johdosta.

        Ajoin toukokuussa 2014 Via Balticaa pitkin (Viro-Latvia-Liettua-Puola...) Keski-Eurooppaan. Tie oli saatu (massiivisella EU-tuella!) varsin hyvään kuntoon melkein koko matkalla. Vain parikymmentä ensimmäistä kilometriä Latviassa (Viron ja Latvian väliseltä rajalta etelään päin) oli kuin pottupellossa olisi ajanut – tiehen oli painunut todella järkyttävät urat! Saattaa olla, että tuokin pätkä on sittemmin saatu kuntoon.

        Tšekissä Prahan itäpuolella ajamallani moottoritiellä oli runsaasti tietyömaita – motarista käytössä vain puolet. Rekkoja sai ohitella täten tosi kapeaksi jääneillä kaistoilla kieli keskellä suuta ja paikoitellen unohtaa ohittamiset kokonaan.

        VW Golf Variantin (2008) rengasmelua on moitiskeltu, mutta tuolla Keski-Euroopan sileillä baanoilla asia pääsi jokseenkin unohtumaan.

        Heinäkuussa 2015 sain alleni M-B C 180 T A:n (S205). Jo alkujaan hiljainen auto hiljeni mielestäni lisää ottaessani siihen pelkästään alustan ruostesuojauskäsittelyn ilman varsinaisia meluntorjuntatoimenpiteitä.


    • sdfcvb

      Mun nasta-talvirenkaat on hiljaisemmat kuin kesärenkaat.

    • tiemestar

      Suomalainen asvaltti on rakenteeltaan erilainen, kuin Euroopassa yleensä. Meillä on kiviainesta enemmän, jolloin pinnoitteesta tulee karkeampi, siksi myös rengasmelu on voimakkaampi.

    • avensis1999

      itse vetäsin tänään palokatko uretaania avensiksen helmat täyteen. sitä ennen kolme purkkia kotelosuojaa, yksi purkki alustasuojaa ja yksi purkki kiveniskusuojaa tuli ruiskutettua ennen uretaanin laittoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6744
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6213
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3434
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2900
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2644
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2338
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2046
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1897
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1777
    Aihe