Olen aloittanut entisöimään -76? vuosimallista pappa tunturia. Mitenkä kannattaisi, kun mopon runko on aikas ruosteessa hiekkapuhaltaisi vai teräsharja laikalla puhdistaisi. Hiekkapuhallushan syö todella paljon runkoa?
Onkohan poliisilla tietoa moposta, jos kysyisi runkonumeron perusteella. Itse olen omistanut mopon 10vuotta ja enkä tiedä/muista keltä ostin juuri tämän runkon, kun on tullut aikoinaan ostettua mopon osia paljon.
Tunturi Maxi
2
829
Vastaukset
- ja muustakin
Jos runko ei ole ihan toivottoman mätä, niin sen kyllä pitäisi kestää hiekkapuhallus ihan hyvin. Puhallusta ei titenkään kannata tehdä millään laivojen tai panssarivaunujen hiekkapuhallukseen tarkoitetuilla laitteilla, eikä varsinkaan paineilla. Silloin voipi tulla rumaa jälkeä, hyviä autoja on pilattu liian kovilla paineilla puhaltamalla. Jos taas runko häviää puhalluksessa totaalisesti, ei sillä olisi tehnyt muutenkaan mitään.
Jos runko on ollut sulla 10 vuotta, on sulla rekisteröinnin kannalta riittävän pitkä historia tiedossa. Kannattaa kuitenkin kysäistä vaikkapa poliisilaitokselta tai AKE:lta, että onko ko. numeroista mopoa ilmoitettu varstetuksi milloinkaan, ei tule ainakaan ongelmia katsastuksessa sitten. - hiekkapuhallus
on ainoa tapa, jolla saat kaiken ruosteen pois pienellä vaivalla. Teräsharja ei uppoa huokosiin, joten ruoste puskee hetkessä takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337084- 386514
- 293564
- 453110
- 342764
- 162522
- 372198
- 162086
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481967- 341820