Kaipaisin tietoa chilipaprikoiden säilyvyydestä ja säilönnästä???
Kasvatin ko. paprikoita itse ja yllätyin runsaasta sadosta:-) Tarve ei ole kovin suuri kerralla, joten olisi kiva saada säilöttyä sato myöhempää käyttöä varten.
Onko jollakin kokemusta/reseptiä chilipaprikoiden säilöntään?
Kiitos:-)
Chilipaprikan säilöntä?
5
10622
Vastaukset
- Habanero
Chilit voi kuivattaa, mutta itse säilön ne mieluummin öljyyn:
Lasipurkkiin chilit puolikkaina (siemenet poistettu), sekaan valkosipulinkynsiä puolikkaina, päälle öljyä sen verran että peittyy.
Kun chilit ja kynnet on syöty, sinulla on vielä chilin ja valkosipulin aromista öljyä käytettäväksi.
Haba, haba!- zaatar
marokkolaisen punaisen öljyn, jota he käyttävät jokapäiväisessä kokkaamisessaan ja sapuskat saavat niin helkeän punaisen värin jottahan...!
He vain käyttävät siihen tavallisia makeita paprikoita.
- gerbera
Itse olen myös yllättynyt viime vuonna chilisadon runsaudesta. Laitoin palot pakkaseen, joten minulla on tuoretta chiliä aina kun mieli tekee sitä käyttää!
- Tmj64
Jos chili-paprikaa pakastaa, niin miten se pitää esikäsitellä? Kasvatin nyt eka kerran ja haluais säilöä ne jotenkin:)
- SMT9922
Hyvä artikkeli aiheesta http://maailmankuva.com/reseptit/ruoan-sailonta/etikkasailonta-chileille/996
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305830- 345333
- 293014
- 342454
- 372118
- 152088
- 361992
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401653