Olen mahdollisesti hankkimassa -99 -mallista diesel Focusta joten;
Kertokaa kokemuksia TCI moottorilla varustetuista Focuksista. Ajettavuus? Suorituskyky? Kulutus? jne. Onko kukaan teistä lastuttanut ko. konetta? Lähinnä tarkoitan suorituskyvyllä sitä, että onko muun liikenteen seassa ajaminen vaivatonta ja onko autolla toivoakaan ohittaa ketään, jos tilanne sitä vaatii.
Kiitos
Kannattaako ostaa TCI?
6
2356
Vastaukset
- Hyvä auto :-)
- tuote
Ford Focus
Moottorin öljyntäyttötulppa saattaa aueta. Varmistu, ettei autossa ole viallinen öljyntäyttötulppa.
Moottorinojausyksikön vikoja. Tämä aiheuttaa ajoittaista tehon heikkenemistä. Vika lienee korjattavissa ohjausyksikön ohjelmoinnilla.
Dieseleissä esiintyy ruiskutusjärjestelmän vikoja.
Vesipumppuvikoja.
Laturivikoja.
Sytytystulppavikoja vuosimalleissa 1999-2002.
Laturin jännitteensäätimen vikoja. Laturin liittimet saattavat hapettua.
Dieseleissä ahtimet rikkoutuvat vuosimalleissa 2000-2002.
Automaattivaihteiston vikoja. Tällöin auto pysähtyy moottorin sammuessa.
Vetonivelet kuluvat nopeasti ja sisempien vetonivelien tiivisteet vuotavat.
Joissakin autoissa 80-100 km/h ajettaessa esiintyvän tärinän syynä on vetoakseleiden epätasapaino.
Takapyöränlaakerivikoja. Saattavat alkaa pitää ääntä jo 50 000 km:ssä.
Jarrusylinterivikoja. Jarrut kitisevät.
Takajarrulevyt ruostuvat paitsi 1,6 mallissa, jossa on rumpujarrut takana.
Etupää kolisee. Koiranluut kallistuksenvakaan päissä ovat kuluneet ja ne on vaihdettava.
Ohjaustehostimen pumppu vuotaa.
Etuovien lukot reistailevat.
Katon äänieristeet irtoavat.
Ajovalojen pesimien rungot halkeavat pakkasessa.
Lämmityslaitteen lämmönjako on liian epätasapainoinen.
Kilpivalovikoja. Valoihin kertyy vettä.
Keskuslukitusvikoja.
Takaovet ruostuvat alaosasta.- Fokke
Just niin! Taas yksi lista…
- Propagandaa
vikalistat. Kuten esim tämä vika: "Tällöin auto pysähtyy moottorin sammuessa". Mikä auto ei pysähdy moottorin sammuessa....
- EI KOSKAAN ENÄÄN FORDIA!
Olin onnellinen ford Focus 1,8tci 2000 farkkumallin omistaja. Vetonivelet täristi kovemmassa vauhdissa.(Voi pahimmillaan joutua vaihtaan 50 000km:n välein) Auto ei käynnistynyt lämpöisenä, joutui sahaan aina ihan sika kauan käyntiin. Vika oli ruisku pumpussa, korjaus noin 3000€ ammattikorjaamossa. Näissä kaikissa menee tuo pumppu viimeistään 300 000tkm kohdalla!!! Itse pääsin tosta helvetistä eroon kun moottori LEIKKASI kiinni 258 000tkm. Syynä irronnut männän tappi. Tosi yleinen tyyppivika. Kone niin sökönä, ettei enään kannattanut korjata. Myin rikkinäisenä pois. Ai niin takapyörien laakerit vaihdettiin 240 000km kohdalla. Vikoja oli joka viikko, joten kaikkia en edes muista. ÄLKÄÄ OSTAKO TÄLLÄSTÄ AUTOA!! Tästä nyt kulunut jonki aikaa ja nyt vasta lämpö laskenut ja uskallan kertoa asiasta. Eli omistin auton vuoden ja tuona aikana hävisin 5500€ Auton arvon alentuminen. Köyhälle ihan liian kallis paska!! Focus on ihan kiva ajaa, mutta siitä ei kauaa pääse nauttimaan, kun joutuu taas kaartamaan korjaamon pihaan! Niin ja takaluukku ruostu puhki, ja takaovet alko kans ruostuun. Tämähän on yleisesti tiedossa. Siis ÄLKÄÄ OSTAKO!!
- sgfagd
Jaa täällä on diesel missä sytytystulpat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336744- 376213
- 293434
- 452900
- 342644
- 152338
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481897En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777