Olen sitä mieltä että teiden liian suuret sivuttaiskallistukset ovat esim. raskaanliikenteen tieltäsuistumisien yksi merkittävimmistä syistä. Oletteko muut ammattiautoilijat miettinyt kyseistä juttua, kun olette ajelleet suomalaisia "sianselkiä".?
Tieprofiili
12
1346
Vastaukset
- Ammattimies!!!
Ohjauspyörän ja etuistuimen välissä josta voi nopeutta säädellä sopivaksi. Sekä lopettaa kaikenlainen laitteiden näpelöinti ajon aikana. Keskitytään kokonaan siihen ajo suoritukseen ja säädellään nopeutta tien ja kelien mukaan,sillä selviää pitkälle???
- ammattimies?
Ethän sä tajunnut edes kysymystä!
- rekkakuskiii
Nää vätykset mitkä on nykyään muka rekkakuskeja tarvii semmosen tien mikä on ikään kuin kouru, kallistuu sisäänpäin. Voi näpytellä tekstareita kun eivät muutenkaan osaa ajaa...
- pollliisi
Ennemminkö rekka vastaantulevaa bussia päin kuin ojaan?
- puukuski
pientareen puute asfaltin reunassa. Toki jos mutkiin tehdää kallistus vikasuuntaan, ulkokurvissa ulospäin ja sisäkurvissa sisäänpäin, tosiliukkailla keleillä vaatii sitä tarkkaavaisuutta ja malttia. Jos kaista on parikymmentä senttiä leveämpi kuin rekka ja asfaltin reunassa ei ole muuta kuin jyrkkä pudotus ojaan, niin se saattaa aiheuttaa lipsahduksia. Monestihan pienemmillä asfaltti/kestopäällysteteillä ei ole sitä "sorareunusta" mikä isompien teiden varsilla on. Ja talvella tyhjänpäälle auraus, voi vain arvailla missähän se tie oikeasti kulkee kun kesällä niin kapea tie alkaa talvella muistuttaa moottoritietä :D Tämä korutont´ on kertomaa, mutta niin totta, niin totta...
- Volvo
Kaivukoneen kuljettajana olen ihmetellyt kaistan kapeutta just kesällä tehtiin kantatietä jossa asvaltin leveys kaistalla 2,75 m.Ei jää paljon pelivaraa.
Volvo kirjoitti:
Kaivukoneen kuljettajana olen ihmetellyt kaistan kapeutta just kesällä tehtiin kantatietä jossa asvaltin leveys kaistalla 2,75 m.Ei jää paljon pelivaraa.
monet tiet mitenkään leveitä ole vaikka asfalttiteitä olisivatkin. Viime syksynä tekivät eräällä sorapintaisella tiellä, joka on mutkainen ja tiellä on juukelin isoja mäkiä, luiskia uusiksi. Ne luiskat tehtiin vielä siten, että ojaa töngettiin nimen omaan tielle päin. Tie kapeni entisestään varmaan 50-70cm. Nyt jos tulee toinen iso mutkassa vastaan, saa molemmat passailla aika tarkkaan että pysyy pyörät tiessä. Sen verran jyrkkäreunaisia muutamasta mutkasta tuli :)
En kuitenkaan syytä konekuskia, eiköhän hänkin tehny niin kuin herrat ohjeissaan käski
- karkoski
Olen suurinpiirtein kolunnu Suomen valta- ja kantatiet, seututeistäkin.. hmm.. ehkä suuren osan.. ja mieleeni ei kyllä ole jäänyt kuin muutama sellainen kohta, jossa se "väärinpäin" oleva kallistus TOSIAANKIN työntää autoa odottamattomalla tavalla. Yleensä siinä on kyllä ollu kyseessä puhtaasti oma huolimattomuuteni, kun se kallistus on "yllättänyt". Ja sittenhän senkin kohdan taas muistaa. Elävästi ja piiiitkään...;))
- ainakin
vt2 ja vt-8 ovat ainakin sellaisia kuin pullon päällä ajaisi! Kallistusta suoralla tiellä jopa 20cm. Mulla ottaa melkein pohja kiinni henkilöautossa kun vaihdan kaistaa esim. ohituksessa.
- Rekkahenkilö
Kyllä, oikeassa olet. Jostakin syystä joissakin paikoin olen huomannut olevan vääränlaisia kallistuksia tai kallistusta ei ole ollenkaan. Eihän ne kesällä sillai haittaa, mutta liukkaalla joskus aiheuttavat pientä sydämentykytystä.
Älkääkä viitsiskö viisastella, miksi niihin mutkiin pitää ajaa "normaalia" vauhtia, sillä en ole meedio enkä muukaan selvännäkijä, enkä jokaista kinttupolkua tässä maassa tunne, vaikka tosi kauan pitkin ja poikin olen tätä maata pyörinytkin. - Rekkanainen
...tuo on.Osa tien kallistuksista on aivan päin mäntyä.Eikös Konginkankaallakin tehty tiehen osittainen "nosto" turman jälkeen? Mutta se paikka oli ainakin ennen yksi tällaisista paikoista.
Kyllähän sitä tutulla tiellä tietää kallistukset ja heitot,mutta oudossa maastossa tilanne voi yllättää pahemman kerran.
Itse olen ainakin toistaiseksi pysynyt tiellä ja omalla kaistalla ja toivottavasti tästä eteenpäinkin!!!- Mies_
Kun ajaa oudossa paikassa, ei kannata vedellä limitillä.
Mutta ainahan voi syyttää muita, jos ei pysy vehkeet lapasessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2035958Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492695- 1562252
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne411972Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161769- 821404
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621387Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241311Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https341262Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.109997