vastaan lähestyy kolleega täys poka päällä,vilkaisen peliin ja näen mustan bemarin,joka aloittaa ohituksen ja kiihdyttää rinnalle,yks kaks vastuu bemari kuskin ohituksen onnistumisesta onkin siirtynyt minun ja vastaan köröttelevän pöllikuskin vastuulle.bemari pellen henki on nyt meidän arviosta kiinni,kerkeääkö ohi,vai painetaanko jarrua ja vedetään penkereet pölisten.tilanne on varmaan tuttu monelle.montakohan "itsemurha"yritystä sinäkin olet pilannut?luultavasti bemarimies ei edes tajunnut rekkkojen hidastaneen ja näin estäneen jälleen yhden kuolon kolarin,vaan luuli ohituksen onnistumisen viime tipassa johtuneen hänen räikkösmäisistä ohitustaidoistaan.
itse olen vasta aloittelija täysperän ratissa,mutta olen jo joutunut toteamaan,että homma on puolet rennompaa yöllä,kun ei ole näitä taitureita sähläämässä.
rekkojen vastuulla
15
2932
Vastaukset
Itsellänikin oli joitakin vuosia sitten, silloin tuoreeltaan, hieman samanlainen tilanne. Oli aamupäivä, olisiko ollut helmikuuta, ajelin tyhjänä kantatietä (vaikkei uskoisi siitä tiestä) ja ha tuli kannassa. Tultiin aika pitkälle suoralle jolla oli kuitenkin useita pieniä nyppylöitä/painanteita. Se punainen ha lähti ohitse hieman ennen pientä nyppylää eikä todellakaan pitänyt mitään kiirettä sen ohituksen suhteen. Eli vauhtia oli varmaan 5-7km/h:ssa enemmän kuin miulla. No se ajeli siellä rinnalla pikku hiljaa kiipien ohitse ja mie tähyilin eteeni. Huomioni kiinnittyi erityisesti nyppylän takaa mielestäni näkyvään auton kattoon (siis siitä ei näkynyt mitään muuta kuin tuulilasin yläpuolinen osa eli aika pirhanan vähän). Katsoin ja katsoin sitä, välillä vilkuillen peiliin että missähän kohalla se ohittaja on menossa. Mie ja se nyppylän takana tuleva auto varmaan liikuttiin niin uskomattomasti juuri samaa tahtia ettei siitä autosta näkynyt yhtään enempää tai vähämpää kuin se tuulilasin yläpuolinen katon reuna.
Olin siinä kahden vaiheilla, välillä olin varma että se on auto ja välillä taas että ei oo, on, ei oo...
Ohittaja oli tällä välin ehtinyt jo siten, että sen auton keula alkoi olla etuakselin kohdalla. Siis jokainen asiaan vihkiintynyt tietää miten pitkä aika menee ohittaessa jos rekka ajaa 88-89km/h:ssa ja siitä mennään n. 93km/h:ssa ohi. Ja talvirajoitushan oli se 80 :D
No nyt alettiin olla jo siinä nyppylän juurella ja edelleenkään vastaantulijasta ei näkynyt muuta kuin se katon reuna, mutta tässä vaiheessa jo uskoin järkeäni että sen on PAKKO olla auto eikä mikää optinen harha joten jarrutin ja aika tiukkaan. Ohittaja suhahti kuin käskystä etukulman edestä omalle kaistalleen. Auto ei kerennyt kokonaan edes keskitien yli niin nyppylän takaa suhahti toinen ha vastaan.
Monta muutakin vastaavaa tilannetta olen nähnyt, vähän edellisen tapauksen jälkeen eräskin oli kun valtatiellä loivasti oikealle kaartavassa mutkassa lähti ha ohi. Näytin vilkulla että: hei älä mee, tai viet multa kaiken. Tai siis häneenhän se olisi koskenut ;) Vastaan tuli pakettiauto. Tämä h-autoilija ei tehny mitään, ajoi vain siinä miun rinnalla. Mie vedin pientareelle niin reunaan kuin uskalsin, täysi poka päällä, ja samoin teki se pakukuski. Sivuutustilanteessa meitä oli sitten kolme rinnakkain, vaan eipä menny peltiä ruttuun- Eihän
Kuorma-auto saa ajaa ku 80 km/h.
- paavo
Eihän kirjoitti:
80km/h on suurin sallittu nopeus ei suinkaan 89.
- eihän
Eihän kirjoitti:
henkilö-autollakaan saa ajaa kuin 80km/h 80 rajoitusalueella..
- karkoski
Eihän kirjoitti:
Hiljensi vauhtia alle kahdeksaankymppiin, vaikka olis ollu OIKEUS ajaa 80km/h...!!???
Tosi törkeetä. - gunnar
karkoski kirjoitti:
Hiljensi vauhtia alle kahdeksaankymppiin, vaikka olis ollu OIKEUS ajaa 80km/h...!!???
Tosi törkeetä.Se on kans kun noi ha:t lähtee ohittamaan 80km/h alueella rekkaa vaikka se ajaisi 89km/h. Sit köröttellään siinä edessä juuri se 80km/h mittarin mukaan. Eli n.70-75km/h rekan mittarin mukaan. Antasivat meidän rekkakuskien mennä sitä 89:ää jos halutaan ja tulisivat ha:t perässä kiltisti sitä 80km/h.
- Kysymyksiä riittää
Ka alkoi kiinnostamaan, että miten vilkutetaan, kun yritetään varoittaa että elä hyvä mies lähe ohi? Ittelle ei vielä ole semmoista sattunut kohdalle..
- E75
Kysymyksiä riittää kirjoitti:
Ka alkoi kiinnostamaan, että miten vilkutetaan, kun yritetään varoittaa että elä hyvä mies lähe ohi? Ittelle ei vielä ole semmoista sattunut kohdalle..
...näyttämällä muutaman kerran VASEMMALLE.
- Ajuri
Kysymyksiä riittää kirjoitti:
En enää näytä mitään merkkiä kun kerran henkilöauto kyttäs ohituspaikkaa kovasti nii vilautin vasenta niin se lähti samantien ohittaan.
- Paljo nähny
puukuski kirjoitti:
vilautetaan sitä vilkkua VASEMMALLE
Ei mitään ohitus merkkejä eikä morjestuksia vilkulla,kaikki ei ymmärrä niitä oikein ja seuraukset voi olla hirveitä.Takana saa olla jonoa vaikka sata kilometriä,ei kannata ottaa siitä paineita.
- Transporter
Ajuri kirjoitti:
En enää näytä mitään merkkiä kun kerran henkilöauto kyttäs ohituspaikkaa kovasti nii vilautin vasenta niin se lähti samantien ohittaan.
Ajelin eilen Turusta Stadiin,ei taas muutamalla rekkakuskilla päätä palellut,matkanopeus 100km/h,voi jumalauta,eikö noita saada kuriin?Joka päivä jossainpäin rekka nurin tai kyljellään.Luuri korvalla amisviikset painaa menemään.
- gunnar
Transporter kirjoitti:
Ajelin eilen Turusta Stadiin,ei taas muutamalla rekkakuskilla päätä palellut,matkanopeus 100km/h,voi jumalauta,eikö noita saada kuriin?Joka päivä jossainpäin rekka nurin tai kyljellään.Luuri korvalla amisviikset painaa menemään.
Sori vaan mut rekat ei kulje kuin 89-90km/h. et älä siin morkkaa meitä! henkilöautokuskit ajaa huomattavasti paljon kovempaa ykköstiellä. Olen vaan huomannut kun ajan siinä joka päivä!!
- Transporter
gunnar kirjoitti:
Sori vaan mut rekat ei kulje kuin 89-90km/h. et älä siin morkkaa meitä! henkilöautokuskit ajaa huomattavasti paljon kovempaa ykköstiellä. Olen vaan huomannut kun ajan siinä joka päivä!!
On tullut ajettua yli 10v itsekin,olen vaan kauhulla seurannut nykykuskien piittaamattomuutta ja koheltamista.Ei ole ihme että rekat kyljellään harva se päivä.2 täysperää,en viitsi mainita kuljetusliikettä,ajeli 100km/h,hyvä kun pääsin ohi niistä,ja myllylammen sillan kohdalla toinen koukkasi puoliksi vastaantulijan kaistalle henkilöauton tullessa vastaan.Hävettää nykykuskien puolesta,olette saanut viimeisten vuosien aikana pilattua koko ammattikunnan maineen.Älkääkä syytelkö kiirettä,se on korvien välissä!Piste.
Transporter kirjoitti:
On tullut ajettua yli 10v itsekin,olen vaan kauhulla seurannut nykykuskien piittaamattomuutta ja koheltamista.Ei ole ihme että rekat kyljellään harva se päivä.2 täysperää,en viitsi mainita kuljetusliikettä,ajeli 100km/h,hyvä kun pääsin ohi niistä,ja myllylammen sillan kohdalla toinen koukkasi puoliksi vastaantulijan kaistalle henkilöauton tullessa vastaan.Hävettää nykykuskien puolesta,olette saanut viimeisten vuosien aikana pilattua koko ammattikunnan maineen.Älkääkä syytelkö kiirettä,se on korvien välissä!Piste.
kuskia olen itekkin nähnyt.Osa on pilannut ko.auton maineen ja osa ei.Valitettavasti mahtuu monenlaisia tyyppejä ammattiliikenteeseen kuin sinne Transportteri-osastollekin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1774562Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372514- 1562182
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161709- 811338
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241271Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321183Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451160Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117877