vastaan lähestyy kolleega täys poka päällä,vilkaisen peliin ja näen mustan bemarin,joka aloittaa ohituksen ja kiihdyttää rinnalle,yks kaks vastuu bemari kuskin ohituksen onnistumisesta onkin siirtynyt minun ja vastaan köröttelevän pöllikuskin vastuulle.bemari pellen henki on nyt meidän arviosta kiinni,kerkeääkö ohi,vai painetaanko jarrua ja vedetään penkereet pölisten.tilanne on varmaan tuttu monelle.montakohan "itsemurha"yritystä sinäkin olet pilannut?luultavasti bemarimies ei edes tajunnut rekkkojen hidastaneen ja näin estäneen jälleen yhden kuolon kolarin,vaan luuli ohituksen onnistumisen viime tipassa johtuneen hänen räikkösmäisistä ohitustaidoistaan.
itse olen vasta aloittelija täysperän ratissa,mutta olen jo joutunut toteamaan,että homma on puolet rennompaa yöllä,kun ei ole näitä taitureita sähläämässä.
rekkojen vastuulla
15
2932
Vastaukset
Itsellänikin oli joitakin vuosia sitten, silloin tuoreeltaan, hieman samanlainen tilanne. Oli aamupäivä, olisiko ollut helmikuuta, ajelin tyhjänä kantatietä (vaikkei uskoisi siitä tiestä) ja ha tuli kannassa. Tultiin aika pitkälle suoralle jolla oli kuitenkin useita pieniä nyppylöitä/painanteita. Se punainen ha lähti ohitse hieman ennen pientä nyppylää eikä todellakaan pitänyt mitään kiirettä sen ohituksen suhteen. Eli vauhtia oli varmaan 5-7km/h:ssa enemmän kuin miulla. No se ajeli siellä rinnalla pikku hiljaa kiipien ohitse ja mie tähyilin eteeni. Huomioni kiinnittyi erityisesti nyppylän takaa mielestäni näkyvään auton kattoon (siis siitä ei näkynyt mitään muuta kuin tuulilasin yläpuolinen osa eli aika pirhanan vähän). Katsoin ja katsoin sitä, välillä vilkuillen peiliin että missähän kohalla se ohittaja on menossa. Mie ja se nyppylän takana tuleva auto varmaan liikuttiin niin uskomattomasti juuri samaa tahtia ettei siitä autosta näkynyt yhtään enempää tai vähämpää kuin se tuulilasin yläpuolinen katon reuna.
Olin siinä kahden vaiheilla, välillä olin varma että se on auto ja välillä taas että ei oo, on, ei oo...