kannattais ajatella ennenku mollaa rekkakuskeja se on suomen tärkein ammattikunta kaikki suomen rekkakuskit lakossa 2viikkoa niin yksikään moottoriajoneuvo ei liikkuisi, poikkeuksetta kaikki tehtaat pysähtyisi, maatilat kusessa, kaupoissa ei ruokaa, apteekit ei sais lääkkeitä ,satamat seisois,suomi pysähtyisi ku seinään miettikää ennenkuin narisette kuskeista
Rekkakuskit suomen selkäranka
125
8764
Vastaukset
- Puhut
Sen kun nämä kaikki valittajatkin tajuaisivat...
- ....,
ymmärtäisivät muutkin kuin kuljetusalalla toimivat;)
- annettu
Montako op:ää tai ov:a autokuskin koulutus kestää?
- MAN.TGA
annettu kirjoitti:
Montako op:ää tai ov:a autokuskin koulutus kestää?
eiköhän tuo kestä koko loppuelämän.
- karkoski
annettu kirjoitti:
Montako op:ää tai ov:a autokuskin koulutus kestää?
Käyppäs koulua jonkin aikaa. Hae sitten vaikkapa jonkin suuren ja nimekkään erikoiskuljetuksia suorittavan firman yhteystiedot käsiisi. Soita ja kysy töitä. Käy sitten taas vähän koulua ja yritä uudestaan. Toista sitä niin kauan, että pääset töihin. Sitten tiedät.
- MAN.TGA
karkoski kirjoitti:
Käyppäs koulua jonkin aikaa. Hae sitten vaikkapa jonkin suuren ja nimekkään erikoiskuljetuksia suorittavan firman yhteystiedot käsiisi. Soita ja kysy töitä. Käy sitten taas vähän koulua ja yritä uudestaan. Toista sitä niin kauan, että pääset töihin. Sitten tiedät.
onko karkoski kuljetusalalla?
- karkoski
MAN.TGA kirjoitti:
onko karkoski kuljetusalalla?
Ei kerrota kellekään. Täällähän täytyy olla anonyyminä ja ihan hissukseen, ettei asiatuntijat pahastu....;))
- MAN.TGA
karkoski kirjoitti:
Ei kerrota kellekään. Täällähän täytyy olla anonyyminä ja ihan hissukseen, ettei asiatuntijat pahastu....;))
aivan sorry mitäpä karkoski on mieltä tästä tappajarekka jutustelijoista
- karkoski
MAN.TGA kirjoitti:
aivan sorry mitäpä karkoski on mieltä tästä tappajarekka jutustelijoista
Osa noista keskusteluista on sellaisia, ettei niitä jaksa edes lukea alkua pidemmälle. Toisilla taas on niin hyvä vouhka päällä, että voi oikein kuvitella, miten se vaahto lentää siihen näppäimistölle, ja mielikuvitus sitä luokkaa, että ne on oikeinkin kivaa viihdettä. Ja hyvähän se vaan on, että purkaavat ne paineensa tuolla tavoin. En näe siinä muuta vaaraa, kuin sormen nyrjähdyksen, oikosulun näppäimistössä sen kuolan takia tai sitten sydänkohtaus....;)))
- MAN.TGA
karkoski kirjoitti:
Osa noista keskusteluista on sellaisia, ettei niitä jaksa edes lukea alkua pidemmälle. Toisilla taas on niin hyvä vouhka päällä, että voi oikein kuvitella, miten se vaahto lentää siihen näppäimistölle, ja mielikuvitus sitä luokkaa, että ne on oikeinkin kivaa viihdettä. Ja hyvähän se vaan on, että purkaavat ne paineensa tuolla tavoin. En näe siinä muuta vaaraa, kuin sormen nyrjähdyksen, oikosulun näppäimistössä sen kuolan takia tai sitten sydänkohtaus....;)))
niinpä se mahtaa olla onhan tämäki jonkin näköistä viihdettä
- karkoski
MAN.TGA kirjoitti:
niinpä se mahtaa olla onhan tämäki jonkin näköistä viihdettä
Onhan täällä iso osa kirjoittelijoista ihan asiamielessäkin liikkeellä, osa sitten taas ihan kuutamolla.. Itse olen tosiaankin ihan ajankuluna tätä pitänyt, mutta esittänyt kuitenkin omat näkemykseni asioihin.. ja toisinaan varmaan itsekkin enempi vähempi pihalla ku lumiukko, mutta saahan siinä ainakin herkullisia väittelyitä aikaiseks toisinaan...=)
- Rattimatti
annettu kirjoitti:
Montako op:ää tai ov:a autokuskin koulutus kestää?
Asetteletko rinnakkain autonkuljettajan ammattitutkinnon ja jonkin akateemisen koulutuksen. Pitäisi kai pidemmälle koulutetunkin tietää, että jokaisen tuotantoketjun jokainen lenkki on yhtä lailla tärkeä. Jos jotain otat pois, niin johan alkaa homma ontua. Sattuneesta syystä nyt vaan on niin, että me joudutaan kantamaan vastuuta himppusen verran enemmän. Turha ivata asialla, tiedät sen. Ruoka maistuu sinulle ja meille muillekin yhtä lailla tästä eteenpäinkin. Muista silloin kaveria, joka illan hämärissä yrittää tuoda sitä hieman lähemmäksi sinua.
- ape
MAN.TGA kirjoitti:
eiköhän tuo kestä koko loppuelämän.
että ikänsä puolesta tiellä näkee enimmäkseen noviiseja vähän kokemusta omaavia, mikä kyllä aika pitkälle selittääkin käytöksen liikenteessä. Lopun ymmärryksen alan tasosta saa lukemalla näitä uhojuttuja, saman toistelua, oman panoksensa jalustalle nostamista. Luin kerran venäläistyttöjen haaveilevan huoran ammatista. Jos haaveet on näin alhaiset, ei panoksetkaan voi kummoisetkaan olla.
- ei provosoituja sakkoja
karkoski kirjoitti:
Onhan täällä iso osa kirjoittelijoista ihan asiamielessäkin liikkeellä, osa sitten taas ihan kuutamolla.. Itse olen tosiaankin ihan ajankuluna tätä pitänyt, mutta esittänyt kuitenkin omat näkemykseni asioihin.. ja toisinaan varmaan itsekkin enempi vähempi pihalla ku lumiukko, mutta saahan siinä ainakin herkullisia väittelyitä aikaiseks toisinaan...=)
ei kai täällä kukaan yritä maailmaa parantaa. Mä ainakin yritän saada kaverin pureskelemaan kalustonsa jauhoksi. Mitä rajummin ne hyökkää takas sen paremmat naurut. Mitä liikenteeseen tulee olen varsinainen viilipytty. 33 vuotta liikenteessä en ole ajanu eikä kukaan ole ajanu mua päin en suistunu tieltä. Osaltaan asia johtuu siitä ettei mun ajamiseen muut pysty vaikuttamaan. Jos ajan rajotuksen mukaan ja taakse ilmestyy painostaja, eikä se jättäydy tai mene ohi viidessä minuutissa, pudotan kympin vauhtia ha menee siinä vaiheessa ohi annan vielä metrin tilaakin. Nuhapumput kiukuttelee puskurissa vielä hetken. Kai se ahaa elämys sit iskee ja välimatka löytyy. Sitten nostetaan marssinopeus takas rajotuksen mukaiseksi, eikä asia enää toistu. Joskus leikitään enemmänkin. Ei huoleta yhtään vaikka tökkäisitkin samaan suuntaan mennään kyllä pelti perään antaa. Jokkista ajaneena tiedän ettet muuta saa aikaiseksi kuin kuluja ittelles. Sitä metsä vastaa mitä sinne huudetaan.
- '''''''''
vaikka tämä selkäranka vaihdettaisiin kiskoista koostuvaksi. Runkologistiikka hoituisi siis kiskoja pitkin. Ajelkoot autoilijat sitten paikalliskuljetuksia tältä runkolinjalta. Tärkeintä olisi että saataisiin mahdollisimman paljon raskasta kalustoa ja niiden ajosuoritetta helevettiin SUomen teiltä.
- MAN.TGA
juna hyvä mutta liian kallis ja ratoja pitäisi rakentaa 100 kertainen määrä .mieluummin harkittava henkilöautoilun rajoittamista.ja ruvettaisiin kehittämään joukkoliikennettä niin saataisiin nämä harraste autoilijat jotka keskisormi pystössä rälläävät huviajelua pois tuoltaliikenteestä.
- ottaa päähän
Alappas kuule miettimään henkilöautojen ja rekkojen onnettomuuksista suhteessa. Ja kun kuulet niiden kolaroineen niin ota ensin selvää syistä äläkä syyllistä samantien rekkakuskeja. Usein olen ihmetellyt että mistä ihmiset saavat päähänsä ton raskaskalusto-vihan? Ei sekään ole rekkakuskin syytä kun useat ihmiset itsemurha-mielessä ajavat rekkaa päin. Ja vaikka rekka väistää ja yrittää välttää onnettomuutta niin hän riskeeraa myös oman elämänsä. Ei sellaista 25,25-metristä ja 60-tonnista yhdistelmää pysäytetä ihan samalla tavalla kuin sun Corollaas.
- MB12
ottaa päähän kirjoitti:
Alappas kuule miettimään henkilöautojen ja rekkojen onnettomuuksista suhteessa. Ja kun kuulet niiden kolaroineen niin ota ensin selvää syistä äläkä syyllistä samantien rekkakuskeja. Usein olen ihmetellyt että mistä ihmiset saavat päähänsä ton raskaskalusto-vihan? Ei sekään ole rekkakuskin syytä kun useat ihmiset itsemurha-mielessä ajavat rekkaa päin. Ja vaikka rekka väistää ja yrittää välttää onnettomuutta niin hän riskeeraa myös oman elämänsä. Ei sellaista 25,25-metristä ja 60-tonnista yhdistelmää pysäytetä ihan samalla tavalla kuin sun Corollaas.
Sen kuntajuais vielä siinä perässä roikkuva "huippuammattimies", joka ajaa rajoitinta vasten 80:n alueella Corollan perässä. Corolla ajaa juuri rajoituksen mukaan 80:iä ja ammattilainen ahdistaa sitä, koska mun auto kulkee 87-89 km/h.
- Kuljetuksiin
MB12 kirjoitti:
Sen kuntajuais vielä siinä perässä roikkuva "huippuammattimies", joka ajaa rajoitinta vasten 80:n alueella Corollan perässä. Corolla ajaa juuri rajoituksen mukaan 80:iä ja ammattilainen ahdistaa sitä, koska mun auto kulkee 87-89 km/h.
Ei ole mitään järkeä kuljettaa kumipyörillä esm. Kemi-Kotka Paperirullia, ihmetyttää kun vielä Transpoint rahtaa.
- ottaa päähän
Kuljetuksiin kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä kuljettaa kumipyörillä esm. Kemi-Kotka Paperirullia, ihmetyttää kun vielä Transpoint rahtaa.
...että miten sä olet päässyt edes tänne noilla sun kommenteillas. Kyllä se niin olis toteutettu jos se olis kannattavampaa. Mutta kun sun ihmettelemisellä ei onneks kauheesti oo merkitystä kuljetuksiin.
- ottaa päähän
MB12 kirjoitti:
Sen kuntajuais vielä siinä perässä roikkuva "huippuammattimies", joka ajaa rajoitinta vasten 80:n alueella Corollan perässä. Corolla ajaa juuri rajoituksen mukaan 80:iä ja ammattilainen ahdistaa sitä, koska mun auto kulkee 87-89 km/h.
Ja sekin on taas ymmärrettävää ja hyväksyttävää jos henkilöauto sen tekee. Ja onneksi et ikinä itse ole ajanut rekan perseessä kiinni, mahdollista uhkarohkeaa ohitusta odottaen. Ehkä jos taustapeilistä näkyy rekan rekkari niin pitäisköhän kurvata sinne pysäkille eikä ottaa herneet nenäänsä.
- autolla ajava
Kuljetuksiin kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä kuljettaa kumipyörillä esm. Kemi-Kotka Paperirullia, ihmetyttää kun vielä Transpoint rahtaa.
Eksyin vasta päivä sitten tänne palstalle ja toivon todellakin, etten olisikaan eksynyt. En ymmärrä miten täällä voi vallita tämmöinen viha ammattiautoilijoita kohtaan.
Milläs oikeudella te sitten oikein arvostelette? ajatteko itse henkilöautolla ja luulette, että ajatte juuri liikennesääntöjen mukaan niin kuin pitäisi ja teille ei ikinä satu mitään vai?
Kovia sitä ollaan arvostelmaan, mutta tajuaako ketään näistä arvostelijoista, että ilman ammattiautoilijoita ei esim. mikään maa euroopassa tulisi toimeen. Ei kenelläkään maalla ole varaa rakentaa niin laajaa rataverkostoa ettei tarvittaisi autoja ja silloin pitäisi jokaisen kotipihallekin tulla kiskot. Ketä muuten muuttaisi teidät, toisi kaupasta teidän sohvanne ja muut tavarat jotka ei mahdu henkilöautoon, valitatteko silloin niille, että he eivät osaa ajaa? Ei todellakaan silloin ollaan tosi kiitollisia heille ja ihmettelette miten sinne teidän pieneen pihallenne voidaan pakittaa noin isolla autolla, kun ette itsekään kunnolla osaa pakittaa henkilöautolla sinne, mutta sehän vaatiikin ammattitaitoa, sitten he tietysti kantavat vielä kaikki tavarat teille sisään kun ette itsekään jaksa. Silloin ei kyllä ketään taida arvostella heitä ja kertoa mielipiteitään heistä vai?
Ja eihän junakaan ole vaaraton liikennemuoto kyllähän junillekin sattuu onnettomuuksia. - tyttö
MB12 kirjoitti:
Sen kuntajuais vielä siinä perässä roikkuva "huippuammattimies", joka ajaa rajoitinta vasten 80:n alueella Corollan perässä. Corolla ajaa juuri rajoituksen mukaan 80:iä ja ammattilainen ahdistaa sitä, koska mun auto kulkee 87-89 km/h.
ei mua vaan koskaan tuollain ole rekka ahdistellut. Kai nyt jokainen nykyajan henkilöauto kulkee yli tuon yheksänkympin? Ite ainakin polkasen vähän kaasua ja vedän pikku kaulat siihen rekkaan. Sielläpähän tulee sitte sitä yheksääkymppiä perässä, mutta vähä kauempana.
Kannattais corollakuskinki kokeilla. - MB12
tyttö kirjoitti:
ei mua vaan koskaan tuollain ole rekka ahdistellut. Kai nyt jokainen nykyajan henkilöauto kulkee yli tuon yheksänkympin? Ite ainakin polkasen vähän kaasua ja vedän pikku kaulat siihen rekkaan. Sielläpähän tulee sitte sitä yheksääkymppiä perässä, mutta vähä kauempana.
Kannattais corollakuskinki kokeilla.Mutta on paljon -itse en lukeudu niihin- sellaisia autoilijoita, jotka noudattavat pilkulleen nopeusrajoituksia. Kuorma-autqkuskeissa on suuri osa kuljettajia, jotka rikkovat TAHALLAAN nopeusrajoituksia ajamalla jatkuvasti rajoitinta vasten. Myös vaikka rajoitus olisi 60 km/h (tosin nämä ovat harvemmassa, jotka 60:llä rikkovat nopeusrajoituksia)
PS. Olen ollut ammatikseni tien päällä kymmeniä vuosia ja virheitä -pitäsköhän jäädä eläkkeelle. - ''''''
ottaa päähän kirjoitti:
Alappas kuule miettimään henkilöautojen ja rekkojen onnettomuuksista suhteessa. Ja kun kuulet niiden kolaroineen niin ota ensin selvää syistä äläkä syyllistä samantien rekkakuskeja. Usein olen ihmetellyt että mistä ihmiset saavat päähänsä ton raskaskalusto-vihan? Ei sekään ole rekkakuskin syytä kun useat ihmiset itsemurha-mielessä ajavat rekkaa päin. Ja vaikka rekka väistää ja yrittää välttää onnettomuutta niin hän riskeeraa myös oman elämänsä. Ei sellaista 25,25-metristä ja 60-tonnista yhdistelmää pysäytetä ihan samalla tavalla kuin sun Corollaas.
vituttaa vaan ne jonoja keräävät teiden tukot. Enemmänjopa mitä karavaanarit.
- Tehrään?
'''''' kirjoitti:
vituttaa vaan ne jonoja keräävät teiden tukot. Enemmänjopa mitä karavaanarit.
Nostetaanko raskaanliikenteen nopeusrajoituksia vai lasketaanko henkilöautojen nopeudet?
Jos kalustoilla on eri rajoitukset ja tiestö on mitä on, eli ohitus mahdollisuudet rajalliset, niin jonoja syntyy pakostakin. Ei raskaan kuskit jonoja kerää huvikseen, vai mitä luulet? - ''''''''''''''
Tehrään? kirjoitti:
Nostetaanko raskaanliikenteen nopeusrajoituksia vai lasketaanko henkilöautojen nopeudet?
Jos kalustoilla on eri rajoitukset ja tiestö on mitä on, eli ohitus mahdollisuudet rajalliset, niin jonoja syntyy pakostakin. Ei raskaan kuskit jonoja kerää huvikseen, vai mitä luulet?en minä tässä kuskeja ja kalustoa ole syyllistämässä. Toiveeni on, että raskasta liikennettä saataisiin helevettin tuolta maanteiltä jyräämästä mahdollisimman paljon, elikkäs tavarankuletusta hoidettaisiin niin paljon kuin mahdollista muulla tapaa kuin teitä tukkimalla.
- Hommiin
'''''''''''''' kirjoitti:
en minä tässä kuskeja ja kalustoa ole syyllistämässä. Toiveeni on, että raskasta liikennettä saataisiin helevettin tuolta maanteiltä jyräämästä mahdollisimman paljon, elikkäs tavarankuletusta hoidettaisiin niin paljon kuin mahdollista muulla tapaa kuin teitä tukkimalla.
kehittämään jonkinlaista MOLEKYYLIN SIIRRINTÄ.
Ei muuta kun Hesassa Inexillä lava kaappin ja nappia painamalla, PAF, wc-paperilava on 0,65sek. päästä Nuorgamin Siwassa. Kuulostasko hyvältä?
Hups, taitaa olla iltalääke ottamatta. - '''''''''
Hommiin kirjoitti:
kehittämään jonkinlaista MOLEKYYLIN SIIRRINTÄ.
Ei muuta kun Hesassa Inexillä lava kaappin ja nappia painamalla, PAF, wc-paperilava on 0,65sek. päästä Nuorgamin Siwassa. Kuulostasko hyvältä?
Hups, taitaa olla iltalääke ottamatta.molekyylit rautateisekin, tai vaikka laivalla. Pakkoko kaikkea on rahdata pitkin teitä tukkimassa muuta liikennettä.
Ota vaan ne iltalääkkeesi. - Hommiin
''''''''' kirjoitti:
molekyylit rautateisekin, tai vaikka laivalla. Pakkoko kaikkea on rahdata pitkin teitä tukkimassa muuta liikennettä.
Ota vaan ne iltalääkkeesi.Eipä kata rataverkko armasta kotomaatamme.
Kyllä tämänhetkinen tilanne on se, että emme pärjää ilman raskastaliikennettä, halusit tai et, turha väittää vastaan.
HYVÄÄ YÖTÄ KAIKILLE. - '''''''''''
Hommiin kirjoitti:
Eipä kata rataverkko armasta kotomaatamme.
Kyllä tämänhetkinen tilanne on se, että emme pärjää ilman raskastaliikennettä, halusit tai et, turha väittää vastaan.
HYVÄÄ YÖTÄ KAIKILLE.rautateiden runkoverkko voisi kattaa suuren osan tavaraliikenteestä, ja loppukilometrit hoidettakoon paikalliskuljetuksin maanteitse. Tämä vähentäisi ihan helevetisti rekkojen ajamaa kilometrimäärää maanteillämme.
Eihän tämä tietty rahtareista hyvältä idealta kuulosta, kun leipä suusta viedään. Opetelkaa uusi ammatti. - Hommiin
''''''''''' kirjoitti:
rautateiden runkoverkko voisi kattaa suuren osan tavaraliikenteestä, ja loppukilometrit hoidettakoon paikalliskuljetuksin maanteitse. Tämä vähentäisi ihan helevetisti rekkojen ajamaa kilometrimäärää maanteillämme.
Eihän tämä tietty rahtareista hyvältä idealta kuulosta, kun leipä suusta viedään. Opetelkaa uusi ammatti.Eipä se raskasliikenne juurikaan vähenisi, kamat on roudattava asemalta asikkaalle. Sama määrä olisi tavaraa liikutettavana, rekkoja olisi saman verran tai nuppeja tuplat jopa enemmän.
Nyt voi sama auto ajaa esim. Hki-Kajaani ja "karistaa" tavaraa matkan varrelle. Entäpä junalla?
Joka asemalle tarvittaisiin auto joka vie Pamperssit kylän Saleen. Kaikki ei ole niin yksin kertaista... kuin sinä.
HUOM. en ole autonkuljettaja vaan tehdasduunari. - ''''''''''
Hommiin kirjoitti:
Eipä se raskasliikenne juurikaan vähenisi, kamat on roudattava asemalta asikkaalle. Sama määrä olisi tavaraa liikutettavana, rekkoja olisi saman verran tai nuppeja tuplat jopa enemmän.
Nyt voi sama auto ajaa esim. Hki-Kajaani ja "karistaa" tavaraa matkan varrelle. Entäpä junalla?
Joka asemalle tarvittaisiin auto joka vie Pamperssit kylän Saleen. Kaikki ei ole niin yksin kertaista... kuin sinä.
HUOM. en ole autonkuljettaja vaan tehdasduunari.että kilometrimääräinen ajosuorite lisääntyisi, jos tavarantoimituksessa suurin osa matkasta hoidettaisiin runkoverkkoa pitkin esim. rautateitse? Vaikka autoja olisi lukumääräisesti enemmän, niin vähemmän ne tukkisivat tietä, jos kokonaismääräinen ajosuorite (koko raskas liikenne maanteillä) olisi pienempi tavaran liikkuessa osittain rataverkkoa pitkin. Mietipä duunari tuota, jos kapasiteetti riittää.
- ajattele
'''''' kirjoitti:
vituttaa vaan ne jonoja keräävät teiden tukot. Enemmänjopa mitä karavaanarit.
sehän on vain ja ainoastaan päättäjien vika miks on rajoittimet ja rajoitukset sun täytyy itkeä hallitukselle noista tien tukoista
- ajatttele
'''''''''' kirjoitti:
että kilometrimääräinen ajosuorite lisääntyisi, jos tavarantoimituksessa suurin osa matkasta hoidettaisiin runkoverkkoa pitkin esim. rautateitse? Vaikka autoja olisi lukumääräisesti enemmän, niin vähemmän ne tukkisivat tietä, jos kokonaismääräinen ajosuorite (koko raskas liikenne maanteillä) olisi pienempi tavaran liikkuessa osittain rataverkkoa pitkin. Mietipä duunari tuota, jos kapasiteetti riittää.
no sehän on hyvä idea saadaan vihdoin bensalitran hinnaksi 2.5 euroo ja maitolitralle 1.5 ja sitä rataa .eihän täällä persaukisia olla
- Tomppa
Tehrään? kirjoitti:
Nostetaanko raskaanliikenteen nopeusrajoituksia vai lasketaanko henkilöautojen nopeudet?
Jos kalustoilla on eri rajoitukset ja tiestö on mitä on, eli ohitus mahdollisuudet rajalliset, niin jonoja syntyy pakostakin. Ei raskaan kuskit jonoja kerää huvikseen, vai mitä luulet?Rajoittimesta tuli mieleen, että mielestäni turvallisuussyistä siinä pitäisi olla toiminto jolla hetkellisesti voisi tuon maksiminopeuden ylittää. Auttaisi joissakin tilanteissa perävaunun oikaisua.
Tämä siitä huolimatta, että on itsestään selvää muistaa ajaa olosuhteiden mukaan ja ennakoiden.
Polttoainetalous ja kaluston kestävyys suhteessa lisänopeudesta saatavaan ajalliseen hyötyyn puhuu kyllä sekin rajoittimien nykysäätöjen puolesta! - Hommiin
Hommiin kirjoitti:
Eipä se raskasliikenne juurikaan vähenisi, kamat on roudattava asemalta asikkaalle. Sama määrä olisi tavaraa liikutettavana, rekkoja olisi saman verran tai nuppeja tuplat jopa enemmän.
Nyt voi sama auto ajaa esim. Hki-Kajaani ja "karistaa" tavaraa matkan varrelle. Entäpä junalla?
Joka asemalle tarvittaisiin auto joka vie Pamperssit kylän Saleen. Kaikki ei ole niin yksin kertaista... kuin sinä.
HUOM. en ole autonkuljettaja vaan tehdasduunari.En maininnut kilometreistä mitään, vaan kaluston määrästä. Olet saanut päähäsi, että rekat on kaiken pahan alku. Turha tätä jahkailua on jatkaa. Antaa isojen herrojen päättää miten rahti liikkuu, niillehän siitä maksetaan.
Turvallisia kilometrejä kaikille. - ...
''''''''''' kirjoitti:
rautateiden runkoverkko voisi kattaa suuren osan tavaraliikenteestä, ja loppukilometrit hoidettakoon paikalliskuljetuksin maanteitse. Tämä vähentäisi ihan helevetisti rekkojen ajamaa kilometrimäärää maanteillämme.
Eihän tämä tietty rahtareista hyvältä idealta kuulosta, kun leipä suusta viedään. Opetelkaa uusi ammatti.Kun ne rautatiekuljetukset kerran on niin nopeita ja käteviä, niin mikset itse myy autoa ja ajele junalla? Asemalta otat sitten aina taksin määränpäähän. Kaupassa voit käydä vaikka mopolla.
- kyydissä ollut
Tomppa kirjoitti:
Rajoittimesta tuli mieleen, että mielestäni turvallisuussyistä siinä pitäisi olla toiminto jolla hetkellisesti voisi tuon maksiminopeuden ylittää. Auttaisi joissakin tilanteissa perävaunun oikaisua.
Tämä siitä huolimatta, että on itsestään selvää muistaa ajaa olosuhteiden mukaan ja ennakoiden.
Polttoainetalous ja kaluston kestävyys suhteessa lisänopeudesta saatavaan ajalliseen hyötyyn puhuu kyllä sekin rajoittimien nykysäätöjen puolesta!Joitain vuosia takaperin rikki ollut rajoitin pelasti meidät ja toisen rekkakuskin...Pieni kapea tie ja kärry lähti heittämään,mieheni polkasi kaasua ja sai kärryn oikastua hetkeä ennen kun nesteen tankkiauto tuli vastaan! Luojalle kiitos ettei rajoitin toiminut silloin!!
- Tollo Peloton
kyydissä ollut kirjoitti:
Joitain vuosia takaperin rikki ollut rajoitin pelasti meidät ja toisen rekkakuskin...Pieni kapea tie ja kärry lähti heittämään,mieheni polkasi kaasua ja sai kärryn oikastua hetkeä ennen kun nesteen tankkiauto tuli vastaan! Luojalle kiitos ettei rajoitin toiminut silloin!!
Rajoittimessa voisi olla jokin rajoitin... vau rajoittimen rajoitin? No, palataan asiaan rajoittimessa pitäisi olla jonkinlainen aika kytkin, kun isket tallan pohjaan, niin rajoitin putoaisi pois päältä, hetkeksi, esim 20-30 sek. Ehtiikö siinä ajassa oikaista yhdistelmän? Ja tämä ei olisi käytettävissä kuin esim. 1 kerta/10min. Että sitä käytettäisiin vain hätätapauksissa.
Olisko patentin paikka? - kyydissä ollut
Tollo Peloton kirjoitti:
Rajoittimessa voisi olla jokin rajoitin... vau rajoittimen rajoitin? No, palataan asiaan rajoittimessa pitäisi olla jonkinlainen aika kytkin, kun isket tallan pohjaan, niin rajoitin putoaisi pois päältä, hetkeksi, esim 20-30 sek. Ehtiikö siinä ajassa oikaista yhdistelmän? Ja tämä ei olisi käytettävissä kuin esim. 1 kerta/10min. Että sitä käytettäisiin vain hätätapauksissa.
Olisko patentin paikka?tuo 20-30sekuntia ei riitä jos kärry heittää pahasti puolelta toiselle! mutta jos sen sais pois käytöstä hetkellisesti niin auttaisi ja vähentäisi vaara tilanteita tiellä...
- kölli
suuressa viisaudessas miettinyt, montako raideväylää tarttis vetää esim. väleille Hki-Tre, Hki-Tku, Hki-jne...? Toivottavasti et ole logistiikan alaa opiskellut;) Hukkaan meinaan on menny ne vuodet..
- hepa
Kuljetuksiin kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä kuljettaa kumipyörillä esm. Kemi-Kotka Paperirullia, ihmetyttää kun vielä Transpoint rahtaa.
Viestisi pohjalta päättelen että olet joku insinööri opiskelija joka ei tiedä tosi asioista mitään. Hommahan menee näin että se on Combitrans joka hoitaa pääasiassa paperin kuljetuksen ja Transpoint avustaa, mitä Combi ei ehdi. Haluaisinpa nähdä sen päivän kun teikäläiset lyövät viisaat päät yhteen ja rakentaa kiskot joka helvetin kirjapainon yms. pihaan. Jotai tolkkua ku lähdetään kirjoitteleen...
- MAN.TGA
Hommiin kirjoitti:
Eipä se raskasliikenne juurikaan vähenisi, kamat on roudattava asemalta asikkaalle. Sama määrä olisi tavaraa liikutettavana, rekkoja olisi saman verran tai nuppeja tuplat jopa enemmän.
Nyt voi sama auto ajaa esim. Hki-Kajaani ja "karistaa" tavaraa matkan varrelle. Entäpä junalla?
Joka asemalle tarvittaisiin auto joka vie Pamperssit kylän Saleen. Kaikki ei ole niin yksin kertaista... kuin sinä.
HUOM. en ole autonkuljettaja vaan tehdasduunari.ei tämä juttu ehkä aivan hukkaan mennytkään.tosin on se kyllä aika järkyttävää luettavaa mitä osa ajattelee koko alasta, sitä ollaan tien tukkona,murhaajia ja muutenkin tarpeettomia mutta on se kyllä mukava nähdä että moni tuntuu tajuavan että meitä kuskejakin tarvitaan kuten myös muitakin ammatti kuntia.kunhan vain saatas pois tämä kaikki lynkkaus mieli kuskeja kohtaan.
- pitkässä juoksussa
MAN.TGA kirjoitti:
juna hyvä mutta liian kallis ja ratoja pitäisi rakentaa 100 kertainen määrä .mieluummin harkittava henkilöautoilun rajoittamista.ja ruvettaisiin kehittämään joukkoliikennettä niin saataisiin nämä harraste autoilijat jotka keskisormi pystössä rälläävät huviajelua pois tuoltaliikenteestä.
Entäpä turvallisuus, rautatiellä ei ole puskurissa ajajia ja harvemmin myöskään vastaantulijoita. Vakuutusmaksut halpenisivat heti kun rekat ajettais Venäjälle.
- pidä
ottaa päähän kirjoitti:
Alappas kuule miettimään henkilöautojen ja rekkojen onnettomuuksista suhteessa. Ja kun kuulet niiden kolaroineen niin ota ensin selvää syistä äläkä syyllistä samantien rekkakuskeja. Usein olen ihmetellyt että mistä ihmiset saavat päähänsä ton raskaskalusto-vihan? Ei sekään ole rekkakuskin syytä kun useat ihmiset itsemurha-mielessä ajavat rekkaa päin. Ja vaikka rekka väistää ja yrittää välttää onnettomuutta niin hän riskeeraa myös oman elämänsä. Ei sellaista 25,25-metristä ja 60-tonnista yhdistelmää pysäytetä ihan samalla tavalla kuin sun Corollaas.
se mielessäs, älä törttöile!
- elä
autolla ajava kirjoitti:
Eksyin vasta päivä sitten tänne palstalle ja toivon todellakin, etten olisikaan eksynyt. En ymmärrä miten täällä voi vallita tämmöinen viha ammattiautoilijoita kohtaan.
Milläs oikeudella te sitten oikein arvostelette? ajatteko itse henkilöautolla ja luulette, että ajatte juuri liikennesääntöjen mukaan niin kuin pitäisi ja teille ei ikinä satu mitään vai?
Kovia sitä ollaan arvostelmaan, mutta tajuaako ketään näistä arvostelijoista, että ilman ammattiautoilijoita ei esim. mikään maa euroopassa tulisi toimeen. Ei kenelläkään maalla ole varaa rakentaa niin laajaa rataverkostoa ettei tarvittaisi autoja ja silloin pitäisi jokaisen kotipihallekin tulla kiskot. Ketä muuten muuttaisi teidät, toisi kaupasta teidän sohvanne ja muut tavarat jotka ei mahdu henkilöautoon, valitatteko silloin niille, että he eivät osaa ajaa? Ei todellakaan silloin ollaan tosi kiitollisia heille ja ihmettelette miten sinne teidän pieneen pihallenne voidaan pakittaa noin isolla autolla, kun ette itsekään kunnolla osaa pakittaa henkilöautolla sinne, mutta sehän vaatiikin ammattitaitoa, sitten he tietysti kantavat vielä kaikki tavarat teille sisään kun ette itsekään jaksa. Silloin ei kyllä ketään taida arvostella heitä ja kertoa mielipiteitään heistä vai?
Ja eihän junakaan ole vaaraton liikennemuoto kyllähän junillekin sattuu onnettomuuksia.rupea opettajaksi.
- että kehdataan
hepa kirjoitti:
Viestisi pohjalta päättelen että olet joku insinööri opiskelija joka ei tiedä tosi asioista mitään. Hommahan menee näin että se on Combitrans joka hoitaa pääasiassa paperin kuljetuksen ja Transpoint avustaa, mitä Combi ei ehdi. Haluaisinpa nähdä sen päivän kun teikäläiset lyövät viisaat päät yhteen ja rakentaa kiskot joka helvetin kirjapainon yms. pihaan. Jotai tolkkua ku lähdetään kirjoitteleen...
vastailla apukoululaisten viesteihin.
- kokenut ja fiksu
tyttö kirjoitti:
ei mua vaan koskaan tuollain ole rekka ahdistellut. Kai nyt jokainen nykyajan henkilöauto kulkee yli tuon yheksänkympin? Ite ainakin polkasen vähän kaasua ja vedän pikku kaulat siihen rekkaan. Sielläpähän tulee sitte sitä yheksääkymppiä perässä, mutta vähä kauempana.
Kannattais corollakuskinki kokeilla.Eipä muuta. Kuitti.
- jotakin oppinut
MAN.TGA kirjoitti:
ei tämä juttu ehkä aivan hukkaan mennytkään.tosin on se kyllä aika järkyttävää luettavaa mitä osa ajattelee koko alasta, sitä ollaan tien tukkona,murhaajia ja muutenkin tarpeettomia mutta on se kyllä mukava nähdä että moni tuntuu tajuavan että meitä kuskejakin tarvitaan kuten myös muitakin ammatti kuntia.kunhan vain saatas pois tämä kaikki lynkkaus mieli kuskeja kohtaan.
MAN.TGA.
- MAN.TGA
pitkässä juoksussa kirjoitti:
Entäpä turvallisuus, rautatiellä ei ole puskurissa ajajia ja harvemmin myöskään vastaantulijoita. Vakuutusmaksut halpenisivat heti kun rekat ajettais Venäjälle.
no ei raahen rautaruukki kelojen ajoa ois antanu rekoille jos se oi ollu juna kyytinä halvempaa.aineskin näin äkkiä ajateltuna
- MAN.TGA
jotakin oppinut kirjoitti:
MAN.TGA.
???????????mitä tarkoitit
- juttuja
kyydissä ollut kirjoitti:
tuo 20-30sekuntia ei riitä jos kärry heittää pahasti puolelta toiselle! mutta jos sen sais pois käytöstä hetkellisesti niin auttaisi ja vähentäisi vaara tilanteita tiellä...
Puuskuskilla ei ole noin älyttömiä juttuja. Metsässä- ja puukuorman kanssa ajaminen vaatii ennakointia, suunnittelua ja JÄRKEÄ!
- tielläposottajat
juttuja kirjoitti:
Puuskuskilla ei ole noin älyttömiä juttuja. Metsässä- ja puukuorman kanssa ajaminen vaatii ennakointia, suunnittelua ja JÄRKEÄ!
eivät näköjään tiedä mitä tarkoittaa perstuntuma.
- MAN.TGA
juttuja kirjoitti:
Puuskuskilla ei ole noin älyttömiä juttuja. Metsässä- ja puukuorman kanssa ajaminen vaatii ennakointia, suunnittelua ja JÄRKEÄ!
eikö muut ajo hommat vaadi
- se vaan
Tomppa kirjoitti:
Rajoittimesta tuli mieleen, että mielestäni turvallisuussyistä siinä pitäisi olla toiminto jolla hetkellisesti voisi tuon maksiminopeuden ylittää. Auttaisi joissakin tilanteissa perävaunun oikaisua.
Tämä siitä huolimatta, että on itsestään selvää muistaa ajaa olosuhteiden mukaan ja ennakoiden.
Polttoainetalous ja kaluston kestävyys suhteessa lisänopeudesta saatavaan ajalliseen hyötyyn puhuu kyllä sekin rajoittimien nykysäätöjen puolesta!on niin, että jos rekkakuskeille annetaan mahdollisuus ohittaa rajoitin vaikka hetkellisestikin, niin sitä käytetään niiiin paaaaljon kuin mahdollista, ajaahan ne nytkin pääosin rajoitinta vasten, vaikka suurin sallittu nopeus on 80km/h, on ne senverran "pöljää" porukkaa ja eikä ne mitään ammattilaisia ole, toista oli ennen esim. 60-luvulla, tänäpäivänä pelkkiä "paskaa kännykkään" jauhavia pojanjolppeja.. . . .. ammattilaisia mukamas, voi laupias taivas sentään, ajaisivat niinkuin puhuvat, tulis jonkinmoista myötätuntoa heille, mutta kun ei niin ei...
- MAN.TGA
se vaan kirjoitti:
on niin, että jos rekkakuskeille annetaan mahdollisuus ohittaa rajoitin vaikka hetkellisestikin, niin sitä käytetään niiiin paaaaljon kuin mahdollista, ajaahan ne nytkin pääosin rajoitinta vasten, vaikka suurin sallittu nopeus on 80km/h, on ne senverran "pöljää" porukkaa ja eikä ne mitään ammattilaisia ole, toista oli ennen esim. 60-luvulla, tänäpäivänä pelkkiä "paskaa kännykkään" jauhavia pojanjolppeja.. . . .. ammattilaisia mukamas, voi laupias taivas sentään, ajaisivat niinkuin puhuvat, tulis jonkinmoista myötätuntoa heille, mutta kun ei niin ei...
onko tuohon lausuntoon tarvinnut opiskella montakin vuotta.on se kumma juttu jos rekat ajelee 80 niin sillon ollaan tientukkoja ja perkeleitä ja ties mitä ja jos ajellaan yli 80 niin ollaan murhaajia ja kaahareita.tuli vaan mieleen ku ajelin täällä pohjoisessa 82km/h ja oli 80 rajoitus niin poikkeuksetta kaikki h-autot ajoi ohi paitsi ne muutama mitkä tuli perä edellä vastaan. ei muuten tullut yhtään rekkaa peräedellä vastaan.mutta eihän ne h-autoilijat ole kaahareita eikä tien tukkoja, vai mitä?ja niille hölmöille jotka vertailee insinöörin ja kuskin koulutus vuosia täytyy kyllä sanoa että ei tätä hommaa kirjoja lukemalla opi.vaikka oishan se kivaa ku esimerkiksi hitsariksi vois lukea,7 vuotta nenä kiinni kirjassa ja telakalle hitsailemaan ammattilaisena.vaikka hitsata en juuri osaa niin luulen että ehkä se ei kuitenkaan noin vois onnistua .on nähkääs aloja joita ei voi lukemalla oppia.
- tai ei
MAN.TGA kirjoitti:
onko tuohon lausuntoon tarvinnut opiskella montakin vuotta.on se kumma juttu jos rekat ajelee 80 niin sillon ollaan tientukkoja ja perkeleitä ja ties mitä ja jos ajellaan yli 80 niin ollaan murhaajia ja kaahareita.tuli vaan mieleen ku ajelin täällä pohjoisessa 82km/h ja oli 80 rajoitus niin poikkeuksetta kaikki h-autot ajoi ohi paitsi ne muutama mitkä tuli perä edellä vastaan. ei muuten tullut yhtään rekkaa peräedellä vastaan.mutta eihän ne h-autoilijat ole kaahareita eikä tien tukkoja, vai mitä?ja niille hölmöille jotka vertailee insinöörin ja kuskin koulutus vuosia täytyy kyllä sanoa että ei tätä hommaa kirjoja lukemalla opi.vaikka oishan se kivaa ku esimerkiksi hitsariksi vois lukea,7 vuotta nenä kiinni kirjassa ja telakalle hitsailemaan ammattilaisena.vaikka hitsata en juuri osaa niin luulen että ehkä se ei kuitenkaan noin vois onnistua .on nähkääs aloja joita ei voi lukemalla oppia.
niin sinulle muistukseksi: pisteen jälkeen väli ja sitten uusi virke aloitetaan ISOLLA kirjaimella........
- MAN.TGA
tai ei kirjoitti:
niin sinulle muistukseksi: pisteen jälkeen väli ja sitten uusi virke aloitetaan ISOLLA kirjaimella........
ketä kiinnostaa
- rape
se vaan kirjoitti:
on niin, että jos rekkakuskeille annetaan mahdollisuus ohittaa rajoitin vaikka hetkellisestikin, niin sitä käytetään niiiin paaaaljon kuin mahdollista, ajaahan ne nytkin pääosin rajoitinta vasten, vaikka suurin sallittu nopeus on 80km/h, on ne senverran "pöljää" porukkaa ja eikä ne mitään ammattilaisia ole, toista oli ennen esim. 60-luvulla, tänäpäivänä pelkkiä "paskaa kännykkään" jauhavia pojanjolppeja.. . . .. ammattilaisia mukamas, voi laupias taivas sentään, ajaisivat niinkuin puhuvat, tulis jonkinmoista myötätuntoa heille, mutta kun ei niin ei...
70- ja 80-luvuilla ajettii tyhjänä sataakahtakymppiä ja kuorma päällä satasta
- Tomppa
tielläposottajat kirjoitti:
eivät näköjään tiedä mitä tarkoittaa perstuntuma.
niin sovitaan nyt niin että kukaan muu ei tiedä mitä meinaa perstuntuma kuin sä.ja sinä olet muutenkin parempi kuski kuin minä! ok, sopii mulle!
Keskustelun taso on ainakin mulle tässä forumissa pettymys..muuten tämmöinen ajatustenvaihtopaikka on hieno asia! - Rekkanainen
pitkässä juoksussa kirjoitti:
Entäpä turvallisuus, rautatiellä ei ole puskurissa ajajia ja harvemmin myöskään vastaantulijoita. Vakuutusmaksut halpenisivat heti kun rekat ajettais Venäjälle.
...kansa on valmis maksamaan tuotteista huomattavasti kalliimman hinnan ja ostamaan kauan matkalla olleita elintarvikkeita ja rautatieliikenne on tehty kattamaan koko Suomi, voidaan tosissaan puhua rautateille siirtymisestä.
Oletko todellakin valmis ostamaan maitoa,joka on muutaman päivän matkustanut junassa?
Minä en ole. En muuten sitten aja elintarvikkeita, vaan teollisuuden tuotteita. - Rattimatti
Rekkanainen kirjoitti:
...kansa on valmis maksamaan tuotteista huomattavasti kalliimman hinnan ja ostamaan kauan matkalla olleita elintarvikkeita ja rautatieliikenne on tehty kattamaan koko Suomi, voidaan tosissaan puhua rautateille siirtymisestä.
Oletko todellakin valmis ostamaan maitoa,joka on muutaman päivän matkustanut junassa?
Minä en ole. En muuten sitten aja elintarvikkeita, vaan teollisuuden tuotteita.Maito olis kaupassa valmiiksi hapanta ja leipä homeessa. Vaatis paljon säilöntäaineita.
- Rekkanainen
Kuljetuksiin kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä kuljettaa kumipyörillä esm. Kemi-Kotka Paperirullia, ihmetyttää kun vielä Transpoint rahtaa.
...raha ratkaisee tämän asian ensisijaisesti. Ja toinen syy on se,että kumipyörät kulkevat tauotta, junat eivät.
Mikään muu kuljetusmuoto ei ole niin edullinen, joustava ja pitkille etäisyyksille sopiva kuin kumipyörä. Huom: Suomessa rautatieverkosto ei kata koko maata ja ne eivät ole siinä kunnossa,että kestäisivät jatkuvaa raskasta kuljetusta. - Rattimatti
Kuljetuksiin kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä kuljettaa kumipyörillä esm. Kemi-Kotka Paperirullia, ihmetyttää kun vielä Transpoint rahtaa.
On tämä niin ihmeellinen maa. Järkevyydestä puhuen kyllä täältä löytyy järjenköyhempiä asioita, kuin tuo kuljettaminen. Sillä on sentään työllistävä vaikutus. Ja tämänkokoisessa maassa rautatiekuljetukset tulis järjettömän kalliiksi, jos pelkästään niiden varaan laskettaisiin. Autokuljetukset ovat joustavia, ei sido välttämättä terminaaleihin ja toimitusnopeus on omaa luokkaa. Ja junarahti ja lentorahti tarvitsevat aina jatkoyhteyksiin autoa.
- Rattimatti
'''''''''' kirjoitti:
että kilometrimääräinen ajosuorite lisääntyisi, jos tavarantoimituksessa suurin osa matkasta hoidettaisiin runkoverkkoa pitkin esim. rautateitse? Vaikka autoja olisi lukumääräisesti enemmän, niin vähemmän ne tukkisivat tietä, jos kokonaismääräinen ajosuorite (koko raskas liikenne maanteillä) olisi pienempi tavaran liikkuessa osittain rataverkkoa pitkin. Mietipä duunari tuota, jos kapasiteetti riittää.
Riskit tavaran rikkoutumiseen ovat suuremmat, jos junarahdin siirtelystä puhutaan. Vaunujen lastaus ja purku kömpelöä sekä hidasta. Jos tavarat kuljetetaan runkoautoilla, niin jalkalavasysteemi on paras. Tavaroita käsitellään mahdollisimman vähän ja yksikkö voidaan vaihtaa ajoneuvosta toiseen. Että siinäpä aivoilles vähän töitä. Ja mitä liikenteeseen tulee, niin eiköhän se muu tillustelu siellä tiellä ole turhaa, rahtiliikenne pitää kansantaloutta yllä.
pitkässä juoksussa kirjoitti:
Entäpä turvallisuus, rautatiellä ei ole puskurissa ajajia ja harvemmin myöskään vastaantulijoita. Vakuutusmaksut halpenisivat heti kun rekat ajettais Venäjälle.
Kisko sie tollo hanskaa..
Kuljetuksiin kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä kuljettaa kumipyörillä esm. Kemi-Kotka Paperirullia, ihmetyttää kun vielä Transpoint rahtaa.
On kuule VR:n omistama virma,että siinäkö ihimettelet,että miksei ajeta junalla..?
"Ku se ois kannattavampaa"kyydissä ollut kirjoitti:
Joitain vuosia takaperin rikki ollut rajoitin pelasti meidät ja toisen rekkakuskin...Pieni kapea tie ja kärry lähti heittämään,mieheni polkasi kaasua ja sai kärryn oikastua hetkeä ennen kun nesteen tankkiauto tuli vastaan! Luojalle kiitos ettei rajoitin toiminut silloin!!
Tämä on totta..
'''''''''''''' kirjoitti:
en minä tässä kuskeja ja kalustoa ole syyllistämässä. Toiveeni on, että raskasta liikennettä saataisiin helevettin tuolta maanteiltä jyräämästä mahdollisimman paljon, elikkäs tavarankuletusta hoidettaisiin niin paljon kuin mahdollista muulla tapaa kuin teitä tukkimalla.
Tuki sitä tietä sillä tuning Bemarillas,tai jollaki muulla sakemannin tai jaappanin poijaan tekemällä peltipurkilla,turhaa pillurallia siinä ajelet,mee vittuilemasta täältä..
''''''''''' kirjoitti:
rautateiden runkoverkko voisi kattaa suuren osan tavaraliikenteestä, ja loppukilometrit hoidettakoon paikalliskuljetuksin maanteitse. Tämä vähentäisi ihan helevetisti rekkojen ajamaa kilometrimäärää maanteillämme.
Eihän tämä tietty rahtareista hyvältä idealta kuulosta, kun leipä suusta viedään. Opetelkaa uusi ammatti.Saatanan alalla ite oot,kyllä se pitää lopettaa,siitä tullee aivan liikaa kustannuksia,ja mua ärsyttää tollaset apinat..,tuommosia tyhymiä koko ammattikunta..,pitäs kieltää lailla,vielä verorahoilla tollasia pässejä koulutetaan...
Eiköhän täsä maasa kuitenki oo AMMATINVALINNANVAPAUS onneksi,etten ite oo tollane saatanan kusipää..,vaikka kommarithan haluas,et ite ei sais päättää mistää,vaa et kaikki määrättäs jostai korkeammalta taholta,toisin sanoen,joku päättäs sun puolesta,ku ite oot nii tyhymä ettet ossaa..,onneks automiehet ei oo nuin saatanan tyhymiä..- faktat tiskiin.
kölli kirjoitti:
suuressa viisaudessas miettinyt, montako raideväylää tarttis vetää esim. väleille Hki-Tre, Hki-Tku, Hki-jne...? Toivottavasti et ole logistiikan alaa opiskellut;) Hukkaan meinaan on menny ne vuodet..
kerros nyt meille kaikille, kun sullon asiasta selkeästi tietoa.
Ei kai joka rekallekaan omaa kaistaa rakenneta. Niitä näyttää silti menevän sujuvasti moniaita peräkkäin kahteen eri suuntaan. - faktat tiskiin!
Trucker84 kirjoitti:
Saatanan alalla ite oot,kyllä se pitää lopettaa,siitä tullee aivan liikaa kustannuksia,ja mua ärsyttää tollaset apinat..,tuommosia tyhymiä koko ammattikunta..,pitäs kieltää lailla,vielä verorahoilla tollasia pässejä koulutetaan...
Eiköhän täsä maasa kuitenki oo AMMATINVALINNANVAPAUS onneksi,etten ite oo tollane saatanan kusipää..,vaikka kommarithan haluas,et ite ei sais päättää mistää,vaa et kaikki määrättäs jostai korkeammalta taholta,toisin sanoen,joku päättäs sun puolesta,ku ite oot nii tyhymä ettet ossaa..,onneks automiehet ei oo nuin saatanan tyhymiä.."onneks automiehet ei oo nuin saatanan tyhymiä.. "
Näitä sinun kommenttejasi kun lukee tässä ketjussa, niin vaikea uskoa sinun olevan automies. Tai sitten et täytä asettamaasi määritelmää automiesten fiksuudesta.
Ja mitä tulee ammatinvalinnanvapauteen, niin mikäs helevetin keskustapuolueen kannattaja olet? Eikös ne ole sitä mieltä, että jokaisen (keskustalaisen) pitää saada puuhata ihan sitä mitä tykkää, ja jos ja kun homma ei kannata, niin sitten mielellään keinotekoisesti tuettuna. Oikeassa maailmassa ammatinvalinnankin vapautta ohjaa markkinatalouden lait, eli jos joku homma ei kannata tai homma halutaan hoitaa toisella tapaa, niin yksittäisen urpon on ihan turha itkeä ammatinvalinnan vapaudesta. Herran on hyvä vaan ja hommaa itelleen uuden duunin.
Ois minustakin kiva olla presidentti, mutta niitä paikkoja on rajoitetusti auki, ammatinvalinnan vapaudesta huolimatta. Kommareitten vika kai tämäkin! - Rekkanainen
pitkässä juoksussa kirjoitti:
Entäpä turvallisuus, rautatiellä ei ole puskurissa ajajia ja harvemmin myöskään vastaantulijoita. Vakuutusmaksut halpenisivat heti kun rekat ajettais Venäjälle.
...asiakas odottaa kolmea konttia lastattavaksi. Tehtävä mahdoton, koska VR ei toimita kontteja riittävän nopeasti satamasta toiseen. Ko. asiakas odotti sitten turhaan 3vrk ennenkuin kontit saatiin.
Tämä tarina tältä viikolta ja VR:llä peräti 140 km matkaa kuljettaa nuo "laatikot", siihen kului kaikkiaan 2vkoa, sillä ne oli tilattu jo paljon aikaisemmin.
Että siirretäänkö oikeasti kuljetukset rautateille??? Heh :) - Rattimatti
faktat tiskiin! kirjoitti:
"onneks automiehet ei oo nuin saatanan tyhymiä.. "
Näitä sinun kommenttejasi kun lukee tässä ketjussa, niin vaikea uskoa sinun olevan automies. Tai sitten et täytä asettamaasi määritelmää automiesten fiksuudesta.
Ja mitä tulee ammatinvalinnanvapauteen, niin mikäs helevetin keskustapuolueen kannattaja olet? Eikös ne ole sitä mieltä, että jokaisen (keskustalaisen) pitää saada puuhata ihan sitä mitä tykkää, ja jos ja kun homma ei kannata, niin sitten mielellään keinotekoisesti tuettuna. Oikeassa maailmassa ammatinvalinnankin vapautta ohjaa markkinatalouden lait, eli jos joku homma ei kannata tai homma halutaan hoitaa toisella tapaa, niin yksittäisen urpon on ihan turha itkeä ammatinvalinnan vapaudesta. Herran on hyvä vaan ja hommaa itelleen uuden duunin.
Ois minustakin kiva olla presidentti, mutta niitä paikkoja on rajoitetusti auki, ammatinvalinnan vapaudesta huolimatta. Kommareitten vika kai tämäkin!Annas kuule ihmisten valita puolueensa itse. Mulla ei oo minkään puolueen jäsenkirjaa eikä tuu, mutta sen verran sanon, että ennemmin keskustalainen kuin kommari. Ainakin ne keskustalaiset, jotka minä tunnen on ihan yläkerrasta terveitä ihmisiä.
Rattimatti kirjoitti:
Annas kuule ihmisten valita puolueensa itse. Mulla ei oo minkään puolueen jäsenkirjaa eikä tuu, mutta sen verran sanon, että ennemmin keskustalainen kuin kommari. Ainakin ne keskustalaiset, jotka minä tunnen on ihan yläkerrasta terveitä ihmisiä.
Mut ei mullakaa jäsenkirjaa,eikä meil maanviljelyä..,yhtä hyvin (voisin) olla kokoomuksen,kuin keskustan jäsen,mut en oo,äänestämäsä kyllä tapaan käyä,mikäli sielä minusta on sopivia ehokkaita..
- nikamia eikä
selkärankoja ne merimiehet niitä selkärankoja, ei teillä olis mitä kuljetta, jos meriliikenne seisahtuisi
- jan
jatketaan vielä. Tavaran lähettäjät ne selkäranka on, kun ei ois kellään mitä kuljettaa jos ei ois lähettäjiä...
- se noin
jan kirjoitti:
jatketaan vielä. Tavaran lähettäjät ne selkäranka on, kun ei ois kellään mitä kuljettaa jos ei ois lähettäjiä...
mene,vaan jos kaikki loisisi sossun rahoilla,ei olis niillä tavaran lähettäjilläkään mitä lähettää.Elikkäs duunari on selkäranka.
- Metallimies
jan kirjoitti:
jatketaan vielä. Tavaran lähettäjät ne selkäranka on, kun ei ois kellään mitä kuljettaa jos ei ois lähettäjiä...
Kyllä se selkäranka on niiden tavaroiden tekijät. Ne hiljaiset puurtajat, jotka miljoonien koneilla tekevät osat ja sitten vielä kasaavat ne. Ollaanko pilkun viilaajia vai rinnan röyhistelijöitä, kun ei kehuta itseämme täällä netissä. vrt ammattimiehet tien päällä-:)
- MAN.TGA
Metallimies kirjoitti:
Kyllä se selkäranka on niiden tavaroiden tekijät. Ne hiljaiset puurtajat, jotka miljoonien koneilla tekevät osat ja sitten vielä kasaavat ne. Ollaanko pilkun viilaajia vai rinnan röyhistelijöitä, kun ei kehuta itseämme täällä netissä. vrt ammattimiehet tien päällä-:)
ei ollut tarkoitus mollata mitään ammattikuntaa vaan herättää ihmiset ajattelemaan asioita ennenkuin rupeavat lähes vaatimaan jonkun ammatin lopettamista . ja metallimiehelle vielä kysymys monestikko teitä haukutaan murhaajiksi ja monestikko teille teidän työpaikkallanne näytetään keskaria tai tööttäillään
- hermostu
MAN.TGA kirjoitti:
ei ollut tarkoitus mollata mitään ammattikuntaa vaan herättää ihmiset ajattelemaan asioita ennenkuin rupeavat lähes vaatimaan jonkun ammatin lopettamista . ja metallimiehelle vielä kysymys monestikko teitä haukutaan murhaajiksi ja monestikko teille teidän työpaikkallanne näytetään keskaria tai tööttäillään
tää tais olla vaan eräänlaista jatkumoa tähän ketjuun.Jos rekat ei kulkis,niin tehdas jossa työskentelen pysähtys n12h kuluttua.Että semmosta,ja hyviä kelejä teille rahtari.
- Metallimies
hermostu kirjoitti:
tää tais olla vaan eräänlaista jatkumoa tähän ketjuun.Jos rekat ei kulkis,niin tehdas jossa työskentelen pysähtys n12h kuluttua.Että semmosta,ja hyviä kelejä teille rahtari.
tarkoitin. Muistan vaan kouluaikana, kun (kuorma-)autonkuljettajaksi koulutettavat eivät näyttäneet keskaria eivätkä haukkuneet murhaajiksi, mutta kaikki muut alatyylin sanat homosta alkaen kuulin ja lisäksi käskettiin painua sinne, mistä joskus olin tullut. Meillä ei vain ole sellaista CNC -konetta, millä voisi ajella tuolla tien päällä ja morjenstaa kaikkia vastaavalla ajavia.
Ps. Ajoin kerran kuorma-auton Berliinistä Pohjanmaalle. Mikähän siinä oli kun heti kaikki rekkamiehet (lähes kaikki) morjenstivat -:)
- Tanevaan
Tuolla perusteella voisi elo olla merkillistä täällä Suomessakin eli mitä tärkeempi sitä vähemmän tarvii välittää muista.
- Tomppa
Raskas liikenne on elintärkeä Suomelle.kauaa ei elämä jatkuis normaalina jos rekat ei yhtäkkiä kulkisi.
Ja liikenneturvallisuudesta. Isot autot ajavat pääasiallisesti siististi ja ennakoiden. Kuskit on ammattimiehiä,jotka todellisuudessa aiheuttavat vain pienen osan onnettomuuksista. Eri asia sitten on monessako kolarissa kuormurit on mukana.
mun mielestä henkilöautoilijoille pitäisi järjestää pakollinen kuorma-autolla ajokurssi. Selviäisi kaikille toivottavasti sellainen seikka,että raskas auto esim.pysähtyy massansa vuoksi paaljon pitemmällä matkalla kuin pikkuauto ja siksi omista aikeistaan ilmoittaminen (vilkun käyttö)on erittäin tärkeää.
ja joku vaati julkisuudessa sellaista että poistetaan täysperävaunut kokonaan ja ajetaan nupeilla ettei onnettomuuksia sattuisi.
Miettikää kaikki paljonko safka maksaisi sen jälkeen (ja lukematon määrä muitakin hyödykkeitä!!)
lisäksi valitettavasti onnettomuuksia sattuu oli meillä perävaunut tai ei. Minä haluaisin vaikuttaa enemmän asenteisiin liikenteessä.Sillä rintamalla on eniten tehtävää jos turvallisuutta halutaan parantaa.- Tomppa
vielä tuli semmoista mieleen, että isoja autoja ajavat kuljettajat eivät ole sen itsekkäämpiä kuin muutkaan tienkäyttäjät. Oma mielipiteeni asiasta on että nämä (kansankielellä) rekat ajavat yleensä huomaavaisemmin ja paremmin ennakoiden kuin kevyempi liikenne.Tämä johtuu osaltaan kuljettajien kokemuksesta ja osaltaan siitä, että kuskit tietävät autojensa massan aiheuttamat vaatimukset.
tähän yhteyteen voisi sanoa että ikävä kyllä joskus näkee raskaan kaluston puikoissa ihmisiä joita siellä ei pitäisi olla.onneksi kyseessä on selkeä vähemmistö. riskienotto ja tinkiminen turvallisuudesta ei ole suotavaa ja hyvä että poliisi asiaa valvoo.
olen itse ajellut täysperäyhdistelmiä aikanaan paljonkin ja voin sanoa että kuljettajien keskuudessa turvallisuuteen suhtaudutaan vakavasti ja monesti liikenneturvallisuuteen liittyvät jutut sävyttävät mm.kahvipöytäkeskusteluja.
Työ on raskasta ja vaativaa, usein kiireistä sekä kuluttavaa (niinkuin monet muutkin ammatit). Edelleen on silti kiva hypätä sillointällöin työpöydän takaa autoon ja heittää reissu. Tietynlainen vapaudentunne autohommissa on mielestäni edelleen, mutta mm.huono talvikeli mietityttää ja lisää kuormittavuutta entisesstään. - Don Pate
Tomppa kirjoitti:
vielä tuli semmoista mieleen, että isoja autoja ajavat kuljettajat eivät ole sen itsekkäämpiä kuin muutkaan tienkäyttäjät. Oma mielipiteeni asiasta on että nämä (kansankielellä) rekat ajavat yleensä huomaavaisemmin ja paremmin ennakoiden kuin kevyempi liikenne.Tämä johtuu osaltaan kuljettajien kokemuksesta ja osaltaan siitä, että kuskit tietävät autojensa massan aiheuttamat vaatimukset.
tähän yhteyteen voisi sanoa että ikävä kyllä joskus näkee raskaan kaluston puikoissa ihmisiä joita siellä ei pitäisi olla.onneksi kyseessä on selkeä vähemmistö. riskienotto ja tinkiminen turvallisuudesta ei ole suotavaa ja hyvä että poliisi asiaa valvoo.
olen itse ajellut täysperäyhdistelmiä aikanaan paljonkin ja voin sanoa että kuljettajien keskuudessa turvallisuuteen suhtaudutaan vakavasti ja monesti liikenneturvallisuuteen liittyvät jutut sävyttävät mm.kahvipöytäkeskusteluja.
Työ on raskasta ja vaativaa, usein kiireistä sekä kuluttavaa (niinkuin monet muutkin ammatit). Edelleen on silti kiva hypätä sillointällöin työpöydän takaa autoon ja heittää reissu. Tietynlainen vapaudentunne autohommissa on mielestäni edelleen, mutta mm.huono talvikeli mietityttää ja lisää kuormittavuutta entisesstään.Siehän puhut asiaa ja asiallisesti, taidat olla fiksu mies.
Täällä yleensä haukutaan muita ja räyhätään, hienoa lukea välillä asiallistakin tekstiä.
Tottahan on että kaikissa ammattikunnissa on mätäpaiseita, mutta ei pidä heti yleistää.
Yritetään pysyä asialinjalla.
- minä
tavarat rautatiekiskoille!
- ajattele
olipas taas väläys .mutta tehdään ideasta mielenkiintoisempi ja laitetaan sun pää niille kiskoille
- kiinalaisten
toimimattomien lelujen kuljetusta!!! Ja siihen 20%iin mahtuu elintarvike- ja polttoainekulje-
tukset. Ei rekkakuski voi kovin "ylpeä" olla jos se vetää kaljaa etelään ja kaljaa pohjoiseen!- mieti
soraa hiekkaa mursketta maitoa lääkkeitä rautaa villaa puuta myrkkyjä lannoitteita hajuvesiä jätteitä autoja pyöriä rakennustarvikkeita.vieläkö jatketaan .ihmiset ei tule toimeen ilman kuljetusta eivätkä ole ikinä tulleet.et edes sinä idiootti
- kölli
samaa...toivottavasti et ole logistiikka-alalla...
- mulla on teitä
mieti kirjoitti:
soraa hiekkaa mursketta maitoa lääkkeitä rautaa villaa puuta myrkkyjä lannoitteita hajuvesiä jätteitä autoja pyöriä rakennustarvikkeita.vieläkö jatketaan .ihmiset ei tule toimeen ilman kuljetusta eivätkä ole ikinä tulleet.et edes sinä idiootti
50kpl kyydissä, autoinenne. En ole veturikuski!
Pikkupoikia ootte unelmienne kanssa, mutta "isäntä" opettaa. Lappalaista etelään ja koffin kuraa aslakeille!! A-vot
- errikanmies
Kyllä Suomen huolto ei tyssää rekkojen pysähtymiseen. Kyllä senssit ovat jo valmiina. Parempi kun rekat ajettas Venäjälle. Moni asia tulis järkevämmäks. Junat ja laivat tuo tavaraa, jakeluliikenne on nopeasti ja joustavasti ja halvemmalla järjestettävissä. Siinä vain pistä autos parkkiin.
- MAN.TGA
enpäs taida haistaa mutta voisin kyllä vaihtaa alaa esim sen laivan kippariksi jolla kuljetetaan malmia hituran kaivokselta raaheen tai kajaanista puuta kalajoelle tai vois se juna kuskin paikkakin olla aika hyvä joka kuskaa lohta norjasta haapavedelle.niin että hyvältä haisee
- mannekuski
Kyllä tavara saadaan liikkumaan ilman rekkoja puhtaammin ja turvallisemmin. Minulla on jakeluauto jo valmiina. Työllisyyttä rekkojen pysäyttäminen vain lisää jakeluliikenteeseen.
- mikä toope
mannekuski kirjoitti:
Kyllä tavara saadaan liikkumaan ilman rekkoja puhtaammin ja turvallisemmin. Minulla on jakeluauto jo valmiina. Työllisyyttä rekkojen pysäyttäminen vain lisää jakeluliikenteeseen.
sinä olet,mihin ne isot autot sitten tienpäältä häviää.Ajattelitko hoitaa noi jakeluhommat lava-autolla?????.Työllisyys varmaan kasvaa,ja samalla myös ruuhkat,kun mannekuskit vetää lava-autoilla meneen.
- karkoski
Se moninkertainen määrä jakeluautoja koheltamassa tuolla liikenteessä olis siis mielestäs turvallisempi? Ootko millon ollu viimeks ulkona?
Mene ihmeessä joskus katselemaan, ja seuraile vähän silleen ajatuksen kans sitä liikennettä.
Sitten vielä lisäksi se tavaroiden lopullinen HINTA. Vai meinasitko, että se veturikuski lemppaa ne tavarat sinne jakoautoihin...? - MAN.TGA
karkoski kirjoitti:
Se moninkertainen määrä jakeluautoja koheltamassa tuolla liikenteessä olis siis mielestäs turvallisempi? Ootko millon ollu viimeks ulkona?
Mene ihmeessä joskus katselemaan, ja seuraile vähän silleen ajatuksen kans sitä liikennettä.
Sitten vielä lisäksi se tavaroiden lopullinen HINTA. Vai meinasitko, että se veturikuski lemppaa ne tavarat sinne jakoautoihin...?äläs nyt heti tyrmää miestä joka on käyttänyt pienen elämänsä keksiäkseen tavan että millä saadaan kaikille suomalaisille töitä.enää ei tarvi valtion ostaa kuin 3000000 jakelu autoa ja siinä se on eikä oo niitä ikäviä ja turhia rekkoja tuolla tien päällä.siinä meillä tuleva liikenne ministeri
- karkoski
MAN.TGA kirjoitti:
äläs nyt heti tyrmää miestä joka on käyttänyt pienen elämänsä keksiäkseen tavan että millä saadaan kaikille suomalaisille töitä.enää ei tarvi valtion ostaa kuin 3000000 jakelu autoa ja siinä se on eikä oo niitä ikäviä ja turhia rekkoja tuolla tien päällä.siinä meillä tuleva liikenne ministeri
Hitto kun en aina tuu arvostaneeks toisten työtä riittävästi. Kaikkea tuollaista vähättelevää tekstiä vaan suollan päivästä toiseen...;))
- pikkumies
mikä toope kirjoitti:
sinä olet,mihin ne isot autot sitten tienpäältä häviää.Ajattelitko hoitaa noi jakeluhommat lava-autolla?????.Työllisyys varmaan kasvaa,ja samalla myös ruuhkat,kun mannekuskit vetää lava-autoilla meneen.
Älä sinä sitä hätäile. Anna niiden ajatella joilla on suurempi pää! Asiat hoituvat.
- heltu
karkoski kirjoitti:
Hitto kun en aina tuu arvostaneeks toisten työtä riittävästi. Kaikkea tuollaista vähättelevää tekstiä vaan suollan päivästä toiseen...;))
Kyllä logistiikkaongelmat hoidetaan ilman sinun ähkyä.Tupella vaan omassa laatikossasi.
- karkoski
heltu kirjoitti:
Kyllä logistiikkaongelmat hoidetaan ilman sinun ähkyä.Tupella vaan omassa laatikossasi.
Ei todellakaan ollut mitään aikomusta aiheuttaa sellaista epäluuloa, että olisin jollain tapaa huolissani saatikka halukas sekaantumaan millään tavoin siihen logistiikan rationalisoitiin.
Miksi olisinkaan, jos kerran meillä on heltu hoitamassa ja järkeilemässä noita asioita, eihän tuossa nyt voi mikään mennä pieleen. Kirjoituksistasi huokuu sellainen käytännönläheisyys ja asiantuntemus vailla minkäänlaisia kuvitelmia, ettei siinä kertakaikkiaan voi mennä mikään pieleen...;)) - Rattimatti
Ei voi kauhalla vaatia, kun lusikalla on annettu. Kyllä sinä nyt sen tiedät, että puhut mahdottomia. Hevosella varmaan meinasit alkaa jakamaan. Jos kumipyörät pysähtyy, on tämä maa niin jumissa, ettei mikään toimi. Kaikki on suunnilleen riippuvaisia siitä. Ja jos jotain sinne Venäjälle pitäis lähettää, niin tämän maan uuden sukupolven insinöörit ja ekonomit. Eivät tunnu tajuavan, ettei elämä ole sentinvenytystä. Vanhempi sukupolvi ymmärsi paremmin, mitä hyvällä palveluntarjonnalla tarkoitetaan. Oliskohan heillä ollut vähän eri merkkiset kalkulaattorit, kun saivat asiat kannattaviksi ymmärtämällä kaupankäynnin jalon ajatuksen. Kauppaa ei tehdä säästämällä vaan myymällä. Se vaatii verkostoa.
- yliltn.
Ensimmäisenä uhrataan sotamies ja sotamieshän ei ole korvaamaton.
- MAN.TGA
mutta huonompi homma se on sekin ku on uhrattu kaikki sotamiehet eli koko armeija vai mitä
- maramaitokusku
MAN.TGA kirjoitti:
mutta huonompi homma se on sekin ku on uhrattu kaikki sotamiehet eli koko armeija vai mitä
Annetaanpas nyt olla, mutta asia on niin,ettäkenelläkään ei olvaltuuksia ruveta opettamaan toista liikenteessä. Hiostaminen puskurssa ajamiinen, ohitusten vaikeuttaminen ja paskan lennättäminen ovat liikenteen vaarantamista. Asennevammaiset "opettajat" pitää saada pois liikenteestä, ajokoelto on hyvä kieno tähän. Monissa kultetusyrityksissä yrittäjät ovat yhdessä viranomaisten kanssa pohtineet alaa koskevia kysymyksiä. Epäilen, että kuskien puolelta homma einiten mättää. Iäntien pitää ottaa luokalla häirikkökuskit,jotkut toisarvoiset hommat tallilla saattaisivat olla hyvää asennekasvatusta. Hyvää ja lämmintä loppusyksyä kun saadaan ajella vielä hyvissä keleoss.
- ammattimies
maramaitokusku kirjoitti:
Annetaanpas nyt olla, mutta asia on niin,ettäkenelläkään ei olvaltuuksia ruveta opettamaan toista liikenteessä. Hiostaminen puskurssa ajamiinen, ohitusten vaikeuttaminen ja paskan lennättäminen ovat liikenteen vaarantamista. Asennevammaiset "opettajat" pitää saada pois liikenteestä, ajokoelto on hyvä kieno tähän. Monissa kultetusyrityksissä yrittäjät ovat yhdessä viranomaisten kanssa pohtineet alaa koskevia kysymyksiä. Epäilen, että kuskien puolelta homma einiten mättää. Iäntien pitää ottaa luokalla häirikkökuskit,jotkut toisarvoiset hommat tallilla saattaisivat olla hyvää asennekasvatusta. Hyvää ja lämmintä loppusyksyä kun saadaan ajella vielä hyvissä keleoss.
Jousityöt ja autonrasvaus ja punkkien etsiminen, myös korvien välistä on häiriköille parasta lääkettä.
- hevosmiehiä!!!!
sen typerämpiä ihmisiä ei olekaan kuin kakkaa...eiku rekkamiehet!!!!
nei osaa liikennesääntöjä, muusta tekniikasta ei ole mitään tietoa, kauhea kiire...kahville...ne on oikein hevosmiehiä!!!!!!!!!jotain hevosihmisiä vastaan kun alennat ne rekkakuskien tasolle?
Perustele hieman tarkemmin kommenttiasi. Kerro myös montako alan ammattilaista tunnet.- vain
Että et taida tosissaan tuntea yhtään kuskia!!! Ota asiosta selvää ennen ku alat riehumaan
- tunnen...
vain kirjoitti:
Että et taida tosissaan tuntea yhtään kuskia!!! Ota asiosta selvää ennen ku alat riehumaan
ikävä kyllä joudun päivittäin tekemisiin hevosmiesten kanssa, joten varmasti tiedän mistä puhun!!!!
joudun korjaamaan niiden mokia päivittäin, usein samojen kuskien tekemiä vielä! ei tosiaan minkäänlaista tietoa mistään muusta kuin ajamisesta...ja sekin välillä tökkii, on lastauslaiturit ja valopylväät vinossa... - karkoski
tunnen... kirjoitti:
ikävä kyllä joudun päivittäin tekemisiin hevosmiesten kanssa, joten varmasti tiedän mistä puhun!!!!
joudun korjaamaan niiden mokia päivittäin, usein samojen kuskien tekemiä vielä! ei tosiaan minkäänlaista tietoa mistään muusta kuin ajamisesta...ja sekin välillä tökkii, on lastauslaiturit ja valopylväät vinossa...Onks ne puukenkämiehet TAAS kiusannu trukkikuskia...;))
- MAN.TGA
tunnen... kirjoitti:
ikävä kyllä joudun päivittäin tekemisiin hevosmiesten kanssa, joten varmasti tiedän mistä puhun!!!!
joudun korjaamaan niiden mokia päivittäin, usein samojen kuskien tekemiä vielä! ei tosiaan minkäänlaista tietoa mistään muusta kuin ajamisesta...ja sekin välillä tökkii, on lastauslaiturit ja valopylväät vinossa...onhan ne valopylväät toisinaan vinossa mutta insinöörithän ne on niitten paikat valinnut.kyllä se rekka tosta mahtuu menihän tämä mun a-mallin mersukin ja jäi vielä tilaakin
- MAN.TGA
paljonpa on tullu mielipiteitä asiasta ja aika moni on ymmärtänyt yskän. kiitos
- koko
Osaako joku selittää, miksi Suomessa on menty siihen, että täällä ajellaan paljon suuremmilla rekoilla kuin muualla Länsi-Euroopassa, vaikka tiet ja keliolosuhteet ovat surkeammat? Lyhyemmillä rekoilla voisi aivan hyvin ajaa samoja nopeuksia kuin muukin liikenne, jolloin niiden ei tarvitsisi olla tientukkoina. Suomessahan ajonopeudet on jo painettu niin alas, että täällä ei ole enää tarvetta ylläpitää ajoneuvokohtaisia nopeusrajotuksia.
Ihmetyttää toisaalta, miksi VR on hävinnyt kilpailun tavarakuljetuksista rekoille, vaikka luulisi, että pitkien välimatkojen Suomessa olisi järkevää hoitaa melkoinen osa siitä autopikajunilla. Jos radat olisivat kunnossa, niin rekan kuormaosa siirtyisi kohteeseen yli 200 km/h nopeudella ja varmaankin myös halvemmalla. Perillä toinen nuppi hoitelisi sitten jatkokuljetuksen.Suomessa ja Ruotsissa on vallan mainion kokoisia rekkoja. Täysperävaunulla kuitenkin saadaan kulkemaan enemmän tavaraa yhdellä kertaa. En ole ollut ajelemassa Keski-Euroopassa, mutta joskus luin jotain tutkimusta tai vastaavaa, että jos Keski-Euroopassa tavaroita kuljetettaisiin enemmän täysperävaunuilla niin rekkaliikenne vähenisi huomattavasti. OK.
Asiahan ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen. Keski-Euroopassa logistiikkaa varmasti suunnitellaan, tai on suunniteltu jo ajat sitten, paljon juuri puoliperävaunuille/irtoperille ja liekkö vielä jotain erilaisia verokäytäntöjä yms. juttuja jotka vielä mahdollisesti vaihtelevat maittain.
Kertokaa ulkomaanliikenteen ammattilaiset tarkemmin, mulla loppuu tietotaito niin en kehtaa ihan puuta heinää kirjoitella :)
VR:än radat ei yllä joka paikkaan, eikä tavaroita voitaisi liikutella samalla tavalla "reaaliajassa". Mutta joitakin kuljetuksia todellakin voitaisiin varmasti siirtää kiskoille. Nykyään raakapuuta kulkee paikkapaikoin melkoisesti raiteilla, mutta varmasti jotain muutakin voitaisiin kuljettaa enenevässä määrin.
Mutta kolikolla on aina kääntöpuolensa, tässäkin asiassa ;)- teppo
Monien yritysten varastot ovat nykyisin kumipyörien päällä ja ovat tarvittaessa lastauksesta vuorokauden kuluessa toimitettu ihan minne tahansa päin Suomea. Junien avulla tähän ei pystytä tai niitä käytettäisiin enemmän. Nykyisin kuljetuksesta tulevat kulut ovat oikeastaan jokaiselle yritykselle välttämätön paha jotka yritetään painaa niin alas kuin mahdollista. Tätä taustaa vasten tavara kulkisi junilla jos se olisi halvempaa kuin kumipyörillä.
Länsi-Euroopassa on myös kovat paineet moduuliyhdistelmien käyttöön ottamiseksi mm. taloudellisuuden vuoksi. Belgiassa moduulimittaisia (25,25m) yhdistelmiä on ollut jo muutaman vuoden ajan jokunen sata koekäytössä, Saksassa tutkitaan kovasti moduuliyhdistelmien käyttöönottoa ja Iso-Britanniassa on parin vuoden ajan ollut kova lobbaus muutaman kuljetusliikkeen taholta pitkien autojen käyttöön ottamiseksi. Että taitaa se muu Eurooppa pikemminkin olla seuraamassa pohjoisen esimerkkiä.
Sitten niistä huonoista keliolosuhteista. Pitempi kärry käyttäytyy aina vakaammin kuin lyhyt. Tämä on fakta jota ei muuksi saa muutettua (yksiakselisella dollyllä tehdyt kärryt ehkä ovat jotain muuta, mutta kun ei ole sellaiseen koskaan tullut koskettua niin en kommentoi). Seuraavaksi, täysperän kanssa pääsee talvellakin liikkumaan kohtalaisen kivuttomasti. Samaa ei voi sanoa Länsi-Euroopassa yleisistä yhdistelmistä, jotka ovat aivan onnettomia liukkaalla. Liikkeelle niillä ei pääse kun ei kerran ole vetopyörien päällä painoa.
Syytä täysperien yleisyyteen täytyy hakea siitä että Suomessa on jo kauan saanut käyttää pitkiä autoja, kunhan ne ovat täysperiä. Tottakai rahtia on kuljetettu sillä missä eniten on lavametrejä.
Muun liikenteen vauhdissa kulkemisesta sen verran että monissa täysperänvetureissa on saman verran tehoa kuin rekanvetureissa vaikka kuormaa saa olla 20t enemmän. 10hv/tonni on melko yleinen teholuokka rekanvetureissa joiden suurin sallittu kokonaispaino on siis 42-48 tonnia. Tästä saadaan moottoritehoksi varsin yleinen 420hp. Samalla moottoriteholla kulkevat siis myös monet täysperät joissa saa olla painoa puolet enemmän. Eli ei se muun liikenteen tahdissa kulkeminen siitä pituudesta johdu vaan moottoritehosta. Pistäppä normaaliin henkilöautoon 10hp moottori niin katsotaan kulkeeko se samaa tahtia kuin rekat
- vw-fani
En yritäkkään väittää, että kaikki rekkakuskit olisivat edesvastuuttomia, mutta valitettavan suuri osa on. Ajan paljon työkseni ja osa kuskeista ajaa kiinni perseessä mielipuolen lailla. Itselläni on sakkokiintiö täynnä, joten en voi kasikympin alueella ajaa ihan yhtä kovaa, kuin rekkamiehet. Osa ajaa hullun lailla aivan tappituntumalla. Ällöttää rekkamiesten luulo ja ylimielisyys siitä. että he olisivat mukamas valtakunnan parhaimpia ja reiluimpia kuskeja. Yhtä lailla tästäkin ryhmästä löytyy ns. reikäpäitä.
- MAN.TGA
kyllä mulla harvemmin on rekka puskurissa kiinni vaikka ajelen yleensä n83 kilsaa tunnissa mutta henkilöautoja roikkuu perseessä kiinni päivittäi satoja ja on se kumma ku on 80 rajoitus ja ajan n.2-3 kilsaa ylinopeutta eikä mäkiä hidastamassa ja takana ei ole ketään mutta ootappas pari minsaa ni johan on letka h-autoja perseessä kiinni.mistä johtuu h-autoilijat vastatkaa.eikö teidän tarvi noudattaa nopeusrajoituksia?
- Rekkanainen
...muutama mottipää saa aikaan yleistyksen ja ennakkoajattelun kaikkien olevan samanlaisia.
Liikkuvan poliisin mukaan kuitenkin 75% yhdistelmistä on ok kunnossa ja sama määrä kuljettajista vastuullisia.
Huonot ja ikävät tapaukset vain otetaan aina esille suureen ääneen ja näin koko alamme on leimattu.
- tärkeilevä myyjä
jos kaikki suomen myyjät menis lakkoon koko maa kuolis nälkään, rekat ruostuis varikoille. kyllä mä olen tärkee pois tieltä maan matoset.
- saisit tavarat?
Jos raskasliikenne ei kulkisi niin mitä myisit??
- minä
saisit tavarat? kirjoitti:
Jos raskasliikenne ei kulkisi niin mitä myisit??
että näin tyhmiä voi ollakaan. Ei tarttis mitään myydä kun ollaan lakossa. Turha alkaa selittää koko vitsiä. Voi vittu sanon minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356674Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne653890Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1303133- 1562312
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171853Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701577- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291441Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371369Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061