Ensinnäkin.. Olen jo Todella pitkään pähkäillyt että mikä sen leffan nimi oli jonka joskus vuosia sitten televisiosta satuin katsomaan. En siitä muista näyttelijöiden nimiä, joten paha ollut etsiä niiden myötä. Muistan vaan sen että elokuva oli kauhua ja sellainen 80-luku tyyppinen (voin olla väärässäkin).
Juoni meni suunnilleen niin, että nainen murhasi/murhautti miehensä. Sen jälkeen hän rupesi näkemään joka paikassa vihjeitä siitä, että mies ei olisikaan kuollut, ja pelkää kuollakseen. Lopussa hän meni kotiin tms. ja kylpyhuoneesta löysi ammeesta makaamassa miehensä. Silmät oli valkoiset niin kuin kuolleella. Mutta mies nousikin ylös ja tämä nainen vaan kirkui peloissaan. Ja minulle on jäänyt sellainen muistikuva, että nainen olisi tavallaan kuollut pelkoonsa. Voi olla, että se ei loppunutkaan siihen, mutta muistelisin niin. Muistelisin myös, että elokuvassa olisi ollut kohtaus missä auto on väärin päin upotettu uima-altaaseen. Tämäkin muistikuvan voi olla, että jäänyt jostain muusta elokuvasta.
Jos joku vahingossa sai tuosta jotain tolkkua, niin olisin Todella kiitollinen pienistäkin tiedonjyvistä! :)
Toinen elokuva mitä en muista, on sellainen missä lapset kidnapattiin. Äiti oli jalka paketissa kotona, jonne oli asennettu kameroita. Ja poliiseille ei tietenkään saanut ilmoittaa, ja isä muistaakseni leikkii sankaria. Minusta tuntuu, että elokuva kuuluu näihin nykyajan hollywood lehvoihin. Ja jotenkin yhdistän Mel Gibsonin isän rooliin. Mutta kun muisti pätkii ja asia vaivaa, niin jos joku osaisi auttaa ja kertoa mistä elokuvasta on kyse. Kiitos etukäteen! :)
Toivottavasti joku sai jotain tolkkua tästäkin tekstistä!
Mitkä Leffat?
5
404
Vastaukset
- toinen:
Alempi on mitä ilmeisimmin 'Ransom'
- carrie
Alempi kuulostaa myös Michael Douglasin leffalta: Alä sano sanaakaan. Siinä Michaelin ja hänen vaimonsa lapsi kidnapataan, jotta Michael selvittäisi mielisairaalan potilaalta tietyn koodin. Vaimo makaili muistaakseni sängyssä jalka kipsissä. Pahiksena oli Sean Bean.
- Baxter
Se on alunperin ranskalaisjännäri nimeltä Les Diaboliques vuodelta 1955, suomeksi vissiinkin Pirulliset. Juttu on vaan siinä että se on tehty IMDb:n mukaan neljä kertaa uusiksi. Uusin on vuodelta 1996, ja siinä on ainakin Sharon Stone ja Isabelle Adjani pääosassa. Tosin, Maikkari esitti 90-luvulla tehdyn TV-version joskus vuosituhannen taitteessa.
Itse olen nähnyt vain 96-version, mikä on sääli juttu, sillä alkuperäinen on oikea jännäriklassikko. Riippuu vähän versiosta, kuinka se loppuu - kuoleeko päähenkilö vai ei. Uima-altaassa olevasta autostakaan en tiedä sen tarkemmin.- Muistamaton!
Kiitos oikein kovasti!! Kyseessä todennäköisesti on tämä elokuva. Mutta mikä versio!? :)
Yritin katsoa iMDb.com:sta sen vuoden -96 traileria, mutta se ei suostunut toimimaan kunnolla. Näin vain muutamia kuvia ja ääni kuulu. Ei vaikuttanut niin tutulta jotta liputtaisin sen puolesta. Muistelisin sen näyttäneen paljon vanhemmalta.
Sitten taas ensimmäinen vuodelta -55, näyttäisi olevan mustavalkoinen. Eikä se minkä minä olen nähnyt ollut mustavalkoinen.
Eli enää pitäis jotenkin selvittää jotta mikä se noista on.. :D Muistamaton! kirjoitti:
Kiitos oikein kovasti!! Kyseessä todennäköisesti on tämä elokuva. Mutta mikä versio!? :)
Yritin katsoa iMDb.com:sta sen vuoden -96 traileria, mutta se ei suostunut toimimaan kunnolla. Näin vain muutamia kuvia ja ääni kuulu. Ei vaikuttanut niin tutulta jotta liputtaisin sen puolesta. Muistelisin sen näyttäneen paljon vanhemmalta.
Sitten taas ensimmäinen vuodelta -55, näyttäisi olevan mustavalkoinen. Eikä se minkä minä olen nähnyt ollut mustavalkoinen.
Eli enää pitäis jotenkin selvittää jotta mikä se noista on.. :Dhttp://movies2.nytimes.com/gst/movies/trailer.html?v_id=136041
jos vielä pähkäilet :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2967251Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695254Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1092607- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831726Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311578- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311480