ONko joku kaatunut polkupyörällä tai joutunut auton alle tai jotain?
Miten kävi? Käytitkö kypärä?
nurinajo polkupyörällä
13
1244
Vastaukset
- Ella ja Mia
Niin tyttäreni 3v oli tarakalla lastenistuimessa kun jäällä pito loppui ja mentiin kumoon kyljelleen,me molemmat löimme päät katuun niin että päässä oikein tärähti kunnolla.Siitä tuli sitten käynti tekussa mutta mitään ei ollut kuitenkaan sattunut,olo oli pari viikkoa vähän sekava.
Tytär itki kovasti mutta ei todettu hänelläkään vammaa,kiitos siitä että kypärät oli päässä kunnolla kiinni.- ida
muistatko kypärän merkit?
menikö ne vaihtoon? ida kirjoitti:
menikö ne vaihtoon?Monet lipat olen ottanut fillarilla. Kesäkelillä, normaalilla talvikelillä ja erittäin liukkaalla talvikelillä ;) Lapsena tuli liikuttua paljonkin fillarilla, kavereiden kanssa, kouluun jne. Nyt se on jäänyt aika vähiin.
Talvella ei ihme kumma tullut mitään isompaa, vaikka monet komeat lennot sainkin.
Kesällä taasen jälki oli monesti sen näköistä: on ollut kämmenet verillä, käsivarret ja kyynärpäät verillä ja polvet verillä. Pää on säilynyt isommilta kopsuilta.
Eipä sitä kypärää ole tullut koskaan hommattua/käytettyä. Mutta suosittelen kuitenkin sen käyttöä, saattaa pienestäkin päähän kohdistuneesta iskusta tullat vakavat jälkiseuraamukset. Tai vaikka henki luiskahtaa.
Varmaan pyöräilykypärien kanssa on sama juttu mitä mopokypärienkin kanssa. Eli jos kaadutaan / kypärään kohdistuu isku (jopa jos se putoaa lattialle, ainakin mopokypärien suhteen) niin eikun vaihtoon ja uutta tilalle. Minun tietämyksen mukaan kypärän pintajännite häviää ensimmäisessä kopsauksessa, eikä se enää sen jälkeen suojaa.- Ella ja Mia
ida kirjoitti:
menikö ne vaihtoon?Niin tietysti vaihtoon meni vaikka ei kypäriimme mitään suurempia vaurioita tullut,on vaihto tarpeen kun oli noinkin kova tälli.
Minulla oli Met ja tytöllä Hamax leukasuojalla. - Rekkanainen
ida kirjoitti:
menikö ne vaihtoon?...kun pyöräilykypärä onnettomuuden vuoksi saa kolauksen, se on ehdottomasti vaihdettava, vaikka näkyviä vaurioita ei olisikaan. Aivan kuten lasten turvaistuinten kanssakin on meneteltävä.
- The Rat
Nuorempana kaaduin useinkin. Muutaman kerran löin pääni, usein olivat polvet verillä, kerran meni puoli selkää ruvelle (kiitos kaupunki siitä betoniporsaasta mäen alla)...
En käytä kypärää, en ole koskaan käyttänyt, enkä varmaan koskaan tule käyttämäänkään. Talvella sen käytön jotenkin vielä ymmärtäisi, kunnon kypärä kun suojaa mukavasti pakkasviimalta - mutta harvemmin tulee talvella pyörän selkään noustua. - ajo
Kyllä, vasemmalle kääntyvä auto ajoi päälleni. Lensin auton konepellin kautta kadulle. Toinen jalka ja käsi verille, ei kuitenkaan raajoihin murtumia. Löin myös pääni katuun, mutta onneksi oli kypärä päässä. Kypärästä kylläkin murtui sisäosa tuuletusaukkojen välistä parista paikkaa. Jos kypärää ei olisi ollut, niin kallonmurtuma olisi kuulemma ollut lähes varma.
olla aika monta vuosikymmentä siitä, kun pyörällä viimeksi kaaduin. Koskaan en ole päätäni siinä loukannut. Kypärää en ole koskaan käyttänyt (pyöräillessä, muuten kylläkin) ja en käytäkään.
Ideana kaatumisessa on se, että pitää pyrkiä siihen, että PYÖRÄ kaatuu, minä en. Opetin tämän saman lapsellenikin (silloin 6 vuotias?) ja heti oppi.- ida
muisatko minkä merkkinen kypärä sulla oli käytössä? ja kuinka kireällä sulla oli leukahihna?
- jukkendal
Kesäisin on tullut kaaduttua terassipyöräilyn lomassa.Mitään en kylläkään niistä muista,pieniä lovia siellätäällä aamuisin havaittavissa.Ja aina on fillari ollu tallessa kotona.Ja lukossa.
- Kirsi
Eräs ystäväni törmäsi autoon ja seurauksena oli seuraavaa:
-muistihäiriöitä
-tiedon käsittelyn hitautta
-muutoksia käyttäytymisessä ja tunne elämässä
-tarkkaavaisuushäiriöt
-väsymyyttä
-aloitekyvyn puute
-unihäiriöt
-tasapainovaikeudet
-muutoksia näkökentässä ja hajuaistimuksissa
Monenlaista ikävää jolta kypärä olisi voinut pelastaa. - kypärätön 62 v mies
Kirsi kirjoitti:
Eräs ystäväni törmäsi autoon ja seurauksena oli seuraavaa:
-muistihäiriöitä
-tiedon käsittelyn hitautta
-muutoksia käyttäytymisessä ja tunne elämässä
-tarkkaavaisuushäiriöt
-väsymyyttä
-aloitekyvyn puute
-unihäiriöt
-tasapainovaikeudet
-muutoksia näkökentässä ja hajuaistimuksissa
Monenlaista ikävää jolta kypärä olisi voinut pelastaa.en ole koskaan ollut kolarissa enkä muutenkaan telonut päätäni, on minulla silti:
- muistihäiriöitä
- tiedon käsittelyn hitautta
- muutoksia käyttäytymisessä ja tunne-elämässä
- tarkkaavaisuushäiriöitä
- väsymystä
- aloitekyvyn puutetta
- unihäiriöitä
Listastasi minulla siis puuttuu vain kaksi viimeksimainittua.
Töissä olen kyllä käyttänyt kypärää.
Mistähän minun vikani johtuvat?
- JonR
Muksuna lentänyt pyörällä nurin niin usein ettei voi edes laskea, kypärää en käyttänyt kun katu-uskottavuus menee. Oikea polvi on vähän paskana mutta, siihen ei kypärä olis paljoa auttanutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356644Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne653830Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1263116- 1562312
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171843Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701567- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291431Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371359Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111051