Nikonin digijärkkäriakuissa vikaa...

10

2531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja se on

Moi

Tilalle D70 omistajilla tulee se tehokkaampi akku. Ei se orginaalikaan huono ole kestävyydeltään. Mutta ei noista "lisä milliamppeereista" haittaakaan ole.

• Mika.....

Ne ei voi vain lähettää sitä uutta tehokkaampaa akkua, jos vanha toimii ihan hyvin kuitenkin niin saisi siitä vara-akun??? siis jos kerran kaikki tuon sarjan akut vaihdetaan joka tapauksessa.

• takia

että mahdollisesti vialliset akut saadaan_pois_käytöstä. Sehän ideana juuri onkin. Mahdolliset vaaratilanteet eivät poistu sillä, että sinä jätät mahdollisesti viallisen akun vara-akuksi itsellesi.

• Mika....
        takia kirjoitti:

että mahdollisesti vialliset akut saadaan_pois_käytöstä. Sehän ideana juuri onkin. Mahdolliset vaaratilanteet eivät poistu sillä, että sinä jätät mahdollisesti viallisen akun vara-akuksi itsellesi.

Unohdin hymiön :) anteeksi

• Matti_Hki

Nikon saisi kyllä lähettää sen kunnollisen akun suoraan kameran omistajalle, joka voisi sitten lähettää vaarallisen akun takaisin.

Luulisi, että kameran käytön estyminen olisi vastoin kuluttajansuojalakia.

• Matti_Hki

Nikon ilmoitti netti-sivuillaan, että uusissa digikameroissa on käyttöturvallisuuteen liittyvä tuotevirhe akuissa.

Valmistaja on asiallisesti tiedottanut tuotevirheestä, mutta valitettavasti korjausmenettely on kuluttajalle kohtuuttoman tuntuinen. Viallinen akku lähetetään valmistajan kustannuksella jonnekin Eurooppaan, ja tämän jälkeen kameran omistaja jää odottamaan uutta, turvallista akkua tilalle. Valitettavasti kameraa ei voi tänä aikana käyttää, ja kukaan ei etukäteen tiedä katkoksen pituutta.

Voiko valmistaja ja maahantuoja täysin yksipuolisesti päättää vaihtomenettelyn? Miksi Nikon ei lähetä uusia akkuja rekistöröityneille kameran omistajille, jolloin käyttöön ei tulisi katkosta?

• nikkor

Itse sain juuri vastauksen Nikonilta, että uudet akut saapuneet ja ovat lähettäneet osoitteella varustetun kirjekuoren minulle. Kuori tulee 5-10 päivän sisällä. Uuden akun saamiseen menee arviolta 5-10 päivää siitä, kun ovat saaneet lähettämäni korvattavan akun. Eli voi hyvinkin mennä kuukausi. Pitääkö minun todellankin ostaa vara-akku, jotta voin käyttää kameraa odottelun ajan? Ei kuulosta hyvältä. Eli en ole kauhean tyytyväinen Nikonin toimintaan. Jenkeissä on kaiketi mahdollista saada uusi tilalle ennenkuin on lähettänyt vanhan, mutta tämä edellyttää luottokorttitietojen lähettämistä.

• Mika...
        nikkor kirjoitti:

Itse sain juuri vastauksen Nikonilta, että uudet akut saapuneet ja ovat lähettäneet osoitteella varustetun kirjekuoren minulle. Kuori tulee 5-10 päivän sisällä. Uuden akun saamiseen menee arviolta 5-10 päivää siitä, kun ovat saaneet lähettämäni korvattavan akun. Eli voi hyvinkin mennä kuukausi. Pitääkö minun todellankin ostaa vara-akku, jotta voin käyttää kameraa odottelun ajan? Ei kuulosta hyvältä. Eli en ole kauhean tyytyväinen Nikonin toimintaan. Jenkeissä on kaiketi mahdollista saada uusi tilalle ennenkuin on lähettänyt vanhan, mutta tämä edellyttää luottokorttitietojen lähettämistä.

Luin, että viallinen akku ylikuumenee ladattaessa eivätkä kaikki akut joiden sarjanumero oli listassa ole viallisia, vaan niiden sarjojen joukossa on viallisia akkuja. Jospa Nikonilla pohtivat, että tekemällä akunvaihto-operaatiosta tarpeeksi työlään, niin akkuja vaihtavat vain ne henkilöt jotka jo itsekin ovat todenneet akkunsa vialliseksi eli kuumenevan liiaksi ladattaessa. Tiedä sitten tulipahan vaan mieleen, että nuita D70/D50 kameroita on varmasti myyty sen verran, että voipi käydä aikamoinen vipinä Nikonin akkuvarastolla.

• palvelu
        Mika... kirjoitti:

Luin, että viallinen akku ylikuumenee ladattaessa eivätkä kaikki akut joiden sarjanumero oli listassa ole viallisia, vaan niiden sarjojen joukossa on viallisia akkuja. Jospa Nikonilla pohtivat, että tekemällä akunvaihto-operaatiosta tarpeeksi työlään, niin akkuja vaihtavat vain ne henkilöt jotka jo itsekin ovat todenneet akkunsa vialliseksi eli kuumenevan liiaksi ladattaessa. Tiedä sitten tulipahan vaan mieleen, että nuita D70/D50 kameroita on varmasti myyty sen verran, että voipi käydä aikamoinen vipinä Nikonin akkuvarastolla.

Nikonin palvelu ei ole ainakaan asiakas ystävällistä.Vai mitä sanotte tästä.Mitenkä minä tilaan uuden akun,kun en osaa muuta kieltä kuin
        SUOMEA!
        Nikonille en viellä ole yrittänyt puhelimella soittaa,saattaa olla että ei sieltäkään saa suomenkielistä palvelua.

• p-oronen
        palvelu kirjoitti:

Nikonin palvelu ei ole ainakaan asiakas ystävällistä.Vai mitä sanotte tästä.Mitenkä minä tilaan uuden akun,kun en osaa muuta kieltä kuin
        SUOMEA!
        Nikonille en viellä ole yrittänyt puhelimella soittaa,saattaa olla että ei sieltäkään saa suomenkielistä palvelua.

olen ollut (ja edelleen) yli 20 vuotta mutta täytyy sanoa että huonosti on asia hoidossa jos ei suomeksi saa näin oleellsta asiaa hoidettua! Vaarana on että sen vuoksi jää joku oikeasti viallinen akku vaihtamatta.
        Ainakin löytyy Nikonin sivuilta suomalaisia yhteystietoja, toivottavasti saat asian kuntoon,
        koita vaikka näistä:

Toimisto:
        Nikon Nordic
        Ojahaanrinne 4
        01600 VANTAA
        Puh. 09-566 0060
        Fax. 09-566 00626

Huolto:
        Jas Tekniikka Oy
        Mannerheimintie 160B
        00300 Helsinki
        Puh. 0407 747 740

sekä:
        Maariankatu 1
        20100 Turku
        0407 747 740

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      296
      7271
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      69
      5294
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      146
      3367
    4. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      111
      2726
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      162
      2469
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1920
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      183
      1736
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      31
      1578
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1554
    10. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      31
      1510
    Aihe