Nikonin digijärkkärien omistajat, käykääpä katsomassa Nikonin sivuilla, onko teillä mahdollisesti "viallinen" akku EN-EL3. Saa uuden tilalle kun noudattaa ohjeita.
http://www.europe-nikon.com/default.aspx?countryid=16&languageid=16
ja sieltä tekninen tuki...
Nikonin digijärkkäriakuissa vikaa...
10
2531
Vastaukset
- ja se on
Moi
Tilalle D70 omistajilla tulee se tehokkaampi akku. Ei se orginaalikaan huono ole kestävyydeltään. Mutta ei noista "lisä milliamppeereista" haittaakaan ole. - Mika.....
Ne ei voi vain lähettää sitä uutta tehokkaampaa akkua, jos vanha toimii ihan hyvin kuitenkin niin saisi siitä vara-akun??? siis jos kerran kaikki tuon sarjan akut vaihdetaan joka tapauksessa.
- takia
että mahdollisesti vialliset akut saadaan_pois_käytöstä. Sehän ideana juuri onkin. Mahdolliset vaaratilanteet eivät poistu sillä, että sinä jätät mahdollisesti viallisen akun vara-akuksi itsellesi.
- Mika....
takia kirjoitti:
että mahdollisesti vialliset akut saadaan_pois_käytöstä. Sehän ideana juuri onkin. Mahdolliset vaaratilanteet eivät poistu sillä, että sinä jätät mahdollisesti viallisen akun vara-akuksi itsellesi.
Unohdin hymiön :) anteeksi
- Matti_Hki
Nikon saisi kyllä lähettää sen kunnollisen akun suoraan kameran omistajalle, joka voisi sitten lähettää vaarallisen akun takaisin.
Luulisi, että kameran käytön estyminen olisi vastoin kuluttajansuojalakia.
- Matti_Hki
Nikon ilmoitti netti-sivuillaan, että uusissa digikameroissa on käyttöturvallisuuteen liittyvä tuotevirhe akuissa.
Valmistaja on asiallisesti tiedottanut tuotevirheestä, mutta valitettavasti korjausmenettely on kuluttajalle kohtuuttoman tuntuinen. Viallinen akku lähetetään valmistajan kustannuksella jonnekin Eurooppaan, ja tämän jälkeen kameran omistaja jää odottamaan uutta, turvallista akkua tilalle. Valitettavasti kameraa ei voi tänä aikana käyttää, ja kukaan ei etukäteen tiedä katkoksen pituutta.
Voiko valmistaja ja maahantuoja täysin yksipuolisesti päättää vaihtomenettelyn? Miksi Nikon ei lähetä uusia akkuja rekistöröityneille kameran omistajille, jolloin käyttöön ei tulisi katkosta?- nikkor
Itse sain juuri vastauksen Nikonilta, että uudet akut saapuneet ja ovat lähettäneet osoitteella varustetun kirjekuoren minulle. Kuori tulee 5-10 päivän sisällä. Uuden akun saamiseen menee arviolta 5-10 päivää siitä, kun ovat saaneet lähettämäni korvattavan akun. Eli voi hyvinkin mennä kuukausi. Pitääkö minun todellankin ostaa vara-akku, jotta voin käyttää kameraa odottelun ajan? Ei kuulosta hyvältä. Eli en ole kauhean tyytyväinen Nikonin toimintaan. Jenkeissä on kaiketi mahdollista saada uusi tilalle ennenkuin on lähettänyt vanhan, mutta tämä edellyttää luottokorttitietojen lähettämistä.
- Mika...
nikkor kirjoitti:
Itse sain juuri vastauksen Nikonilta, että uudet akut saapuneet ja ovat lähettäneet osoitteella varustetun kirjekuoren minulle. Kuori tulee 5-10 päivän sisällä. Uuden akun saamiseen menee arviolta 5-10 päivää siitä, kun ovat saaneet lähettämäni korvattavan akun. Eli voi hyvinkin mennä kuukausi. Pitääkö minun todellankin ostaa vara-akku, jotta voin käyttää kameraa odottelun ajan? Ei kuulosta hyvältä. Eli en ole kauhean tyytyväinen Nikonin toimintaan. Jenkeissä on kaiketi mahdollista saada uusi tilalle ennenkuin on lähettänyt vanhan, mutta tämä edellyttää luottokorttitietojen lähettämistä.
Luin, että viallinen akku ylikuumenee ladattaessa eivätkä kaikki akut joiden sarjanumero oli listassa ole viallisia, vaan niiden sarjojen joukossa on viallisia akkuja. Jospa Nikonilla pohtivat, että tekemällä akunvaihto-operaatiosta tarpeeksi työlään, niin akkuja vaihtavat vain ne henkilöt jotka jo itsekin ovat todenneet akkunsa vialliseksi eli kuumenevan liiaksi ladattaessa. Tiedä sitten tulipahan vaan mieleen, että nuita D70/D50 kameroita on varmasti myyty sen verran, että voipi käydä aikamoinen vipinä Nikonin akkuvarastolla.
- palvelu
Mika... kirjoitti:
Luin, että viallinen akku ylikuumenee ladattaessa eivätkä kaikki akut joiden sarjanumero oli listassa ole viallisia, vaan niiden sarjojen joukossa on viallisia akkuja. Jospa Nikonilla pohtivat, että tekemällä akunvaihto-operaatiosta tarpeeksi työlään, niin akkuja vaihtavat vain ne henkilöt jotka jo itsekin ovat todenneet akkunsa vialliseksi eli kuumenevan liiaksi ladattaessa. Tiedä sitten tulipahan vaan mieleen, että nuita D70/D50 kameroita on varmasti myyty sen verran, että voipi käydä aikamoinen vipinä Nikonin akkuvarastolla.
Nikonin palvelu ei ole ainakaan asiakas ystävällistä.Vai mitä sanotte tästä.Mitenkä minä tilaan uuden akun,kun en osaa muuta kieltä kuin
SUOMEA!
Nikonille en viellä ole yrittänyt puhelimella soittaa,saattaa olla että ei sieltäkään saa suomenkielistä palvelua. - p-oronen
palvelu kirjoitti:
Nikonin palvelu ei ole ainakaan asiakas ystävällistä.Vai mitä sanotte tästä.Mitenkä minä tilaan uuden akun,kun en osaa muuta kieltä kuin
SUOMEA!
Nikonille en viellä ole yrittänyt puhelimella soittaa,saattaa olla että ei sieltäkään saa suomenkielistä palvelua.olen ollut (ja edelleen) yli 20 vuotta mutta täytyy sanoa että huonosti on asia hoidossa jos ei suomeksi saa näin oleellsta asiaa hoidettua! Vaarana on että sen vuoksi jää joku oikeasti viallinen akku vaihtamatta.
Ainakin löytyy Nikonin sivuilta suomalaisia yhteystietoja, toivottavasti saat asian kuntoon,
koita vaikka näistä:
Toimisto:
Nikon Nordic
Ojahaanrinne 4
01600 VANTAA
Puh. 09-566 0060
Fax. 09-566 00626
Huolto:
Jas Tekniikka Oy
Mannerheimintie 160B
00300 Helsinki
Puh. 0407 747 740
sekä:
Maariankatu 1
20100 Turku
0407 747 740
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2967271Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695294Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1112726- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831736Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311578- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311510