Siperia

Saananan

Haavenani on aina ollut Siperian matka. Inhoan lentämistä (no okei, pelkään) joten se ei oikein sopisi. Raha ei sikäli ole ongelma, mutta haluaisin todella kokoa oikeaa Siperiaa. Onko joillain tietoja joistakin ihanista paikoista. Mieluiten matkustaisin syksyllä.
Kaikista vinkeistä olen enemmän kuin kiitollinen

5

1195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takarinne
    • Baikaljärvellä

Pidä yksi pysähdys Irkutskissa ja järjestä itsesi Baikal-järvellä käymään. Itse olin siellä syys-lokakuun vaihteessa, mutta olisi ehkä kannattanut mennä pari viikkoa aikaisemmin ainakin.

• Lyhyesti jos Siperiasta puhumme ja unohdamme Venäjän Kaukoidän (sinne esim mahtavaan Kamtshatkaan lähes pakko lentää), niin seuraavia suosittelisin:
      Altai-vuoristo (Novosibirskista käsin)
      Irkutsk ja Baikal-järvi (ehdottomasti järvelle seilaamaan eikä vain rannalle katselemaan)
      Etnisistä alueista Tuva ja Burjatia (Tuva Altain vieressä muttei suoraa maayhteyttä vaan takaisin Abakaniin tai Krasnojarskin kautta). Kaukoidässä tietysti Sahalin (sinne pääsee laivalla, ei pakko lentää) ja Vladivostokin ympäristö.

Yuossa tärkeimmät. Kaupungiesta Omsk, Novosibirsk, Krasnojarsk ja ennen kaikkea Irkutsk. Saha eli Jakutia mahtava, mutta sinnekään ei oikein maitse pääse. Joku jokilaivamatka kannattaa ottaa, esim Jeniseitä, Obia tai Irtyshiä alavirtaan ja takaisin, mitä nyt missäkin tarjolla.

• samulikomulainen

en suosittele hautaamaan ketään siperian lähi metsiin ruumiit mätänee mun iskä mätäni ;(

• Anonyymi

Haaveena siperian matka? Kannattaa ottaa ainakin huomioon se hyttysten määrä siellä. Teistä tuskin kannattaa mainita. Eräät kirjoitti tehneensä matkan siperiaan. Omillaan olivat ja jännitystä riitti. Mutta selvisivät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      235
      6674
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      65
      3890
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      130
      3133
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2312
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      17
      1853
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1577
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1474
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1441
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1369
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe