Fiat 600

Mike J

Minkä hintasia ovat nykyään Fiat 600:set? Oisi mukava kesäautoksi selllainen. Mitä tyyppivikoja,ruostepaikkoja ja saako varaosia?

31

12756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      600:n hinta lienee kunnosta riippuen "vie romu pois, saat kahvit"-3000€. Aidot Abarth-hinnat ovat pilvissä. Ainoa tyyppivika taitaa olla kesäiset lämpöongelmat, jotka johtuvat likaisesta syyläristä. Vähän tekniikkaa -> vähän vikoja. Ruostepaikkoja ovat A-pilari, kynnyskotelon ja lattian sauma ja penkkien alapuoliset kiskot.
      http://forum.parru.org/index.php

      • vielä tähän

        Joitain 600 osia saa Motonetistä. Lahden suunnalla on firma, joka on keskittynyt vanhempien Fiatien osamyyntiin. Sieltä löytyy.


      • Oma kokemus

        ..ruostepaikkoja ovat myös keulan varapyöräsyvennys, etuvilkkujen ympärystä ja takalokasuojien keskisaumat.


      • lisää
        Oma kokemus kirjoitti:

        ..ruostepaikkoja ovat myös keulan varapyöräsyvennys, etuvilkkujen ympärystä ja takalokasuojien keskisaumat.

        Fiat 600:n hinnat on tosiaan 0-3000€.
        aitoa abarthia et suomesta löydä (ainoa abarth suomessa on ARB-1, jonka alkuperäisyydestä ei takeita...)
        Olen kaksi fiattia laittanut kuntoon (600 ja 850)
        ja todennut, että ne ruostuu ihan mistä vaan.. varsinkin pohja on aina ihan mätä, etulokasuojien etukulmat, takakaaret, helmat, varapyörä syvennös, sisälokasuojat edestä. Toimivalla vesipumpulla ja kunnon syylärillä varustettu kusiainen ón varma, ainakin vakiona.
        osat ovat halpoja.


      • <

        Joo, kaveri putosi armeijalomalta tullessa penkkeineen tiehen, kun pohja petti !


      • Itsekantava kori:.
        lisää kirjoitti:

        Fiat 600:n hinnat on tosiaan 0-3000€.
        aitoa abarthia et suomesta löydä (ainoa abarth suomessa on ARB-1, jonka alkuperäisyydestä ei takeita...)
        Olen kaksi fiattia laittanut kuntoon (600 ja 850)
        ja todennut, että ne ruostuu ihan mistä vaan.. varsinkin pohja on aina ihan mätä, etulokasuojien etukulmat, takakaaret, helmat, varapyörä syvennös, sisälokasuojat edestä. Toimivalla vesipumpulla ja kunnon syylärillä varustettu kusiainen ón varma, ainakin vakiona.
        osat ovat halpoja.

        .

        tarkoitti pompannapeissa totaalisesti itsetuhoutuva ruosteen voimalla

        .


    • JMäkilä

      Sain ajokortin 1988 ja ostin Fiat 600:sen. Kaverit naureskeli. Vaan hyvin se toimi, käytiin Turun suunnalta aina Joensuussa ja Savonlinnassa asti sekä äiteen kotikonnuilla Tyrväällä koko perhe Pompannapin kanssa. Mutta vaurastuttuani ostin Corollan. Yritin myydä kusiaista, mutta kellään ei kelvannut. Niinpä purin pari lahoa kusiaista varaosiksi ja entisöin Fiatin: Pohjaa hiukan paikkailtiin ja maalattiin ylitse koko auto ja kone rengastettiin. Lisäksi on uusittu olkatapit, laakerit, jarrut, jne. Nyt Fiatti seisoo tallissa talvet ja suvella ajellaan. Nyt on kyydissä 3,5v poikanikin, joka sanoo: "Iskällä on fiattiauto ja fiattiautossa on takamoottori." Nyt Fiiu ostettaisiin käsistä, vaan enää ei myydä. Kun poika saa ajokortin, Fiat on 50-vuotias jos iskä saa sen pidettyä kunnossa. Osia on toistaiseksi saanut Motonetistä ja sieltä Lahden paikasta tai sitten niistä puretuista autoista. Osat on aika halpoja ja helppo auto itse laittaa, ei ole turhia vipstaakeja ja namiskuukkeleita häiritsemässä. Se on totta että ylikuumenemisen välttämiseksi syyläri pitää putsata paineilmalla röhnästä kesäksi ja mikä tärkeintä: syylärin alla takana oleva luukku piträä käsin avata täysin auki kesän ajaksi, että kuuma ilma pääsee vaivatta ulos syyläristä, plus moottoritilan pohjapelti pitää olla paikallaan, muuten syylärin propelli imaisee kuuman ilman takaisin syyläriin.
      Kusiainen on aika herkkä ruostumaan melkein mistä vaan, kuten joku jo kirjoittikin, kannattaa antaa öljytä alusta silloin tällöin.

      • Nimetön

        Ryhdyn "entisöimään" Fiat 600:sta(vm 70) ja tarvitsen siihen virtalukon ja kuljettajan puoleiseen oveen avaimen tms. Voiko lukkoliike tehdä rekisteritietojen ym. avulla avaimen virtalukkoon?

        TIETÄÄKÖ JOKU, MISTÄ PO. VIRTALUKON VOISI SAADA YM. TARPEELLISTA OSAA(Motonetin lisäksi).

        Lisäksi "hyvät neovot" ovat tarpeen tässä projektissa, en ole ennen entisöinut Fiat 600:sta.


      • JMäkilä
        Nimetön kirjoitti:

        Ryhdyn "entisöimään" Fiat 600:sta(vm 70) ja tarvitsen siihen virtalukon ja kuljettajan puoleiseen oveen avaimen tms. Voiko lukkoliike tehdä rekisteritietojen ym. avulla avaimen virtalukkoon?

        TIETÄÄKÖ JOKU, MISTÄ PO. VIRTALUKON VOISI SAADA YM. TARPEELLISTA OSAA(Motonetin lisäksi).

        Lisäksi "hyvät neovot" ovat tarpeen tässä projektissa, en ole ennen entisöinut Fiat 600:sta.

        Pompannapin virtalukkoja on aika hankalasti saatavana. Avaintakaan ei käsittääkseni lukkoseppä saa tehtyä rekisteritietojen mukaan. Jos sulla on vanha avain virtalukkoon niin malli vaan mukaan ja katsoa löytyykö aihiota. Björkeyllä ainakin joskus ollut.


      • Heli
        JMäkilä kirjoitti:

        Pompannapin virtalukkoja on aika hankalasti saatavana. Avaintakaan ei käsittääkseni lukkoseppä saa tehtyä rekisteritietojen mukaan. Jos sulla on vanha avain virtalukkoon niin malli vaan mukaan ja katsoa löytyykö aihiota. Björkeyllä ainakin joskus ollut.

        Moi

        Olisko kellään tietoa mistä sais ostettua 600:een museoituun fiattiin(vm 73, SL)virtalukon. Tarivis olla oikealla puolen, vasemmanpuoleinen kyllä on - tarpeettomana, niin ett jos joku tarvitsee.


      • timosuo
        Heli kirjoitti:

        Moi

        Olisko kellään tietoa mistä sais ostettua 600:een museoituun fiattiin(vm 73, SL)virtalukon. Tarivis olla oikealla puolen, vasemmanpuoleinen kyllä on - tarpeettomana, niin ett jos joku tarvitsee.

        Löytyikö virtalukkoa? Tarvitsen itsekin sellaisen, avain poikki. Ellei sitten lukkoseppä pysty tekemään avainta? Projekti aluillaan.
        Timo


      • Fiat 600 osia
        timosuo kirjoitti:

        Löytyikö virtalukkoa? Tarvitsen itsekin sellaisen, avain poikki. Ellei sitten lukkoseppä pysty tekemään avainta? Projekti aluillaan.
        Timo

        tässä olisi tämmönen kuin Mäkipää rainer jolta löytyy kaikenmoista osaa sekä uusia virtalukkoja PUH: 050-5605608


      • Vanhat autot

        Kaikissa vanhemmissa autoissa tärkein on koteloiden suojaus.Ruoste iskee sisältä päin.Sen jälkeen saumat.Koteloaine pohjaan.Vanha massa tietenki ensin paineilmalla tai hiekkapuhalluksella pohjasta pois.Vanhaa irtomassaa turha suojata päälle ku märätyskerros on alimmaisena.Jää vesitaskuja entistä enemmän massan väliin pohjassa.


    • Timo Ryyppö

      Tossa mainittiin,että Suomessa on yksi aito Abarth.Ei pidä paikkaansa.Ulkomuistista ainakin Rinteen Antilla Orimattilassa jopa myytävänä,Niemisen Mikalla Nummelassa maahantuojan auto,jota ajoi Heikki Liedes ym.,Pesosella Järvenpäässä,Volasella Lahdessa kolaroitu romu .Nämä äkkiä ulkomuistista!

      • Jomppa Lussénius

        Noin se muisti tekee tepposia vanhemmiten :)


      • Anonyymi

        Pentuna oli meillä mökki orimattilassa ja muistan Antin käyttäneen abarthia silloin tällöin tallissa ja ääni oli semmosta pauketta.


    • O-Pee

      Mulla 600 sle loppusuoralla korjauksista, ainoa ongelma on nopeusmittarin vaijerin kanssa, ei rupee pelittämään, onko jollain tietoa asennuksesta tai voiko vika olla laatikon puolella??

    • latefiiaatti

      mullakin olis 600 SL projekti edessä,saisko sen lahtelaisen firman tiedot tänne,jos vaikka tarvii osia....kiitos.

      • ei enää

        Lopetti pari vuotta sitten


      • SL mistä lyhennys

        .

        Onko SL lyhennys jostakin (Seat )

        Mitä tarkoitti 600D se D-kirjain vai tarkoittiko mitään

        .


      • 600 huippu
        SL mistä lyhennys kirjoitti:

        .

        Onko SL lyhennys jostakin (Seat )

        Mitä tarkoitti 600D se D-kirjain vai tarkoittiko mitään

        .

        600sl tietääkseni oli varustettu kaasarin alla olevalla ns lisä syöttö venttiilillä.joka lisäsi tehoa ja 600d,ssä ei sitä ollut


      • tare

        Mulla olis ovia ja nokkapelti,muistaakseni myös konepelti . 2 moottoria joista toinen remontoitu amiksessa tietämäni mukaan sen jälkeen ajamaton. kuivassa ulkokatoksessa olleita. 0500736823


      • tare
        600 huippu kirjoitti:

        600sl tietääkseni oli varustettu kaasarin alla olevalla ns lisä syöttö venttiilillä.joka lisäsi tehoa ja 600d,ssä ei sitä ollut

        Ei pidä paikkaansa, millin isompi kaasari ja peltipakosarja.


      • Timo Ryyppö
        600 huippu kirjoitti:

        600sl tietääkseni oli varustettu kaasarin alla olevalla ns lisä syöttö venttiilillä.joka lisäsi tehoa ja 600d,ssä ei sitä ollut

        Ois kiva tietää,mitä tää 600sl syöttöventtili muka syöttää?Ei tehon lisääminen aivan noin helppoa ole,että lisätään joku hemmetin syöttöventtili ja naps,taas tulee pari hepoa.Tulee mieleeni fakiiri Blumpum.


    • könskä

      Moro mistä voisi löytää 600 uusia peltiosia .takasisälokasuojia,varapyörän pojaa,ym.rakennan vanhaa Negar 770 jagst rivieraa.alustan osat ovat samat.
      Harri Könönen 0407492576.

    • fiat 600sl

      löytyis fiat 2D Sedan, 600SLBG/2000 -73, punainen
      viimeinen katsastus 2001
      viimeiset 10 vuotta ollut sisällä lämpimässä.

      0408421805
      Loimaa

    • renkaat

      Multa löytyis renkaat vuodelta nakki. Ehjät, vanteineen.

    • kalle.pesonen

      vieläkö renkaat kaupan? Suunnitteilla projektiauton hankinta..

    • Timo Ryyppö

      Vanhat renkaat saattavat kestää 1-10000km.1 km on lähempänä totuutta,johtuen siitä,että kun vanha=kovettunut rengas lämpiää,se on entinen.Eli kun se jäähtyy,kun auto seisoo,se on neliskulmainen,tai ilmat tulevat pihalle.Kokemusta on.

    • remppa2
    • Anonyymi

      Fiat 600 etupuskuri tarpeettomana. Kunto ok, kromaus sisäpuolelta hieman kärsinyt. Kuvia saa tarvittaessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7004
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6434
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3514
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3010
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2714
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2408
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2076
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1947
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1807
    Aihe