Tutullani on Honda CX500 Turbo -83 ja ajettu vain n.14000 km. Pyörä ollut uudesta saakka samalla omistajalla(veljeksillä), eikä sillä todellakaan oo ajettu enempää. Viime kesänä lakkas lataamasta ja kysyisinkin jos laturivika, niin onko todella laturi CX.ssä niin ahtaassa paikassa että on käytettävä moottori pois päästäkseen laturiin käsiksi? Muutkin kommentit ja käyttäjäkokemukset tervetulleita.
CX Turbo
3
925
Vastaukset
- Repe
Ikävä kyllä näin on . Vesipumppuakin pitää muistaakseni purkaa . En muista tarkemmin . Jakopään kiristin ja laturi olivat ensimmäisten CX:ien ongelma . Tosi kestävä laite muuten . Vikahan voi olla myös säätimessä , vaikka pahimpaan kannattaakin varautua.
- MASA
Terve!
Omistan itse kyseisen Turbo Hondan vm.-83 ollut uudesta asti minulla.Laturi ongelma on ns. perusvika Turbossa ja laturin käämit sijaitsee moottorin takimaisessa lohkossa joten purkamista piisaa.Laturihan ui moottoiri öljyssä ja jotenkin alkuperäinen käämin lakkaus ei kestä.Itse olen purkanut ja käämittänyt laturin noin 5-kertaa.Nyt kämitetty laturi on kestänyt noin 5-vuotta.Ei muutakuin purkamaan ja laturia käämittämään.TT:MASA Terve !
Eka cx turbon ostin uutena -83.Ajoin 45000 km,parit laturin käämit paloi,mutta hukkaportti ei jumittunut koskaan.Käämien vaihto ei mikään iso homma.Kate pois ja kone alas,takaosa irti ja siellä se paketti on.Orkkis käämit kesti jotain 30000. Hyvä ajettava,aivan eri luokkaa kuin yamahalla.Hankin v.2007 2 cx 500 turboa, suomipyörä 90000 km ja toisen hain Tukholmasta ajettu nyt 23000 km,pari kertaa hukkaportti jumittunut.650 CX turboja en oo nähny suomessa myytävänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod315909- 345413
- 293064
- 342454
- 412203
- 372118
- 152098
- 121701
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391676