Eli selitin yhelle latvialaiselle miten kilistetään ja sanotaan "kippis" täällä suomessa.. no, hän repesi nauramaan :D eikä suostunut kertomaan mitä kippis on latviaksi! Joten tietäiskö joku, nyt häiritsee toi kun ei tiedä! :)
"kippis" -mitä tarkoittaa latviaksi?
8
2802
Vastaukset
- antti
"sveiks"
- Expat
Sveiks tarkoittaa terve, kun taas latvian kielellä kippis on "prieka". Aikaisemmin mainittu uz veseliibu tarkoittaa sananmukaisesti terveydeksi.
- antti.
voi myös sanoa " uz veselibu "
- he he
"selitin yhelle latvialaiselle miten kilistetään ja sanotaan "kippis" täällä suomessa.. no, hän repesi nauramaan"
Ei liene ensimmäinen kerta: "kippis" kuulostaa ulkomaalaisen korvaan kuin "keep piss" ja jokainen englannin kielen taitoinen ymmärtää, mistä sinä on kyse.
Itse olen opettanut ulkomaalaisille "hölökynkölökyn" ja mielikuvituksettoman "terveydeksi" (on sekin heille aika vaikea) - niin ja "pohojanmaan kautta". - Anonyymi
Mä en nää missään että lukis kippis latviaksi
- Anonyymi
Tanskaksi se taitaa olla välihousut.
- Anonyymi
eestiksi kiipis =siru
- Anonyymi
Saattaa olla ikäpolvikysymys, mutta kyllä Suomessa useammin kuulee sko(o)l kuin kippis. Latviassa useimmiten priekā.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336764- 376253
- 293454
- 452910
- 342664
- 152348
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481907En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777