Itsenäisyyspäivä

evakon poika

Silloin, kun tosimiehet puolustivat Suomea, ja moni uhrasi ainoansa, ei jehovan todistajia rivissä näkynyt.

Kysynkin teiltä käpykaartilaisilta ja heidän jälkeläisiltään näin itsenäisyyspäivän alla:

Hävettääkö?

26

1856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsokaa se

Tuntemattomassa sotilaassa näkyy hyvin miten kirkko oli mukana sodassa.

• evakon poika

Se oli kuitenkin tuo meitin ev.lut.kirkko.

Nämä poijaat olivat vankilassa tai puskassa piilossa.

• edellinen
        evakon poika kirjoitti:

Se oli kuitenkin tuo meitin ev.lut.kirkko.

Nämä poijaat olivat vankilassa tai puskassa piilossa.

..Suomi voittanut ja saanut alueita lisää, jos kirkko ja Jumala oli ateistista jumalatonta Neuvostoliittoa vastaan?

• evakon poika
        edellinen kirjoitti:

..Suomi voittanut ja saanut alueita lisää, jos kirkko ja Jumala oli ateistista jumalatonta Neuvostoliittoa vastaan?

Enpä tiedä, mutta Stalin oli aikanaan pappisopissa, jospa hänellä oli suoremmat yhteydet yläkertaan?

Tai sitten totuus on vielä karumpi...

• Sergei
        edellinen kirjoitti:

Vieläkö Moskovasa Jehovan todistajat on kiellettyjen listoilla?
        Että sinnekö kaipaatte?

• evakon poika

Antaa tulla - odotan vastauksia !!!

Kuinka moni jehovan todistaja antoi henkensä isänmaan puolesta? Kuinka moni haavoittui ja vammautui loppuiäkseen?

• Timo

..isoisäni haavoittui, tuli Jehovan todistajaksi eikä halunnutkaan enää palata sotaan -> joutui vankilaan.

Oli niin vaarallinen..heh. Samoin vastapuolella..

Jehovan todistajat ovat muuten riisuneet aseista sata tuhatta venäläistä. Pystytkö parempaan?

Vastaapa sinä, olisiko sotia ja kiistelyä rajoista, jos kaikki olisivat Jehovan todistajia?

• Patu-JT

Isäni ei ollut sodassa, koska hän oli todistaja. Hän ei siis vammautunut. Minä en näe siinä mitään negatiivista. Ja jos muihin uskontoihin kuuluvia sotarintamalla vammautui, niin sehän on heidän omaa typeryyttään.

Ei siis todellakaan minua hävetä, ettei todistajilla ole sotavammoja. Jos nyt lainaisin evoluutioteorioita, niin sopivimmat jäävät eloon. Eli se kansanosa, jonka "puolesta" hullut ovat valmiita antamaan oman henkensä.

• evakon poika
        Patu-JT kirjoitti:

Isäni ei ollut sodassa, koska hän oli todistaja. Hän ei siis vammautunut. Minä en näe siinä mitään negatiivista. Ja jos muihin uskontoihin kuuluvia sotarintamalla vammautui, niin sehän on heidän omaa typeryyttään.

Ei siis todellakaan minua hävetä, ettei todistajilla ole sotavammoja. Jos nyt lainaisin evoluutioteorioita, niin sopivimmat jäävät eloon. Eli se kansanosa, jonka "puolesta" hullut ovat valmiita antamaan oman henkensä.

Jos muidenkin isät olisivat olleet yhtä "viisaita", niin olisipa sinunkin elosi ollut toisennäköistä - jos sitä elämää olisi edes tullutkaan.

Muut siis tekivät työt ja uhraukset isäsi puolesta, jotta sinä ja kaltaisesi siivelläeläjät voisitte nauttia itsenäisen Suomen teille tarjoamista mahdollisuuksista.

Häpeä!

• Patu-JT
        evakon poika kirjoitti:

Jos muidenkin isät olisivat olleet yhtä "viisaita", niin olisipa sinunkin elosi ollut toisennäköistä - jos sitä elämää olisi edes tullutkaan.

Muut siis tekivät työt ja uhraukset isäsi puolesta, jotta sinä ja kaltaisesi siivelläeläjät voisitte nauttia itsenäisen Suomen teille tarjoamista mahdollisuuksista.

Häpeä!

Niin tämä on sitä ihan samaa hommaa, missä me länsimaalaiset ihmiset nautimme köyhempien maiden työntekijöiden ja luonnonvarojen hedelmistä. Sitten jokaisen maan sisällä on taas nämä tietyt porukat, jotka nauttivat muitten kansanmiestensä töiden hedelmistä. Joku on AINA siellä ketjun huipulla. Näin on ollut aina, ja tulee ehkä aina olemaankin.

Kysyit hävettääkö, niin kyllä joskus. Hävettääkö itseäsi olla länsimaalainen, joka saa samalla työnteolla moninkertaisesti vastinetta muihin verrattuna? Luulisin, että vastaat: "joskus". Mutta tällaisessa maailmassa me elämme. Eikö?

• evakon poika
        Patu-JT kirjoitti:

Niin tämä on sitä ihan samaa hommaa, missä me länsimaalaiset ihmiset nautimme köyhempien maiden työntekijöiden ja luonnonvarojen hedelmistä. Sitten jokaisen maan sisällä on taas nämä tietyt porukat, jotka nauttivat muitten kansanmiestensä töiden hedelmistä. Joku on AINA siellä ketjun huipulla. Näin on ollut aina, ja tulee ehkä aina olemaankin.

Kysyit hävettääkö, niin kyllä joskus. Hävettääkö itseäsi olla länsimaalainen, joka saa samalla työnteolla moninkertaisesti vastinetta muihin verrattuna? Luulisin, että vastaat: "joskus". Mutta tällaisessa maailmassa me elämme. Eikö?

Hyvä, että sentään edes joskus häpeät. Ei tämä toki ainoa maailman vääryys ole, mutta onpahan ainakin ajankohtainen.

• kumppani
        Patu-JT kirjoitti:

seitsemältä alkaen.
        Älä ainakaan tule ovellemme.
        Tee sitä "kenttätyötä" parisi kanssa salin pihalla lingoten sitä vedeksi muuttuvaa lunta.

• Patu-JT
        kumppani kirjoitti:

seitsemältä alkaen.
        Älä ainakaan tule ovellemme.
        Tee sitä "kenttätyötä" parisi kanssa salin pihalla lingoten sitä vedeksi muuttuvaa lunta.

Häh? En ymmärtänyt mitään. No, toisaalta ei se ole mulle eka kerta :)

• qwerty

Naurettava pelle

• arru

Päin vastoin heitä hävettäis olla riveissä. He eivät puolusta maata eivätkä äänestä vaan rakastavat jumalaa ja hänen valtakuntaansa eivätkä ota osaa maalliseen eivätkä puolueelliseen toimintaan. istuvat linnassa mielummin vakaamuksensa takia ku puolustaa maataan. Etkö tiedä sen vertaa? He eivät tapa ihmisiä ainakaan julkisesti. Lue ja opiskele jotain tästä uskonnosta ennenku lähetät noita kommentteja. Yleissivistystäs kannattais kohentaa lue ja kommentoi si vasta. Tiiän ett mulla on lukihäiriöitä en osaa kirjottaa mutta tiedän asiasta ennen ku kommentoin jotain todella tyhmää

• evakon poika

Kyllä minä tiedän, että uskontonne kieltää armeijaan menon ja nuo muut asiat, mutta minäpä olenkin sitä mieltä, että teillä on velvollisuuksia isänmaata kohtaan, jotka käyvät uskontonne yli.

• elähän hermostu

Ei hävetä.Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu. Minä olen kylläkin toista sukupuolta, joten tuo sinun kiukkusi seur.keskustelun aiheessa meni hukkaan. Isäni ,joka oli heti sodan jälkeen 65% invalidi sanoi, että jos hän olisi tiennyt mitä sota tekee miehelle, niin hän ei olisi koskaan sinne mennyt. Isäni tiesi mitä sota oli ja miten hän kärsi loppu elämänsä sen vuoksi. Itsenäisyyspäivänä ei hän linnassa juhlinut, eihän siellä rahvas juhli.Juhlipa silloin kun oma rakas JT.tytär tuli katsomaan, vaikkei isä ollutkaan JT. Joten älä ainakaan kaikilta kysy hävettääkö, sillä sitä voidaan kysyä sinultakin vielä joskus. Minua ei hävetä ja olen ylpeä jokaisesta ihmisestä joka ei aseeseen tartu niin JT:n kun muidenkin. Älä sinäkään häpeä, tehty mikä tehty, vaikka saatoitkin tappaa jonkun toisen kristityn pojan tai isän.

• evakon poika

"Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu."

Kovin tuo on helppo sanoa, mutta marraskuun lopussa -39 vainolainen ylitti rajan, alkoi tappaa eikä kysynyt halutaanko täällä tapella.

Olin itse liian nuori sotaan, mutta isäni ja 4 setääni olivat rintamalla - 2 ei palannut.

Kai JT-naiset (ja akkamaiset miehetkin) sentään aseettomaan maanpuolustustyöhön voivat osallistua?

• elähän..
        evakon poika kirjoitti:

Kovin tuo on helppo sanoa, mutta marraskuun lopussa -39 vainolainen ylitti rajan, alkoi tappaa eikä kysynyt halutaanko täällä tapella.

Olin itse liian nuori sotaan, mutta isäni ja 4 setääni olivat rintamalla - 2 ei palannut.

Kai JT-naiset (ja akkamaiset miehetkin) sentään aseettomaan maanpuolustustyöhön voivat osallistua?

Eiköhän se monelta kysynyt enemmän rohkeutta kieltäytyä aseista, kuin tarttua niihin ja mennä joukon mukana. Meiltä useimmilta sota vei monta rakasta ihmistä, ja siksi sota ei ole hyvä ratkaisu ongelmiin koskaan. "Voivatko osallistua aseettomana", on jokaisen itse päätettävissä. Minä en tiedä itse, mitä tekisin jos sellainen paikka tulisi eteen . Suo anteeksi näin akan rehellinen vastaus ja voi hyvin

• putkinäkö
        evakon poika kirjoitti:

Ottamatta kantaa avaukseesi pahoittelen että joudut viettämään itsenäisyyspäivän aattoa noin kurjissa tunnelmissa.

• palstalla

Mahtaako nimitys osus kohdalleen?

• Lähimmäinen

En ole lukenut muutakuin aloituksen,olen ylpeä siitä että olen JT;ja olemme veljiä ja sisaria kautta maapallon pidämme kaikkia samanarvoisina! emme tarvitse rajoja, on aivan kuin äitini sanoi hän ei ole JT;ja "Jos kaikki ihmiset maapallolla olisivat niinkuin JT niin ei olisi sotia"

• >>En ole lukenut muutakuin aloituksen,olen ylpeä siitä että olen JT;ja olemme veljiä ja sisaria kautta maapallon pidämme kaikkia samanarvoisina! emme tarvitse rajoja, on aivan kuin äitini sanoi hän ei ole JT;ja "Jos kaikki ihmiset maapallolla olisivat niinkuin JT niin ei olisi sotia"

ja vielä jumalan avustuksella? Raamatussakin jossain päin annetaan se kuva, että puolustussota on ikäänkuin sallittua, mutta hyökkäys ei.

Kyllähän tuon tappamisen kiellon jt:lta ymmärtää, mutta oman perheen puolustamisen kieltäminen ei oikein ole inhimillistä mistään kohtaa. Jos jumala niin tarkka olisi niin tuskin hän olisi antanut raamatun aikoinakaan kansojen sotia, ja edelleen hänen puolustuksella vielä.

Oman perheen puolustamatta jättäminen ei ole raamatun mukaista.

• olleet ainoita

jotka väistivät sotaretken muun kuin uskonnon takia.
      Mitä häpeämistä siinä nyt on jos haluaa selvitä elämästä hengissä kieltäytymällä aseista?
      Toiset sotivat ja toiset ovat rauhan kannalla.
      Paljon oli sellaisiakin jotka hävisivät rintamalta pelko aseenaan. Heitä moniakaan ei löydetty ennenkuin sota oli loppunut ja rauha solmittu.
      Monet heistä tarttuivat toimeen innokkaasti yhteiskunnan eri tehtävissä, häpeää nämä miehet eivät tunteneet vaikka ympäristö heitä vähän halveksien katseli.
      Taisi joku edetä aina eduskuntaan asti, häpeilemättä.

Todistajat seisoivat selkä suorana valtakunnan saleillaan palvoen siellä jumalaansa.
      Kieltäytymällä aseista he uhmasivat jopa kuolemaa.

• Aliupseerin poika

Hävettää se, että isäni oli sodassa. Anteeksi hänen puolestaan.

• mie mie mie

meidän perhe kun menetti kotinsa pariinkin otteeseen..

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4903
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      659
      4088
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2281
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2047
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1848
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1686
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1431
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1198
    9. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1134
    10. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      87