Jeesus antoi kahdelletoista apostolilleen kehoituksen saarnata kaikille ihmisille.
Onko raamatussa mainittu ketään muuta, jonka pitäisi osallisua tuohon saarnaamisen?
Saarnaamis kehoitus
20
1004
Vastaukset
- Nemo
Siihen aikaan kun Jeesuksen apostolit muodostivat Jerusalemissa sijaitsevan hallintoelimen, useat kristityt Paavali mukaan lukien, saarnasivat Valtakunnan hyvää uutista. Kristuksen antama käsky oli ketjureaktio. Tuli opettaa noudattamaan kaikkea mitä Kristus Jeesus oli käskenyt noudattaa. Tuon käskyn noudattamiseen kuului uusien opetuslapsien tekeminen ja heidän opettamisensa tekemään lisää uusia opetuslapsia.
- theos
...perusteluksi.
- ppetuslapsia
Jeesus sanoi että menkää ja tehkää opettuslapsia kaikkien kansojen ihmistä. Sehän tarkoittaa sitä että ketju jatkuu. opetuslapset puolestaan tekevät uusia opetuslapsia.
- theos
...puutuu.
- ppetuslapsia
theos kirjoitti:
...puutuu.
Johanneksen evankeliumi Matteuksen mukaan
28: 19."Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
opetuslapsiksni, kastamalla heitä Isän ja
Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
20.ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä
minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso
minä olen teidän kanssanne joka päivä
maailman loppuun asti."
Lainaus otettu kirkkoraamatusta.
- Mennä
Apostolienteot 5:42
Talosta taloon ja ei käännösten tulkinnat Apt 5:42
UM käännös
42 Ja joka päivä temppelissä ja talosta taloon he jatkoivat herkeämättä opettamista ja hyvän uutisen julistamista Kristuksesta, Jeesuksesta.
Kirkkoraamattu 33/38
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
Kirkkoraamattu 92
42 Entiseen tapaan he joka päivä opettivat temppelissä ja kodeissa ja julistivat, että Jeesus on Messias.
World English Bible
42 Every day, in the temple and at home, they never stopped teaching and preaching Jesus, the Christ.
American Standard
42 And every day, in the temple and at home, they ceased not to teach and to [1] preach Jesus as the Christ
King James
2 And daily in the temple, and in every house, they ceased not to teach and preach Jesus Christ.
(Joka talossa, siis aika lähellä UM tulkintaa)
International Standard
42 Every day in the temple and from house to house they kept teaching and proclaiming that Jesus is the Christ
Bingo!!!! Yllätyin kun löysin raamatunkäännöksen jossa asia on lähes samalla tavalla kuin Jehovantodistajien UM kännöksessä.
Luther 1545
42 und höreten nicht auf alle Tage im Tempel und hin und her in Häusern zu lehren und zu predigen das Evangelium von Jesu Christo.
Green`s Literal
42 And every day they did not cease teaching and preaching the gospel of Jesus the Christ in the temple, and house to house.
Bingo;-) ja taas UM tulkinnan mukainen.
Svensk Bibeln
42 Och de upphörde icke att var dag undervisa i helgedomen och hemma i husen och förkunna evangelium om Kristus Jesus.
Aika lähellä kodissa ja talossa.
Siis talosta taloon näyttää olevan oikea tulkinta!
Jos nyt sen verran kritisoin, että eihän se, että todetaan opetetun kodeissa, automaattisesti tarkoita heidän käyneen ovelta ovelle saarnaamassa. Heillä oli käsittääkseni tapana majoittautua myötämielisiä ihmisiä löydettyään näiden kotiin.
Voidaanko Raamatulla osoittaa vääräksi sellainen näkemys, että he opettivat ensin julkisesti pyhäkössä ja myöhemmin kiinnostuneet tulivat heidän majataloonsa kuulemaan lisää?- Mennä
Helmisen_Viljo kirjoitti:
Jos nyt sen verran kritisoin, että eihän se, että todetaan opetetun kodeissa, automaattisesti tarkoita heidän käyneen ovelta ovelle saarnaamassa. Heillä oli käsittääkseni tapana majoittautua myötämielisiä ihmisiä löydettyään näiden kotiin.
Voidaanko Raamatulla osoittaa vääräksi sellainen näkemys, että he opettivat ensin julkisesti pyhäkössä ja myöhemmin kiinnostuneet tulivat heidän majataloonsa kuulemaan lisää?Niin, onko sitä osoitettu vääräksi, että opetuslapset menivät ikkunasta sisään?
EI OLE ;-)
Tästä vaihtoehdosta raamattu ei puhu mitää ;-) - theos
...varsinkin raamatun, jos haluaa tietää mitä siinä opetetaan.
Kyse on siis siitä, tuleeko muiden kuin apostolien saarnata.
Katsotaan paria jaetta laajemmin tuota lainaustasi ja mietitäänpä, keistä siinä kerrotaan:
5:40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat APOSTOLIT sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
5:41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
5:42 Eivätkä he (apostolit) lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
Ei siis uutta auringon alla, mitä avaukseeni tulee. - Mennä
theos kirjoitti:
...varsinkin raamatun, jos haluaa tietää mitä siinä opetetaan.
Kyse on siis siitä, tuleeko muiden kuin apostolien saarnata.
Katsotaan paria jaetta laajemmin tuota lainaustasi ja mietitäänpä, keistä siinä kerrotaan:
5:40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat APOSTOLIT sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
5:41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
5:42 Eivätkä he (apostolit) lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
Ei siis uutta auringon alla, mitä avaukseeni tulee.Tässä Jeesus antoi käskyn miehelle, joka ei ollut apostoli, mutta mies vetosi muihin kiireisiin.
Luukas 9: 57-60
57 Kun he nyt olivat kulkemassa tietä pitkin, joku sanoi hänelle: ”Minä seuraan sinua, minne menetkin.” 58 Ja Jeesus sanoi hänelle: ”Ketuilla on kolot ja taivaan linnuilla lepopaikat, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin päänsä kallistaisi.” 59 Sitten hän sanoi eräälle toiselle: ”Ole minun seuraajani.” Mies sanoi: ”Salli minun ensin lähteä hautaamaan isäni.” 60 Mutta hän sanoi hänelle: ”Anna kuolleiden haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista laajalti Jumalan valtakuntaa.” 61 Ja vielä yksi sanoi: ”Minä kyllä seuraan sinua, Herra, mutta salli minun ensin jättää jäähyväiset huonekuntalaisilleni.” 62 Jeesus sanoi hänelle: ”Ei kukaan, joka on laskenut kätensä auraan ja katsoo siihen, mikä on jäänyt taakse, ole sovelias Jumalan valtakuntaan.”
Kyllä näköjään Jeesus jakoi käskyä saarnata. - Mennä
Mennä kirjoitti:
Tässä Jeesus antoi käskyn miehelle, joka ei ollut apostoli, mutta mies vetosi muihin kiireisiin.
Luukas 9: 57-60
57 Kun he nyt olivat kulkemassa tietä pitkin, joku sanoi hänelle: ”Minä seuraan sinua, minne menetkin.” 58 Ja Jeesus sanoi hänelle: ”Ketuilla on kolot ja taivaan linnuilla lepopaikat, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin päänsä kallistaisi.” 59 Sitten hän sanoi eräälle toiselle: ”Ole minun seuraajani.” Mies sanoi: ”Salli minun ensin lähteä hautaamaan isäni.” 60 Mutta hän sanoi hänelle: ”Anna kuolleiden haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista laajalti Jumalan valtakuntaa.” 61 Ja vielä yksi sanoi: ”Minä kyllä seuraan sinua, Herra, mutta salli minun ensin jättää jäähyväiset huonekuntalaisilleni.” 62 Jeesus sanoi hänelle: ”Ei kukaan, joka on laskenut kätensä auraan ja katsoo siihen, mikä on jäänyt taakse, ole sovelias Jumalan valtakuntaan.”
Kyllä näköjään Jeesus jakoi käskyä saarnata.Ja tässä:
Luukas 10:
Tämän jälkeen Herra määräsi seitsemänkymmentä muuta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja paikkaan, jonne hän itse aikoi mennä. 2 Sitten hän sanoi heille: ”Eloa on tosiaan paljon, mutta työntekijöitä on vähän. Anokaa sen tähden elonkorjuun Herralta, että hän lähettäisi työntekijöitä elonkorjuuseensa. 3 Menkää. Katso! Minä lähetän teidät kuin karitsat susien sekaan. 4 Älkää kantako mukananne kukkaroa, älkää eväslaukkua, älkää sandaaleja älkääkä syleilkö ketään tervehdykseksi tiellä. 5 Missä menettekin taloon, sanokaa ensiksi: ’Olkoon tällä talolla rauha.’ 6 Ja jos siellä on rauhan ystävä, niin teidän rauhanne tulee lepäämään hänen päällään. Mutta jos siellä ei ole, niin se palaa teille. 7 Majailkaa siis siinä talossa ja syökää ja juokaa, mitä he tarjoavat, sillä työntekijä on palkkansa arvoinen. Älkää siirtykö talosta taloon. Mennä kirjoitti:
Niin, onko sitä osoitettu vääräksi, että opetuslapset menivät ikkunasta sisään?
EI OLE ;-)
Tästä vaihtoehdosta raamattu ei puhu mitää ;-)Onko sinulta tulossa parempaa vastausta?
- Mennä
Onko sinulta tulossa parempaa vastausta?
Aivan uskomaton ja täydellinen vastaus on tulossa vuonna 2037, joten maltahan hetki.
- ei kaikki
Mennä kirjoitti:
Ja tässä:
Luukas 10:
Tämän jälkeen Herra määräsi seitsemänkymmentä muuta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja paikkaan, jonne hän itse aikoi mennä. 2 Sitten hän sanoi heille: ”Eloa on tosiaan paljon, mutta työntekijöitä on vähän. Anokaa sen tähden elonkorjuun Herralta, että hän lähettäisi työntekijöitä elonkorjuuseensa. 3 Menkää. Katso! Minä lähetän teidät kuin karitsat susien sekaan. 4 Älkää kantako mukananne kukkaroa, älkää eväslaukkua, älkää sandaaleja älkääkä syleilkö ketään tervehdykseksi tiellä. 5 Missä menettekin taloon, sanokaa ensiksi: ’Olkoon tällä talolla rauha.’ 6 Ja jos siellä on rauhan ystävä, niin teidän rauhanne tulee lepäämään hänen päällään. Mutta jos siellä ei ole, niin se palaa teille. 7 Majailkaa siis siinä talossa ja syökää ja juokaa, mitä he tarjoavat, sillä työntekijä on palkkansa arvoinen. Älkää siirtykö talosta taloon.Jospa he kuitenkin siitä talosta käsin missä majailivat kävivät toisten kodeissa kertomassa hyvää uutista, koska eiväthän pakanat käyneet synagogassa.
- timotei
Voidaanko Raamatulla osoittaa vääräksi sellainen näkemys, että he opettivat ensin julkisesti pyhäkössä ja myöhemmin kiinnostuneet tulivat heidän majataloonsa kuulemaan lisää?ajanmukaista? Talosta taloon. On muitakin keinoja. VT-seura huru-ukkojensa takia ei muita keinoja tunne. Ehkä hyvä niin, koska kaikki, jotka eivät ole hyvää sanomaa OIKEIN kuulleet saavat elää paratiisissa. Oikein tietysti tarkoittaa Jt-oppeja.
ei kaikki kirjoitti:
Jospa he kuitenkin siitä talosta käsin missä majailivat kävivät toisten kodeissa kertomassa hyvää uutista, koska eiväthän pakanat käyneet synagogassa.
" jokaiseen kaupunkiin ja paikkaan, jonne hän itse aikoi mennä"
Jeesushan oli lähetetty Israelin huoneen kadonneiden lampaiden luokse, joten kun hän lähetti ne 70 jokaiseen kaupunkinn ja paikkaan, jonne hän itse aikoi mennä, niin se varmaankin tarkoitti, että ne 70 lähetettiin juutalaisten luo, eikä pakanoiden.timotei kirjoitti:
ajanmukaista? Talosta taloon. On muitakin keinoja. VT-seura huru-ukkojensa takia ei muita keinoja tunne. Ehkä hyvä niin, koska kaikki, jotka eivät ole hyvää sanomaa OIKEIN kuulleet saavat elää paratiisissa. Oikein tietysti tarkoittaa Jt-oppeja.
Niinpä. Jos Jeesus olisi nyt meidän keskuudessa, niin arvelen, että keltainen lehdistö sekä televisiokanavat olisivat kiinnostuneita ihmeparantumisista, joten hän saisi helposti maailmanlaajuista julkisuutta.
Ehkä hän käyttäisi internetiäkin.Mennä kirjoitti:
Aivan uskomaton ja täydellinen vastaus on tulossa vuonna 2037, joten maltahan hetki.
tuossa vuosiluvussa jotain uutta valoa vai ihanko huumorinkukkaa viisastelulla höystettynä?
- Yhteenveto
Eräs jt esitti minulle kerran haasteen etsiä Raamatusta 'talosta taloon' kohtia. Sen tein ja tädsä tulos:
Avasin linkin: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
Haulla 'talosta taloon' löytyi seraavat kohdat:
(1) Luuk. 10:7
"Ja olkaa siinä talossa ja syökää ja juokaa, mitä heillä on tarjota, sillä työmies on palkkansa ansainnut. Älkää siirtykö talosta taloon."[KR-38]
(2) Ap. t. 8:3
"Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen."[KR-38]
(3)1. Tim. 5:13
"Kierrellessään talosta taloon he oppivat laiskottelemaan ja lisäksi juoruilemaan ja sekaantumaan muiden asioihin, puhumaan sellaista mitä ei pitäisi."[KR-92]
- timotei
Siis se kehoitus.......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121