Liukas lattia

Konttaaja

Tehtiin kylppäriremontti ja lattioille tuli Marazzin Ruka blue 10x10 laatat.Pettymykseksi osoittautui niiden liukkaus.Lapset ovat liukastuneet ja itsekkin täytyy liikkua hiihtämällä.Onko ongelmaan muuta ratkaisua kuin uudet laatat?Jos lattian koittaa hioa tai hiekkapuhaltaa, meneekö koko laatta piloille?

15

8146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan muutaman

euron halvemmalla nuo laatat kuin sellaiset jotka on oikeasti tarkoitettu kylpyhuoneen lattiaan. tarttis pikkuisen ajatella siinä vaiheessa kun noita hankkii, että aina se hinta ei ole se tärkein pointti!!!!!!

• asdfg

Itse olen huomannut että puhtaiden ja likaisten laattojen kitkakertoimessa on selvä ero.

• jkl.

julkisessa paikassa oli liukkaat laatat. En tiedä miten se korjattiin koska työkohde oli aina seinällä eristetty. Pölyä sieltä tuli joten ehkä hiekkapuhallusta käytettiin. Kannattais kysäistä sieltä liikkeestä mistä laatat on ostettu jos tietävät ratkaisun ongelmaan. Ettei vain olis laatat seinään tarkoitettuja.

• Lotina...

Ja yks homma on vielä saumoissa eli tehdään lattian saumat ihan laattojen yläpintojen tasolle! Huomattavasti kitkaisempi tulee jos jättää hieman syvemmän sauman lattiaan! Tietysti ehkä hieman "siistimpi" on tasa saumaus,jos joku siellä mittailee lattian rajan tuntumassa,mutta luulen että käytäntö ajaa kuitenkin sen ohi....

• hämeestä

Yks vaihtoehto on liimata hiekkapaperia laattoihin.
      Pistä vaikka joka toiseen, niin ei näytä pahalta.

• Konttaaja

Lattialaattoja ne kyllä ovat, eivätkä aivan halvimpia.Myyjältä tentattiin liukkautta, ja väitti että eivät ole.Saumauskin tehty normaalisti.

• tässä yks

• testannut
        tässä yks kirjoitti:

http://www.slipguard-europe.com/fin/index.htm

Testattu on, tosin vuosia sitten liukkaalle laatalle. Slipguard-käsittely tosiaan auttoi, ero oli kuin yöllä ja päivällä.. Kestävyydestä en tiedä, mutta helppohan käsittely on uusia.

• Konttaaja
        testannut kirjoitti:

Testattu on, tosin vuosia sitten liukkaalle laatalle. Slipguard-käsittely tosiaan auttoi, ero oli kuin yöllä ja päivällä.. Kestävyydestä en tiedä, mutta helppohan käsittely on uusia.

Ei ollut kyseistä ainetta paikallisessa K-raudassa.Sanoivat, että ei pidetä enään hyllyssä, kun ei kuulemma toimi.Mitenkähän on?

• onelantana
        Konttaaja kirjoitti:

Ei ollut kyseistä ainetta paikallisessa K-raudassa.Sanoivat, että ei pidetä enään hyllyssä, kun ei kuulemma toimi.Mitenkähän on?

Olen käyttänyt slipguardia kaikissa asunnoissani ja aina on toiminut tosi hyvin. Kestää vielä pidempään kuin maahantuoja lupaa. Ainetta voi tilata suoraan myös www.slipguard-europe.com

• Bioner
    • Anonyymi

Kokeilin lilaki liukkaudenpoistoa ja olin kyllä tyytyväinen. Pito lisääntyi yllättävän paljon. Uskallan suositella näin reilun vuoden kokemuksella👍

• Anonyymi
    • Anonyymi

hyvin taas melkein 15 vuotta vanha aloitus kelvannut palstan aktivointiin

• Anonyymi

Eikö olekin kauheaa, kun kaikki tietää ettei enää voi olla liukasta missään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      5959
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5463
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3084
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2464
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2317
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2128
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2108
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1711
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1696
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1687
    Aihe