Katuva

Mitä tehdä?

Hei,eräänä päivänä puhelin soi ja siellä oli Tele-Finlandin puhelinmyyjä. Kuinkas ollakaan, hän sai minut livertelyllään ympäripuhutuksi vaihtamaan liittymäni Elisalta Tele-Finlandiaan.Säästäisin suutia summia. Numeronvaihtaminenkin toiseen tuntui ihan mukavalta ajatukselta. Tele-Finlandia lupasi hoitaa kaikki vaihtoon liittyvät paperiasiat. Minun pitäisi vain itse katkaista yhteyteni Elisaan. Heti samalla viikolla tulikin Tele-Finlandiasta saapumisilmoitus postissa. Nyt olen tullut katumapäälle. En ainakaan puhelinnumneroa halua vaihtaa, minulle on tammikuun aikana tulossa tärkeitä puheluita enkä saa ilmoitettua, että puhelinnumnero on vaihtunut.
Voinko tehdä niin, että en vain käy lunastamassa postista Tele-Finlandian lähetystä, en ole tähän mennessä allekirjoittanut mitään. Vai olenko jo puhelinkeskustelussa sitoutunut liittymän vaihtoon. Operaattorit ovat muutenkin jatkuvasti kiusaamassa vaihtotarjouksineen. Vastatkaa mahdollisimman pian, kiitos, lähetys on kohta ollut jo postissa 2 viikkoa, joudunko vaikeuksiin, jos se palautetaqan Tele-Finlandialle.

5

1426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tele finlandilla

on palkkalistoilla gangstereita ja ne tulee hakkaamaan sinut kurpitsapohjaisella pampulla.

• Nimetön

sinun ei tarvitse itse soittaa elisalle ja sanoa liittymääsi irti, tele finland hoitaa sen puolestasi. numerosi pysyy samana vaikka vaihdatkin tele finlandiin se ei muutu mitenkään, se on nykypäivänä laissa määrätty. joten sinulla ei ole mitään hätää, haet vaan sen sim-kortin postista ja alat soittelemaan tele finlandin liittymällä. mutta jos olet sitä mieltä että et enää halua tele finlandin liittymää niin jätät vaan hakemasta sen sieltä postista, et siis ole sitoitunut vielä mihinkään. Hyvää Joulua!!!

• siiru

...nimenomaan halusit uuden numeron. siinä tapauksessa sinun kuuluu itse ilmoittaa erosta elisaan, mutta uuden numeron hankkiminen tf:ltä ei tarkoita sitä, että sinun _pitää_ se elisakin sulkea.
        jos et korttia postista hae niin kaikki pysyy niinkuin ennenkin.

• siiru kirjoitti:

...nimenomaan halusit uuden numeron. siinä tapauksessa sinun kuuluu itse ilmoittaa erosta elisaan, mutta uuden numeron hankkiminen tf:ltä ei tarkoita sitä, että sinun _pitää_ se elisakin sulkea.
        jos et korttia postista hae niin kaikki pysyy niinkuin ennenkin.

Jos olet tilannut uuden numeron, kyseessä ei ole numeronsiirto. Elisan liittymä pysyy toiminnassa niin kauan kuin sanot sen irti. Uusi Tele-finlandin liittymä ei tule voimaan, jos et lunasta lähetystä postista. Se palautetaan lähettäjälle. Asia siis on juuri, kuten edellinen kirjoittaja sanoi.

Jos olisit tilannut Tele-Finlandin liittymän entiselle numerollesi, tilanne olisi hieman toinen. Silloinkaan siirto ei toteutuisi, kun jättäisit kortin lunastamatta. Varmuuden vuoksi kannattaisi tällöin kuitenkin soittaa Elisalle ja perua numeronsiirto.

• Mölli
        Työmies2 kirjoitti:

Jos olet tilannut uuden numeron, kyseessä ei ole numeronsiirto. Elisan liittymä pysyy toiminnassa niin kauan kuin sanot sen irti. Uusi Tele-finlandin liittymä ei tule voimaan, jos et lunasta lähetystä postista. Se palautetaan lähettäjälle. Asia siis on juuri, kuten edellinen kirjoittaja sanoi.

Jos olisit tilannut Tele-Finlandin liittymän entiselle numerollesi, tilanne olisi hieman toinen. Silloinkaan siirto ei toteutuisi, kun jättäisit kortin lunastamatta. Varmuuden vuoksi kannattaisi tällöin kuitenkin soittaa Elisalle ja perua numeronsiirto.

Kuuleppa työmies, asia on niin että siirtoa ei tapahdu mikäli asiakas ole hakenut sim korttia postista. Mikäli käyttää pankkitunnisteita, silloin siirto kyllä tapahtuu... Soittakaa asiakaspalveluun, saatte oikeaa tietoa, täällä vaan tyhmyys tiivistyy ja tosiasiat hämärtyy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6825
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3827
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3220
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2824
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2632
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2218
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2166
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2017
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2010
    Aihe