Akku tyhjenee?

KKe

Mikä vikana ku akku tyhjenee.Lataa 14.2V,mutta ku mittaa virtamittarilla 3.2Amp menee johonki.Ei varmaan laturissa toi vika.Voisko olla startti?

18

9672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • x-perttir

      Irrottele sulakkeita ja seuraa mittaria.

    • zähkö

      tuon mainitsemasi ampeerimäärän?

      • KKe

        Irrotin akun navan kaapelin ja laitoin mittarin kaapelin ja akun navan väliin,niin johonkin imee rapiat 3 amp


      • zähkö
        KKe kirjoitti:

        Irrotin akun navan kaapelin ja laitoin mittarin kaapelin ja akun navan väliin,niin johonkin imee rapiat 3 amp

        nyt vaan irrotat yhden sulakkeen ja katsot loppuuko kulutus. jos ei lopu, laita irroittamasi sulake takaisin ja jatka samalla tavalla, kunnes löydät sulakkeen jonka irroitus lopettaa kulutuksen. Tuon sulakkeen suojaamassa piirissä kulutusta(tai vika)
        KOKEEN AIKANA SÄHKÖLAITTEITA EI SAA OLLA PÄÄLLÄ.
        (sisävalo, radio, kello tms.)
        Startin kulutuksen voit mitata kytkemällä mittarin akun plussalta tulevan paksun kaapelin ja sen kaapelin starttimoottorin kiinikkeen väliin. Jos virta-avain nolla-asennossa on silti sähkövirtaa, laskee startti läpi.


      • oli tällainen
        zähkö kirjoitti:

        nyt vaan irrotat yhden sulakkeen ja katsot loppuuko kulutus. jos ei lopu, laita irroittamasi sulake takaisin ja jatka samalla tavalla, kunnes löydät sulakkeen jonka irroitus lopettaa kulutuksen. Tuon sulakkeen suojaamassa piirissä kulutusta(tai vika)
        KOKEEN AIKANA SÄHKÖLAITTEITA EI SAA OLLA PÄÄLLÄ.
        (sisävalo, radio, kello tms.)
        Startin kulutuksen voit mitata kytkemällä mittarin akun plussalta tulevan paksun kaapelin ja sen kaapelin starttimoottorin kiinikkeen väliin. Jos virta-avain nolla-asennossa on silti sähkövirtaa, laskee startti läpi.

        vika, kun akku tyhjeni. Selitys tulee nyt kansankielellä, sillä mikään ekspertti en näissä asioissa ole. Eli laturissa ei ollut vikaa, -johdon akkuliittimen juuressa ollut metallinen osa kuumetessaan melkein puolitti latauksen joka tuli akulle. Johdon pää vaihtoon ja johan lataa taas.. Tämä siis yksi vaihtoehto.. kannattaa mitata lataus eri kohdista piuhaa ja katsoa muuttuuko jossakin kohtaa.. Yleistä ainakin Opel-merkkisille autontapaisille..


      • tutulta kuulostaa....
        oli tällainen kirjoitti:

        vika, kun akku tyhjeni. Selitys tulee nyt kansankielellä, sillä mikään ekspertti en näissä asioissa ole. Eli laturissa ei ollut vikaa, -johdon akkuliittimen juuressa ollut metallinen osa kuumetessaan melkein puolitti latauksen joka tuli akulle. Johdon pää vaihtoon ja johan lataa taas.. Tämä siis yksi vaihtoehto.. kannattaa mitata lataus eri kohdista piuhaa ja katsoa muuttuuko jossakin kohtaa.. Yleistä ainakin Opel-merkkisille autontapaisille..

        näyttäisi siltä että täällä mazda kuskilla sama vika. SIIS STARTTI "PÄÄSTÄÄ LÄPI".
        Eli vie just tuon kolme amppeeria ja rapiat virtaa :)
        Akussa riittää virtaa siten että kolme - neljä päivää pärjää parkissa, viidentenä ei enää starttaa.

        Se taitaa olla joku startin diodisilta rikki tai jotain?!?!

        Toistaiseksi mennään sillä että akunkaapeli irti aina kun jätän auton parkiin...


      • mutta tuota
        zähkö kirjoitti:

        nyt vaan irrotat yhden sulakkeen ja katsot loppuuko kulutus. jos ei lopu, laita irroittamasi sulake takaisin ja jatka samalla tavalla, kunnes löydät sulakkeen jonka irroitus lopettaa kulutuksen. Tuon sulakkeen suojaamassa piirissä kulutusta(tai vika)
        KOKEEN AIKANA SÄHKÖLAITTEITA EI SAA OLLA PÄÄLLÄ.
        (sisävalo, radio, kello tms.)
        Startin kulutuksen voit mitata kytkemällä mittarin akun plussalta tulevan paksun kaapelin ja sen kaapelin starttimoottorin kiinikkeen väliin. Jos virta-avain nolla-asennossa on silti sähkövirtaa, laskee startti läpi.

        Ihan hyvä koe!

        Mutta jos laturi laskee läpi, niin aika monta sulaketta saa repiä irti (vaikka kaikki) ennenkuin jonkin sulakkeen irroitus lopettaa kulutuksen.
        Eli kannattaa testata ensin se laturi...


      • laturia en starttia
        tutulta kuulostaa.... kirjoitti:

        näyttäisi siltä että täällä mazda kuskilla sama vika. SIIS STARTTI "PÄÄSTÄÄ LÄPI".
        Eli vie just tuon kolme amppeeria ja rapiat virtaa :)
        Akussa riittää virtaa siten että kolme - neljä päivää pärjää parkissa, viidentenä ei enää starttaa.

        Se taitaa olla joku startin diodisilta rikki tai jotain?!?!

        Toistaiseksi mennään sillä että akunkaapeli irti aina kun jätän auton parkiin...

        Piti puhua kokoajan laturista ei startista, eli
        laturi vie virrat...


      • maksaloora
        tutulta kuulostaa.... kirjoitti:

        näyttäisi siltä että täällä mazda kuskilla sama vika. SIIS STARTTI "PÄÄSTÄÄ LÄPI".
        Eli vie just tuon kolme amppeeria ja rapiat virtaa :)
        Akussa riittää virtaa siten että kolme - neljä päivää pärjää parkissa, viidentenä ei enää starttaa.

        Se taitaa olla joku startin diodisilta rikki tai jotain?!?!

        Toistaiseksi mennään sillä että akunkaapeli irti aina kun jätän auton parkiin...

        mulla ei tartte ku päivän seistä parkissa niin ei lähe käyntii enää... äsken piti lähteä ajelee mut enpäs lähteny.. ei sano auto mitää, ei edes merkkivalot syty tms. eilen sama juttu,sillon oli viel joten kuten virtaa että työntämällä sai auton käyntiin ,eli jokin tod.näk vetää akun oikkariin.. laturin diodi ?? tää on jo kolmas kerta,kolmannella akulla :/


      • maksaloora
        maksaloora kirjoitti:

        mulla ei tartte ku päivän seistä parkissa niin ei lähe käyntii enää... äsken piti lähteä ajelee mut enpäs lähteny.. ei sano auto mitää, ei edes merkkivalot syty tms. eilen sama juttu,sillon oli viel joten kuten virtaa että työntämällä sai auton käyntiin ,eli jokin tod.näk vetää akun oikkariin.. laturin diodi ?? tää on jo kolmas kerta,kolmannella akulla :/

        niin ja auto on mazda 625 gt


      • maksaloora
        maksaloora kirjoitti:

        niin ja auto on mazda 625 gt

        osaa kirjottaa..... mazda 626gt vm 88 =)


    • laturi....

      Yksi laturin diodi voi olla oikosulussa. Irroita laturin johto ja mittaa onko enää kulutusta.
      Laturi nostaa kyllä tuossakin tilanteessa jännitteen yli 14 volttiin.

      • KKe

        No niin,mittailin kotosalla lisää ja eipä enään syönyt virtasta primera.Ainosastaan 0,07-0,10 AmP meni ja se kuluu ku tuo mittaristo on päällä(Matkamittari) eli eipä selviä tämäkään millään???


      • zähkö
        KKe kirjoitti:

        No niin,mittailin kotosalla lisää ja eipä enään syönyt virtasta primera.Ainosastaan 0,07-0,10 AmP meni ja se kuluu ku tuo mittaristo on päällä(Matkamittari) eli eipä selviä tämäkään millään???

        tai jokin muu kuluttaja?


      • KKe
        zähkö kirjoitti:

        tai jokin muu kuluttaja?

        Jeps!Kello on ja matkamittari lukemat näkyy kokoajan vaikka virrat pois,mutta kuuluu asiaan sillä niin uudesta asti.Eli mystinen vika hävis toistaseksi ku alunperin hörppäs 3Amp ku oli virrat pois.Epäilen et startti se on ku sopivasti jää kohilleen niin alkaa purkaan.Lataa kummiski yli 14V eli laturi ok.Täytyy ootella ku vika ilmenee uudelleen niin pääsee verekseltään mittaileen.Ikävä vaan ku ei voi pirssiin luottaa.Huoltoon ei viitsi turhaa roudata ku ois mukava ite selvittää...


      • eko
        KKe kirjoitti:

        No niin,mittailin kotosalla lisää ja eipä enään syönyt virtasta primera.Ainosastaan 0,07-0,10 AmP meni ja se kuluu ku tuo mittaristo on päällä(Matkamittari) eli eipä selviä tämäkään millään???

        Minulla akku tyhjeni aikansa tietämättäni viallisen peräkontin valokatkasijan takia. Eli kontissa paloi valo jatkuvasti.


      • KKe
        eko kirjoitti:

        Minulla akku tyhjeni aikansa tietämättäni viallisen peräkontin valokatkasijan takia. Eli kontissa paloi valo jatkuvasti.

        Vika.Laturi särki::


    • Makeen

      9 vuotta vanha akku viä pyörittää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe