Hei kaikki omppuexpertit!
Hankin tänään ensimmäisen Mac-tietokoneeni, ja nyt opettelen pikkuhiljaa sitä käyttelemäänkin. -Ensimmäinen kysymykseni olisi, millä näppäinyhdistelmällä tms. saan kaikki ikkunat pienenemään, eli kun haluan saada työpöydän näkyviin?
Kiitoksia! Kohta tulee lisää kiperiä!
MAC OS X Pikanäppäimet
6
2711
Vastaukset
- 1stMacFinn
Katsopas Järjestelmäasetukset/Expose että mikäs näppäin tuota varten on valittu. Mulla se on CMD F12, mutta mä olen sen laittanut niin.
Enkä kyllä muista mikä se on oletuksena.- Novviisi
Oletuksena on näköjään pelkkä F11. Seuraavaksi pitäisi sitten tuoda vanhat meilit ThunderBird-meiliohjelmalla. Mitenköhän tämä käy, ja mikä on paras meiliohjelma OS X-alustalle?
- 1stMacFinn
Novviisi kirjoitti:
Oletuksena on näköjään pelkkä F11. Seuraavaksi pitäisi sitten tuoda vanhat meilit ThunderBird-meiliohjelmalla. Mitenköhän tämä käy, ja mikä on paras meiliohjelma OS X-alustalle?
Minä käytän Applen omaa Mailia. Mutta jos Thunderbirdiin olet tottunut ja siitä pidät, käytä sitä.
- nuunuuu24
Kysyisin itsekkin pikanäppäin toiminnoista. Mikä pikanäppäin on että saa srceen shotin ?? :)
- 11+2
Niitä on useita, riippuen siitä, mitä ja miten haluat, joten kysypä Helpiltä!
Huomaa siellä myös maininta Control-näppäimestä.
- Paras ratkaisu!
Tässä tulee ilmaisohjelma CheatSheet:
http://osxdaily.com/2012/05/23/see-all-keyboard-shortcuts-apps-mac-cheatsheet/
Sen asennettuasi riittää, kun painat haluamasi ohjelman auki ollessa Cmd-näppäintä kaksi sekuntia, ja sitten näet ruudulla kaikki ohjelman käyttämät näppäinoikotiet luettelona! Ylivoimaisen nerokas ratkaisu, ja tunnistaa helposti myös kolmannen osapuolen sovellusten näppäinoikotiet, ei ainoastaan Applen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337174- 396685
- 293644
- 453150
- 342794
- 162592
- 372198
- 162126
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481997- 341910