Mikin ääni ei kuulu...

skype/messenger

mikähän mahtaa olla vikana kun skypellä tai messengerillä yrittää ottaa puheyhteyttä toiseen tietokoneeseen, ei kuulu äänet? Samassa reitittimessä olevan läppärin kanssa saan kuulumaan äänen, mutta heti ku menee päätelaitteen ulkopuolelle niin ääniä ei kuulu, tuleva kylläkin.!

mutta tuosta läppäristä kuuluu taas ihan normaalisti muihin koneisiin päätelaitteen ulkopuolellekkin.

Ennen kaikki oli hyvin, mutta yhtäkkiä tilanne muuttui.. missähän mahtaa olla vika?

käyttis windows XP, palomuuri F-secure client security 6...

9

9719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • F-securen

palomuuriastuksia. Tarkista että F-securen 'Internetsuojaus' kohdan 'Sallitut/estetyt sovellukset' Skypen kohdalla on 'Salli' niin 'Käyttö (lähtevä)' kun 'Palvelin (saapuva)' kohdassakin.

• assss

kävi puhelun aikana niin että Skype antoi virheilmoituksen "Skype ei kuule ääntäsi".
      Puhelun vastaanottajakaan ei kuullut puhettani, vaikka ääni toimi toiseen suuntaan.
      Minusta IE-selain sekotti äänen kulun. Mielestäni Mozilla toimi paremmin. Olin nimittäin lukemassa jotain sähköpostissa tai Skypessä tullutta nettisivua, joka avautui oletusselaimella IE:llä luettavaksi. Minulla on USB-pohjainen Logitechin kuuloke mikrofoni yhdistelmä, ei kovin halpa, jotain 45 euroa. Ongelma korjautui tilapäisesti kun katkaisin puhelun ja otin välillä irti USB-johdon. Minusta kaikki rupesi toimimaan kunnolla vasta kun lopetin IE:llä nettisivun lukemisen. Palomuurina on Win XP:n palomuuri.
      Skypeä olen käyttänyt vasta muutaman päivän.

• ecusson

Mulle täytyy vääntää rautalangasta että miten laitan ääniasetukset! Olen yrittänyt Skypen ohjeilla mutta saan edelleen tuona saman errorin "Skype ei kuule ääntäsi". Mikä neuvoksi???

• sama vika
        ecusson kirjoitti:

Mulle täytyy vääntää rautalangasta että miten laitan ääniasetukset! Olen yrittänyt Skypen ohjeilla mutta saan edelleen tuona saman errorin "Skype ei kuule ääntäsi". Mikä neuvoksi???

Sama vika täällä ja herjaa

"Skype ei voi kuulla puhettasi. Onko mikrofonisi mykistetty?

Olen pistänyt kruksin mikrofoni asetukisiin kohtaan "1 20 dB boots" mutta eipä auta.

Onko vihjeitä kellään?

• HerraX
        sama vika kirjoitti:

Sama vika täällä ja herjaa

"Skype ei voi kuulla puhettasi. Onko mikrofonisi mykistetty?

Olen pistänyt kruksin mikrofoni asetukisiin kohtaan "1 20 dB boots" mutta eipä auta.

Onko vihjeitä kellään?

Ilmeisesti melko yleinen juttu, koska minulla on sellanen probleema, kun avaan skypen ja soitan kaverille, ääni ei kuulu skypessä jutellessa, mutta esimerkiksi TeamSpeakissa ääni kuuluu, mutta kaikuu. Olen etsinyt vikoja, testannut toisilla kuullokkimilla ja aina sama vika. Mikä neuvoksi?!

• dfdköksjlöff
        HerraX kirjoitti:

Ilmeisesti melko yleinen juttu, koska minulla on sellanen probleema, kun avaan skypen ja soitan kaverille, ääni ei kuulu skypessä jutellessa, mutta esimerkiksi TeamSpeakissa ääni kuuluu, mutta kaikuu. Olen etsinyt vikoja, testannut toisilla kuullokkimilla ja aina sama vika. Mikä neuvoksi?!

Jos skype herjaa viestiä "Skype ei voi kuulla ääntäsi..jne" niin menkääpäs koneenne ohjauspaneeliin. Sieltä klikkaatte Ääni, sitten menette äänessä välilehteen Tallennus. Sieltä klikkaatte mikrofonianne, joka on sillä hetkellä toiminnassa. Sitten pitäisi aueta Ominaisuudet: Mikrofoni. sieltä valitsette välilehden "tasot" siellä on vipu, jonka laitatte oikealle eli kohtaan 100. Toivottavasti auttoi joitakin

• Miss Blue
        dfdköksjlöff kirjoitti:

Jos skype herjaa viestiä "Skype ei voi kuulla ääntäsi..jne" niin menkääpäs koneenne ohjauspaneeliin. Sieltä klikkaatte Ääni, sitten menette äänessä välilehteen Tallennus. Sieltä klikkaatte mikrofonianne, joka on sillä hetkellä toiminnassa. Sitten pitäisi aueta Ominaisuudet: Mikrofoni. sieltä valitsette välilehden "tasot" siellä on vipu, jonka laitatte oikealle eli kohtaan 100. Toivottavasti auttoi joitakin

ei auttanu mulla, lisää ideoita?

• Mr. Artsi

Mulla sama juttu voikos joku auttaa? Käytän XP:tä..

• tsingtsing vou

Mulla oli sama ongelma, että mun ääni ei kuulunut sille toiselle ihmisille (macin kone), ja kolmen tunnin tappelun jälkeen löysin syyn: mun mikrofoni ei ollut international speaker -asetuksessa. Suomessa kuitenkin tämä oli ilman kyseistä asetusta toiminut loistavasti kun oltiin samassa rakennuksessa testattu koneiden kesken, mutta muutettuani ulkomaille tarvitsin ton kansainvälisen mikin, jotta puhuminen kuului.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6624
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6063
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3344
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2810
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2624
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2308
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2006
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1863
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1767
    Aihe