Minä ja poikaystäväni ajattelimme lähteä kaupunkilomalle. Mikä Euroopan kaupungeista sopisi ensimmäistä kertaa ulkomaille lähteville? Toivoisin, että paikka ei olisi kauhea turistirysä, siellä olisi turvallista, hyvää ruokaa, nähtävyyksiä, edullista ym. =)
Mihin kaupunkiin ensikertalaiset?
11
2521
Vastaukset
- mä vaan
no ekaks kannattaa tutustua hesaan senjälkeen barcelona vois olla kiva mesta tai wien kuivana?
- ehdottomasti
barcelonaa
- Harkita
Berliiniä!
Lyhyet lennot.
Runsaasti majoitusvaihtoehtoja.
Menomestoja joka makuun.
Helsinkiä halvempi.
Kaikki toimii. - Jake
Bryssel
Amsterdam
Rooma
Berliini
Kaikki hyviä ! - suuri
Tukholma, Oslo, Kööpenhamina, Berliini, Budapest.
- sinne
mihinkään kaupunkiin vaan KUUSAMOON
- onn
kuusamo on kaupunki
- kauniinpaa
kuin Sevilla Espanjassa.
Firenze Italiassa on toinen suoiskkini.
Mutta Miks ei Pariisikin kävisi ensikertalaiselle. - Ei elokuussa
Edinburgh vaikuttaa mielenkiintoiselta, lähden sinne syyskuun alussa. Elokuussa paikka on tupatentäynnä (noin miljoona vierailijaa!) festivaalien aikaan. Mutta muina kuukausina varmasti rauhallisempaa. Edin lisäksi lähiseudulla on hienoa Skotlannin maisemaa, tosin ne kunnon maisemat ovat pohjoisemmassa ja saaristoilla.
- lo_siento
teillä ainakin on.
Aiemmin suositeltua Barcelonaa en ensikertalaisille kyllä suosittelisi. Se ei ole Euroopan turvallisimpia kaupunkeja.
Kööpenhamina ja Riika tulevat heti mieleen. Samoin Keski-Euroopan vanhat kaupungit Praha, Wien, Bratislava, Budapest, Krakova. Lontoosta löytäisitte vaikka mitä, mutta se on tätä nykyä hyvin kallis kaupunki.
Turisteja on kaikkialla, myös te kuulutte heihin! Jos haluaa vältellä turistilaumoja, kannattaa hakeutua ulos suurien kaupunkien keskustoista ja ruokailla paikallisten suosimissa ravintoloissa. Myös hintataso muuttuu tällöin edullisemmaksi. - Lilli
Kannattaa käydä! Lyhyt lento ja edullinen, paljon shoppailumahdollisuuksia ja hintataso on halvempi kuin Suomessa!
Saksalaiset ovat tosi ystävällisiä ja hyvää palvelua olen itse saanut joka paikassa. Kaunis kaupunki kesällä ja metrolla (u-bahn) pääsee liikkumaan kätevästi ympäri kaupunkia, kannattaa ostaa Hampuri-kortti. Kaupunki on myös ihan turvallinen paitsi ei kannata paljon pyöriä rautatieaseman ympäristössä ainakaan ilta/yö -aikaan. Mutta teitähän on kaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2546937Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664464Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1393258- 1562342
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181880Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1711626Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311508- 821504
Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https391405Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1121077