Olen etsiskellyt talvimakuupussia normaaliin talviretkeilyyn, eli mistään extreme varustetta en ole etsimässä. Pusseja itseltäni löytyy neljäkin erilaista, joten kevät- ja syys-pussia en kaipaa vaan aivan puhtaasti talvipussia. Olisinkin kysellyt ihmisten mielipiteitä hyvistä vaihtoehdoista.
Muutamia kriteereitä olen pussille asettanut joista tässä lista:
- untuvapussi
- pitkälle nukkujalle >190 cm
- tilava myös sivusuunnassa >85 cm
- mukavan lämpötilan raja jossain -15...-20 °C tienoilla
Kovasti olen katsellut tuota Joutsenen 2000 pussia, joka muuten olisikin lähes unelma, mutta hieman ahtaan oloinen minulle L-koossa. Lähinnä ongelmat liittyvät pussin leveyteen. Olen tottunut että
pussissa pääsee pyörimään nukkuessaan vapaasti. Onko olemassa yhtä hyvää ja laadukasta pussia kuin tuo Joutsen 2000, mutta olisi vielä 5...10 cm leveämpi?
Nykyiset virtaukset näyttävät siltä että makuupussi pitää tehdä kovin "tyköistuvaksi". Tästä en pidä, sillä silloin nukun rauhattomasti.
Mika
Makuupussikysymys
Mika_
2
706
Vastaukset
- lillallaa
koita etsia jostain sama makuupussi mita kaytetaan armeijassa. En valitettavasti tieda merkkia mutta se loytynee netista.
- joopajoo
ei käytetty makuupussia,meillä oli pelkkä huopa ja mantteli talvella metsäkeikoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316119- 345633
- 293154
- 342514
- 442457
- 152198
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401739- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191707