Minun lapsuudessani meidän perhettä piinasi alkoholisti isä ukko.
Erityisesti kilju teki hänestä kuin riivatun ja pirtukin oli melkoisen riivaavaa ainetta.
Piinaa kesti joskus jopa pari viikkoa putkeen kun tämä valvotti perhettään käsittämättömillä hirveyksillään.
Aamulla tämä yleensä loppui siihen että miäheltä loppuivat voimat mesota ja rällästää.
Välillä hän vei äidin johonkin toiseen huoneeseen ja piti ovea kiinni ja ahdisteli äitiä.
Usein uhkaili ladatulla haulikolla tätä pitkän aikaa. Riita saattoi syntyä aivan uskomattomista asioista kuten esimerkiksi siitä jos jokin vaate oli joko piäni reikä ja sellaista.
Skitsohan tuo mutta hänen suunpiälensä vääntyivät alas ja naama oli aivan punainen lisäksi hän puhisi välillä silloin kun kävi äitiin käsiksi.
Oli pelottavaa joskus palata kotiin ulkoilemasta kun koskaan ei tiennyt mitä kotona voi odottaa ja oliko mies palannut jo kotiin sillä välin.
Jälkeenpäin olen kuullut että oli kuulemma joskus pitänyt meidän nukkuessa tätä saunassa ja ruikkinut kylmällä vedellä ties kuinka kauan.
Televisiotkin saivat joskus kyytiä.
Olen kuullut jostain väitettävän että paha henki voisi mennä ihmiseen tämän käyttäytyessä mielipuolisesti eli onko niin sanottua viinan pirua olemassa?
Viinan piru?
Ihminen
1
499
Vastaukset
- alkoholi
kuten juuri ja etenkin kilju,sekä epäpuhdas pirtu ovat niitä aineita,joilla lähtee kontrolli aivan täysin käsistä ja ihminen muuttuu todella eläimeksi,jonka on ikäänkuin,omasta mielestään pakko "selvittää"asiat ja hän ei todellakaan itse tiedä mitä tekee.Läheisen olisi aina saatava sanotuksi,mitä oli tapahtunut,koska hän ei välttämättä muista itse mitään.Se jää antamaan sitä "oppia" ja muistaa sen.Todellakin puhdas ja epäpuhdas pirtu on kaksi eri ainetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336864- 386324
- 293474
- 452950
- 342684
- 152368
- 372188
- 162056
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481917En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191787