Voiko kaikkia siemeniä syödä sellaisenaan, vai onko joitakin siemeniä jotka pitäisi ensin jollakin tavalla kypsentää?
Siemenet?
2
711
Vastaukset
- Sisu-haukku
kannattaa ensin liottaa ja idättää =))
Muuten oon tehnyt niin että esim seesaminsiemenet, etenkin kuorimattomat olen ensin pehmentänyt pienellä liotuksella. Riippuu tietty käyttötarkoituksesta. Leivonnassa ei niin väliä. Kokonaiset pellavansiemenet tulee huuhdella ja liottaa tai sitten ostaa rouhittuna.. Yleensä pusseissa on aika hyvä ohjeet.. =)Tarkentaisin hieman vastaustasi. Pellavansiemenet kannattaa rouhia itse ja nauttia pikimmiten. Kaupan hyllyillä lojuneista valmiiksi rouhituista pellavansiemenistä on kadonnut suuri määrä hyviä aineita. Samoin tietty kaikkien jauhojen kohdalla, kuulemma n. 90% vitamiineistä ym. on kadonnut, joten jauhakaa itse ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336764- 376253
- 293454
- 452910
- 342664
- 152348
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481907En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777