pyhää seksiä?

hmmmz?

Wiccahan korosta hetkestä nauttimista ja sitä kuinka pyhää elämä on. Samoin seksiä pidetään pyhänä ja arvokkaana. Näkyykö se "pyhyys" jotenkin siellä lakanoiden välissä? Tai seksuaalimoraalissa yms? Taidanpa olla vähän perverssi kun muiden puuhat kiinnostaa näin paljon :D

10

1522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AROSUSI-09

Pistä mailia,niin päästään tutkailemaan pyhyyden ja epäpyhyyden käsitteitä käytännössä?Tä?

• varsta

No ehkä hirveän kiva ruveta puhumaan seksistä lapsille suunnatulla palstalla.

• harmaavaris

Tämä palsta on tarkoitettu kaikenikäisille, eikä pelkkä seksistä puhuminen kiellettyä ole. Puutun asiaan sitten, kun keskustelu alkaa mennä K-18 osastolle.

Alkuperäiseen viestiin vastaten näkemykseni seksistä kyllä muuttui sen jälkeen kun törmäsin wiccalaisuuteen. Seksiin suhtautuu vähemmän välinpitämättömästi ja seksi on huomattavasti parempaa, kun siihen liittyy muutakin kuin pelkkä fyysinen puoli.

• Surreal
        harmaavaris kirjoitti:

Tämä palsta on tarkoitettu kaikenikäisille, eikä pelkkä seksistä puhuminen kiellettyä ole. Puutun asiaan sitten, kun keskustelu alkaa mennä K-18 osastolle.

Alkuperäiseen viestiin vastaten näkemykseni seksistä kyllä muuttui sen jälkeen kun törmäsin wiccalaisuuteen. Seksiin suhtautuu vähemmän välinpitämättömästi ja seksi on huomattavasti parempaa, kun siihen liittyy muutakin kuin pelkkä fyysinen puoli.

Seksihän ei ole ongelma tai maailmankaikkeuden keskipiste wiccoille, koska me osaamme suhtautua siihen luontevasti. Wiccan ja muut pakanauskonnot ovat yliseksualisoineet nimenomaan monoteististen uskontojen kannattajat.

• hare

Ja vaikka olsiikin kyllä se minusta olisi hyvä siitä seksistä puhua niille lapsillekin:)

• LangennutEnkeli

Älkääs nyt puhuko et palsta olisi lapsille suunnattu, tänne pitäisi olla K-18-!
        Kuka haluaa lapsensa siirtyvän palvelemaan pimeyden voimia. Ei kukaan. =( Kaikkea sitä saakin lukea ja nähdä, ennen kuin valkeus koittaa maailmassa.

• Elonkorjaajat

Pyhyys ei kai seksissäkään näy mitenkään, mutta se on koettavissa, tunnettavissa tai aistittavissa. Pyhyys on kokonaisvaltaisuutta sekä luonnollista kokemista. Ulkopuolisen sitä on vaikea ymmärtää ennen kuin oppii hienovaraisesti tuntemaan ihmisiä sekä ymmärtämään tilanteita, joilla on tälläistä pyhyydellistä arvoa.

• mielenkiinnosta vielä

Valaise minuakin. Mitä pyhää seksissä on? Minä kun olen tottunut pitämään rakastelua ihan vain rakkauden ja hellyyden osoituksena tytölleni, mutta en kyllä ole koskaan edes ajatellut että tekisin jotain elämääkin suurempaa Jumalan tai Jumalattaren silmien edessä pyhästi. No, toivottavasti Jumala tai Jumalatar on tyytyväinen näkemäänsä.

Miten sen pyhän voi aistia? Miltä pyhän pitäisi tuntua? Suo anteeksi, mutta minä en ole koskaan kokenut hetkeäkään pyhyyden läsnäoloa elämässäni. Olen sentään jo 24 vuotta elänyt.

• lintunen
        mielenkiinnosta vielä kirjoitti:

Valaise minuakin. Mitä pyhää seksissä on? Minä kun olen tottunut pitämään rakastelua ihan vain rakkauden ja hellyyden osoituksena tytölleni, mutta en kyllä ole koskaan edes ajatellut että tekisin jotain elämääkin suurempaa Jumalan tai Jumalattaren silmien edessä pyhästi. No, toivottavasti Jumala tai Jumalatar on tyytyväinen näkemäänsä.

Miten sen pyhän voi aistia? Miltä pyhän pitäisi tuntua? Suo anteeksi, mutta minä en ole koskaan kokenut hetkeäkään pyhyyden läsnäoloa elämässäni. Olen sentään jo 24 vuotta elänyt.

Seksin ei tarvitse olla "pyhää", mutta se voi olla. Rakasteluhan on aina hyvin tunteellinen juttu, siihen on helppo liittää siis kaikenlaista hengellistä, jos itse on hengellinen ihminen. Ihan "tavis" ihmiselle seksi on ihanaa rakkauden ja hellyyden osoitusta. Sitä se on myös wiccalle, mutta he ehkä kokevat sen eri tavalla.

Itse seksi pelkkänä biologisena toimintana ei ole sen pyhempää kuin mikään muukaan vastaava toiminta. Pyhän siitä tekee henkinen ja tunteellinen puoli.

Pyhän läsnäoloa pitää tavoitella, se tulee harvoin pyytämättä. Kaikki eivät koe sitä koskaan.

• Elonkorjaajat
        mielenkiinnosta vielä kirjoitti:

Ei sinänsä mitään pyhää ja pyhyyskinhän on kokemuksellinen asia niin ei sitä voi valaista vaan se täytyy omalla tietoisuudellaan kokeilla. Pyhään ei voi myöskään mitenkään erityisesti "aistia" vaan se on kokemuksen kautta koettavissa oleva asia, mikä kenestäkin tuntuu miltäkin; pyhältä, epäpyhältä taikka joltakin..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6814
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6263
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3474
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2940
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2674
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2368
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2056
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1917
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1787
    Aihe