Sukellusharrastuksen aloittaminen?

sun

Neuvoja kaipailee vajaa viisikymppinen pariskunta,joita kiinnostaisi kokeilla laitesukellusta(pitkällisen haaveilun tulos).

Mikä olisi paras tapa toimia?Asuinpaikkana pikkukaupunki jossa ei opetusta saa ja muutenkin kiehtoisi mieltä opetella lämpimissä vesissä,siis kauas...

Missä olisi suomenkieliset opettajat,turvalliset laitteet ja opetus?Onko mitä terveydellisiä vaatimuksia?

4

1335

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dyyk-kari

Eipä sieltä pikkukaupungista välttämättä pitkälle tartte kurssia varten ajella.. Jotkin kaupallisella pohjalla toimivat liikkeet ja jotkin seuratkin järjestävät kursseja asiakkaan ehdoilla. Eli silloin kun asiakkaalle sopii. Parempi lopputulos oppimisen kannalta sillä saavutetaan, ettei pidetä harjoitusten kanssa mitään kiirettä. Eli tässäkin edetään asiakkaan ehdoilla ja jotain juttua kerrataan niin kauan, että se sujuu. Tämä ei ole aina lomareissulla mahdollista tiukan aikataulun vuoksi. Eikä sinne avoveteen kannata yrittääkään, jos allasharjoituksissa on ollut epävarmuutta. Stressitekijä ei siellä ainakaan yhtään pienene.

Kyllähän noita suomalaisten pitämiä keskuksia löytyy ainakin egyptistä ja thaimaasta.
      Ei millään pahalla, mutta kokemuksen perusteella aina vanhemmalla iällä harrastusta aloittaessa se alku on takkuisempaa ja liialla kiireellä harjoituksilla saatetaan jopa aiheuttaa elinikäinen vesikauhu ja homma jää siihen. Yksi varteenotettava vaihtoeho on tietenkin se, että allasharjoitukset ja kirjalliset kokeet tekee suomessa ja sitten avovesireenit jossain etelänvesillä.

• Matti

Mä kävin Phuketissa RayaYain saarella viime syksynä AOW:n RayaDiversin kurssilla.Ikää on kohta 60 mutta todella hyvin ja ongelmitta kurssi sujui.Iän takia mun piti käydä lääkärintarkastuksessa ja RayaDivers varasi ajan ja järjesti kuljetuksen saarelta,toi tarkastus maksoi jotain 200bahtia eli murto-osan mitä vastaava suomessa.Kurssipaikkana RayaYain saari on erittäin hyvä,majoitus oli BanRaya bungalowissa.Kannattaa varata riittävästi aikaa kurssin suorittamiseen,saa rauhassa totutella.Mä tein vajaan viikon OW:ta ja saman verran Advancea.RayaDiversillä on todella osaava henkilökunta,ja muutenkin hiton mukavaa porukkaa.Kyllä sukeltaminen on uskomattoman hieno harrastus,varsinkin lämpimissä vesissä.Olen muuten nyt Indonesiassa Living Colours sukelluskeskuksessa ja tätä paikkaa myös tohtii suositella.

• mylli

Thaimaa ja Raya Divers on erittäin suositeltava. Heillä on koulutus suomeksi ja erittäin osaava henkilökunta.

• harza

Egyptiin Sharm El Sheikh ja siellä Puukilan Osku

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6434
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5933
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3304
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2710
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2268
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1976
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1809
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe