onkos teillä kellään eestiläistä? millasia kokemuksia? luonteesta jne..? meillä on eestinajokoiran ja suomenajokoiran risteytys. Aivan ihastuttava ja rakastettava persoona!
Eestinajokoira
9
9225
Vastaukset
- Ajeloo
Mites koira ajeloo jäneksiä ja onko miten kova
metsästysinto?- kulkee
itse en metsästä kun tuo on meillä seurakoirana. Kasvattaja tosin meinas käyttää syksyllä metsällä kokeileen et miten toimis.
- _Jemina69
kulkee kirjoitti:
itse en metsästä kun tuo on meillä seurakoirana. Kasvattaja tosin meinas käyttää syksyllä metsällä kokeileen et miten toimis.
Meillä on 4 v eestinajokoira. Mies käyttää metsällä ja minä käyn näyttelyissä. 3 sertiä on tullut ja ensi syksynä ajokokeeseen viedään tyttömme. Eestinajokoira on Biiklen ja suokin välimuoto. Säkä nartuilla noin 45-46 cm, uroksilla 52 cm.
Eestinajokoira on erittäin lapsiystävällinen ja sopeutuu muiden koirien kanssa elelyyn.
Nenä maassa kulkee, kuten joku sanoikin, ja metsästysvietti on kova. Puput saavat kyytiä ja mielestäni vallan mainio koira suomen lumitilanteeseen. Ei jää jälkeen suokille kaadolle mentäessä. Tänä vuonna syntyy noin 6 eestinajokoiran pentuetta. Viime vuonna yksi.
Tällä hetkellä tyttömme hoivaa 7 pientä tulevaa jänis tai kettuajuria. - hhhooomeerr
Tykkää ajella jänistä, juoksee perässä oikeinkin kovaa. Ei tiiä muusta maailmasta ku jäniksestä ennenkuin omistaja viheltää.
Eestinajokoira on todella kiltti koira. Oppii paljon ja helposti asioita. Tuttuni eestinajokoira seisoo kahdella jalalla pitkän aikaa... :)
Jäniksiäkin se ajaa, tosin paljon "keskittyvämmin" ja hitaammin kuin suomenajokoira, aivan kuin se miettisi joka jäljestä minkälainen pupu on mennyt ja minne. :)- eestinharrastaja
eestinajokoirasta! minulla on kyseinen rotu ja ainakin tähän mennessä se on osoittautunut ihan kivaksi roduksi.
hetken kuluttua aukeaa eestinajokoirille omat kotisivut jonka osoite on www.telemail.fi/eestinajokoira
sieltä rupeaa saamaan tietoa kaikki ketkä ovat rodusta kiinnostuneita! - eestinharrastaja
..niin ja jos on tarvetta kysäistä rodusta jo nyt niin osoitteesta eestinajokoira@gmail.com voi olla eestinajokoira jaoksen tiedottajaan yhteydessä.
- eestinarttu sani
Meillä on kesällä 6vuotta täyttävä narttukoira,joka on aivan ällistyttävän ihana luonteeltaan. Viihtyy erinoimaisesti tilavassa tarhassaan ulkona ja sisällä käyttäytyy mallikkaasti, ei olenkaan kuten ajokoirat yleensä.Oppii hyvin temppuja ja muutenkin kiltti lenkkeilykaveri. Lapsi-ja kissaystävällinen:)Ei uskoisi koirasta! Ihastuin rotuun ensisilmäyksellä,vaikka aiemmin olin tottunut vain suomenpystykorviin.Meidän koiramme on myös hyvin herkkä luonteeltaan ja älykäs. Teetättäisin koirallamme pennut, mutta en ole löytänyt sopivaa eestiurosta ja ikäkin tulee jo kohta vastaan sen asian kanssa.
- Anonyymi
Aivan mahtava koira.olen kasvattanut suomenajokoiria useita ja nyt tämä ensimmäinen eestinajokoira.voin sanoa ettei häviä missään asiassa suomenajokoiralle .on erittäin oppimishaluinen erilaisille tempuille/perus tottelevaisuus ja metsällä sitkeä/innokas/monipuolinen eri riistalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1784698Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä382522- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811338
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241271Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321183Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451170Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117877