Honda CBX 750 F -84 - 86

Jallu

Harkitsen Honda CBX 750 F (vuosimallia 84-86) ostamista ensipyöräksi. Miltä kuulostaa? Mitä kokemuksia teillä on em. pyörästä? Miten pyörä käyttäytyy kakspäällä ajettaessa ja yleisestikin tien päällä? Kuinka toimintavarma pyörä on ja miten on varasosien saatavuuden laita?

3

2780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellanen

Hommasin sen viime kesänä ja ajelin sillä. Hyvin toimi, startin hiilet ja sytkäpoksia piti kolvailla. Muuten toimi hyvin. &000km ilman ongelmia.
      Muistat vaan, katsoa pyörä suorassa öljyt ja pidät ne AINA ylärajassa.
      Pyörä löytyy vieläkin multa ja myynti ei ole käynyt mielessä.
      Hyvä ajoasento, voimaa tarpeeksi, tosi hyvä kakspäällä, ainakin pienen ihmisen kanssa.

Varaosia saa, ainakin perusjuttuja. Moottorin sisuskaluista en tiedä.
      Letkeä peli.
      travell@suomi24.fi

• jatpi

... eli mulle ei ainakaan käynyt CBX:n kanssa hyvin. Todennäköisesti muilla on parempia kokemuksia mutta kerronpa tässä oman tarinani.

Kun ostin CBX:ni niin mittarissa oli vajaa 50tkm. Eka kesän aikana jo alkoi öljyä vuotaa ja kun korjaamolla availtiin niin hoksattiin että kone oli vissiin jo ainakin kerran korjattu. Yksi kiertis oli erilainen kuin muut, samaan koneeseen varmaankin mutta eri sarjaa tms. Öljynvuoto saatiin uudella tiivistesarjalla loppumaan mutta varoittelivat että kampiakseli voi olla rempattu ja ettei ikuisuuksia ehkä kestä. Ja niinhän siinä kävi että pari kesää päästiin ja sitten kampura hajosi.

Osia kysellessäni sitten törmäsin siihen että kaikista Suomen CBX:n koneista jotka on romuttamoilla on kampura jo viety tai kakkos (tai kolmos??) pytyn laakeripinta on mennyt pilalle. Tyyppivika valaisivat jotkut.

CBX:ään on kuulemma syvempää öljypohjaa tehty muka korjauksena johonkin öljynpuute-oireeseen varsinkin kaarreajossa.

Sitten vähäpätöisemmät ongelmat. Kaksistaan ajellessa varsinkin kaupungissa etupää "vipatti" eli ei mitenkään vakaa. Vakio pleksillä tuuli pieksää kypärää aika pahasti ja ajoasento ei ole kovin hääppöinen, "välimallin kyykky". Runko peräpäästä löysä minkä huomaa jos kolmea laukkua virittelee. Laukkusatsi ja koko takarenkaan yläpuolella oleva runko kiertyy ja alkaa vauhdissa vatkaamaan.

Muuten kai sillä tietenkin ajelee kun ajaa yksin lyhyttä matkaa. Jos kasari MP pitää olla ja Honda niin kaverilla oli VF 750 johon oli kuulemma tyytyväinen tuolloin.

jatpi

• mersumies

minulla on moottorinosia 750 gbx:ään. itse haen starttimoottoria

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7144
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6625
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3614
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3130
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2784
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2572
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2116
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1977
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1870
    Aihe