Käytetäänkö vappuna ylioppilaslakkia kumpana päivänä, aattona (sunnuntaina) vai vappu päivänä (maanantaina)?
tyhmä kysymys lakista
14
2238
Vastaukset
- ,,,
vappupäivänä (eli siis maanantaina), mutta itse juhlin vappua enemmän aattona, joten silloin minä sen ainakin laitan :D
- smile =)
Minusta lakkia voi käyttää kumpanakin päivänä. Itse olen ainakin tehnyt niin. Hauskaa vappua! =)
- vappu
Ainakin näin Helsingissä Mantan patsas lakitetaan klo 18.00 ja tämän yhteydessä lakki painetaan päähän. Joten siitä eteenpäin käytetään niin pitkään kuin tahtoo.
- siis
vappu kirjoitti:
Ainakin näin Helsingissä Mantan patsas lakitetaan klo 18.00 ja tämän yhteydessä lakki painetaan päähän. Joten siitä eteenpäin käytetään niin pitkään kuin tahtoo.
vapunaattona lakitetaan kyseinen patsas..? :)
- miikkis
vappu kirjoitti:
Näin juuri, täällä Helsingissä siis.. Mantan lakittaa yleensä aina joku ylioppilaskunta (tänä vuonna käsittääkseni kylterit, korjatkaa jos olen väärässä). Samaan aikaan ylioppilaat nostavat lakin päähänsä ja vapun vietto "virallisesti" alkaa.
Poikkeuksen tähän tekevät kuitenkin teekkarit, jotka nostavat lakin päähänsä vasta keskiyöllä aaton vaihtuessa vapunpäiväksi.
- viimekevään ylioppilas
tota samaa mäkin ihmettelin.. Laitetaaks ne lakit sit samaan aikaan kun patsas lakitetaan? Vietän ite vappuu vain aattona joten kai sit silloin laitan päähän jos nyt ollenkaan.
kunhan nyt en olis ainoa lakkipää : ) - yo-lakit
päähänsä tasan keskiyöllä, kuten teekkarit tekevät vieläkin, mutta nykyisin yo-lakin käyttö alkaa Havis Amandan lakituksen myötä vappuaattona iltakuudelta. Vaikkakin käytännössä suurimmalla osalla on jo lakit silloin päässään.
PS. Ville Wahlgren on tehnyt sen Havis Amandan. - lätsätön
pidä sitä rumaa lätsääs vaikka joka päivä niin ei tarvi miettiä milloin sitä pitäis
- ilmassa...
eikai "lätsätön" vaan oo kade ku ei oo omaa lakkia... ois kannattanu se ajallaan hankkia nii ei tarviis valittaa ku toiset keskustelee lakin pitämisestä.=)
- mutta en
laita päähän.. koska aion juhlia vappua perinteisin suomalaisin menoin, ja siihen ei yo lakki kuulu
- ex-vappuheila
Juu, minullakin on lakki, mutta jo alunperin sen valkoinen väri ärsytti minua. Valkoinen väri ei sovi minulle ja sen lakin muotokin on ihan älytön. Koko ajan saa olla nostelemassa kun se putoilee päästä. Tartteis hiukan tuotekehittelyä. Miksei tätä somistetta voitaisi hiukan kehitellä.
- yo-pipo
Nykyään saa myös yo-pipoja.. :D
- ex-vappuheila
yo-pipo kirjoitti:
Nykyään saa myös yo-pipoja.. :D
Enpä tiennytkään...pitäisiköhän ostaa sen vanhan lättänän tilalle sellainen Yo-pipo. Jou-pipo.
- hoh hoi
sorry vaan mut ei oo kateutta noi yo-lätsät. Mulla kaks eri lätsää eri aloilta mut ei yo-lätsää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1715488Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621317Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne231182Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982