Lahjaongelma

Ystäväpariskunta menee kesäkuun alussa naimisiin. Ovat molemmat 23 vuotiaita. Kolme lasta ja omakotitalonkin he ovat jo kerinneet hommaamaan. Toki lainaa on.

Ongelma onkin, että ostetaanko jotain lahjaa vai annetaanko rahaa?! Jos ostetaan jotain niin mitä kannattais ostaa, heillä kumminkin on jo aikaslailla kaikkea?! Ja jos annetaan rahaa niin paljonko?!

6

2550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Sofia-

Meillä on sama tilanne ensi helmikuussa, kun menemme naimisiin. Olemme miettineet tuota lahja-asiaa ja koska meillä on oma asunto, lainaa ja kaikki tarvittavat laitteet ja vempeleet. Eli suosittelen, että kysytte suoraan hääparilta, tarvitsevatko he mitään lahjaa, vai haluavatko mieluiten rahaa. Ja tuota summaakin kannattaa vähän miettiä... Eli mikä sopii omalle kukkarollenne. Itse ottaisin mieluiten rahaa, koska häiden järjestäminen on sika-kallista puuhaa!!!

• höh

"Itse ottaisin mieluiten rahaa, koska häiden järjestäminen on sika-kallista puuhaa!!! "

Onpas se sitten kivaa, että rahoitatte häänne perimällä maksun vierailta. Kandeisko järjestää sellaset häät ku raaskii itse maksaa?

• kanssasi ...
        höh kirjoitti:

"Itse ottaisin mieluiten rahaa, koska häiden järjestäminen on sika-kallista puuhaa!!! "

Onpas se sitten kivaa, että rahoitatte häänne perimällä maksun vierailta. Kandeisko järjestää sellaset häät ku raaskii itse maksaa?

Häävieraiden ei todellakaan tarvitse kustantaa häitä...

• SAR
        kanssasi ... kirjoitti:

Häävieraiden ei todellakaan tarvitse kustantaa häitä...

ei todellakaan tarvitse kustantaa häitä, mutta ymmärrän rahalahjan erittäin hyvin, mikäli hääparilla on jo koti valmiina olemassa. Ja sellainen summa, mikä itsestä tuntuu mukavalta ja sopivalta.

Minusta itsestäni olisi ihana myös lahjakortti johonkin yhteiseen hoitoon tai hierontaan, kylpylään, illalliselle, teatteriin. Mitä vain sellaista, josta tietää hääparin pitävän.

Ihmiset kumminkin haluavat yleensä muistaa jotenkin ja mietimme itse, mikä olisi fiksua, kun tavaroita emme oikeasti halua lisää. Silti haluamme ystäville ja lähisukulaisille järjestää mukavan juhlan.

• afrikkaan

Ylivoimaisesti paras lahjaidea on viimeaikoina ollut tuo vuohi. Lahja tosin menee afrikkaan, mutta sehän sopii hyvin, jos hääparilla alkaa olla jo kaikki tarpeellinen.
      Lahjasta saa kortin, jonka voi antaa päivänsankarille.

Katsopas www.kua.fi

• YHTEISTÄ AIKAA

MITENKÄ OLISI MOLEMILLE KÄVELYSAUAT.RUOKALIPUT RAVINTOLAAN.SAVUSAUNA ILTA.ELOKUVA LIPUT.NUORIPARI JOLLA ON LAPSIA OLISI VARMAANKIN HYVILÄÄN VAIKKA TARJOUDUT LAPSENVAHDIKSI VIIKONLOPUKSI.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      4133
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2443
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2141
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1292
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1250
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1139
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1102
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      100
      908
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      840
    Aihe