Hei! Olen käynyt 8 vuotta sitten CMASin P1-kurssin ja nyt kiinnostaisi jatkaa harrastusta lisäkursseilla. Silloin CMAS-kouluttajat "haukkuivat" PADIn koulutusta huonoksi.. Suoritin äskettäin Thaimaassa osan PADIn AOWD-sukelluksista, ja olin toimintaan ihan tyytyväinen. Mitä mieltä ihmiset olette, kumpi näistä kahdesta antaa parempaa koulutusta, ja kumpaa arvostetaan enemmän jatkossa (jos esim. joskus hakisin sukelluskouluttajan töitä)?
CMAS vai PADI
4
1551
Vastaukset
- PADI sekä CMAS kouluttaja
Jos haluat sukelluskouluttamisesta palkkaa
niin PADI, CMAS touhu on seuratyönä tehtävää
eli pohjimmiltaan talkootyötä.
PADI on laajemmin maailmalla tunnettu.
Molemmat hyviä, kouluttajasta se on eniten
kiinni onko kurssi hyvä vai huono.- scoba-doo
muuten samaa mieltä, mutta palkan saamisen kannalta ei tässä vaiheessa merkitystä kumman valitsee, P2 tai AOWD ei kumpikaan saa vastaanottaa palkkaa palveluksistaan ja korkeampiin luokituksiin pääsee kumpaa kauttaa tahansa, itse olen ottanut CMAS kortin aluksi mutta nyt NAVI
- TJ..
scoba-doo kirjoitti:
muuten samaa mieltä, mutta palkan saamisen kannalta ei tässä vaiheessa merkitystä kumman valitsee, P2 tai AOWD ei kumpikaan saa vastaanottaa palkkaa palveluksistaan ja korkeampiin luokituksiin pääsee kumpaa kauttaa tahansa, itse olen ottanut CMAS kortin aluksi mutta nyt NAVI
NAUI on tuttu mutta tuo NAVI lienee kirjoitusvirhe?
(Joo, saivartelua, tiedetään! Voit nakella herneet takaisin keittoon.)
- Klpro
Pohjoismaisiin olosuhteisiin ehdottomasti CMAS. Tottakai molemmilla oppii sukeltamaan, mutta CMAS opettaa jo perustasolta lähtien fysiikkaa, ja paljon muuta sukellukseen liittyvää teoreettista tietämystä. Koulutusjärjestelmät ovat tasoiltaan vaihtokelpoisia. Eli voit saada samantasoisen kortin myös NAUI/PADI toimintaan. Ja järjestelmiä löytyy useita, esim. jenkeillä on kokonaan omiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316049- 345513
- 293114
- 342484
- 442377
- 152138
- 372128
- 121721
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391706En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191697