HYvät Naiset ja Herrat,kertokaapa aloittavalle Nevada kuskille,miten pesette pyöränne,käykö vaan
painepesurilla vettä putkille ja lohkoon??
Entä kaarreajo, tarviiko työntöohjausta,tuntuu me
nevän kui "fillari",siis yhtä helposti.Entä kardaanin huolto?Kasikympissä täytyy pitää kahvoista kii,ajo ei hirveen nautittavaa,pannaan
aloittelijan piikkiin osittain,stongat ilmeisesti
vaihdettu korkeampiin,visiiri on.Entä muita kull
anarvoisia vinkkejä?Siinä yhdelle illalle.Kuutioi
ta siis 750,kiittäen etukäteen
hyvä motoguzziväki
9
2036
Vastaukset
- Huitsin Nevada
Älä pese painepesurilla Guzzista mitään. Kiwkkamittarin vaijeri, nopeysmittarin pyöritin ja sähköt ei tykkää. Ja peittele huolella perämurikan huohotin sinne menee vettä helposti pestessä ja sateella ajaessa. Eli vaihda peräöljyt usein jos ajat paljon sateessa/lutraat varomattomasti veden kanssa pestessä.
Kardaanissa ei muuta huoltoa kuin öljynvaihto ja akselin ja perämurikan välisen poorituksen puhdistus ja voitelu kerran vuodessa.
Muista voidella myös nopeusmittarin pyöritin.
Niin, ja nämä vinkit sain maahantuojalta enkä mistään essonpaarista.- kummeli
taas paljon,näin sitä mennään eteenpäin pienin
askelin tai isoin, palataan taas asiaan
- Californiaman
Pleksin, ohjaustangon ja asennon kanssa saa pelata aikansa, ennen kuin sopiva asetelma löytyy.Sopiva tarkoittaa sitä, että pleksi suojaa hyvin ilman, että se aiheuttaa turbulenssia ja ravistusta kypärässä. Tämä on pulma melkein kaikissa pyörissä, mutta ratkeaa varmasti kokeilemalla ja säätämällä. Ilman pleksiä ei ajaminen ole järkevää.
- TimoStone
>...miten pesette pyöränne...<
Moottorin alaosan, pyörät yms. pesen painepesurilla JÄRKEÄ käyttäen. Muuten ämpäri-sieni -menetelmällä.
Nevadassa on perämurikassa huohotin, (se täyytökortti ou see!) josta menee vettä perään, jos letkulla suoraan laskee.
Pesun jälkeen voi kuivumista katsellessa tarkistaa pulttien ja mutterien kireyksiä, jarrupalojen pintaa yms. katsottavia paikkoja.
>Entä kaarreajo...<
Pyörä menee kaarteeseen ihan kuin muutkin. Ja riippuu tietenkin kurvista ja nopeudesta.
>Entä kardaanin huolto?
Huolto-ohjeen mukaan peräöljyn vaihto 10´000 km:n välein ja - hyvä ohje - keväin syksyin tarkistaa, ettei kardaaniputkessa ole vettä. Haitarikumien kunto...
>Kasikympissä täytyy pitää kahvoista kii,ajo ei hirveen nautittavaa...
No kyllä minäkin pidän ajaessa suurimman osan aikaa kahvoista kiinni...;-)
>...stongat ilmeisesti vaihdettu korkeampiin,visiiri on...
Ikuinen ongelma kaikille visiiripyörille. Siis visiirin takana on kivaa&mukavaa tai kamalaa&hankalaa. Asia riippuu a) visiirin koosta b) kuskin pituudesta c) viisiirin kallistuskulmasta jne. Ei oikeiastaan voi, kuin kokeilla.
Vinkkejä:
Varmista huolettomat km:t huoltamalla pyöräsi säännöllisesti.
Piikkiöstä saa erinomaisia neuvoja puhe-elimitse.
Liity Gruppoon - tapaat kaiken kokeneita ja osaavia hemmoja.
Katson Gruppon keskustelupalsta - siellä ne neuvot on!
- TimoStone -- kummeli
Näin aloittelevana motoristina myöhäisellä iällä
otan kiitollisuudella vastaan kaikki ohjeet ja vinkit,taidanpa liittyä gruppoon se on nin jumalattoman hieno nimikin,kiitti vinkeistä.
Tänään yritin harjoitella kaarreajoa,kuvittele oikeaan kaartuva mutka,lieva ohjausliike vasempaa
n ja sitten kallistamalla kurvista läpi,meni ihan tyylikkäästi, mutta lieneekö vasta/työntöohjausta ollenkaa???? Illalla trimmattiin stongaa vähän,et ranteet on alempana
ja nostettiin visiiri pystympään,katotaan toimiiko, oli niin kova tuuli,ettei vielä pysyt sanoon paraniko - TimoStone
kummeli kirjoitti:
Näin aloittelevana motoristina myöhäisellä iällä
otan kiitollisuudella vastaan kaikki ohjeet ja vinkit,taidanpa liittyä gruppoon se on nin jumalattoman hieno nimikin,kiitti vinkeistä.
Tänään yritin harjoitella kaarreajoa,kuvittele oikeaan kaartuva mutka,lieva ohjausliike vasempaa
n ja sitten kallistamalla kurvista läpi,meni ihan tyylikkäästi, mutta lieneekö vasta/työntöohjausta ollenkaa???? Illalla trimmattiin stongaa vähän,et ranteet on alempana
ja nostettiin visiiri pystympään,katotaan toimiiko, oli niin kova tuuli,ettei vielä pysyt sanoon paranikoJa ei kun porukkaan...
http://www.finnbike.com/guzzi/index.htm
- TimoStone -
- Lario -mies
Onnittelut oivasta valinnasta!
Painepesuria en suosittele, koska ainakin omassani laturi ja sytytyselektroniikka on koneen etupuolella olevan kopan takana, ja se ei ole mitenkään kaasutiivis. Kytkimen ja kaasarien vaijereita (alkuperäisiä)kannattaa aina pitää matkassa mukana tai vaihtaa ainakin kytkinvaijeri 10.000:n välein, kytkimen rakenteesta johtuen se joutuu kovemmalle rasitukselle kuin japseissa. (vai onko Nevadassakin jo nestekäyttöinen kytkin. Guzzin akut ovat sikakalliita. Mutta ei hätää Bilteman valikoimasta löytyy pienellä sovittamisella käypäsia korvikkeita.
Kardaani ei hoitoa tarvitse, paitsi että öljyn pitää olla laadukasta ja viskositeetin oikea. - Nimetön
Kannata pestä kenenkään muun kuin anopin pyörää.
Suurella paineella ammuttu vesi menee vääriin
paikkoihin ja korvaa esim. laakereissa rasvan
vedellä. Vanha sanalasku sanoo kyllä , että vesi
vanhin voitehista , mut mopojen kanssa tulos on
murheelinen . Pelkän lohkon pesuun vois kai
ajatella p-pesuria , mut jos se on laanilla kun
pesu alkaa , niin varmasti lasket sillä minne
sattuu ja vahinkoa tulee .- Ykä
olen kyllä pessyt painepesurillakin mutta moottoripyörää en ikinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316099- 345573
- 293144
- 342514
- 442427
- 152168
- 372138
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391726- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191697