Hommasin välitysfirman kautta seuraavanlaisen pelin:
Mondeo wagon 2.0TDCI (96kw/130hv,ajettu 45000tkm)
Manuaali, huoltokirja
Varustetaso vastaa Trend X:ää(erot GHIA-malliin ainoastaan sisustuksessa aluvanteissa)
mm.
- Autom. ilmastointi
- ESP luistonesto
- Pysäköintitutka
- 4x sähkölasit
- Automaattinen tasonsäätö
- alumiinivanteet
muut perusvarusteet
Polttoainekäyttöinen lämmitin tosin puuttuu, joten pitää ostaa Webasto(800€), ei Eberiä.
Hinta= 23400€
(Tuontikustannukset verot rekisteröinti)
Eli omasta mielestäni tuonti kannatti hyvinkin. Käytin auton 40000tkm huollossa, ei huomauttamista.
Muutamia hintaesimerkkejä Suomesta Autotalli.Com-sivulta.
(hinnoista toki/tod.näk saa hieman alennusta suoralla kaupalla):
Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv Trend Sportback
2004 39000tkm 26900€
Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv Trend Wagon
2004 75000tkm 27900€
Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv Ghia Wagon
2004 26000tkm 29900€
Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv Ghia Sedan
2004 37000tkm 30900
Toin Mondeo 2.0TDCI:n(vm.2004) Saksasta
19
2820
Vastaukset
- hyvinkin
Noilla vertailuarvoilla tuo kauppa vaikuttaa ihan hyvältä ratkaisulta. Saako tuon ikäisessä autossa varmistettua ajokilometrimäärä ohjainyksiköstä, vaiko vain normaalisti mittarilukemasta?
Mitä pidät autosta moottorin puolesta? Tuo tehokkaampi 2.0 TDi lienee aikamoinen tehopakkaus ja vääntöakin riittänee?- niin kannatti?
Tilastojen mukaan on harvoja autoja joita kannattaa tuoda ulkomailta. Näitä ovat mm. kalliit maasturit ja laatuautot. Mondeo ei kuulu kumpaankaan gategoriaan.
- Euro
niin kannatti? kirjoitti:
Tilastojen mukaan on harvoja autoja joita kannattaa tuoda ulkomailta. Näitä ovat mm. kalliit maasturit ja laatuautot. Mondeo ei kuulu kumpaankaan gategoriaan.
Mielestäni auton tuonti kannattaa, jos säästää puhdasta rahaa tuhansia euroja...kuulostaa ainakin fiksulta;)
P.s Kategoria kirjoitetaan K-kirjaimella... - Kannattavaa
Ainakin volvoissa pystyy tarkastamaan kilometrit auton sähköisistä järjestelmistä...En ole varma pystyykö Fordista tarkastamaan. Huoltokirjan, Ford-huollon, tutun autoalan ammattilaisen tarkastuksen/tietojen perusteella kilometrit pitävät VARMASTI paikkansa. Jos autolla olisi ajettu esim. 150tkm, niin se näkyisi aika monessa paikassa vaikka vaihtaisi osia.
Ja turha luulla, että ainoastaan keski-Euroopassa ruuvataan autojen mittareita(kyllä pohjolan pojatkin osaa). Useimmilla vaan tuntuu olevan se luulo, että KAIKKI TUONTIAUTOT ON RUUVATTUJA, SUOMI-AUTOT EI.
Mitä eroa on ulkomailta tuodulla autolla verrattuna ns. SUOMI-autoon??
- autot ovat täysin samanlaisia, varusteissa voi olla eroja. Joten en näe mitään syytä miksi autoa ei kannattaisi tuoda ulkomailta, jos haluaa rahaa säästää(säästäminen ei tosin aina onnistu)
Moottori on loistava. Riittää hyvin arkiajoon. Kulutus ollut n.5,6l(kaupunki 60%/maantie 40%) - säästää
Euro kirjoitti:
Mielestäni auton tuonti kannattaa, jos säästää puhdasta rahaa tuhansia euroja...kuulostaa ainakin fiksulta;)
P.s Kategoria kirjoitetaan K-kirjaimella...Jos auton reaaliarvo on heikompi, joskus se pitää vaihtaakin!?
- hyvinkin
Kannattavaa kirjoitti:
Ainakin volvoissa pystyy tarkastamaan kilometrit auton sähköisistä järjestelmistä...En ole varma pystyykö Fordista tarkastamaan. Huoltokirjan, Ford-huollon, tutun autoalan ammattilaisen tarkastuksen/tietojen perusteella kilometrit pitävät VARMASTI paikkansa. Jos autolla olisi ajettu esim. 150tkm, niin se näkyisi aika monessa paikassa vaikka vaihtaisi osia.
Ja turha luulla, että ainoastaan keski-Euroopassa ruuvataan autojen mittareita(kyllä pohjolan pojatkin osaa). Useimmilla vaan tuntuu olevan se luulo, että KAIKKI TUONTIAUTOT ON RUUVATTUJA, SUOMI-AUTOT EI.
Mitä eroa on ulkomailta tuodulla autolla verrattuna ns. SUOMI-autoon??
- autot ovat täysin samanlaisia, varusteissa voi olla eroja. Joten en näe mitään syytä miksi autoa ei kannattaisi tuoda ulkomailta, jos haluaa rahaa säästää(säästäminen ei tosin aina onnistu)
Moottori on loistava. Riittää hyvin arkiajoon. Kulutus ollut n.5,6l(kaupunki 60%/maantie 40%)Tosiasia on, että hyvin usein Saksalainen auto on ollut paremmissa olosuhteissa kuin vastaava suomalainen. Ilmasto ja tiestö ovat suotuisammat autoa kohtaan. Lisäksi ainakin osa saksalaisista pitää autonsa hyvässä kunnossa ja siistinä.
Auton hankinnankin voi tehdä luotettavasta paikasta. Joko suoraa yksittäiseltä kuluttajalta tai asianmukaisesta liikkestä, josta parhaimmilan voi käydä huoltohistoriakin ilmi. Ei ole pakko mennä siirtolaisten ylläpitämään autobassaariin kaupoille. Luotettava välittäjäkin on hyvä vaihtoehto.
Tosiasia on, että suomesta on aika vaikea löytää sopivaa käytettyä autoa oikeaan hintatasoon. Vähän ajettuja uudehkoja autoja on vähän myynnissä ja hintataso on usein ihan tolkuton.
Myin reilu vuosi sitten käytettynä Saksasta tuodun auton, ajettuani sillä pari vuotta ja vajaat 100 tkm. Loistopeli kaikinpuolin ja meni kaupaksi kuin häkä. Minulle auton pito tuli tosi halvaksi -normaali huollot ja naftakulut. Arvonalennus oli kahdelle vuodelle tosi pieni ja seuraavakin käyttäjä on ollut autoonsa tosi tyytyväinen.
- muuten ei
Ei kannattanut mikäli suht. tuoreena sen vaihdat pois. Mikäli itse ajat loppuun niin kannatti.
Vaihdossa saat säästön verran vähemmän, koska tuontiauto.- Vellu10
Ja vielä niistä vertailuautojen hinnoista, ne ovat luultavasti liikkeessä olevia autoja joista saa suoralla kaupalla varmasti 2000e alennusta. Siitä webastosta kysymys, mistä saa siihen hintaa? Mä juuri kyselin niin maksaa asennettuna n.1200-1300e
Oon kuullut hintoja joita liikkeet tarjoaa tuontiautoista vaihtokaupassa...ei käy kateeksi. - yksityiselle
Vellu10 kirjoitti:
Ja vielä niistä vertailuautojen hinnoista, ne ovat luultavasti liikkeessä olevia autoja joista saa suoralla kaupalla varmasti 2000e alennusta. Siitä webastosta kysymys, mistä saa siihen hintaa? Mä juuri kyselin niin maksaa asennettuna n.1200-1300e
Oon kuullut hintoja joita liikkeet tarjoaa tuontiautoista vaihtokaupassa...ei käy kateeksi.Kukaanhan ei käske autoa liikkeeseen viemään..moni fiksu myy itse.
- Sepi
Kiinnostaa muuten vaan ...
- ostin
nyt saa uutena 28000 € hintaan alennuksilla vastaavan. Ei kannata ostaa pikkuisen ajettua enää.
- tom3324
mitä mieltä ootte kun olen ostamassa ford mondeo 2.0 diesel 2006vm farmari onko minka lainen auto, vikoja? hinta 5995 ajettu 277 000 km
- Halvalla saat!!
Ei o ainakaan pahan hintanen!
Tuolla ajelet helposti vielä 100tkm, kun on ilmeisen pitkää matkaa ajeltu!
Eipä tuon ikäsissä pahemmin vikoja ole..laakerien vaihto voi olla edessä, mutta ei ole kallis remontti. - En ostaisi
Eiks se ole kalliinpuoleinen noilla kilometreillä, isot rempat häämöttää jo turhan lähellä.
- tom3324
ja se ford mondeo on saksasta tuotu tuontiauto ni saako siihe miten osia ja onko kalliita?
- joka maassa omat? ;)
Eikös siihen samat käy kun suomalaiseenkin?!?!??!? TÄH?
- ,.,.
joka maassa omat? ;) kirjoitti:
Eikös siihen samat käy kun suomalaiseenkin?!?!??!? TÄH?
No ihan normaalit osat käy ainakin mun tuonti-Mondeoon :) Suorastaan järjetön kysymys.
- fooord
mikähän meijän ford mondeo 2006vm on vika kun ajossa alkaa hehkutus valo palamaan ja alkaa nykimään ja tehot hävijää?
- juna meni jo
Merkkiliike ei ota vaihdossa tuontiautoja!
Mitä järkee tuoda? nettiauto täynnä käytettyjä autoja! rahalla kuin ostaa
hinta tippuu ja saat varmasti mittari remontoimattoman (jos suomi auto)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738